HD formatkrigen. - Side 506

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 506 av 653 FørsteFørste ... 6 366 376 386 396 406 416 426 436 446 456 466 476 486 496 502 503 504 505 506 507 508 509 510 516 526 536 546 556 566 576 586 596 606 616 626 636 646 ... SisteSiste
Viser resultater 10,101 til 10,120 av 13053
    Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2

Dark Knight blir en virkelig storselger når den kommer til høsten, da på begge formater.
    Ja, denne gleder jeg meg også til.

Indiana Jones kommer til å selge stort, tipper denne faktisk kommer på begge formater for å få lov av Spielberg.
    Blir det slipp før eller etter kinolansering av 4. filmen tro?

Godfather kommer nok til å selge bra, HD DVD
    Hmm, litt gamle og ikke helt HD trekkplaster kanskje?

Resten er satt opp etter slippdato på kino (gikk igjenom IMDB sin coming soon liste)

Cloverfield blir enorm. Tror den nå har fått tittelen "The Cloverfield Monster goes Apeshit" heller noe slikt. Er vel enda forvirring om navnet. Men snakket om denne gjør at den blir enorm. HD DVD
    Har tro på denne, selv om den er rotete promotert med rare navn osv.

Rambo selger sikkert litt, men ingen enorme mengder. BD

Jumper kan kanskje overraske. Ser både rotete og artig ut. BD
    Denne ser spennende ut, men som du sier, rotete.

10.000 BC kan bli meget stor, men kan også bomme skikkelig hvis folk er lei slike filmer. HD DVD og BD
    Usikker.

Iron Man blir enorm. Ser utrolig bra ut. HD DVD
    Også usikker på denne.

Speed Racer kan bli stor. Personlig så blei det rotete for min del, og liker ikke hva regissørene har laget til nå, men det er en helt annen diskusjon. HD DVD og BD

Chronicles of Narnia: Prince Caspian Kan blir stor, men første film var ikke akuratt Lord of the Rings. BD
    Ingen fan av den første, for kommersiell og LOTR light.

The Incredible Hulk kan bli enorm, når de nå lager en skikkelig adapsjon av tegneserien. Er litt skeptisk til Edward Norton som Bruce Banner, men det funker sikkert. Venter trailer snart. HD DVD
    Jeg likte faktisk den første og gleder meg til denne.

Get Smart kan bli stor, teaser traileren ser morsom ut. HD DVD og BD

Wall-E blir ENORM, årest største film i penger tipper jeg. Hvis ikke folk går bananas for Indy 4 . BD
    KAN bli kjempestor ja.

Hancock kan slå ann. Traileren så morsom ut, Will Smith som en litt spesiel superhelt. BD
    Endelig en selvironisk superhelt film, denne kan bli stor.

X-Files 2 for sent? BD
    So 90ties.

Mummy 3, likte ikke de første filmene, for dårlige kopier av Indiana Jones, Men mange likte dem. HD DVD
    Jeg likte forsåvidt den første, ikke så begeistret for den andre.
    Kan den 3. overraske positivt?

Babylon A.D. kan overraske, men rar tittel egentlig. BD

Valkyrie ser meget meget bra ut, men enrom blir den ikke. BD
    Ikke troa på denne nei.

Sånn lett gjennomgang så ser det meget positivt ut for HD DVD, speiselt for høst salget. De fleste som jeg nevnte over burte være ute innen Jul på en av formatene.

Med "Cloverfield", "Iron Man", og "Hulk", samt "Dark Knight", "Speed Racer" og "10.000 BC" så ser det foreløpig ut som at HD DVD har ett lite overtak på blockbuster fronten i året som kommer. (Ja de tre siste er nøytrale)

Det vil forandre seg hvis Warner går nøytrale på BD. Men alt er tatt med forutsetningen av de forblir nøytrale).

Skulle det skje ett mirakel, og Warner går HD DVD nøytrale, så sitter faktisk BD kun igjen med Wall E som den eneste garanterte blockbuster (Men det skjer ikke)

Jeg tror nok det blir ganske jevnt i og med at de flere av de antatt største kommer på begge formatene og med Jumper, Chronicles, Wall-E, Hancock og X-files på BD mot Dark knight, Cloverfield, Hulken Ironman og Mumien på HD DVD.

EDIT:

Først i 2010 så kommer nok filmen som vil gjøre det nødvendig med BDs ekstra plass. Om den i det hele tatt vil funke på BD og hjemmekino, i hvertfall i dens originale form. Snakker da selvfølgelig om James Camerons Avatars stereo bilde. Tipper vi da må ha ny teknologi, både i avspiller og fremviser. Holografiske plater? HG DVD med kapasitet opp mot 1 TB inkludert 4K bilde?
    Spørs hvor stor investeringsviljen er hos kinoeierene og om teknologien kommer inn i hjemmekinoen.
    At det kan bli en referasetittel rent teknisk er vel hevet over enhver tvil.

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av format.fighter
    I tilegg utsalgspris er ikke alt. Produksjonskostnader er også viktig. Hva hvis f.eks HD DVD koster bare 1/3 å produsere?
    Blu-ray vs HD DVD replication costs analyzed again

Sitat Opprinnelig postet av wesleytech.com
    Blu-ray does NOT cost significantly more than HD DVD

Using the pricing data and example calculations in this article we can make a few conclusions on replication costs at this plant. Replicating on HD DVD SL (15GB) will always be the most inexpensive option at any quantity. Replicating on Blu-ray DL (50GB) will always be the most expensive option. But the pricing of the other two media types (HD DVD DL and Blu-ray SL) is where the most interesting information is. Looking at the pricing and calculated data we can conclude that replicating content on the Blu-ray format is not significantly more costly than HD DVD. In fact, replicating on Blu-ray SL (25GB) can actually be less expensive than replicating on HD DVD DL (30GB). Hopefully this article will help to dispell the myth that Blu-ray disc replication is significantly more expensive than HD DVD replication. If you have any comments please post them in the reply section of this article below and thank you for reading.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Spørs hvor stor investeringsviljen er hos kinoeierene og om teknologien kommer inn i hjemmekinoen.
    At det kan bli en referasetittel rent teknisk er vel hevet over enhver tvil.
    Indiana Jones var det vel snakk om slipp sammen med Film 4 på DVD, altså til høsten.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er nå litt gammel.

Men på den tiden, var det ikke da kun Sony som laget BD-50 plater, og hvis de da sier at tallene er fra en produsent som laget begge formatene. Høres litt rart ut for meg. Men det kan hende jeg husker feil

Panavision eller hva de heter kjører vel begge formater i produksjon?

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En artikkel fra februar 2007 holder ikke mål som verefisering for produsksjonskostnadene for BD disker.

Alt dette er er diskutert i det vide og brede siden denne og mange andre artikler om temaet er publisert.

Dette argumentet fra BD's side er rimelig dødt til prisene kan bli verefisert av et uavhengig organ.
    Det er fremdeles Sony som produserer brorparten av BD DL50.

Newcomer Dalakong sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hehe

Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Her: Amazon.com: DVD Players & Recorders: DVD Players, DVD Recorders, DVD-VCR & Other DVD Combos, Dvd Player Products & More

Men jeg likte din bedre

Det er rart at Sony f.eks. ikke får Amazon til å legge PS3 også inn som BD og DVD spiller. De pusher jo denne som alt muligmaskin, og da burte den vel kunne selges sammen med andre som gjør det samme. Kunne vært moro å sett hvordan den lå på salgsstatestikken sammen med HD spillerene.
    Men da skulle vel Xbox 360 ha ligget der og da,i allefall hd dvd spilleren man kan kjøpe i tillegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Poenget mitt var strengt tatt bare at en norsk "billion" er tusen ganger høyere enn en amerikansk, og at Skyline burde oversatt til "milliard" for å få det riktig.

Til sammenlikning var USAs brutto nasjonalprodukt i 2006 på ca. 13,2 billioner dollar, mens hele verdens BNP var på om lag 48,2 billioner USD. Jeg tviler rett og slett ganske sterkt på at Sony er verdt mer enn hele verdens samlede produksjon av varer og tjenester i løpet av et år.

Sony`s markedsverdi er på 50 billion dollars.
    Omsetningen 2007 70,5 billion dollars.

Til sammenligning er Microsofts markedsverdi 267 billion dollars.
    Omsetningen 2006 var 42 billion dollars.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crap
    Nå er vel dette det andre BOGO på HD DVD, Hvor mange har det vært på BD?
    Selvfølgelig kjøper du filmen på BOGO dersom du nettop har fått en HD Spiller til jul, Går ikke å kjøper dyreste film for å vise at du har kjøpekraft:?
    Nei selvfølgelig helt enig. Men de fleste gangene HD-DVD film salget nærmer seg BD er når det har vært BOGO salg på HD-DVD.

Jeg gidder selv ikke kjøpe BD filmer til full pris. Men betaler gjerne £17 som det ofte ligger på på play.com.

Men hvem tror du kjøper mest film på DVD. Han som har kjøpt DVD spiller til 6k eller han som har kjøpt en DVD spiller til 0.4k. Setter det litt på spissen.
    Men tror nok attach raten til de som har kjøpt HD-DVD spiller til $100 vil bli en del lavere enn de som kjøpte en HD-DVD spiller til $500.

Jeg vil også tro at attach raten til de som kjøper en BD spiller til $300 vs en som kjøper HD-DVD spiller til $100 er høyere.

Men som jeg tidligere har sagt bryr jeg meg svært lite om attach raten. Men det var jo ett stort poeng tidligere fra HD-DVD campen inkudert Toshiba selv.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    En artikkel fra februar 2007 holder ikke mål som verefisering for produsksjonskostnadene for BD disker.

Alt dette er er diskutert i det vide og brede siden denne og mange andre artikler om temaet er publisert.

Dette argumentet fra BD's side er rimelig dødt til prisene kan bli verefisert av et uavhengig organ.
    Det er fremdeles Sony som produserer brorparten av BD DL50.
    Jeg vil jo tro at produksjonskostnadene har fallt en del i 2007 for BD ettersom de produserer alle PS3 spillene på BD også.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje jeg må kjøpe meg en av disse her:

Venturer SHD7001 goes on sale in UK for 170 pounds - Engadget

Skal bli interessant å se salgs volumet på de enhetene her etterhvert.

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thoshiba

Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Tror du Toshiba vil gi seg før?
    Ja.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alfalfa
    Tror du Toshiba vil gi seg før?
    Ja.
    Hvorfor? Kan være greit med en begrunnelse.

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harol
    Men hvem tror du kjøper mest film på DVD. Han som har kjøpt DVD spiller til 6k eller han som har kjøpt en DVD spiller til 0.4k. Setter det litt på spissen.
    Men tror nok attach raten til de som har kjøpt HD-DVD spiller til $100 vil bli en del lavere enn de som kjøpte en HD-DVD spiller til $500.

Jeg vil også tro at attach raten til de som kjøper en BD spiller til $300 vs en som kjøper HD-DVD spiller til $100 er høyere.

Men som jeg tidligere har sagt bryr jeg meg svært lite om attach raten. Men det var jo ett stort poeng tidligere fra HD-DVD campen inkudert Toshiba selv.
    Jeg er faktisk litt uenig, men vi kan nok ha forskjellige synspunkter på dette. Hvis man ser på dette forumet så er det en rekke av dem med dyrt utstyr som kun for det meste bryr seg svært lite om å hamstre filmer. Tror nok at personen som stikker på elkjøp å kjøper DVD spiller til 599 fort kan handle mer film enn han særingen som stakk på HiFi klubben å kjøpte spiller til 9999,-

Han "særingen" er som regel mer opptatt av utstyret enn filmene, (noe som mange av diskusjonene på forumet beviser)

Kona hamster filmer, men hun ser ikke poenget med en DVD spiller til over 1000 når den til 599 gjør samme jobben.

Det kunne sikkert vært morsomt å tatt en poll på prosentfordeling anlegg/film i de forskjellige prisklassen her på forumet. Kan jo f.eks se ut som de 3 på topp på minhjemmekino ikke akkurat hamster mye film.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kjenner tydeligvis ikke til Espens historikk med Dolby og Sony.
    Hvilket historikk har jeg med Sony?

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tomas78
    Sitter du og heier på et format? Liksom: "HEIA BluRAY!Det er best! juhu!"

Hvorfor det?
    Det med et format funket bra for DVD.

Ser liksom ikke noe poeng i å holde liv i Tosh sitt proprietære format når bransjen ellers har samlet seg om BD.

Gjør du?

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Hvilket historikk har jeg med Sony?
    Prøv å google deg selv + sony. En Stoor andel av dine innlegg/postinger/artikler har med sony produkter å gjøre.

Din forguding av DVP-S7700 var en av grunnene til en kompis av meg kjøpte den spilleren :-)

Men alle har vi våre favorittmerker så ingenting galt i det. Men det er ingen grunn til å ikke late som du har et spesielt forhold til Sony.

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blue.

Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Hvorfor? Kan være greit med en begrunnelse.
    Fordi Sony eier noen filmstudio og derfor ikke trenger og gji seg så fort.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket av formatene er mest forbrukervennelig? HD-DVD har ikke soner, men Blu-Ray har? Tillater noen av formatene at jeg kopierer inn filmene på disk og spiller de rett fra en server fremfor å måtte ha alle de fysiske filmene liggende å flyte i stua?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Hvilket av formatene er mest forbrukervennelig? HD-DVD har ikke soner, men Blu-Ray har? Tillater noen av formatene at jeg kopierer inn filmene på disk og spiller de rett fra en server fremfor å måtte ha alle de fysiske filmene liggende å flyte i stua?
    Ingen av formatene, ikke en gang DVD, tillater at du kopierer filmene fra disk til en mediaplayer og spiller av fra harddisk/server. Det finnes riktignok programmer som kan "hjelpe til" med dette, men skal du holde deg innenfor loven (og lisensen til filmen du kjøper) tillater ingen dette.

Sett ut fra et DRM ståsted har BluRay noe bedre beskyttelse en HD-DVD. Begge benytter AACS (der hvor DVD benytter CSS) men BluRay har i tillegg noe de kaller for BD+ som vistnok skal være verre "å cracke".

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 506 av 653 FørsteFørste ... 6 366 376 386 396 406 416 426 436 446 456 466 476 486 496 502 503 504 505 506 507 508 509 510 516 526 536 546 556 566 576 586 596 606 616 626 636 646 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •