HD formatkrigen. - Side 504

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 504 av 653 FørsteFørste ... 4 364 374 384 394 404 414 424 434 444 454 464 474 484 494 500 501 502 503 504 505 506 507 508 514 524 534 544 554 564 574 584 594 604 614 624 634 644 ... SisteSiste
Viser resultater 10,061 til 10,080 av 13053
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Du kan trygt dele dette på 1000.
    Det var vel en kvartalsmelding fra Sony tidligere i år, hvor TV/DVD avdelingen gikk med stort overskudd, og spill avdelinger, dvs PS3 gikk med like mye underskudd. Men det har nok kanskje endret seg litt med ny PS3.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skyline GT-R
    quote slettet av moderator
    Oppegående som jeg er så skjønner jeg at det liggere flere ting bak en de tallene du kommer med her. Tror du virkelig Sony er en avdeling med samme økonomi for alt? For alt du og jeg vet så kan det hende toshiba har langt større budsjett i denne krigen enn det sony har. Det er det ingen av oss som vet så vidt jeg har fått med meg.

Innlegget ditt viser en modenhet som en 14 åring... DUD? dude? hmm hva?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Teebee
    Sony er jo splittet opp i flere avdelinger, så den samlet verdien av hele konsernet er ikke så interessant, med mindre man legger til Intel og Microsoft sammen med Toshiba. Hvem tror du kan holde ut lengst da...?
    Alle selskaper har flere avdelinger, noen selskaper har bedre samarbeids kultur enn andre. Sony har det siste året brukt mye ressurser på å bedre samarbeidet internt og kanskje av den grunn du nå ser at Sony nå gir PS3 "gratis" til de som kjøper dyrere LCD TVer i USA.

Har forøvrig ikke sett så mye til Intel i denne krigen uansett. Og Microsoft virker som de halvhjertet støtter HD-DVD, de ønsker uansett at begge formatene feiler så det kan bli full satsing på nedlasting.

Men Wal-Mart måtte legge ned sin satsing på online nedlastning ettersom det ikke var særlig etterspørsel etter det produktet. Så tror nok nedlastning er 5-10 år frem i tid. Omtrentelig levealder på de nye HD formatene tipper jeg.

Jeg tror uansett både Toshiba og Sony har råd til å holde ut en stund tatt i betraktning de begge tjener penger nå selv med Toshiba sine tap på HD satsingen og Sony sine tap på PS3.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det var vel en kvartalsmelding fra Sony tidligere i år, hvor TV/DVD avdelingen gikk med stort overskudd, og spill avdelinger, dvs PS3 gikk med like mye underskudd. Men det har nok kanskje endret seg litt med ny PS3.
    Sony:
    UPDATE 5-Sony swings to Q2 profit, raises forecast | Markets | Markets News | Reuters

Toshiba:
    Newsvine - Toshiba Says Quarterly Profit Declines

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harol
    Har forøvrig ikke sett så mye til Intel i denne krigen uansett.
    Gjett hvilket prosessor-merke som sitter i samtlige av Toshiba's set-top HD DVD-spillere...

...og så kan vi jo alle gjette hvor lite eller mye Toshiba må betale for disse prosessorene når Intel er én av HD DVD's viktigste støttespillere.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Poenget mitt var strengt tatt bare at en norsk "billion" er tusen ganger høyere enn en amerikansk, og at Skyline burde oversatt til "milliard" for å få det riktig.

Til sammenlikning var USAs brutto nasjonalprodukt i 2006 på ca. 13,2 billioner dollar, mens hele verdens BNP var på om lag 48,2 billioner USD. Jeg tviler rett og slett ganske sterkt på at Sony er verdt mer enn hele verdens samlede produksjon av varer og tjenester i løpet av et år.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Teebee
    Gjett hvilket prosessor-merke som sitter i samtlige av Toshiba's set-top HD DVD-spillere...

...og så kan vi jo alle gjette hvor lite eller mye Toshiba må betale for disse prosessorene når Intel er én av HD DVD's viktigste støttespillere.
    Dette spiller nok mindre rolle enn du tror. Intel er omtrent like betydningsfulle for HD DVD som det Apple er for BD Chip-produksjon har alltid gått på kryss og tvers av allianser og konkurrenter...

For hvem tror du står bak Cell prosessoren som står i PS3...?

Sitat Opprinnelig postet av IBM
    I samarbeid med Sony Group og Toshiba har IBM utviklet en ny databrikke som har vidtrekkende konsekvenser. Den såkalte superchip'en Cell, en nyvinning av dimensjoner, er en åpen plattform for neste generasjons data- og underholdningsprodukter. Den er så kraftig at den blir kalt supercomputer på brikke.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Det er også grunnen til at Toshiba har lagt inn en sperre fra 01.06.2008 som gjør at ps3 kun vil spille HD DVD fra da.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av format.fighter
    Det er også grunnen til at Toshiba har lagt inn en sperre fra 01.06.2008 som gjør at ps3 kun vil spille HD DVD fra da.
    Vel, etter 01.06.08 er det ingen som har hørt om HD DVD
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, etter 01.06.08 er det ingen som har hørt om HD DVD
    Skal legge meg den på minne

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette spiller nok mindre rolle enn du tror. Intel er omtrent like betydningsfulle for HD DVD som det Apple er for BD Chip-produksjon har alltid gått på kryss og tvers av allianser og konkurrenter...

IBM måtte jo ha noe å gjøre da Apple dumpet dem og gikk for Intel-prosessorer i sine Mac'er.

Intel er uten tvil viktig for HD DVD-gruppen, all den tid prosessoren er den dyreste komponenten som sitter i spilleren.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder dette med studioene og fordelingen, så viser denne "årskavalkaden" av Josh Zyber hvor mye mer som spiller inn enn bare å telle antall studioer på hver side.(følg linken for begrunnelsene)
    Commentary: Year-End Studio Report Cards | High-Def Digest

Buena Vista/Disney: A-

LionsGate: C

Magnolia Home Entertainment: C-

MGM Home Entertainment: C-

New Line Entertainment: C

Paramount/Dreamworks: B+

Sony Pictures Home Entertainment: A-

Starz Home Entertainment: D+

20th Century Fox Home Entertainment: C-

Universal Studios Home Entertainment: B+

Warner Home Video: A

The Weinstein Company: F
    Må si meg stort sett enig, men forstår ikke helt hvorfor Fox ikke får dårligere score, de har vel knapt gitt ut noe i år?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    At du anser det som mobbing, er særdeles skremmende... For det første at du tar deg nær av dette.
    Du ser ingenting galt med drittslenging av denne typen, altså?

Det andre er at du tar feil,
    Det synes ikke jeg.

her er en definisjon på mobbing:

"Det er mobbing når en person gjentatte ganger og over tid utsettes for negative handlinger. Dette kan dreie seg om trakassering, plaging, utfrysing, sårende erting o.l. Det er typisk for situasjonen at offeret ikke er i stand til å forsvare seg."
    Vel, sånn jeg ser det, så er det å bruke ord som "HD DUD" og "Toskiba" trakassering av HD DVD, og på den måten også trakassering av alle de her som har uttrykt preferanse for HD DVD i formatkrigen. Når disse utrykkene brukes "gjentatte ganger og over tid", så går det fra å være trakassering til å bli mobbing.

Mao, det Esp1 driver med faller vel mer inn under kategorien erting. Småerting ville jeg kalt det, faktisk...
    Slår det deg at du kanskje synes dette bare fordi det ikke er noen som tar igjen i noen særlig grad? Jeg tror det fort ville blitt ganske utrivelig dersom alle hadde "småertet" på denne måten.

For øvrig sier mobbedefinisjonen din "Det er typisk for situasjonen at offeret ikke er i stand til å forsvare seg.". Vel, i meldingen min spurte jeg om det var greit at jeg svarte med samme mynt, og det var det altså ikke. I tillegg sier du at jeg får manne meg opp, og tåle såpass.

Og hvis jeg ikke kan ta igjen, og heller ikke kan be dem stoppe: Vil du da si at jeg egentlig har noen mulighet til å forsvare meg?

Ikke at jeg finner det morsomt, men han treffer jo tydeligvis noe når folk tar seg så nær av det.
    Mobbedefinisjonen din inkluderer "sårende erting". Når du ser at noen tar seg veldig nær av "småertingen", er du da helt sikker på at det ikke har gått over til å være "sårende erting"?

Jeg synes også det er interessant at du skriver "treffer tydeligvis noe". Det virker ikke som om du egentlig har noe i mot disse utrykkene.

Lærte som liten at den beste måten å få slikt til å holde opp, er å ignorere det. Da får de som erter ikke respons og syns ikke det er gøy lenger.
    OK, hva om vi gjør et lite eksperiment? Hvis BD-tilhengerne lar være å slenge dritt om HD DVD i et halvt år, så kan alle HD DVD-tilhengerne som vil, slenge så mye dritt de vil om BD i samme perioden. La oss se hvor lang tid det tar før vi går lei av den manglende responsen.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    Når det gjelder dette med studioene og fordelingen, så viser denne "årskavalkaden" av Josh Zyber hvor mye mer som spiller inn enn bare å telle antall studioer på hver side.(følg linken for begrunnelsene)

Må si meg stort sett enig, men forstår ikke helt hvorfor Fox ikke får dårligere score, de har vel knapt gitt ut noe i år?
    Fox har gitt ut få titler, men de har stort sett vært av meget god kvalitet. Universal, der i mot, har gitt ut en haug med filmer med elendig kvalitet.

Men, nå har det lenge vært kjent at Hidef har forkjærlighet for HD DVD. Så det er få (bortsett fra HD DVD-tilhengere kanskje) som fester mye lit til den siden
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se moderatorene rydder litt i denne tråden. Det er dessverre mange lavmåls utsagn og kanskje 30 prosent av hele tråden er gjentakelser..

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Godt å se moderatorene rydder litt i denne tråden. Det er dessverre mange lavmåls utsagn og kanskje 30 prosent av hele tråden er gjentakelser..
    ...og da jeg gikk på ungdomsskolen, kalte vi slike utsagn for smisking...for jeg regner med at du selvsagt er en av de som alltid er saklig og aldri har gjentatt deg selv her inne...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fox har gitt ut få titler, men de har stort sett vært av meget god kvalitet. Universal, der i mot, har gitt ut en haug med filmer med elendig kvalitet.
    En haug? De har gitt ut svært mange filmer og mange av de er av topp kvalitet. Noen få er dårlig og da gjerne eldre med dårlig master, virker det som for meg.
    Det som jeg finner mest plagsomt med Universal er comboformatet sm de på død og liv tviholder på, enda jeg boikotter det

Men, nå har det lenge vært kjent at Hidef har forkjærlighet for HD DVD. Så det er få (bortsett fra HD DVD-tilhengere kanskje) som fester mye lit til den siden
    paranoia... hvor i denne artikkelen f.eks mener du de favoriserer HD DVD?

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og da jeg gikk på ungdomsskolen, kalte vi slike utsagn for smisking...for jeg regner med at du selvsagt er en av de som alltid er saklig og aldri har gjentatt deg selv her inne...
    Å, jeg mener absolutt det jeg skrev der ja, selv om selvsagt jeg også er litt usaklig til tider. Men jeg prøver generelt å ikke være det, ikke på dette forumet. Foruten denne tråden synes jeg forumet er meget konstruktivt og bra.

Vet ikke helt hva du legger i smisking, og hva jeg eventuelt skulle smiske til fordel for?

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At du anser det som mobbing, er særdeles skremmende... For det første at du tar deg nær av dette. Det andre er at du tar feil, her er en definisjon på mobbing:

"Det er mobbing når en person gjentatte ganger og over tid utsettes for negative handlinger. Dette kan dreie seg om trakassering, plaging, utfrysing, sårende erting o.l. Det er typisk for situasjonen at offeret ikke er i stand til å forsvare seg."

Mao, det Esp1 driver med faller vel mer inn under kategorien erting. Småerting ville jeg kalt det, faktisk... Ikke at jeg finner det morsomt, men han treffer jo tydeligvis noe når folk tar seg så nær av det. Lærte som liten at den beste måten å få slikt til å holde opp, er å ignorere det. Da får de som erter ikke respons og syns ikke det er gøy lenger.
    Støtter deg fullt ut her JD!
    Ordet mobbing blir misbrukt i mange sammenhenger, bla her i denne tråden.
    De som kaller dette som forgår her for mobbing har tydeligvis misforstått ordets innhold.
    Hvis det som foregår her ødelegger livene til folk (som mobbing kan gjøre) så har man ikke mange ting å bekymre seg over her i livet.

Ellers må jeg si at diskusjonene her i tråden ikke er særlig infomative eller interessante slik det har utviklet seg.
    Men vi er vel alle venner her inne eller....:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kaller det mobbing. Mange av oss er interessert i temaet og når han kommer med slike ord så blir det mobbing.

Side 504 av 653 FørsteFørste ... 4 364 374 384 394 404 414 424 434 444 454 464 474 484 494 500 501 502 503 504 505 506 507 508 514 524 534 544 554 564 574 584 594 604 614 624 634 644 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •