HD formatkrigen. - Side 518

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 518 av 653 FørsteFørste ... 18 378 388 398 408 418 428 438 448 458 468 478 488 498 508 514 515 516 517 518 519 520 521 522 528 538 548 558 568 578 588 598 608 618 628 638 648 ... SisteSiste
Viser resultater 10,341 til 10,360 av 13053
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    For en stund siden leste jeg en større gjennomgang sv hvordan Nelsen tallene ble samlet inn, og de er absolutt representative i forhold til det faktiske salget selv om ikke all butikker er representert.
    Hvilke butikker som er med arierer også fra uke til uke, akkurat som på VD lista.

Det er ikke uten grunn at valgdagsmålingene likner svært mye på de endelige resultatene landet under ett.

Hverken HD DVD eller Blu-ray har noen gang klaget på at tallene er feil så da er de vel gode nok for oss også?
    De er nok gode nok. I hvertfall til å krangle over

Gikk igjennom listen for å se hva som var på.

Tror nok det er slik som noen hevdet under HD DVD salget forrige uke. At salgstallene ikke er de helt store. Ser dette når en liten kult film som "Serenity" på HD DVD kommer seg inn på 70 plass på listen (var der når jeg skrev denne). Men det henger vel sammen med at BOGO salget på HD DVD fortsatt ligger inne.

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crap
    Gjør BD+ at folk blir late?
    Ikke lek dum. Hvem har plass til flere filer på den størrelsen? Hvem gidder? Poenget er borte.

Hvis FOX har sett hvor mange som laster ned en hel Blu-ray film sett i forhold til hvor mange som laster ned x264-ripps i 720p på f.eks. HDBits.org, er de nok fornøyde.

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Nytt BOGO salg for BD hos Amazon, nå også med Harry Potter, og da var det vel ingen overraskelse at de nå har de fem øverste på listen. 4 Potter filmer og 300.

Amazon.com Bestsellers: The most popular items in DVD. Updated hourly.

BD er også godt representert nedover på listen. Kjapp gjennomgang så var vel Planet Earth beste HD DVD på 32 plass.
    Hehe, morsomt å se etter hvor fornøyde HD DVD-supporterne ble sist uke!

Nå er faktisk ikke HD DVD representert før på 46-plass, og det med Planet Earth. Hvorav samme tittel ligger tre hakk over på 43-plass på Blu-ray.

HD DVD hadde vel dessuten bare de 4-første plassene i sin tid? Mens Blu-ray har 5.

Newcomer crap sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Ikke lek dum. Hvem har plass til flere filer på den størrelsen? Hvem gidder? Poenget er borte.

Hvis FOX har sett hvor mange som laster ned en hel Blu-ray film sett i forhold til hvor mange som laster ned x264-ripps i 720p på f.eks. HDBits.org, er de nok fornøyde.
    Plass er ikke noe problem, tålmodihet er vel det største hinderet

Nå er jeg kansje dum, men dersom jeg skulle skaffe meg en kopi av noe så hadde jeg prøvd å skaffe en 1:1 kopi.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Jeg kjøpte noen filmer på BOGO salget Amazon hadde i desember. Amazon har som kjent for vane å merke pakken med fullpris selv om jeg kun har betalt for den ene av filmene. Ganske irriterende da dette medfører at posten stopper pakkene og krever MVA og gebyr for tollbehandling.
    Samme problemet her.
    Kanskje alle som har kjøpt filmer på Amazon's BOGO salg burde sende dem en mail og forklare nøyaktig hva vi mener om dette tullet med å feilmerke pakkenes verdi?
    Kunne jo hende at dem endret praksis hvis dem fikk mange nok mail?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vi ikke passert " the point of no return " nå?

Begge sider har gitt ut og solgt så mye hardware og software at begge formatene ikke forsvinner fra markedret?
    For håpe det. Sammenlikningen var med SACD og DVD Audio, som i dag er implentert i ganske mange DVD spillere og man for jo kjøpt noe software enda.

For vi i fremtiden DVD spillere med implementert BD og HD DVD? Må bare understreke at det utsagnet kommer sammen med ei kjempestor "bøtte" med ironi og humor - sånn, da for vi ikke noe missforståelse

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Hehe, morsomt å se etter hvor fornøyde HD DVD-supporterne ble sist uke!

Nå er faktisk ikke HD DVD representert før på 46-plass, og det med Planet Earth. Hvorav samme tittel ligger tre hakk over på 43-plass på Blu-ray.

HD DVD hadde vel dessuten bare de 4-første plassene i sin tid? Mens Blu-ray har 5.
    Nå er det BOGO salg av BD på Amazon. 7 av 10 på topp er BD akkurat nå. Blir morsomt å se salgsstatistikken for uke 1, 2008.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vi ikke passert " the point of no return " nå?

Begge sider har gitt ut og solgt så mye hardware og software at begge formatene ikke forsvinner fra markedret?
    Du kan nå feks få en Pioneer multispiller for DVD-V/SACD/DVD-A for godt under to tusen kroner. Allikvel så kan jeg ikke huske å noensinne ha sett en SACD eller DVD-A seksjon i en eneste lokal platebutikk...

Sånn sett har netthandel av software gjort det lettere å holde liv i ukurrante formater siden man ikke er avhengig av at lokale sjapper fyller opp hyllene med nyheter. På den annen side så vil det også bidra til at slike formater forblir en kuriosistet for spesielt interesserte.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Nå er det BOGO salg av BD på Amazon. 7 av 10 på topp er BD akkurat nå. Blir morsomt å se salgsstatistikken for uke 1, 2008.
    Er 8 av 10 nå (og 16 på top 25) og fremdeles er det midt på natta i USA. Synd man ikke ser varebeholdning eller antall solgte.

Men siden HD DVD knep et par prosentpoeng på BD i sin BOGO, bør det vel svinge andre veien denne uka - just in time for CES ...

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det passet bra med BD BOGO-salg nå.

Alle 4 Harry Potter er bestilt fra Amazon

Dette blir fine tall å ta med seg inn i 2008 og CES08. Hva tipper du denne gangen trondmm
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cpt.Crusoe
    Samme problemet her.
    Kanskje alle som har kjøpt filmer på Amazon's BOGO salg burde sende dem en mail og forklare nøyaktig hva vi mener om dette tullet med å feilmerke pakkenes verdi?
    Kunne jo hende at dem endret praksis hvis dem fikk mange nok mail?
    Tipper grunnen til at Amazon gjør dette, er hvis det skjer noe med pakken, så får man erstattet det pakken faktisk er verdt, og ikke bare for 1 av filmene i pakken.

Samt, Amazon endrer vel ikke dette for lille Norge. Det er vel ikke mange andre land som har så liten importgrense?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teedjay
    Er 8 av 10 nå (og 16 på top 25) og fremdeles er det midt på natta i USA. Synd man ikke ser varebeholdning eller antall solgte.

Men siden HD DVD knep et par prosentpoeng på BD i sin BOGO, bør det vel svinge andre veien denne uka - just in time for CES ...
    Warner tester markedet før evt annonsering av eksklusivitet på CES?

Håper ihvertfall at BD salget tar av hos PS3 gjengen nå.

Newcomer crap sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper grunnen til at Amazon gjør dette, er hvis det skjer noe med pakken, så får man erstattet det pakken faktisk er verdt, og ikke bare for 1 av filmene i pakken.

Samt, Amazon endrer vel ikke dette for lille Norge. Det er vel ikke mange andre land som har så liten importgrense?
    Her er essensen i svaret jeg fikk fra amazon da jeg spurte on det var mulig å få merket med den faktiske prisen:

If you used any promotional discounts on an order, please be aware that while the promotion reduces the actual amount that you pay Amazon.com, it does not change the value of the item itself. We are required to declare the actual value of the items in your shipment.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er essensen i svaret jeg fikk fra amazon da jeg spurte on det var mulig å få merket med den faktiske prisen:

If you used any promotional discounts on an order, please be aware that while the promotion reduces the actual amount that you pay Amazon.com, it does not change the value of the item itself. We are required to declare the actual value of the items in your shipment.
    Men, hva sier reglene for norsk tollbehandling?

Newcomer crap sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Sansynilgvis er det lettest for Amazon å tilpasse seg dei strengeste reglene, for så å konsekvent gjøre det slik, samme hvor dei sender.

Om norge vurderer utifra pris eller verdi vet jeg ikke, men har inntrykk av at det er pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Selv om det er riktig på en måte, er fremdeles ikke verdien verdt mer en hva jeg betalte.
    For å kverulere med Amazon litt, så selger dem vel ikke en eneste DVD til listepris. Like fullt er det prisen man betaler dem skriver på pakken.
    Alle butikker skriver prisen man betaler.
    Nå er kjøp to betal for en, en litt annen måte å ha salg på enn "50% off" salg.
    Men jeg mener alikevel at prisen jeg betaler = varens verdi.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Dette blir fine tall å ta med seg inn i 2008 og CES08. Hva tipper du denne gangen trondmm
    For siste uka i 2007, tipper jeg 57/43. Når det gjelder uke 1 08, så har jeg ikke tenkt så mye over det ennå - spesielt siden jeg i stor grad baserer tippinga mi på forrige ukes fasit. Men, jeg har gjetta på at BOGOen for HD DVD vil forskyve resultatet med fem prosentpoeng i HD DVDs favør. Nå som BD har BOGO og HD DVD ikke, så antar jeg at det blir minst fem prosentpoeng i BDs favør i stedet, altså minst ti poeng forskjell fra uka før. I tillegg kommer det ut fem BD-eksklusive titler denne uka og ingen HD DVDer overhodet. Det burde også være verdt et par poeng, selv om disse filmene ikke akkurat er noen blockbustere.

Alt i alt ligger det til rette for noe i nærheten av 70/30, tenker jeg - men jeg kommer som sagt til å revidere estimatet når forrige ukes resultat blir klart.

Vær forresten også obs på at i fjor ble ikke Nielsen-rankingen for uke 1 publisert, så det er en viss mulighet for at de ikke blir det i år heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men hvis pakken blir borte, taper hverken jeg eller Amazon mer en jeg betalte for filmene.
    Så pakke borte = pengene tilbake på konto.
    Pakkens verdi = hva jeg betalte.
    Ingen har tapt noe som helst.

Er vel enig i at dem ikke endrer dette for lille Norge, Men det er sikker flere land som har tilsvarende importgrense.
    Kunne jo hende at det skjedde noe hvis mange nok sender mail.
    Bare dem ikke blir for irritert og nekter BOGO salg til Norge.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Amazon
    Vel, først og fremst, så er jeg uenig med Amazon her. Varens verdi er det du har betalt for den. Og jeg tror ikke du har lyst til å sende Amazons forklaring til tollvesenet, for de kan fort finne på å kverulere på dette.

Det eneste unntaket er om man bruker gavekort til å betale varen. Gavekort er i prinsippet penger, så du kan ikke bruke et $20 gavekort på en DVD-boks til $50 og påstå at varens verdi er $30. Tidligere var det ikke så uvanlig at rabatter ble gitt i form av gavekort, så i disse tilfellene måtte man allikevel passe på at førprisen var under 200,-.

Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Jeg har ikke klart å finne noe annet enn:
    § 5. Det skal heller ikke beregnes merverdiavgift av:
    ...
    2. Andre sendinger av verdi under kr 200,-.

Jeg har ikke klart å finne ut hvordan de definerer vareverdi, men jeg vil egentlig bli ganske overrasket om de definerer det som noe annet enn det man har betalt.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke mange andre land som har så liten importgrense?
    Jovisst, det er ikke uvanlig at avgiftsfritaksgrensen ligger rundt 200,-. I Storbritannia er den f.eks. på £18.

Side 518 av 653 FørsteFørste ... 18 378 388 398 408 418 428 438 448 458 468 478 488 498 508 514 515 516 517 518 519 520 521 522 528 538 548 558 568 578 588 598 608 618 628 638 648 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •