HD formatkrigen. - Side 512

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 512 av 653 FørsteFørste ... 12 372 382 392 402 412 422 432 442 452 462 472 482 492 502 508 509 510 511 512 513 514 515 516 522 532 542 552 562 572 582 592 602 612 622 632 642 652 ... SisteSiste
Viser resultater 10,221 til 10,240 av 13053
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Hvilke ulemper har det for forbrukerne?
    Fra Sniktitt: LG GGC-H20L - Hardware.no:

Så stappet jeg inn den ene av de to første platen jeg hadde kjøpt, ”Spider-Man 3”. Stoooor skuffelse da det ikke fungerte. ”Van Helsing” på HD DVD fungerte utmerket, og en kjapp tur på nettet bekreftet min antakelse, at kopieringsbeskyttelsen BD+ hadde skylden.

Den medfølgende programvaren fungerer ikke med de nyeste Blu-ray-platene, mens HD DVD ikke er noe problem i det hele tatt. Det gikk på programvare, for rent fysisk hadde den ingen problemer med å lese noe som helst. Og ved hjelp av en fullversjon av PowerDVD oppgradert til nyeste oppdatering kunne også ”Spider-Man” gjøre som Tarzan og slenge seg fra tre til halv fire.

Et annet alternativ ville vært å bruke AnyDVD fra SlySoft, som tar seg av svineriet. Som vanlig er hysterisk DRM mer til hinder for vanlige kunder enn for piratene, for de har jo uansett knukket den for lengst.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crap
    Dersom Sony ikke har både tråder og broer mellom sine respektive selskap og avdelinger så er dette en merkelig og ulogisk måte å drive et konsern på.

Missbruk er vel overdreven bruk(f.eks en alkoholiker), eller bruk til andre formål enn det som er ment.(F.eks medisin til rusing)

Dette er vel noe du kan tenke deg til selv ?
    Det er ikke så altfor stort samarbeid mellom avdelingene. Jeg var heldig å både få kjøpt forsterker og TV direkte fra Sony, etter å ha jobbet litt for dem, kjente en der.

Spurte om telefon, og det var ikke mulig. Ikke en gang for de som jobbet der. Ingen mulighet for å få kjøpt en Sony Ericson mobil billigere enn i butikk. Så så altfor stort samarbeid er det nok ikke mellom avdelingene.

[QUOTE=alfalfa]
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Valget mitt er meget enkelt: Jeg velger et format som er garantert fritt for soneinndeling! Vanskeligere er det ikke for min del.

Da slipper du å ta noe valg tror jeg. Vinner HD-DVD så må de garantert innføre sone inndeling for og utgi en del av det som nå er blått.
    Det er riktig. HD DVD har mulighet til å få lagt inn soner på spillere og filmer. Men ikke spillerene som er i dag. De er og blir sonefri. Så for oss som har spillere, så er ikke det noe problem.

Og blir det innført sonesperre på HD DVD spillere, så skal i hvertfall jeg kjøpe meg en backup spiller å ha i skapet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Edo
    På elkjøp, fra 2, januar HD E1 på tilbud kun 1995, 5 filmer inkludert. Løp og kjøp :-D :-D
    Det kan nesten virke som toshiba endelig satser litt mer i norge/europa.
    Da er vel denne bedre? Støtter ihvertfall 1080p.

Komplett.no - Toshiba HD-EP10 HD DVD 720p/1080p m/5 HD-DVD filmer¨

Newcomer crap sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teedjay
    Krav om nettverksport gir lite mening så lenge man ikke er garantert at eieren har noe nett å koble dem til. Da kan man jo like godt la det være opp til produsenten av spillerene om de vil inkludere nettverk eller ei og la forbrukeren selv velge det han trenger. Interaktiviteten på disken må jo kodes for begge tilfeller uansett.
    Alle features gir vel liten mening dersom det ikke er garantert at eieren bruker dem da. True Hd,nettverk,24fps og hele greia kan du jo unnskylde da.

Jeg har bevist valgt HD E1 fordi jeg har en 720p proj. Men jeg har koblet den til på nett.
    Den dagen dette byttes ut så kan jeg gå for Multi eller HD DVD spiller i toppklasse til en mye bedre pris.

For å vri litt på uttalelsen din:

Hvorfor skal det lages full HD spillere med 24 fps dersom man ikke er garantert at brukeren har HD fremviser som utnytter dette?

Newcomer crap sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det er ikke så altfor stort samarbeid mellom avdelingene. Jeg var heldig å både få kjøpt forsterker og TV direkte fra Sony, etter å ha jobbet litt for dem, kjente en der.

Spurte om telefon, og det var ikke mulig. Ikke en gang for de som jobbet der. Ingen mulighet for å få kjøpt en Sony Ericson mobil billigere enn i butikk. Så så altfor stort samarbeid er det nok ikke mellom avdelingene.
    Det er vel litt forskjell på at et konsern bruker sine ressurser på å oppnå et mål og goder til de ansatte.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Missbruk er vel overdreven bruk(f.eks en alkoholiker), eller bruk til andre formål enn det som er ment.(F.eks medisin til rusing)

Dette er vel noe du kan tenke deg til selv ?
    Det var ikke misbruk pr se jeg stusset på, men "misbruk av kopibeskyttelse". Enten ønsker man å kopibeskytte noe, f.eks. en film, eller så gjør man det ikke.

At man ikke liker kopibeskyttelse eller at flere av beskyttelsene så langt ikke har fungert og/eller skapt hazzle for forbrukerene er noe annet enn misbruk.

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BD+ er bare blitt cracket for avspilling i f.eks PowerDVD, ikke til ripping til f.eks. x264 ;p

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Caveman
    BD+ er bare blitt cracket for avspilling i f.eks PowerDVD, ikke til ripping til f.eks. x264 ;p
    Hvorfor måtte BD+ crackes for avspilling? Er det ikke meningen at BD+ filmer skal kunne spilles på en PC?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det er riktig. HD DVD har mulighet til å få lagt inn soner på spillere og filmer. Men ikke spillerene som er i dag. De er og blir sonefri. Så for oss som har spillere, så er ikke det noe problem.
    Hvor har du det fra? Dersom det blir sone-sperre på filmene, så får du ikke spilt av filmer fra en annen sone (på din spiller). Spilleren er vel ikke sonefri, det er bare det at det ikke ligger regionskoding på dagens plater?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle features gir vel liten mening dersom det ikke er garantert at eieren bruker dem da. True Hd,nettverk,24fps og hele greia kan du jo unnskylde da.
    Joda, ser den der :-D

Men synes likevel nettverk er et spesialtilfelle siden det benyttes gjennom interaktivitetslaget på platene. Når man koder menyer og fancy features må man alltid sørge for å kode inn "backupløsninger" som virker uten nettverk uansett.

Derfor synes jeg det er helt uproblematisk at man ikke har noe absolutt krav om fysisk nettkobling på alle BD spillere.

Filmer fungere jo både med og uten Internett uansett - selv på HD DVD.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Caveman
    Dette er noe misvisende. PowerDVD tillot tidligere avspilling fra harddisk, derfor fungerte jo også en inntakt BD+ innkodet utgivelse. Seneste versjon tillater ikke avspilling av beskyttede plater fra harddisk. Derfor fungerer hverken plater med AACS eller BD+ inntakt. Men det er alltid veier rundt dette uten at kopibeskyttelse blir brudt, dvs at du kan få avspilt det.

Avspilling på normal måte via HD-DVD/BD-drev i PC går selvsagt uten problem.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Får bare håpe Sony snart lager en ny dekoder for formatet (BD), som ikke tilfører bildestøy i mørke områder.
    Er dette noe PS3 kunne ordne med firmvare?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er vel denne bedre? Støtter ihvertfall 1080p.

Komplett.no - Toshiba HD-EP10 HD DVD 720p/1080p m/5 HD-DVD filmer¨
    I forhold til gode tilbud fra Toshiba så er det bare å smøre seg med tålmodighet hvis filmene ikke er lagt med i esken. Jeg kjøpte en EP10 på Electroworld og har fremdeles ikke fått filmene tilsendt....... :evil:

Newcomer crap sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teedjay
    Joda, ser den der :-D

Men synes likevel nettverk er et spesialtilfelle siden det benyttes gjennom interaktivitetslaget på platene. Når man koder menyer og fancy features må man alltid sørge for å kode inn "backupløsninger" som virker uten nettverk uansett.

Derfor synes jeg det er helt uproblematisk at man ikke har noe absolutt krav om fysisk nettkobling på alle BD spillere.

Filmer fungere jo både med og uten Internett uansett - selv på HD DVD.
    Sant nok det, jeg mener derimot at når visse filmer krever oppdatering av firmware for å fungere eller vise alle features så skal den suverent beste FW oppdateringsmetoden være tilgjengelig(for dei som har mulighet til det).
    Det er ikke bare bare for far i huset å sette seg forran pcen å laste ned firmware å brenne den mens familien spiser opp popcornet:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 tommel opp for PowerDVD. Har kjørt Toshiba softwaren på PC men PowerDVD er bedre. Enklere å bruke og alle filmene går perfekt nå. Med Toshiba softwaren kunne enkelte HD-DVD være vanskelig og spille av og enkelte scener kunne hakke litt. Prøvde det meste med oppdatere alt mulig, men det viste seg at det var softwaren og ikke hardware som var problemet.
    Så til dere som bruker PC som HD-DVD og BD avspiller, bruk PowerDVD

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor måtte BD+ crackes for avspilling? Er det ikke meningen at BD+ filmer skal kunne spilles på en PC?
    Det er hvis man ikke bruker original platen, altså kopier av platen man har på harddisk.

Det er ingen problemer med å bruke de på PC slik man gjør på vanlige avspillere. Så lenge man husker å oppgradere programvaren.

Det er vel også minuset på PC, at programvare leverandøren av og til tar seg betalt for nye programvare, og ikke bare oppdaterer den eksisterenede slik som på f.eks. PS3. Litt synd at man må ut med 99 dollar for ny programvare med jevne mellomrom hvis man ønsker å være fullt oppdatert. (Da mener jeg når de oppgraderer versjonen på programvaren. Jeg vet ikke hvor gode f.eks. Power DVD er med å fortsette oppdateringer på eldre programvare for at filmer skal funke skikkelig)

Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Hvor har du det fra? Dersom det blir sone-sperre på filmene, så får du ikke spilt av filmer fra en annen sone (på din spiller). Spilleren er vel ikke sonefri, det er bare det at det ikke ligger regionskoding på dagens plater?
    Det er kun DVD delen som er sonekodet. For HD DVD så er og blir de spillerene som er ute i dag sonefri. Det har til og med Toshiba sakt.

Om det er mulig å legge inn firmware som utnytter seg av sonekodingen for DVD på HD DVD skal sikker gå, men om det blir gjort for eksisterende spillere er vel noe som må opp i retten hvis det skjer.

Jeg har kjøpt ett produkt som er sonefritt, og da forventer jeg at det forblir det. Altså avspilleren. Hvis det senere kommer filmer som er sonekodet, så skal de da fungere mot min sonefri spiller, men ikke mot nye sonespillere.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av my2cents
    2 tommel opp for PowerDVD. Har kjørt Toshiba softwaren på PC men PowerDVD er bedre. Enklere å bruke og alle filmene går perfekt nå. Med Toshiba softwaren kunne enkelte HD-DVD være vanskelig og spille av og enkelte scener kunne hakke litt. Prøvde det meste med oppdatere alt mulig, men det viste seg at det var softwaren og ikke hardware som var problemet.
    Så til dere som bruker PC som HD-DVD og BD avspiller, bruk PowerDVD
    Og det er mulig å spille av fra harddisk?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt ærli så kan jeg ikke si at jeg ser forkslell på Blueray og vanli DVD..
    Jeg har en full Hd tv 1080p og greier. ser ikke en drittforsjkell.. har det noe med at jeg bruker playstation 3. dårligere kvalitet der???

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra Sniktitt: LG GGC-H20L - Hardware.no:

Så stappet jeg inn den ene av de to første platen jeg hadde kjøpt, ”Spider-Man 3”. Stoooor skuffelse da det ikke fungerte. ”Van Helsing” på HD DVD fungerte utmerket, og en kjapp tur på nettet bekreftet min antakelse, at kopieringsbeskyttelsen BD+ hadde skylden.
    Bullshit.

Van Helsing er en Warner-tittel og har absolutt ikke noe BD+ beskyttelse.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Bullshit.

Van Helsing er en Warner-tittel og har absolutt ikke noe BD+ beskyttelse.
    Har du lest det du siterer??

Side 512 av 653 FørsteFørste ... 12 372 382 392 402 412 422 432 442 452 462 472 482 492 502 508 509 510 511 512 513 514 515 516 522 532 542 552 562 572 582 592 602 612 622 632 642 652 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •