HD formatkrigen. - Side 510

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 510 av 653 FørsteFørste ... 10 370 380 390 400 410 420 430 440 450 460 470 480 490 500 506 507 508 509 510 511 512 513 514 520 530 540 550 560 570 580 590 600 610 620 630 640 650 ... SisteSiste
Viser resultater 10,181 til 10,200 av 13053
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av crap
    Poenget er at jeg ikke er begeistreit for at den største misbrukeren av kopibeskyttelse skal skreddersy sin egen kopibeskyttelse og dersom dei får tid etter at dei har ferdigutviklet formatet, skal ta det i bruk.
    Hva tenker du spesifikt på med misbruk? Er det "root kit" saken du sikter til blander du vel strengt tatt sammen "elektronikk Sony" og SonyBMG (som er et sammarbeid mellom SME og Bertelsmann Music Group) :

Sony BMG Music Entertainment

Hvis du med "misbruk av kopibeskyttelse" rett og slett mener "bruk av kopibeskyttelse", blir nok det normen for det meste av digitalt innhold fremover og noe som neppe kommer til å avta nå som Åndsverklover og regler beskytter bruk av denne type beskyttelse og i det store og hele forbyr omgåelse av dem.

Kan du f.eks. se for deg leie av video over nett uten noen form for kopibeskyttelse? Ja, det vil fungere i "Utopia" men neppe her i verden hvor folk tar seg til rette for selv de minste ting (skryter på seg hifi for noen ekstra tusenlapper om de har innbrudd i bilen, smugler sprit over grensa for å spare 50 kroner osv).

Dette var seff en digresjon og ganske så OT, men jeg er en av dem som tror at DRM hverken er galematias eller verdens undergang. Jeg tror rett bruk av DRM faktisk kan være til forbrukerenes beste. Men, forsøkene så langt bærer jo preg av eksperimentering og prøv/feil. Det er sikkert flere år før DRM har "gått seg til" og blir akseptert av allmennheten.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Eh, det var aldri noen avstemning i DVD forumet om Tosh sin AOD eller "Sony sin BD" skulle bli DVD Forumets offisielle HD DVD format. Hvis du har fått det for deg så er det bare å kvitte seg med den tanken.

[...]

For å oppsummere dette: BDA var allerede igang med sin blu-ray disc da Toshiba begynnte å foreslå at DVD forumet skulle etablere sin egen optiske plate for HD video. At Tosh satt både som leder av DVD forumet og kjørte frem sin egen AOD teknologi som forumets HD DVD standard burde vel en gang for alle fjerne de romatiske Robin Hood fantasiene enkelte tilsynelatende har i denn saken.
    Personlig synes jeg ikke det er spesielt interessant å krangle om hvem som gjorde hva, eller hvem som burde ha trukket seg først. Faktum er at det er for sent nå. Begge formatene har blitt sluppet på markedet, og det er egentlig for sent å trekke noen av dem tilbake.

En annen ting er at begge formatene har blitt langt bedre av konkurransen. HD DVD skulle f.eks. opprinnelig kun bruke rød laser, og BD skulle egentlig kun bruke MPEG2. Jeg tror ikke vi skal gå rundt og tro at noen av partene ville endret på dette hvis det ikke hadde vært for krigen.

På den annen side hadde nok ikke BD hatt tre forskjellige profiler å forholde seg til heller, hvis det ikke hadde vært for HD DVD. Da hadde de nok nøyd seg med 1.0-profilen. Om dette er en god eller dårlig konsekvens, overlater jeg til BD-eierne å avgjøre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    På den annen side hadde nok ikke BD hatt tre forskjellige profiler å forholde seg til heller, hvis det ikke hadde vært for HD DVD. Da hadde de nok nøyd seg med 1.0-profilen.
    Jeg tror heller ikke vi ville hatt 3 profiler uten krigen - men siden BD-J bygger på mange av spesifikasjonene fra DVB bransjen hvor både nettverk (oppringt og fast) og PiP er med (altså både 1.1 og 2.0 features), tror jeg det er "grace period" 1.0 spillere vi ville ungått. Allerede gamle BD-J slides fra konferanser og ulike BD-websites, viser både PiP, multimedia og nettverk.

Krav om nettverksport gir lite mening så lenge man ikke er garantert at eieren har noe nett å koble dem til. Da kan man jo like godt la det være opp til produsenten av spillerene om de vil inkludere nettverk eller ei og la forbrukeren selv velge det han trenger. Interaktiviteten på disken må jo kodes for begge tilfeller uansett.

Så kanskje 1.1 og 2.0 ville vært faciten for BD uten "krigen"?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Nye 007 filmen hadde bra med Sony-reklame, ja. Tror jeg kun så SE telefoner der. Om jeg ikke husker feil var det også Sony-skjermer
    Dette er jo helt off-topic (går vel bra siden det er jul?), men den kuleste er på toget hvor "pang-bruden" Vesper Lynd (sexy, sprek dame - for de som ikke forstår lokalt språk der jeg kommer fra ) nevner det hun tror er en Rolex'en og svaret kommer tilbake: Omega. Ble enda kulere når jeg fikk min egen Omega i 30 års gave til ca samme pris som en PB12plus/2...)

Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Haha. Stilig. På tide at de begynner å juge de også.
    Det er vel det eneste man for nok av i denne krigen... Fra begge sider.

Ser den Warner goes Blu kommer opp igjen - hva tyder på at de skal gå blå? Jeg kan ikke se en endring i markedet som tilsier at de skal gå blå. Tvert i mot synes jeg den røde siden har styrket sin andel utover høsten med tanke på at de har vært i etter min mening vesentlig undertall når det kommer til gode nye titler som slippe.

For meg personlig hadde det vært en fordel om Warner gikk Blu - noe som vil forsvare investeringen min i PS3 og nesten 50 blå-discer. Men..... Jeg kan ikke se noen overveiende gode grunner til at de skal kutte ut de røde dvd'ene.

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Warner.

Sitat Opprinnelig postet av Msport
    (

Dette er jo helt off-topic (går vel bra siden det er jul?), men den kuleste er på toget hvor "pang-bruden" Vesper Lynd (sexy, sprek dame - for de som ikke forstår lokalt språk der jeg kommer fra ) nevner det hun tror er en Rolex'en og svaret kommer tilbake: Omega. Ble enda kulere når jeg fikk min egen Omega i 30 års gave til ca samme pris som en PB12plus/2...)

Det er vel det eneste man for nok av i denne krigen... Fra begge sider.

Ser den Warner goes Blu kommer opp igjen - hva tyder på at de skal gå blå? Jeg kan ikke se en endring i markedet som tilsier at de skal gå blå. Tvert i mot synes jeg den røde siden har styrket sin andel utover høsten med tanke på at de har vært i etter min mening vesentlig undertall når det kommer til gode nye titler som slippe.

For meg personlig hadde det vært en fordel om Warner gikk Blu - noe som vil forsvare investeringen min i PS3 og nesten 50 blå-discer. Men..... Jeg kan ikke se noen overveiende gode grunner til at de skal kutte ut de røde dvd'ene.
    En grunn for warner til og bli Blue . Da kunne vi kansje få et format som kunne vokse ut av baby stadiet. (nå sitter for mange på gjerdet.)
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alfalfa
    En grunn for warner til og bli Blue . Da kunne vi kansje få et format som kunne vokse ut av baby stadiet. (nå sitter for mange på gjerdet.)
    Jeg ser ikke at det er noe stort økonomisk å hente på det. DVD salget går så det griner - HDM tar bare av et allerede eksisterende marked. Ønsker Warner å ta "helterollen" for å avgjøre "krigen"? Jeg vet ikke og finner ikke noen åpenbare, klare grunner til det.

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Hvilke fordeler har BD+ for forbrukerene?
    At filmer ikke lekkes over hele nettet i 720p x264-utgaver som potensielt hindrer at formatet slår an blandt forbrukerne?

Hvilke ulemper har det for forbrukerne?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg ser ikke at det er noe stort økonomisk å hente på det. DVD salget går så det griner - HDM tar bare av et allerede eksisterende marked. Ønsker Warner å ta "helterollen" for å avgjøre "krigen"? Jeg vet ikke og finner ikke noen åpenbare, klare grunner til det.
    Hvorfor skulle Warner ta denne helterollen? De har beina ibegge leirer og vil selvsagt ikke miste mellom 35-45 % av alle spillere som er solgt, som kunder.
    Det er noe som slår meg i denne ordkrigen og det er BD gjengens påtatte skråsikkerhet og HDDVD gjengens defensive forsvar.En ting er i allefall sikkert og det er gleden av å ha begge systemer og kunne gi F i hvem som vinner. MEN den morsomste delen av dette vil være å se MR. Braathen`s eventuelle fall fra ca. 5000 m. dersom HDDVD vinner.Maken til bråkjekkhet som grenser til ren idioti, har jeg aldri sett av ett voksent menneske.Dette fallet gjør at jeg av ren glede nesten ønsker at Warner skal velge HDDVD.Det fallet kan bli det største som hender på forumet i 2008. Ha et riktig godt nyttår!
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Det ser ut som Warner bestemte seg for å annonsere sin Blu-ray eksklusivitet gjennom filmen I Am Legend. :razz:

Jaja, det er i hvertfall bra at HDM begynner å få snikreklamer i filmer.
    Men det bildet der er jo falskt, står DVD i orginalen. Så noen har nok photoshoppa inn BD i stedet.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cpt.Crusoe
    Men det bildet der er jo falskt, står DVD i orginalen. Så noen har nok photoshoppa inn BD i stedet.
    Skulle akkurat til å nevne det selv faktisk. Kom akkurat hjem fra I Am Legend, og det store klart og tydelig en DVD-logo i den scenen. Når man ser nøyere på bildet er det jo tydelig at det dårlig photoshoppet også. :razz:

Jeg ser ikke at det er noe stort økonomisk å hente på det. DVD salget går så det griner
    Det er jo nettopp det det ikke gjør. DVD salget har jo sunket 12% siden i fjor, og fortsetter å synke.

Report: DVD sales no longer covering rising studio costs - 11/12/2007 - Video Business

Det er en grunn til at filmselskapene satser slik de gjør på HD-formatene, og at FOX er såpass gale etter streng kopibeskyttelse.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konkurransen i HD markedet har i og for seg både hatt positive og negative sider.

Men for meg som konsument er det ikke noen fordel at samtlige hidef filmer ikke er tilgjengelig for min spiller. Det er ikke til å komme bort ifra. Jeg klarer ikke å se at løsningen på det er enten å ha to spillere / kombispiller eller at alle filmselskapene utgir på begge formater. Begge deler er upraktiske og fordyrende løsninger.

Derfor ønsker jeg en avklaring i hidef formatkrigen.

Personlig har jeg ingen interesse i om det er Tosh eller Sony som sitter igjen med flest lisenskroner etter at jeg har kjøpt meg en hidef avspiller. Valg av BD som mitt foretrukne format skyldes helt enkle faktorer som jeg har skrevet om hundrevis av ganger i denne tråden: mer avansert substratteknologi, bedre lagringskapasitet, bedre studiostøtte, etc.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Konkurransen i HD markedet har i og for seg både hatt positive og negative sider.

Men for meg som konsument er det ikke noen fordel at samtlige hidef filmer ikke er tilgjengelig for min spiller. Det er ikke til å komme bort ifra. Jeg klarer ikke å se at løsningen på det er enten å ha to spillere / kombispiller eller at alle filmselskapene utgir på begge formater. Begge deler er upraktiske og fordyrende løsninger.

Derfor ønsker jeg en avklaring i hidef formatkrigen.

Personlig har jeg ingen interesse i om det er Tosh eller Sony som sitter igjen med flest lisenskroner etter at jeg har kjøpt meg en hidef avspiller. Valg av BD som mitt foretrukne format skyldes helt enkle faktorer som jeg har skrevet om hundrevis av ganger i denne tråden: mer avansert substratteknologi, bedre lagringskapasitet, bedre studiostøtte, etc.
    Jøss,har du kommet på bedre tanker? For oss som eier opptill flere BD spillere, kan du gi oss et svar på hvortid du regner med at formatet er ferdig utviklet?
    Er det "substratteknologien" som hindrer ferdiggjørelsen av formatet? Lagringskapasitet til hva? Fordyrende løsninger? Er det derfor at BD-spillerene koster mer enn HDDVD? For oss forbrukere så er det viktig at spillere blir så billig som mulig og at det finns konkurranse slik at vi får det beste tilbudet og det største utbudet av film.Den beste studiostøtten får du slik han er idag."Personlig har jeg ingen interesse av om det er Tosh eller Sony som sitter igjen med flest lisenskroner ......." Etter at du har skrevet det motsatte hundrevis av ganger, holder det ikke med din nå påståtte likgyldighet for at fallet ditt skal bli noe mykere og ikke dødelig? Ha et riktig godt nyttår!
    Stølen

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får bare håpe Sony snart lager en ny dekoder for formatet (BD), som ikke tilfører bildestøy i mørke områder.
    Jeg er fortsatt godt fornøyd med kombi-spilleren. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Hvorfor skulle Warner ta denne helterollen? De har beina ibegge leirer og vil selvsagt ikke miste mellom 35-45 % av alle spillere som er solgt, som kunder.
    Det er noe som slår meg i denne ordkrigen og det er BD gjengens påtatte skråsikkerhet og HDDVD gjengens defensive forsvar.En ting er i allefall sikkert og det er gleden av å ha begge systemer og kunne gi F i hvem som vinner. MEN den morsomste delen av dette vil være å se MR. Braathen`s eventuelle fall fra ca. 5000 m. dersom HDDVD vinner.Maken til bråkjekkhet som grenser til ren idioti, har jeg aldri sett av ett voksent menneske.Dette fallet gjør at jeg av ren glede nesten ønsker at Warner skal velge HDDVD.Det fallet kan bli det største som hender på forumet i 2008. Ha et riktig godt nyttår!
    Stølen
    Nah, hvis HD DVD går nedom og hjem så kommer alle HD DVD eierne til å kjøpe BD selvsagt og Warner vil selger akkurat like mange hi def plater som før krigen endte(*), samtidig som utgivelseskostandeden faller da de ikke lenger trenger å kjøre dobbel produksjon.

(* sannsynlighvis vil hi def salget vokser fortere siden de som sitter på gjerdet og venter på utfallet av hidef krigen ikke lenger vil han noen unnskyldning for å være hi def sinker.)

Hvis Warner skulle velge HD DVD ekslusivitet i 2008 så vil det fremdeles ikke være nok til å sørge for at HD DVD vinner hidef krigen. Da må minst et stort BD only studio også skifte side til HD DVD ekslusivitet. Hva er mest sannsynlig? At Warner bli blå eller at Warner og studio X plutselig bli HD DVD eksklusive?

Skulle det usannsynlige skje blir det allikevel ikke noe stort fall for min del. Da blir det bare å ta seg en tur i butikken å anskaffe en avspillere for vinneren. Har jo uansett planer om å bytte ut PS3 med en set-top avspiller til neste år... ;-)

Men jeg føler ikke noen umidelbar fare for at det vil skje. På terskelen til 2008 er det fremdeles BD som ligger i den beste posisjonen til å vinne formatkrigen.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men for meg som konsument er det ikke noen fordel at samtlige hidef filmer ikke er tilgjengelig for min spiller.
    Det ville ikke hjulpet deg stort om HD DVD ble stoppet da formatet du heier på har sonedeling slik at de fleste platene derfor alikevel ikke vil kunne bli spilt av på din spiller. ;-)

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Det ville ikke hjulpet deg stort om HD DVD ble stoppet da formatet du heier på har sonedeling slik at de fleste platene derfor alikevel ikke vil kunne bli spilt av på din spiller. ;-)
    Ja, i hvertfall en liten prosentdel av alle filmene han importerer fra USA?

Det er litt slitsomt med den konstante spissformuleringen din. No offence.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har til gode å se en HD DVD disc som funker i en DVD-spiller (nei jeg snakker ikke om hybrider).
    Nei, men DVD'er funker i HD DVD spillere. Etter de opprinnelige planene til BDA skulle ikke Blu-ray spillerne kunne spille av DVD filmer.

Når de skriver "physical formats of the discs themselves" høres det mer ut som det er dette som menes.

I denne artikkelen HD DVD-format godkjent - Hardware.no om avgjørelsen i DVD Forum står det:
    Blu-ray-formatet er tidligere blitt profilert av blant annet Matsushita, Sony, Royal Philips Electronics og Samsung Electronics, et format som mangler tilbakevirkende kompabilitet med dagens DVD-standard.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis Warner skulle velge HD DVD ekslusivitet i 2008 så vil det fremdeles ikke være nok til å sørge for at HD DVD vinner hidef krigen. Da må minst et stort BD only studio også skifte side til HD DVD ekslusivitet. Hva er mest sannsynlig? At Warner bli blå eller at Warner og studio X plutselig bli HD DVD eksklusive?
    Dette er å lure seg selv. Det er altfor enkelt bare å telle antall studioer på hver side, det viktige er antall studioer som faktisk har et noenlunde stort antall utgivelser. Det er ikke mye hjelp i å ha studioer på sin side hvis de knapt nok gir ut titler!
    De som så langt spiller noen rolle i denne krigen er Warner, Universal, Sony, Paramount og Disney, resten er bare fyll og har knapt nok innvirkning. Warner avgjør krigen uansett hvilken side de skulle finne på å gå til.

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er sikkert nevnt før i denne tråden....begynner å blir lang.

På Amazon så ser jeg på topp 100 at de selger minst 5 ganger så mange HD-dvd som Blu Ray. F.eks. er det 5 HD-dvd titler blandt de 25 mest solge, mens bare 1 Blu Ray.

Er vel en god pekepinn på hva de selger over dammen.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    De som så langt spiller noen rolle i denne krigen er Warner, Universal, Sony, Paramount og Disney, resten er bare fyll og har knapt nok innvirkning. Warner avgjør krigen uansett hvilken side de skulle finne på å gå til.
    Hvilket plateselskap var det som valgte side og dermed avgjorde krigen mellom SA-CD og DVD-Audio?

Side 510 av 653 FørsteFørste ... 10 370 380 390 400 410 420 430 440 450 460 470 480 490 500 506 507 508 509 510 511 512 513 514 520 530 540 550 560 570 580 590 600 610 620 630 640 650 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •