HD formatkrigen. - Side 515

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 515 av 653 FørsteFørste ... 15 375 385 395 405 415 425 435 445 455 465 475 485 495 505 511 512 513 514 515 516 517 518 519 525 535 545 555 565 575 585 595 605 615 625 635 645 ... SisteSiste
Viser resultater 10,281 til 10,300 av 13053
    Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Cpt.Crusoe
    Men her sammenligner vi egentlig epler og pærer.
    La oss heller si at VHS på hd100 er 1 og 1028p24 er 10.
    Og så sammenligner vi King Kong på VHS-DVD-HD DVD ( jeg har ikke blu!)

Jeg opplever det som følger :
    VHS selvfølgelig 1
    DVD vil jeg gi 5 (6+ som oppskalert)
    HD dvd gir jeg da 10
    Flott du tok deg tid til å definere en egen og bra skala, og jeg ville nok selv havnet på samme tallene som deg forutsatt at jeg satt like nærme som jeg bruker på min projektor (3.5 meter på 100").

For å kverulere litt så vil jeg kanskje hevde at det ikke er mulig å se DVD på HD100 uten å oppskalere det, men jeg skjønner poenget :-)

Newcomer Skyhawk sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er forsovidt fornøyd med situasjonen nå, om ikke HD vinner på en stund enda så gjør ikke meg noe, folk kan gjerne sitte å se på DVD i tro om de har det beste på markedet :-D :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av format.fighter
    100% enig med deg, men jeg har også full forståelse for de som ikke ser så stor forskjell på det på sin vanlige flatskjerm. Det er flere som har postet tilbakemeldinger i løpet av året som ikke har sett så stor forskjell. Alt avhenger av utstyr/sittavstand og hva man er vant med. (har man akkurat byttet fra 28" til Pioneer 50" så vil nok de fleste beskrive forskjellen mellom HD og SD på 4 meters avstand som minimale)
    Etter hva jeg ser så har du allerede et stort antall HD discer i begge formater.Hvorfor i all verden kaller du deg Format.Fighter? Du har jo allerede skiftet formater.Dersom du ikke synes på dine vegne at forskjellen mellom HD og SD ikke er stor hvorfor har du da kjøpt begge HD systemene? Jeg har en mistanke om at du er en skikkelig kverulant og at sannheten om liv og lære ikke henger i hop hos deg.Det betyr at det du mener og det du gjør ikke er det samme.Alle som er inne på forumet og på denne tråden tror jeg er ferdig med diskusjonen om hva som er best av SD og HD,så jeg anbefaler deg at legger vekk denne tullete diskusjonen og håper at du får et riktig godt nyttår!
    Stølen

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Etter hva jeg ser så har du allerede et stort antall HD discer i begge formater.Hvorfor i all verden kaller du deg Format.Fighter? Du har jo allerede skiftet formater.Dersom du ikke synes på dine vegne at forskjellen mellom HD og SD ikke er stor hvorfor har du da kjøpt begge HD systemene? Jeg har en mistanke om at du er en skikkelig kverulant og at sannheten om liv og lære ikke henger i hop hos deg.Det betyr at det du mener og det du gjør ikke er det samme.Alle som er inne på forumet og på denne tråden tror jeg er ferdig med diskusjonen om hva som er best av SD og HD,så jeg anbefaler deg at legger vekk denne tullete diskusjonen og håper at du får et riktig godt nyttår!
    Stølen
    Jeg er overrasket over meg selv hvis jeg har ordlagt meg så dårlig at jeg på noen måte har gitt inntrykk av at jeg syns SD er bedre enn HD. Hvilket innlegg var det som fikk deg til å tro det?

Jeg har byttet til HD fordi at for meg på mitt utstyr og min økonomiske prioriteringer er den lille forskjellen verdt det og fordi HD er bedre enn SD, men jeg aksepterer og forstår at mange syns forskjellen er liten eller ingenting. Jeg kjøper fortsatt noe DVD da jeg på enkelte tittler ikke ser poenget med å betale 2 x prisen for å få det i Full-Hd.

At jeg personlig syns at HD er verdt prisen, betyr ikke at andre som gjør andre vurderinger har feil. Jeg ville bare få frem med de siste innleggene med skala at forskjellen som oppleves/beskrives er veldig avhengig av person og hvilken sammenheng man ser det i. Ser folk ikke forskjell på sin TV så betyr det jo ikke at personen er blind som enkelte omtrent hevder.

Og angående navnet: Ja det var et dårlig navn som ble valgt den gang jeg registrerte meg for å krangle med svs-man :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg er overrasket over meg selv hvis jeg har ordlagt meg så dårlig at jeg på noen måte har gitt inntrykk av at jeg syns SD er bedre enn HD. Hvilket innlegg var det som fikk deg til å tro det?

Jeg har byttet til HD fordi at for meg på mitt utstyr og min økonomiske prioriteringer er den lille forskjellen verdt det og fordi HD er bedre enn SD, men jeg aksepterer og forstår at mange syns forskjellen er liten eller ingenting. Jeg kjøper fortsatt noe DVD da jeg på enkelte tittler ikke ser poenget med å betale 2 x prisen for å få det i Full-Hd.

At jeg personlig syns at HD er verdt prisen, betyr ikke at andre som gjør andre vurderinger har feil. Jeg ville bare få frem med de siste innleggene med skala at forskjellen som oppleves/beskrives er veldig avhengig av person og hvilken sammenheng man ser det i. Ser folk ikke forskjell på sin TV så betyr det jo ikke at personen er blind som enkelte omtrent hevder.

Og angående navnet: Ja det var et dårlig navn som ble valgt den gang jeg registrerte meg for å krangle med svs-man :-)
    Jeg synes at svaret ditt var helt greit og vil anbefale deg at dersom det er svs-man du er ute etter, så kan du jo bruke mailsystemet her på forumet slik at vi andre slipper å være med på bråket og massakeren.Lykke til!
    Stølen

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en krangel

Det er helt umulig å si hva brukeren det snakkes om ser og ikke ser, og hvordan han har koplet og stilt inn sitt utstyr.

Var hos en kompis i kveld som har meget likt oppsett som meg.

Begge har Sony 46W2000 som TV og PS3 som avspiller, samt GET dekoder for TV. Han kjører sin via en Pioneer HDD opptaker som skalerer opp til 1080i. Jeg kjører direkte med Scart (RGB).

Fra før så hadde han fått mine innstillinger over telefon, og stilt inn etter det. Og gjort litt eksta virket det som.

Når jeg da fikk stilt inn min med kalibrerings verktøy så tok jeg med resultatene til ham.

Først så stilte jeg for øye inn for TVen, og selv om han var fornøyd slik det var fra før, så han lett forskjell når jeg stilte inn kjapt.

Når jeg da la inn mine innstillinger for HD film, altså for PS3, så så han også fort forskjell. Spesielt på farger.

Jeg har også en kollega som kun satte strøm på TVen, og ikke tok noen innstillinger. De er fornøyd og syntes bildet er bra. Det er jo en 1080 TV, det var en av de første, og kostet da 10.000,- mindre enn alle de andre 1080 TVene, det sier vel mest om kvaliteten på den).

Denne hadde noe av det dårligere bilde kvaliteten jeg har sett, selv fra tegnefilm som stod på. Turte ikke da å skru på den, men nevnte det for han senere, og han hevder han er fornøyd som den er.

Med den kvaliteten som var der, så vil ikke forskjellen mellom SD og HD være stor.

Godt Nytt År!!!

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt nytt blått år folkens! ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt nytt år!

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et hærlig nytt år til alle - med eller uten HD. Peace and love man!!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Godt nytt år uansett hvilken farge det måtte bli.
    Stølen

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Er dette noen form for politisk markering? Eller er det slik at du bare ønsker halvparten av avspilleren min godt nytt år, og på den måten "mobber" den andre halvparten? Jeg velger å tro det første, for det siste alternativet er jo bare patetisk. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Er dette noen form for politisk markering? Eller er det slik at du bare ønsker halvparten av avspilleren min godt nytt år, og på den måten "mobber" den andre halvparten? Jeg velger å tro det første, for det siste alternativet er jo bare patetisk. ;-)
    Regner med han mener at han håper på ny borgerlig regjering... Hvem gjør jo ikke det?

Godt nytt HD år...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Regner med han mener at han håper på ny borgerlig regjering... Hvem gjør jo ikke det?
    Pest eller kolera...........

Problemet er at det ikke er nevneverdig forskjell.

Nei det er nok både lettere og bedre å velge seg et HD format, det er tross alt et valg mellom epler og pærer. Selv skjønner jeg ikke at noen er så sære at de må velge og tar derfor begge

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte noen filmer på BOGO salget Amazon hadde i desember. Amazon har som kjent for vane å merke pakken med fullpris selv om jeg kun har betalt for den ene av filmene. Ganske irriterende da dette medfører at posten stopper pakkene og krever MVA og gebyr for tollbehandling.

Tenkte jeg skulle forsøke med Per Johnnys og tomsavis fremgangsmåte under:
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Ring postens kundesenter - nummeret finner du på Posten Norge

eller email til postfortolling@posten.no

Gjør det før du henter pakkene. De kontakter så postkontoret og frigjør pakkene - du kan så hente de uten videre kostnader. Har gjort det mange ganger, men er litt tungvint.

Har du allerede hentet pakkene, så har du allerede gjort det mye vanskeligere.
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Jeg har kjøpt en del fra det salget.
    Jeg har sendt mail med faktura til; Privatfortolling@posten.no
    Aldri vært noe problem
    Problemet er at jeg har fått tollkrav for 3 pakker. Hvis jeg skal sende kopi av faktura til postfortolling@posten.no må jeg vel nesten referere til riktig pakke. Av disse utleveringsbilagene kan jeg ikke se at det fremgår noe om hvilken pakke det gjelder. Må jeg dra ned til postkontoret for å be om å få se pakken først eller finnes det en enklere metode?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Jeg kjøpte noen filmer på BOGO salget Amazon hadde i desember. Amazon har som kjent for vane å merke pakken med fullpris selv om jeg kun har betalt for den ene av filmene. Ganske irriterende da dette medfører at posten stopper pakkene og krever MVA og gebyr for tollbehandling.

Tenkte jeg skulle forsøke med Per Johnnys og tomsavis fremgangsmåte under:
    Problemet er at jeg har fått tollkrav for 3 pakker. Hvis jeg skal sende kopi av faktura til postfortolling@posten.no må jeg vel nesten referere til riktig pakke. Av disse utleveringsbilagene kan jeg ikke se at det fremgår noe om hvilken pakke det gjelder. Må jeg dra ned til postkontoret for å be om å få se pakken først eller finnes det en enklere metode?

Du må ikke sende riktig. De pleier ikke alltid sjekke om det stemmer overens. Og hvis du tar feil, så har man jo god unnskyldning når man har flere pakker i omløp fra samme avsender.

Brodern har bommet noen ganger han, aldri vært ett problem, selv om han slapp unna moms

Intermediate Christian sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan man videresende ordrebekreftelsen fra amazon til posten? har ikke fått noen hentelapper på bogo-salget enda, men venter på 3 stk.. tipper de dukker opp any day.

eller må jeg vente på hentelappene :O

Newcomer jolla sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Måtte 2008 bli et godt film år for alle enten de liker HD eller BD.
    Filmen er tross alt det viktigste.:-D

Godt nytt år folkens.

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prising.

Hvis HD-DVD platene er så mye billigere og produsere, burde ikke prisen være lavere enn Bluray sine tilsvarende filmer.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns brukeren PMO beskriver veldig godt hva som er problemet for HD formatene. (dette er en bruker som garrantert ikke roter med kabler og har projektor)
    Postet i dag i en annen tråd:

Et år har gått og jeg køpte en PS3 til junior til jul. Den ble selvfølgelig behørlig testet i kinoen før den ble tatt med til gutterommet.

En stk BD film ble også kjøpt inn (Mr and Mrs Smith). Vel, desverre så jeg ingenting som nå gjør at jeg går til anskafelse av noen HD/BD spiller for hjemmkinoen . Var ikke i stand til å se noen forbedring overhode. Det har kansje med at jeg har en ganske ok DVD spiller, Pioneer 868, som gir gode bilder også på DVD. Forskjellen ble større på gutterommet hvor det er en billig DVD spiller.

Selv om prisene på HW nå er akseptable koster fremdeles filmene en god del mer så for min del blir det å vente til at prisen på HD filmene er på nogenlunde samme nivå som DVD filmer.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns brukeren PMO beskriver veldig godt hva som er problemet for HD formatene. (dette er en bruker som garrantert ikke roter med kabler og har projektor)
    Postet i dag i en annen tråd:
    Men hva er poenget ditt, format.fighter? Skal du nå bevise at det ikke er noen synlig forskjell mellom HD og SD, siden du henviser til en person som ikke opplever en oppgradering med HDM.

Ikke skriver han hva slags skjerm han bruker, ikke vet jeg hvordan skjermen er innstilt, ikke vet jeg hva PS3 er satt til og kanskje at på til har han koblet med kompositt?

Hva sier dette annet enn, ikke`no?

Nå var jeg for ett par dager siden og sjekket min fars 50" Pioneer 507-plasma (Hd-Ready) koblet til Panasonic BD30. Dersom man ikke så vesentlig forskjell på en SD DVD og en BD-plate, så må man ha feil på synet. Men jeg er helt sikker på om jeg hadde brukt dårligste tilkoblingskontakt, boostet kontrast og satt på alt av DNR-filtre så hadde bildet ikke vært så imponerende.

Og på min VW50 er forskjellen stor med BD...

Vi har vel alle sett hvordan en flatskjerm kan se ut med fabrikkinnstillinger.

Og for å fortsette mine "håpløse sammenligninger", format.fighter: Jeg er temmelig sikker på at jeg kunne fått profesjonelle langrenn ski til å virke som middelmådige ski, dersom jeg fikk jobben med å smøre de. Men med riktig smøring, slik skiene er tiltenkt, så er de kanskje en av verdens beste å gå på.

Så selvfølgelig kan enkelte hevde at de ikke ser forskjell på HDM vs SD. Men det er ikke HD-formatet sin feil...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 515 av 653 FørsteFørste ... 15 375 385 395 405 415 425 435 445 455 465 475 485 495 505 511 512 513 514 515 516 517 518 519 525 535 545 555 565 575 585 595 605 615 625 635 645 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •