HD formatkrigen. - Side 520

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 520 av 653 FørsteFørste ... 20 380 390 400 410 420 430 440 450 460 470 480 490 500 510 516 517 518 519 520 521 522 523 524 530 540 550 560 570 580 590 600 610 620 630 640 650 ... SisteSiste
Viser resultater 10,381 til 10,400 av 13053
    Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Transfer = overføring av kinofilm til video

Det du mener er innkoding/komprimering. Warner har av kostnadshensyn holdt fast på å bruke de samme videoinnkodingene på HD DVD og BD. Det er vel ingen ting som tyder på at de vil endre på den praksisen.
    Etter hva jeg har lest ( har ingen link ) er det nok en gang snakk om samme bilde som sist ( samme som HD DVD ) men med PCM lyd, og nytt ekstramateriale i HD samt noe interaktivitet, men ikke noe eksepsjonelt eller nyskapende.

Dette blir kansje en film man må kjøpe på nytt for første gang på Blu-ray.
    Hart gjort det mange ganger på DVD og blir like irritert på meg selv hver gang, men klarer ikke å la være heller.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Relansering er noe herk, da må man kjøpe flere utgaver av filmen. Får i alle fall ikke håpe de gjør noe bedring på lyd og bilde (hva nå det skulle vært).
    En av de første BD filmene jeg kjøpte var Fifth Element, en film som ikke imponerte bildemessig i det hele tatt. Selv dama reagerte på bildet siden jeg hadde skrytt så sinnsykt av HD (under min innsalgsperiode i høst) Søker litt rundt på nett bare for å finne enda en versjon med 'remastered' som skal være vesentlig bedre. Skal man gi ut noe i HD nå i startfasen får de jaggu passe på at bildet er bedre enn på DVD ellers skyter de seg selv i foten. Heldigvis gav jeg bare 124,- ink frakt fra USA for filmen, stakkars de som har kjøpt den her hjemme til det dobbelte.
    Fifth element var det nok ikke så veldig mange nordmenn som kjøpte i første omgang da den fikk så mye pepper for dårlig bilde, samt at den var sone A.

Regner med at de fleste ventet på den regionsfrie remasteret utgaven og det er i hverfall veldig bra.

Superman returns er det verre med for den har bra bilde og er regionsfri, så den har nok mange, meg selv inkludert allerede kjøpt.
    Dette blir den første " double dip " titlen i HD så vidt jeg vet.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Fra artikkel i siste Home Media Magazine:

http://www.nxtbook.com/nxtbooks/questex/hom123007/ Page 9 continues on page 12

Steve Einhorn, New Line
    "Dueling formats have restrained our ability to launch large-scale, industry wide marketing initiatives"

Ron Sanders, Warner
    "Unfortunately, the dueling formats created an information logjam in what should have been our conversation with consumers."
    Mye interessant lesning. Spesielt intervjuene du hentet de to sitatene fra.

Ellers var side 16 fin

Av topp 20 titler for 2007, innehar Blu-ray 1.plassen med "300", og HD DVDs Transformers på en 2. plass.

Blu-ray har hele 15 av 20 titler, og HD DVD fikk kun inn 5 av 20

Og så vidt jeg kan se, så har Warner solgt best på Blu-ray av samtlige duel-format filmene de har sluppet...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Relansering er noe herk, da må man kjøpe flere utgaver av filmen. Får i alle fall ikke håpe de gjør noe bedring på lyd og bilde (hva nå det skulle vært).
    En av de første BD filmene jeg kjøpte var Fifth Element, en film som ikke imponerte bildemessig i det hele tatt. Selv dama reagerte på bildet siden jeg hadde skrytt så sinnsykt av HD (under min innsalgsperiode i høst) Søker litt rundt på nett bare for å finne enda en versjon med 'remastered' som skal være vesentlig bedre. Skal man gi ut noe i HD nå i startfasen får de jaggu passe på at bildet er bedre enn på DVD ellers skyter de seg selv i foten. Heldigvis gav jeg bare 124,- ink frakt fra USA for filmen, stakkars de som har kjøpt den her hjemme til det dobbelte.
    Fifth Element var jo "feilproduksjon". Og Sony kjørte bytte kampanje på den når remaster utgaven kom. Det var ingen skikkelig dobbelt dipp utgivelse. De ga den ut kun fordi alle klagde på første utgaven.

Superman Returns blir vel etter hva jeg kan huske første skikkelige reutgivelse. Rart de kommer med den så tidlig, når det kan ventes ny film neste år. (Superman: Man of Steel, juni 2009 )

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det blir moro å se hvordan de gjør det med Superman Returns på BD, bruker de transferen til HD DVD, eller vil de utnytte hele 50 GB plassen, blir det sistnevnte så blir det ny versjon av den. Kan bli moro å teste PCM mot True HD der. Det True HD sporet er det som har gitt meg den støreste aha opplevelsen til nå
    Bildet blir nok akkurat det samme, men med både PCM og TrueHD spor. Det fulgte faktiskt en slik utgave med i en Blu-ray spiller fra Pioneer i USA for en veldig kort stund. Så dermed kan jeg ikke tenke meg noe annet enn at de trykker opp mer av den.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Mye interessant lesning. Spesielt intervjuene du hentet de to sitatene fra.

Ellers var side 16 fin

Av topp 20 titler for 2007, innehar Blu-ray 1.plassen med "300", og HD DVDs Transformers på en 2. plass.

Blu-ray har hele 15 av 20 titler, og HD DVD fikk kun inn 5 av 20

Og så vidt jeg kan se, så har Warner solgt best på Blu-ray av samtlige duel-format filmene de har sluppet...
    På "High Def Sellers Aggreagted by Title" er det fullstendig blått; kun 1 av 20 utgivelser er HD DVD only (regner ikke med Batman Begins fra Warner ettersom den kommer på BD snart). Det er kun Transformers som er HD DVD ekslusivt tilgjengelig på denne listen. Det er i seg selv utrolig bra. Vi får håpe BDA klarer å betale ut Warner snart.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    In the DVD War Over High Definition, Most Buyers Are Sitting It Out

http://www.nytimes.com/2007/12/31/bu...in&oref=slogin

"What if nobody wins the high-definition DVD format wars? That increasingly looks to be the situation for the next-generation DVD technology, which is available to consumers in two incompatible formats."

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På "High Def Sellers Aggreagted by Title" er det fullstendig blått; kun 1 av 20 utgivelser er HD DVD only (regner ikke med Batman Begins fra Warner ettersom den kommer på BD snart). Det er kun Transformers som er HD DVD ekslusivt tilgjengelig på denne listen. Det er i seg selv utrolig bra. Vi får håpe BDA klarer å betale ut Warner snart.
    Så lenge Batman Begins ikke er tilgjenglig på BD, så må den regnes som HD eksklusiv. Selv om den skulle slippes i morra på BD.

Da kan du ikke regne Transformers heller, den kan jo komme på BD om 2-10 år.

I det året som var, som det er snakk om her, så er Batman HD eksklusiv, ferdig med det.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må komme en avklaring i år, hvis ikke så risikerer man at hidef på disc vil bli en kuriositet.
    Så lenge en får kjøpt HD-filmer (utenlands) til lavere pris enn (nye) SD-filmer, må HD gjerne være/forbli en kuriositet for meg, som forøvrig er både HD DVD og BD-kompatibel :-)

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Fifth Element var jo "feilproduksjon". Og Sony kjørte bytte kampanje på den når remaster utgaven kom. Det var ingen skikkelig dobbelt dipp utgivelse. De ga den ut kun fordi alle klagde på første utgaven.
    Fikk ikke noe mindre følelse av bomkjøp etter å ha lest det innlegget ditt Samma kan det være, har surra bort mer penger på værre ting før.

Warner har nå sikkert fått inn tallene for 2007. Jeg vil personlig tro de avventer litt til, men man vet jo aldri. Hvis de lanserer BD-only på CES så ødlegger de hele messa for alle andre, ikke en pressemann vil besøke noe annet enn Warner/BD-stands, selvomnoen sikkert ville laget trøsteartikler med bilde av gråtende HD DVD folk (eller omvendt for den saks skyld).

Så hvilke andre HD-nyheter kan vi vente oss på CES, noe avgjørende på HW siden?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Fra Sniktitt: LG GGC-H20L - Hardware.no:

Så stappet jeg inn den ene av de to første platen jeg hadde kjøpt, ”Spider-Man 3”. Stoooor skuffelse da det ikke fungerte. ”Van Helsing” på HD DVD fungerte utmerket, og en kjapp tur på nettet bekreftet min antakelse, at kopieringsbeskyttelsen BD+ hadde skylden.

Et annet alternativ ville vært å bruke AnyDVD fra SlySoft, som tar seg av svineriet. Som vanlig er hysterisk DRM mer til hinder for vanlige kunder enn for piratene, for de har jo uansett knukket den for lengst.
    Sukk, enda et oppkok av dette... er det ikke bevist engang for alle at dette skyldtes introduksjonen av BD-Java på Fox og Sony titlene og ikke BD+? (Særs siden Spider-Man 3 ikke bruker BD+?) Internet er umulig å bruke som referanse i dag da et google søk på sm3 bd+ finner mange treff av disse ryktene - men man må lete hardt for å finne de som dokumenterer hvorfor problemene oppstår... som sagt var det BD-J og ikke BD+...

Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Den gjennomsnittlige forbrukeren har enda ikke kjøpt seg flatskjerm. Og flesteparten av de som har kjøpt seg flatskjerm tror DVD er HD om den vises på flatskjerm.
    Der tror jeg du tar feil. Flatskjermer har vært den store mote "må ha" tingen i 2007 - og omtrent alle mine naboer som hverken er rike eller spesielt video/teknofile har flatskjerm. Selv mutter og fatter... (bare ikke lille meg ) Det at de samme folk fortsatt ser på kabeltv (også analog) og vanlig DVD er en annen sak, og om de tror det er HD eller ikke skal jeg ikke legge meg i.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gojensen
    Det at de samme folk fortsatt ser på kabeltv (også analog) og vanlig DVD er en annen sak, og om de tror det er HD eller ikke skal jeg ikke legge meg i.
    Det er det dessverre altfor mange som tror

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der tror jeg du tar feil. Flatskjermer har vært den store mote "må ha" tingen i 2007 - og omtrent alle mine naboer som hverken er rike eller spesielt video/teknofile har flatskjerm.
    Joda, Robert tar feil så det synger her. Jeg mener å ha lest at 25-30% av husstandene i Norge kjøpte seg flatskjerm bare i 2007, så det begynner definitivt å bli en del flatskjermer i norske hjem.

Men - det er veldig viktig å huske på at de aller, aller fleste kjøper seg en flatskjerm. Oppløsningen er i de fleste tilfeller ikke en faktor i det hele tatt. De vil bare bli kvitt den klumpete TVen de har fra før.

Selv mutter og fatter... (bare ikke lille meg ) Det at de samme folk fortsatt ser på kabeltv (også analog) og vanlig DVD er en annen sak, og om de tror det er HD eller ikke skal jeg ikke legge meg i.
    Hvorvidt de tror det er HD eller ikke, er ikke godt å si. Men folk er vanligvis ganske godt fornøyd med bildet de har på TVen, selv med analog kabel, så de ser ikke det helt store poenget med å oppgradere. Og her ligger nok mye av problemet til begge HD-formatene.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk mine første 3 Profil 1.1 filmer i posten i dag. Og som den pessimistiske optimisten jeg er, så lønte det seg å forvente det verste.

"Sunshine" spilte i hvertfall lett av i min Profil 1.0 spiller, uten om den sedvanlige 2-3 minutters oppstarten av selve platen. Men mange vil nok ikke like at de ikke får utnyttet alt ekstra som ligger til valg. Man får sett det, men ikke som det først ser ut til.

Testet ikke "3:10 to Yuma" eller "War" i S300, men de spilte fint av i profil 1.1 PS3. Heller ikke sonesperret var det Men på de så så det ut til at profil 1.1 greiene lå klare til bruk selv om man ikke gikk inn via ekstra matrialet, men kun trykket play. Altså tvangs foring av ekstra matrialet. For se når jeg får sett de skikkelig, og ikke bare test starte dem. Og at de funker i S300. Men kan jo bruke PS3 som backup hvis de ikke skulle funke. Men da blir det nok en del stygge ord her inne

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Men - det er veldig viktig å huske på at de aller, aller fleste kjøper seg en flatskjerm. Oppløsningen er i de fleste tilfeller ikke en faktor i det hele tatt. De vil bare bli kvitt den klumpete TVen de har fra før.
    Min erfaring er at mange tror kvaliten er veldig mye bedre på flatskjermer også, uten at de kjenner til begreper som HD eller HDTV i det hele tatt. De antar at siden flatskjermer er "det nye", så er kvaliten bedre.

De fleste LCD-ene de selger på elkjøp er langt underlegne den gamle CRT-en min, uansett om de er HD-ready eller ei. Av og til er savnet etter perfekt, godt og gammeldags svartnivå stort.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Min erfaring er at mange tror kvaliten er veldig mye bedre på flatskjermer også, uten at de kjenner til begreper som HD eller HDTV i det hele tatt. De antar at siden flatskjermer er "det nye", så er kvaliten bedre.

De fleste LCD-ene de selger på elkjøp er langt underlegne den gamle CRT-en min, uansett om de er HD-ready eller ei. Av og til er savnet etter perfekt, godt og gammeldags svartnivå stort.
    Så enig, så enig. Hjelper i alle fall godt på vei med siste generasjon Pioneer i det minste da, men fortsatt litt igjen for å matche det beste av sort på det beste av CRT! Når det kommer til LCD så rører jeg ikke det i det hele tatt.

At folk er sykelig opptatt av 1080p vs 720p på 37-50" skjermer, og driter i sortnivå og farger er over min fatteevne.....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe håp for at Mulholland Dr. også utgitt under navnet Mulholland Drive kommer på Blu-Ray?

Finnes det noen releaseliste på hva som kommer ut på Blu-ray i overskulig framtid? Det er noe forbanna tull med to HD-formater. Pr dags dato har jeg en Ps3 så Blu-Ray er kurrant for meg nå. Går man for HD DVD feller jeg ikke en tåre men kjøper meg en spiller.

Makan til kjøpsvegring man skaper med å gå ut med to formater på denne måten . Det er INGEN tjent med. Marketing up my ass!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mazeking
    Finnes det noen releaseliste på hva som kommer ut på Blu-ray i overskulig framtid?
    Her er en liste for amerikanske utgivelser:
    Blu-ray Disc Release Dates | High Def Digest

Norske utgivelser finner du her:
    RELEASE.no – 1997 - 2007: 10 år som videobransjens fagblad!

Newcomer crank sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sony CES web side oppe. Whoow

Sony CES Booth

Ser ikke ut som selskapet skal legge ned.:-P

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Så enig, så enig. Hjelper i alle fall godt på vei med siste generasjon Pioneer i det minste da, men fortsatt litt igjen for å matche det beste av sort på det beste av CRT! Når det kommer til LCD så rører jeg ikke det i det hele tatt.
    Sukk! Den som har råd til en Pioneer Kuro. :sad:

I neste omgang er det i hvertfall plasma på meg også. Uten tvil.

Side 520 av 653 FørsteFørste ... 20 380 390 400 410 420 430 440 450 460 470 480 490 500 510 516 517 518 519 520 521 522 523 524 530 540 550 560 570 580 590 600 610 620 630 640 650 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •