HD formatkrigen. - Side 503

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 503 av 653 FørsteFørste ... 3 363 373 383 393 403 413 423 433 443 453 463 473 483 493 499 500 501 502 503 504 505 506 507 513 523 533 543 553 563 573 583 593 603 613 623 633 643 ... SisteSiste
Viser resultater 10,041 til 10,060 av 13053
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Som sagt jeg holder det for å være meget sannsynlig at det vil komme studioendringer i løpet av 2008. Warner er og blir den mest aktuelle kandidaten. Den situasjonen er den samme som før 4 mnd siden.

Dessuten så var det ikke jeg som begynnte å rippe opp i dette igjen. En helt usannsynelig skrøne om at Disney skal bytte til HD DUD ble vel gjengitt for n'te gang.
    I løpet av 2008 nå?

22. Februar i år trodde du at Universal kom til å gå til BD i løpet av 2007. Det som skjedde i løpet av 2007 var at Paramount gikk fra nøytral til HD DVD only. Du har ikke akkurat truffet med spådommene dine tidligere.

Sånne "lalle-utsagn" ut av det blå kan jo alle komme med - det får jo ikke konsekvenser. Annet enn at vi kan flire av det nå ved årets slutt.

Men klart - hvis BD leieren fortsetter å spå HD DVD's død LENGE nok så får de jo rett. Mener - en eller annen gang vil de to nåværende HD optiske formatene bli erstattet uansett...

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Alvorlig tilfelle av dysleksi?
    Bare usaklig lavmål...

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alvorlig tilfelle av dysleksi?
    Han prøver nok kun å være litt morsom:

dud - definition of dud by the Free Online Dictionary, Thesaurus and Encyclopedia.

Dud - Wikipedia, the free encyclopedia

Blå siden må vel begynne å ty til litt morsomheter når de har litt motgang, prøve å få opp motivasjonen for ett nytt år med "Vi har vunnet" meldinger.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alfalfa
    Tror bare ikke Sony gir seg med det første.
    Tror du Toshiba vil gi seg før?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Han prøver nok kun å være litt morsom:
    Og han lykkes ikke noe særlig.

Skulle ønske moderatorene hadde giddi å ta tak i denne type usakligheter, ettersom det ikke bidrar til noe annet enn å øke irritasjonsnivået, og med tiden er det uungåelig at andre følger opp med tilsvarende usakligheter.

Jeg tenkte i hvert fall å begynne med en gang. Fra og med nå og frem til moderatorene gjør det klart at denne type oppførsel ikke er akseptabelt, så tror jeg at jeg konsekvent skal referere til BD som Blu-beta, og tilhengerne deres som blåøyde, smurfer eller blånisser.

Jeg regner med dette vil heve stemningen et par hakk.

Newcomer Dalakong sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sjekk dette a!

Amazon.com: HD DVD Offer
    Kan nesten lønne seg? HD-A30 koster undr 2000kr + at du får med 10 filmer!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angrer

Sitat Opprinnelig postet av Dalakong
    Amazon.com: HD DVD Offer
    Kan nesten lønne seg? HD-A30 koster undr 2000kr + at du får med 10 filmer!
    Angrer litt på at jeg la inn denne, hehe, for nå er vel dette et bevis på at vi "HD DUD" folka er enda mer desperate. hehe, eller kanskje Amazon forsøker å kvitte seg med et synkende skip eller noe i den duren?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke måte på hvordan man skal prøve å forkle et tall som i den store sammenheng egentlig er mye mindre enn forventet.
    Hvis du ikke hadde vært så opptatt av å komme med spydigheter, så ville du sett i pressemeldingen at Amazon har brukt denne typen sammenligninger på absolutt alt av varetyper.

Men, siden du er så opptatt av rene tall, så kan jeg jo alltids finne frem kalkulatoren.

En (amerikansk) fotballbane er 120 x 53 1/3 yards, altså 360 x 160 fot. Dette blir 57600 kvadratfot pr. bane, eller 403.200 kvadratfot for 7 baner. I kvadrattommer, blir det i overkant av 58 millioner kvarattommer.

Hvis vi ser på eskemålene til en tilfeldig valgt HD-spiller (Toshiba HD-A3), så er dette 19,7" x 16,1". Dvs. 317,17 kvadrattommer. Såvidt jeg kan se er for øvrig esken like stor på samtlige HD DVD-modeller fra Toshiba.

Når det gjelder Blu-ray-spillerne, så har jeg ikke sjekket eskestørrelsen på disse, men jeg tviler på at de er særlig forskjellige. Om noen BD-folk har lyst til å finne ut korrekte mål, er jeg mottagelig for disse.

Anyway - Med utgangspunkt i at eskene har en grunnflate på 317,17 kvadrattommer, og Amazon har solgt nok spillere til å dekke et område på 58.060.800 kvadrattommer, så kommer jeg frem til at amazon.com har solgt ca. 183.000 HD DVD- og Blu-ray-spillere denne julen.

(Det fremgår ikke hvor lang denne perioden er, men et annet sted i pressemeldingen har de brukt perioden 15. nov. til 19. des.)

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    så kommer jeg frem til at amazon.com har solgt ca. 183.000 HD DVD- og Blåbeta-spillere denne julen.
    Om dette stemmer så kan jo det umulig vere snakk om at salget er mindre enn forventet??høres veldig bra ut for meg...
    Forøvrig er den korrekte betegnelsen smurfer, ikke blånisser...blåbeta-spiller var faktisk veldig presist

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anyway - Med utgangspunkt i at eskene har en grunnflate på 317,17 kvadrattommer, og Amazon har solgt nok spillere til å dekke et område på 58.060.800 kvadrattommer, så kommer jeg frem til at amazon.com har solgt ca. 183.000 HD DVD- og Blåbeta-spillere denne julen.

(Det fremgår ikke hvor lang denne perioden er, men et annet sted i pressemeldingen har de brukt perioden 15. nov. til 19. des.)
    Synd ikke Amazon er mer detaljert. Hadde vært moro å hatt rene tall, samt fordeling mellom formatene.

EDIT:

Hvis jeg skjønner Amazon sine lister riktig, tar alle DVD / DVD Recordere, og de er arrangert etter Bestsellers, så ligger Samsung BD-1400 på en sterk 3 plass, mens sende BD spiller, Sharp sin ligger på 30. Beste HD DVD er A2 på 31 plass..

Så det ser kanskje ut til at BD har solgt meget bra med spillere i julen.

Samsungen imponerer egentlig med tanke på at kun 3 spillere på topp 10 er over 100 dollar, med Samsungen dyrest på 279,-, de andre rundt 170.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi følger med rett som det er vi, men det er umulig å få med seg alt i denne tråden med mindre man velger å ikke bedrive tiden sin med noe annet i løpet av dagene. Selvfølgelig kan man spare seg for slikt tull som ordspill som over her.

Den eneste måten å få helt kontroll i denne tråden ville vært å stenge den...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Vi følger med rett som det er vi, men det er umulig å få med seg alt i denne tråden med mindre man velger å ikke bedrive tiden sin med noe annet i løpet av dagene.
    Greit nok, men når Esp1 bruker "HD DUD" i melding etter melding gjennom en hel dag, uten at noen tar tak i det, så får man inntrykk av at denne type mobbing er ansett som akseptabelt.

Selvfølgelig kan man spare seg for slikt tull som ordspill som over her.
    Flott! Da har jeg rettet opp "stavefeilene" mine også.

Den eneste måten å få helt kontroll i denne tråden ville vært å stenge den...
    Akkurat det tror jeg er den beste måten å miste kontroll på, for da får du 500 forskjellige tråder i stedet. Med én tråd går det faktisk an å skumme gjennom de nye meldingene en gang i ny og ne (hver tredje time på dagtid, eller noe sånt), mens det vil være umulig å håndheve det hvis folk slippes løs i resten av forumet. Da må i så fall temaet bannlyses totalt, så kan dere leke whack-a-mole og stenge og slette tråder over en lav sko

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Synd ikke Amazon er mer detaljert. Hadde vært moro å hatt rene tall, samt fordeling mellom formatene.

EDIT:

Hvis jeg skjønner Amazon sine lister riktig, tar alle DVD / DVD Recordere, og de er arrangert etter Bestsellers, så ligger Samsung BD-1400 på en sterk 3 plass, mens sende BD spiller, Sharp sin ligger på 30. Beste HD DVD er A2 på 31 plass..

Så det ser kanskje ut til at BD har solgt meget bra med spillere i julen.
    Hvor fant du det? Når jeg så etter så topper hd dvd spillerene til Toshiba på alle lister hos Amazon. Både på bestsellers og most wished for og hot new releases under electronics. Og under all electronic top sellers ligger det en hd dvd spiller på 6.plass. Fant ingen BD spller der. Under DVD players ligger det en BD spiller på 10. plass. Sjekk selv. Amazon.com Electronics Bestsellers: The most popular items in DVD Players & Recorders. Updated hourly.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit nok, men når Esp1 bruker "HD DUD" i melding etter melding gjennom en hel dag, uten at noen tar tak i det, så får man inntrykk av at denne type mobbing er ansett som akseptabelt.
    De som virkelig vil (og tjener på å få igjennom et budskap -for enhver pris) vet om det gode gamle trikset om at hvis man gjentar et budskap, om enn så løgnaktig, ofte nok så vil flere og flere oppfatte det som sannhet.

Når enkelte i over ett år ikke har greid å nyansere postene sine noe som helst, så kan man lure hva som er i det...

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    De som virkelig vil (og tjener på å få igjennom et budskap -for enhver pris) vet om det gode gamle trikset om at hvis man gjentar et budskap, om enn så løgnaktig, ofte nok så vil flere og flere oppfatte det som sannhet.

Når enkelte i over ett år ikke har greid å nyansere postene sine noe som helst, så kan man lure hva som er i det...
    Men de fleste er vel så oppegående at de ikke lar seg tirre av slikt? Det som er det farlige er hvis det kommer folk som leter etter råd og tips om hva de skal satse på av format. De må jo bli ganske forvirret av dette. Jeg har lært at må man ty til skjellsord og banning , så vitner det om et dårlig ordforrråd eller mangel på gode eller nye argumenter.

Newcomer crap sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD DVD Rulez

Yey

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skyline GT-R
    quote slettet av moderrator
    Sony er jo splittet opp i flere avdelinger, så den samlet verdien av hele konsernet er ikke så interessant, med mindre man legger til Intel og Microsoft sammen med Toshiba. Hvem tror du kan holde ut lengst da...?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    quote slettet av moderator
    Skjerpings!

Er det virkelig så jævlig vanskelig å holde et minimum av seriøsitet her?

Sony er verdsatt til ca. 54 billioner Dollar,
    Du kan trygt dele dette på 1000.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At du anser det som mobbing, er særdeles skremmende... For det første at du tar deg nær av dette. Det andre er at du tar feil, her er en definisjon på mobbing:

"Det er mobbing når en person gjentatte ganger og over tid utsettes for negative handlinger. Dette kan dreie seg om trakassering, plaging, utfrysing, sårende erting o.l. Det er typisk for situasjonen at offeret ikke er i stand til å forsvare seg."

Mao, det Esp1 driver med faller vel mer inn under kategorien erting. Småerting ville jeg kalt det, faktisk... Ikke at jeg finner det morsomt, men han treffer jo tydeligvis noe når folk tar seg så nær av det. Lærte som liten at den beste måten å få slikt til å holde opp, er å ignorere det. Da får de som erter ikke respons og syns ikke det er gøy lenger.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dalakong
    Hvor fant du det? Når jeg så etter så topper hd dvd spillerene til Toshiba på alle lister hos Amazon. Både på bestsellers og most wished for og hot new releases under electronics. Og under all electronic top sellers ligger det en hd dvd spiller på 6.plass. Fant ingen BD spller der. Under DVD players ligger det en BD spiller på 10. plass. Sjekk selv. Amazon.com Electronics Bestsellers: The most popular items in DVD Players & Recorders. Updated hourly.
    Her: Amazon.com: DVD Players & Recorders: DVD Players, DVD Recorders, DVD-VCR & Other DVD Combos, Dvd Player Products & More

Men jeg likte din bedre

Det er rart at Sony f.eks. ikke får Amazon til å legge PS3 også inn som BD og DVD spiller. De pusher jo denne som alt muligmaskin, og da burte den vel kunne selges sammen med andre som gjør det samme. Kunne vært moro å sett hvordan den lå på salgsstatestikken sammen med HD spillerene.

Side 503 av 653 FørsteFørste ... 3 363 373 383 393 403 413 423 433 443 453 463 473 483 493 499 500 501 502 503 504 505 506 507 513 523 533 543 553 563 573 583 593 603 613 623 633 643 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •