HD formatkrigen. - Side 505

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 505 av 653 FørsteFørste ... 5 365 375 385 395 405 415 425 435 445 455 465 475 485 495 501 502 503 504 505 506 507 508 509 515 525 535 545 555 565 575 585 595 605 615 625 635 645 ... SisteSiste
Viser resultater 10,081 til 10,100 av 13053
    Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hoffa
    Støtter deg fullt ut her JD!
    Ordet mobbing blir misbrukt i mange sammenhenger, bla her i denne tråden.
    De som kaller dette som forgår her for mobbing har tydeligvis misforstått ordets innhold.
    Hvis det som foregår her ødelegger livene til folk (som mobbing kan gjøre) så har man ikke mange ting å bekymre seg over her i livet.

Ellers må jeg si at diskusjonene her i tråden ikke er særlig infomative eller interessante slik det har utviklet seg.
    Men vi er vel alle venner her inne eller....:-D
    For å ta det generelt. Du har ingen fasit på hva som oppleves som mobbing eller trakassering. Det kommer an på mottakeren. Men neida, snakker jo heller ikke om å ødelegge liv. Ingen sier det er en versting form for mobbing.

Men forvidt enig i at et annet ord enn mobbing kunne vært brukt, men essensen i det trondmm ville frem til tror jeg vi alle skjønner.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hoffa
    Støtter deg fullt ut her JD!
    Ordet mobbing blir misbrukt i mange sammenhenger, bla her i denne tråden.
    De som kaller dette som forgår her for mobbing har tydeligvis misforstått ordets innhold.
    Hvis det som foregår her ødelegger livene til folk (som mobbing kan gjøre) så har man ikke mange ting å bekymre seg over her i livet.

Ellers må jeg si at diskusjonene her i tråden ikke er særlig infomative eller interessante slik det har utviklet seg.
    Men vi er vel alle venner her inne eller....:-D
    Er det så viktig om det er mobbing eller ei da?
    Det må da være greit at moderatorene griper inn før hele diskusjonen faller ned på barnehagestadiet?

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm

OK, hva om vi gjør et lite eksperiment? Hvis BD-tilhengerne lar være å slenge dritt om HD DVD i et halvt år, så kan alle HD DVD-tilhengerne som vil, slenge så mye dritt de vil om BD i samme perioden. La oss se hvor lang tid det tar før vi går lei av den manglende responsen.
    Har aldri sett at du har reagert på ord som "blå-smurfer", trondmm....

Men du tar deg ikke litt vel nær av "erte-ord" som HD DUD, hvis du blir såret av slikt...?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Men, nå har det lenge vært kjent at Hidef har forkjærlighet for HD DVD. Så det er få (bortsett fra HD DVD-tilhengere kanskje) som fester mye lit til den siden
    Nei, for den eneste siden man kan feste lit til er vel blu-ray.com :-)

Det finnes ikke mange steder man finner like saklig informasjon om formatkrigen som på High-Def Digest, men noen foretrekker heller sider som heier på det "rette" formatet enn de som gir nøytral informasjon ;-)

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri sett at du har reagert på ord som "blå-smurfer", trondmm....

Men du tar deg ikke litt vel nær av "erte-ord" som HD DUD, hvis du blir såret av slikt...?
    Ja, så hvor lenge skal man diskutere dette frem og tilbake da. Han sier jo at hvis han begynner å si disse tingene konsekvent, så blir det ikke noe bedre stemning. Det blir snarere et barnehagenivå, som oba nevnte.

Det kan da ikke være så vanskelig å bli enige om at vi skjerper oss, alle sammen?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns ikke akkurat det er mobbing. Om han bruker det av og til i spøkefull sammenheng eller som svar på tilsvarende kommentarer fra den røde siden så er det abre moro, men når det brukes som en erstatning for HD DVD kun for å provosere så blir det trolling. Espen og jeg var enige på et tidligere off topic diskusjonstema så helt på trynet kan han jo ikke være.

Trolling erordet jeg ville brukt.

Jeg har selv sagt smurf og lignende tror jeg, men da kun som svar på tilsvarende "morsomheter".

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Ja, så hvor lenge skal man diskutere dette frem og tilbake da. Han sier jo at hvis han begynner å si disse tingene konsekvent, så blir det ikke noe bedre stemning. Det blir snarere et barnehagenivå, som oba nevnte.

Det kan da ikke være så vanskelig å bli enige om at vi skjerper oss, alle sammen?
    Den bør du kanskje sende dit den hører hjemme, til trondmm og ikke meg.

Enig i det siste du skriver selv om det må være litt takhøyde
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den bør du kanskje sende dit den hører hjemme, til trondmm og ikke meg.

Enig i det siste du skriver selv om det må være litt takhøyde
    Nja, det var du som tok det opp igjen og ville diskutere ordene videre.

Da er vi enige.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dudes, HD-DVD er i storform nå
    The Product Wars fought on Amazon.com

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel kanskje like greit å ringe Bondevik med en gang?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av my2cents
    Hvis man under hvert diagram trykker "Show All" så viser de for hele året.

Da ser man at BD leder for det meste, men en "jevn" kurve. Mens HD DVD har flere opp og nedturer. Men man ser også at HD DVD jevnt og trutt tar innpå og minsker gapet.

Var det det som man kaller en trend SVS-Man?

Newcomer crap sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ja

Sitat Opprinnelig postet av my2cents
    Antar at dei som fikk PS3 til jul kjøper spill, og dei som fikk HD spiller kjøper film.
    Og så hjelper det med BOGO salg da.

Ser uansett ut som Toshiba har rett ang. attach rate

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får se om det holder.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skulle teste om hva spill folket bruker PS3 til, da hovedvekten på dette forumet er film og musikk.

PS3 - Hva bruker du den til: Spill el. Blu-Ray/film? - Forum - Diskusjon.no

Hovedbruk ser ut til å være spill, deretter film. Under film så er det mye streaming, altså bruk som medie server, og da mye nedlastet matriale.

Men BD bruken var mer enn jeg hadde forventet. Men for HD delen av markedet dessverre fortsatt liten.

Men folk vet om det, og jeg vil tro den vil brukes mer med BD når prisene på film begynner å bevege seg nedover.

Så min konklusjone etter noen få svar, er at PS3 er som jeg og andre hele tiden har hevdet, at potensialet er der, men ikke utnyttet enda.

For de med standalone spillere, så hadde svaret vært "100%" bruk til film (ta vekk ett par prosent til musikk for de som ikke har egne CD spillere).

Det er vel derfor de som teller standalone spillere snakker om attachment rate. PS3 kan brukes til andre ting, og blir brukt til det.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som også er interessant er hvor mye inntekter man har pr. film i HD-DVD vs. BD. Hvis man er nødt til å ty til halv pris for å selge like mange filmer i HD-DVD som i BD så tror jeg neppe filmselskapene vil se på HD-DVD som førstevalget. Dette betyr bare at kjøpekraften til HD-DVD kjøperene er lavere enn BD kjøpere.

Attachment rater er også irrelevant sålenge salget i BD totalt sett er høyere enn HD-DVD.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harol
    Det som også er interessant er hvor mye inntekter man har pr. film i HD-DVD vs. BD. Hvis man er nødt til å ty til halv pris for å selge like mange filmer i HD-DVD som i BD så tror jeg neppe filmselskapene vil se på HD-DVD som førstevalget. Dette betyr bare at kjøpekraften til HD-DVD kjøperene er lavere enn BD kjøpere.

Attachment rater er også irrelevant sålenge salget i BD totalt sett er høyere enn HD-DVD.
    Det har faktisk vært flere BOGO-salg på BD også.

Newcomer crap sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå er vel dette det andre BOGO på HD DVD, Hvor mange har det vært på BD?
    Selvfølgelig kjøper du filmen på BOGO dersom du nettop har fått en HD Spiller til jul, Går ikke å kjøper dyreste film for å vise at du har kjøpekraft:?

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpekraften til folk med ferrari er langt høyere enn folk med Toyota. Hvorfor satser ikke bare alle på dyre biler?

Attach raten viser jo at HD DVD folkene er villig til å bruke langt mere penger på film en Blu-Ray eierene. (jeg tror dog at en som eier en ren BD spiller og en HD spiller er like)

Personlig har jeg brukt sikkert 50 x mer penger på film enn spillere igjennom tiden. Tror det er vanlig å bruke klart mest på film enn HW.

I tilegg utsalgspris er ikke alt. Produksjonskostnader er også viktig. Hva hvis f.eks HD DVD koster bare 1/3 å produsere?

Det kan f.eks fort være slik at man må selge langt flere Blu-Ray for å komme break even enn det er for HD DVD. (dette er sikkert kun warner/paramount som vet)

Er enig så lenge man tror at fordelingen vil være slik hele tiden. Prinsippielt tror jeg ikke det er forskjell mellom formatkjøpere. I begynnelsen er det slik at de fleste kjøper BD HW kjøper det for å spille, mens de som kjøper HD DVD hardware kjøper det for film.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teedjay
    I værste fall slår det vel andre veien, siden Amazon ikke er med på Nielsen? Er vel ingen som kjøper film i butikk når man kan få komplett Harry Potter og 35 andre titler til under $10 stykket hos Amazon?

Sånn helt OT og uten sammenligning inn i formatkrigen, Amazon solgte i snitt 17 Nintendo Wii pr sekund når de hadde den på lager, hadde vært intr å vite hvor mange HP de hadde da BOGO'en startet. De 4 HP filmene ligger fremdeles på topp og "in stock" selv etter 2 dager ...
    Det er KUN Wal-mart som ikke er med i Nielsen tallene.

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Det er KUN Wal-mart som ikke er med i Nielsen tallene.
    Tror nok du kan ta utgangspunkt at det er ikke rett. Tipper det er en rekke forhandlere som ikke er med, men at Wal-mart er den største som ikke er med.

Side 505 av 653 FørsteFørste ... 5 365 375 385 395 405 415 425 435 445 455 465 475 485 495 501 502 503 504 505 506 507 508 509 515 525 535 545 555 565 575 585 595 605 615 625 635 645 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •