HD formatkrigen. - Side 519

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 519 av 653 FørsteFørste ... 19 379 389 399 409 419 429 439 449 459 469 479 489 499 509 515 516 517 518 519 520 521 522 523 529 539 549 559 569 579 589 599 609 619 629 639 649 ... SisteSiste
Viser resultater 10,361 til 10,380 av 13053
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Cpt.Crusoe
    Men hvis pakken blir borte, taper hverken jeg eller Amazon mer en jeg betalte for filmene.
    Så pakke borte = pengene tilbake på konto.
    Pakkens verdi = hva jeg betalte.
    Ingen har tapt noe som helst.
    Amazon taper jo da uansett, de refunderer deg pengene, men de får nok ikke mye i erstattning.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cpt.Crusoe
    Selv om det er riktig på en måte, er fremdeles ikke verdien verdt mer en hva jeg betalte.
    For å kverulere med Amazon litt, så selger dem vel ikke en eneste DVD til listepris. Like fullt er det prisen man betaler dem skriver på pakken.
    Alle butikker skriver prisen man betaler.
    Nå er kjøp to betal for en, en litt annen måte å ha salg på enn "50% off" salg.
    Men jeg mener alikevel at prisen jeg betaler = varens verdi.
    Det er vel mange som ville ha følt seg snytt om de ikke fikk igjen varens faktiske verdi om pakken ble borte, særlig om man har gjort et "godt kjøp".

Ellers er det bare å sende en mail med faktura til Privatfortolling@posten.no så slipper mna å betale toll/mva

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Det er vel mange som ville ha følt seg snytt om de ikke fikk igjen varens faktiske verdi om pakken ble borte, særlig om man har gjort et "godt kjøp".
    Mnja... I utgangspunktet ville jeg forventet å få ny vare, eller penga igjen. Hvis jeg skal få tilbake penga, så kan jeg nok ikke forvente å få igjen mer enn jeg faktisk betalte.

Men, det er klart det er frustrerende å bare få igjen penga hvis det ikke går an å kjøpe samme varen for dette beløpet lenger. En kompis av meg fikk kjøpt en ganske fet (men gammel) Sun-server på ebay for noen hundrelapper en gang, og brukte JetCarrier for å sende den til Norge. Da den kom frem, hadde den blitt ødelagt under transport. Det eneste han fikk erstattet av JetCarrier var beløpet han hadde betalt for maskinen, samt frakten. Han ble selvfølgelig rasende, men han fikk ikke noe mer penger, eller noen ny server, av den grunn.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Mnja... I utgangspunktet ville jeg forventet å få ny vare, eller penga igjen. Hvis jeg skal få tilbake penga, så kan jeg nok ikke forvente å få igjen mer enn jeg faktisk betalte.

Men, det er klart det er frustrerende å bare få igjen penga hvis det ikke går an å kjøpe samme varen for dette beløpet lenger. En kompis av meg fikk kjøpt en ganske fet (men gammel) Sun-server på ebay for noen hundrelapper en gang, og brukte JetCarrier for å sende den til Norge. Da den kom frem, hadde den blitt ødelagt under transport. Det eneste han fikk erstattet av JetCarrier var beløpet han hadde betalt for maskinen, samt frakten. Han ble selvfølgelig rasende, men han fikk ikke noe mer penger, eller noen ny server, av den grunn.
    Jeg må jo si meg enig med deg
    Det er nok ofte irriterende å ikke få igjen det man mener et produkt er verdt om det kommer bort/blir skadet - men det er jo ikke rart om ikke fraktselskapet vil betale mer. Egentlig ganske naturlig ja.

Har hørt om flere som kjøper dyre ting fra utlandet, og får skrevet ned verdien. Da kan man ikke klage, men det er jo seff irriterende om man bare får igjen det man har skrevet ned verdien til.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet dette er en tråd som sklir mye ut, men akkurat pakkeverdier, kan vel diskuteres under produkt/prisjakt eller et annet mer egnet sted. For oss som ikke handler fra Amazon, er det uinteressant å lese side opp og side ned om dette.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Piratkopiering tillates ikke diskutert her på forumet. gjentatte overtredelser medfører utestengning.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Hehe, morsomt å se etter hvor fornøyde HD DVD-supporterne ble sist uke!

Nå er faktisk ikke HD DVD representert før på 46-plass, og det med Planet Earth. Hvorav samme tittel ligger tre hakk over på 43-plass på Blu-ray.

HD DVD hadde vel dessuten bare de 4-første plassene i sin tid? Mens Blu-ray har 5.
    Imponerende liste for Blu-Ray dette! HD DVD har fortsatt "rekorden" med flest titler i topp 100.. Men snitt-karakteren til Blu-Ray er ikke mindre enn imponerende, nå skal det sies at titlene som er med i Blu-Ray salget er noe sterkere, det at Fox er med på salget er jo også viktig.

Amazon.com utgjør nok uansett ikke så mye for de totale salgene i USA, men ser frem til å få presentert noen tall det går ann å vurdere igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Imponerende liste for Blu-Ray dette! HD DVD har fortsatt "rekorden" med flest titler i topp 100.. Men snitt-karakteren til Blu-Ray er ikke mindre enn imponerende, nå skal det sies at titlene som er med i Blu-Ray salget er noe sterkere, det at Fox er med på salget er jo også viktig.
    Utvalget har nok noe å si, ja. Jeg skal innrømme at jeg blir litt misunnelig når jeg ser at det er 96 titler å velge mellom på BD-BOGOen, mens HD DVD-BOGOen bare fikk 34 titler.

Amazon.com utgjør nok uansett ikke så mye for de totale salgene i USA, men ser frem til å få presentert noen tall det går ann å vurdere igjen.
    Nåja. Amazon er den kjeden/butikken som selger nest mest highdefinnhold i hele USA, kun slått av Best Buy. Wal*Mart er tredje størst. Siden HDM-markedet fortsatt er veldig ungt, tror jeg nok at de største kjedene står for en veldig stor andel av salget, og jeg blir ikke overrasket om Amazon alene har 20-25% av highdef-markedet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvor mange titler hadde HD DVD i Top 100 på det meste? Ser at BD har 49 titler i Top 100 og 85 i Top 200 på nåværende tidspunkt. (Det er via linken på High-Def Digest | HD DVD & Blu-ray News and Reviews in High Definition).

(Akkurat nå så mangler statistikken på The Product Wars fought on Amazon.com svært mange BD-titler).

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Hvor mange titler hadde HD DVD i Top 100 på det meste? Ser at BD har 49 titler i Top 100 og 85 i Top 200 på nåværende tidspunkt. (Det er via linken på High-Def Digest | HD DVD & Blu-ray News and Reviews in High Definition).

(Akkurat nå så mangler statistikken på The Product Wars fought on Amazon.com svært mange BD-titler).
    Hmm, ser at BD har slått den rekorden også nå. Så hatten av for BD.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Det var nok ikke i nærheten av 49, nei. Husk at av HD DVD-titlene som lå på topp 100, så var det kanskje 3 eller 4 normaltitler, resten var filmer fra BOGO-salget. Med bare 34 filmer å velge mellom på BOGO-salget, skal det mye til å komme i nærheten av 50 titler på topp 100.

Men for all del. Ingen tvil om at BD selger godt når det er salg.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Men for all del. Ingen tvil om at BD selger godt når det er salg.
    Det viser at HD generelt vil selge i bøtter og spann når prisene kommer ned på nivået vi er vant med på med DVD, disse BOGO-salgene både på HD DVD og BD har brakt nivået enda litt lavere på ett meget attraktiv nivå - vi får nyte denne fordelen med 2 formater ihvertfall.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere manglende BD utgivelser fra Warner (som har PIP på HD DVD utgaven) skal nå være veldig nære en utgivelse på BD ifølge rykter i forkant av CES. Dette gjelder feks Batman Begins og Superman Returns. Tydelig at Warner ikke har tenkt å droppe BD med det første i alle fall... ;-)

BD promovideo fra CES:
    Blu-ray Disc US site

The future is BLU!

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Flere manglende BD utgivelser fra Warner (som har PIP på HD DVD utgaven) skal nå være veldig nære en utgivelse på BD ifølge rykter i forkant av CES. Dette gjelder feks Batman Begins og Superman Returns. Tydelig at Warner ikke har tenkt å droppe BD med det første i alle fall... ;-)
    Ja, både Superman og 300 er visstnok under produksjon for relansering på Blu-ray.

I tilegg så har man som nevnt Batman begins og Matrix triologien.

Av en eller annen grunn er Twister blitt utsatt mange ganger på begge formatene, noen som vet hvorfor?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Ja, både Superman og 300 er visstnok under produksjon for relansering på Blu-ray.

I tilegg så har man som nevnt Batman begins og Matrix triologien.

Av en eller annen grunn er Twister blitt utsatt mange ganger på begge formatene, noen som vet hvorfor?
    Det blir moro å se hvordan de gjør det med Superman Returns på BD, bruker de transferen til HD DVD, eller vil de utnytte hele 50 GB plassen, blir det sistnevnte så blir det ny versjon av den. Kan bli moro å teste PCM mot True HD der. Det True HD sporet er det som har gitt meg den støreste aha opplevelsen til nå

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La meg oppsummere: There is no dual format future.

Det må komme en avklaring i år, hvis ikke så risikerer man at hidef på disc vil bli en kuriositet.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det blir moro å se hvordan de gjør det med Superman Returns på BD, bruker de transferen til HD DVD, eller vil de utnytte hele 50 GB plassen, blir det sistnevnte så blir det ny versjon av den. Kan bli moro å teste PCM mot True HD der. Det True HD sporet er det som har gitt meg den støreste aha opplevelsen til nå
    Transfer = overføring av kinofilm til video

Det du mener er innkoding/komprimering. Warner har av kostnadshensyn holdt fast på å bruke de samme videoinnkodingene på HD DVD og BD. Det er vel ingen ting som tyder på at de vil endre på den praksisen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra artikkel i siste Home Media Magazine:

http://www.nxtbook.com/nxtbooks/questex/hom123007/ Page 9 continues on page 12

Steve Einhorn, New Line
    "Dueling formats have restrained our ability to launch large-scale, industry wide marketing initiatives"

Ron Sanders, Warner
    "Unfortunately, the dueling formats created an information logjam in what should have been our conversation with consumers."

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Relansering er noe herk, da må man kjøpe flere utgaver av filmen. Får i alle fall ikke håpe de gjør noe bedring på lyd og bilde (hva nå det skulle vært).
    En av de første BD filmene jeg kjøpte var Fifth Element, en film som ikke imponerte bildemessig i det hele tatt. Selv dama reagerte på bildet siden jeg hadde skrytt så sinnsykt av HD (under min innsalgsperiode i høst) Søker litt rundt på nett bare for å finne enda en versjon med 'remastered' som skal være vesentlig bedre. Skal man gi ut noe i HD nå i startfasen får de jaggu passe på at bildet er bedre enn på DVD ellers skyter de seg selv i foten. Heldigvis gav jeg bare 124,- ink frakt fra USA for filmen, stakkars de som har kjøpt den her hjemme til det dobbelte.

Side 519 av 653 FørsteFørste ... 19 379 389 399 409 419 429 439 449 459 469 479 489 499 509 515 516 517 518 519 520 521 522 523 529 539 549 559 569 579 589 599 609 619 629 639 649 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •