HD formatkrigen. - Side 513

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 513 av 653 FørsteFørste ... 13 373 383 393 403 413 423 433 443 453 463 473 483 493 503 509 510 511 512 513 514 515 516 517 523 533 543 553 563 573 583 593 603 613 623 633 643 ... SisteSiste
Viser resultater 10,241 til 10,260 av 13053
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Wangern
    Helt ærli så kan jeg ikke si at jeg ser forkslell på Blueray og vanli DVD..
    Jeg har en full Hd tv 1080p og greier. ser ikke en drittforsjkell.. har det noe med at jeg bruker playstation 3. dårligere kvalitet der???
    :shock:

Det er i hvertfall ikke PS3 sin feil. Bruker du HDMI og setter PS3 på 1080p/24 ut, og du ikke ser forskjell på SD DVD; da er det noe galt med synet ditt.

Ikke meningen å være spydig, men det er stor forskjell fra SD DVD
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Har du lest det du siterer??
    Du må da ikke sette så store krav til BD tilhengerne. Kravstor er du ;-)

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av format.fighter
    Du må da ikke sette så store krav til BD tilhengerne. Kravstor er du ;-)
    Kan du ikke komme tilbake å skrive når du har lært å holde spydighetene dine for deg selv? Takk!

Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Hvorfor måtte BD+ crackes for avspilling? Er det ikke meningen at BD+ filmer skal kunne spilles på en PC?
    Selvfølgelig kan man spille av filmene på data Blu-ray-driv. Men en skal ikke kunne brenne filmen i flere eksemplarer. Det er det AnyDVD har gjort. D e har klart å cracke innpakningen slik at man kan få tilgang til filene på filmen og laste dem opp på nettet, slik at folk faktisk kan laste ned en full Blu-ray film, som en kan brenne ut. Men en kan ikke rippe eller på noen som helst måte påvirke video utifra det. Problemet er at ingen gidder å laste ned hele 30-40 GB-filer, for kun å måtte brenne dem ut eller se dem via PowerDVD i tilegg. Det ville blitt bedre og billigere å bare kjøpe filmen. Derfor har FOX all grunn til å være fornøyd med BD+.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Ikke meningen å være spydig, men det er stor forskjell fra SD DVD
    Kan du definere stor forskjell?

Hvis vi sier at 14" sorthvitt TV dårlig antennesignal er 1 og BLu-Ray med 1080p24 på JVC HD100 er 10. Hvor havner da bildekvaliteten på det som han sammenligner?

Jeg tipper han da sammenligner en 7'er mot en 8'er. Altså ingen stor forskjell.

Newcomer hddvd-kb sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Bullshit.

Van Helsing er en Warner-tittel og har absolutt ikke noe BD+ beskyttelse.
    Uhm, du bør justere brillene dine litt, kanskje. Det er Spiderman 3 han klager på, og såvidt jeg kunne finne ut med google så har den definitivt BD+.

EDIT: Han sier helt klart at Van Helsing fungerer utmerket, på HD DVD.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Har du lest det du siterer??
    Sitat Opprinnelig postet av hddvd-kb
    Uhm, du bør justere brillene dine litt, kanskje. Det er Spiderman 3 han klager på, og såvidt jeg kunne finne ut med google så har den definitivt BD+.
    DVD.
    Her gikk det visst litt fort i svingene ja. Men Spider-man 3 har heller ikke BD+, nei. Det er faktisk ingen Sony titler som har BD+ til nå. Kun FOX.

Så igjen - bullshit.

Newcomer hddvd-kb sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Her gikk det visst litt fort i svingene ja. Men Spider-man 3 har heller ikke BD+, nei.

Så igjen - bullshit.
    Fra betanews.com, vet ikke hvor pålitelige de er. Men, det er snakk om folk som klager på BD+ plater.

"Fantastic Four, Live Free or Die Hard, Sunshine, The Hills Have Eyes, and Spiderman 3 - which collectively constitute the bulk of all BD+ titles currently available. 20th Century-Fox was the first label to produce BD+ titles, and continues to be a principal champion of the system."

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De tar i hvertfall feil. Dersom det er problemer med Spider-man 3, er det IKKE pga. BD+. For den har ikke det. Det kan for øvrig også lett avsløres ved et lite goggle søk på Spiderman 3+720p+x264+torrent - Google-søk.

Hadde tittelen vært BD+, hadde det ikke eksistert reencode-versjoner. Det er ikke mulig med BD+ titler.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du definere stor forskjell?

Hvis vi sier at 14" sorthvitt TV dårlig antennesignal er 1 og BLu-Ray med 1080p24 på JVC HD100 er 10. Hvor havner da bildekvaliteten på det som han sammenligner?

Jeg tipper han da sammenligner en 7'er mot en 8'er. Altså ingen stor forskjell.
    Hvis du mener det kun er bittelitt forskjell mellom SD DVD og BD/ HD DVD på en 1080/24p-display....hva gjør du her inne og diskuterer HDM for da!? Du ser knapt forskjell alikevel. Ikke rart du kaller deg format.fighter....

Uansett, ser du ikke mer enn bittelitt forskjell mellom en 576-kilde og en 1080-kilde på et 1080-panel....vel, vel. Jeg synes forskjellen er som å se gjennom et møkkete vindu og et nyvasket vindu
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forsjell

Sitat Opprinnelig postet av Wangern
    Helt ærli så kan jeg ikke si at jeg ser forkslell på Blueray og vanli DVD..
    Jeg har en full Hd tv 1080p og greier. ser ikke en drittforsjkell.. har det noe med at jeg bruker playstation 3. dårligere kvalitet der???
    Syns selv forsjellen ikke er så stor på spillefilm men ser det godt. Natur filmer og konserter er bedre. Enten er det noe galt med innstillingene eller du bør ta en tur til øyelege.(Bruker selv PS3)
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du mener det kun er bittelitt forskjell mellom SD DVD og BD/ HD DVD på en 1080/24p-display....hva gjør du her inne og diskuterer HDM for da!? Du ser knapt forskjell alikevel. Ikke rart du kaller deg format.fighter....

Uansett, ser du ikke mer enn bittelitt forskjell mellom en 576-kilde og en 1080-kilde på et 1080-panel....vel, vel. Jeg synes forskjellen er som å se gjennom et møkkete vindu og et nyvasket vindu
    Kan du ikke gi meg din vurdering på den skalen jeg skisserte? Jeg syns at mange som har denne interessen overdriver når man snakker om forskjeller mellom a og b.

Repeterer skala siden det virker som du selv ikke vil ta den vurderingen.

14" Sorthvitt TV med dårlig antenne signal = karakter 1
    100" 1080p24 bilde fra Blu-Ray på HD100 = karakter 10. (eventuelt annet du karakteriserer som det beste bildet som er mulig å få i heimen med vanlig utstyr i salg)

Litt usikkert på hvilken tv han har, men jeg sier altså at jeg tipper at karakteren er en 7 og en 8 for kombinasjonen han har prøvd. Kom gjerne med argumenter hvorfor du mener at forskjellen er større. (hvis du kan/tør).

For meg er dette en liten forskjell.

(skulle jeg plassert 29" med VHS av god kvalitet og 32" wide med dvd ville jeg sagt 3.5 og 5.5)

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Helt enig med deg SVS.

Satt selv å så "3000 Miles to Graceland" på DVD i går, oppskalert til 1080p. Denne filmen har en av de bedre bildene jeg har opplevd på DVD. Men det var intet problem å se alt som ville vært utrolig mye bedre, og mer detaljert ved en HD utgivelse i ekte 1080p.

PS: Bra du har fått ny logo SVS, lettere å skille blå-brødrene fra hverandre nå. Har du fått den ekte, eller faket den? (Håper selvfølgelig på ordentlig)

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt usikkert på hvilken tv han har, men jeg sier altså at jeg tipper at karakteren er en 7 og en 8 for kombinasjonen han har prøvd. Kom gjerne med argumenter hvorfor du mener at forskjellen er større. (hvis du kan/tør).

For meg er dette en liten forskjell.

(skulle jeg plassert 29" med VHS av god kvalitet og 32" wide med dvd ville jeg sagt 3.5 og 5.5)
    Det høres jo ut som han har gjort den klassiske feilen med å bruke den kabelen som følger med, og tro han har HD bilde.

Det er vel også litt feil å be SVS om å gå fra 14" sorthvit med dårlig signal. Kanskje han aldri har sett det?

Og dessuten oppleves ting forskjellig.

Det kunne jo også vært greit å vite hva brukeren som ikke så forskjell bruker av utstyr, og software. Enkelte BD tittler har dårlig bilde i forhold til de beste. F.eks "Space Cowboys" som har etter bilde på BD som kun er en lite oppgradering fra DVD.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det høres jo ut som han har gjort den klassiske feilen med å bruke den kabelen som følger med, og tro han har HD bilde.

Det er vel også litt feil å be SVS om å gå fra 14" sorthvit med dårlig signal. Kanskje han aldri har sett det?

Det kunne jo også vært greit å vite hva brukeren som ikke så forskjell bruker av utstyr, og software. Enkelte BD tittler har dårlig bilde i forhold til de beste. F.eks "Space Cowboys" som har etter bilde på BD som kun er en lite oppgradering fra DVD.
    Som jeg skulle sagt det selv
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med deg SVS.

Satt selv å så "3000 Miles to Graceland" på DVD i går, oppskalert til 1080p. Denne filmen har en av de bedre bildene jeg har opplevd på DVD. Men det var intet problem å se alt som ville vært utrolig mye bedre, og mer detaljert ved en HD utgivelse i ekte 1080p.

PS: Bra du har fått ny logo SVS, lettere å skille blå-brødrene fra hverandre nå. Har du fått den ekte, eller faket den? (Håper selvfølgelig på ordentlig)
    Helt enig

Ja, det var greit med ny logo. Så nesten ikke forskjell på meg og Esp1 jeg heller

Coveret får vi håpe står i butikkhylla i løpet av året

Da sier jeg:

GODT NYTT ÅR TIL ALLE SAMMEN:-D
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg skulle sagt det selv
    Så du makter virkelig ikke å plassere det inn på skalaen?

Og hvis du ikke har sett 14" sorthvitt så tenkt deg det dårligste bilde du har sett noengang.

Vis nu at det er litt tanker bak innleggene dine.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Hvor har du det fra? Dersom det blir sone-sperre på filmene, så får du ikke spilt av filmer fra en annen sone (på din spiller). Spilleren er vel ikke sonefri, det er bare det at det ikke ligger regionskoding på dagens plater?
    Da dette med sonekoding for HD DVD var oppe sist bekreftet Toshiba at dagens spillere var sonefrie og ville forbli det. Det var ikke mulig å gjøre dette via firmware.

I ettertid har det blitt bestemt at HD DVD skal forbli sonefri så dette er egentlig ikke et tema nå.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grunnen til at folk beskriver ting forskjellig er fordi man bruker forskjellige referanseskalaer og beskriver ting. Det jeg prøvde å illustrere med min skala er at det er liten forskjell på film på HD og SD på nye utgivelser når man sammenligner med det spekteret av produkter som finnes i de norske hjem.

Hvor ville du plassert HD og SD på en Full-HD skjerm på en slik skala?

Jeg er rimelig sikker på at de fleste opplever kvalitetsforskjellen mellom SD og HD rimelig likt men vi velger altså å beskrive de forskjellig fordi man tar med andre ting i vurderingen.

For en som er vant med hest og kjerre er forskjellen mellom VW Passat og BMW minimal. Spør du en BMW eier ler han av VW for det er latterlig dårlig.

Av det jeg har eid/sett av bildekvalitet i løpet av mitt liv vil jeg si at forskjellen mellom SD versjonen av f.eks Wild Hogs og Blu-Ray versjonen av samme film på min PDP-LX508 er minimal. Forskjellen mellom DVD på denne skjermen og på den 28" med Laserdisc jeg hadde i 94, den er veldig stor.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Og hvis du ikke har sett 14" sorthvitt så tenkt deg det dårligste bilde du har sett noengang.

Og dersom en Bollinger Champagne 1986 er en 10-er, og en Freixenet 2007 musserende vin er en 1-er.

Hvor plasserer du en Dom Perignon 1998?

Jeg er siker på at uansett hvilket tall du velger format.fighter, så kan jeg argumentere med noe annet. derfor blir det meningsløst.

Som jeg sa, sammenligner jeg HD og SD som rene vinduer og møkkete vinduer. Og er HD-filmen riltig bra, ser det ut som om vinduet er borte.

Det er det beste jeg klarer å beskrive min opplevelse av HD vs. SD. Ok?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå må du gi deg her. SVS-Man er ikke den eneste som ser klar forskjell mellom oppskalerte DVD-er og HD. Selv sitter jeg med en Sony D3000 40" som er 720p (men som tar i mot 1080p og 1080/24p-signalet) og ser god forskjell. DVD-er ser ganske skarpe ut etter oppskalering de også. Men aldri like skarpe som rene HD-signaler. Den økte bitrate på Blu-ray og HD DVD gjør dessuten fargene betydelig mer som kino. DVD-er ser nesten utvasket ut i forhold.

Er det egentlig noe å kverulere om?

Side 513 av 653 FørsteFørste ... 13 373 383 393 403 413 423 433 443 453 463 473 483 493 503 509 510 511 512 513 514 515 516 517 523 533 543 553 563 573 583 593 603 613 623 633 643 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •