HD formatkrigen. - Side 50

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 50 av 653 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 550 ... SisteSiste
Viser resultater 981 til 1,000 av 13053
    Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Akkurat. Da skjønner jeg at jeg ikke skjønner noen ting om dette:???:

men hva betyr det ift HD DVd og TrueHd, som mange synes er for lavt innspilt? Skal det være sånneller skal det ikke. Vil det bli det samme for DTS-HD?
    Jeg tipper at det er en kobinasjon av hardware og software innstillinger og ikke codecen som sådan.

Hvis man bruker de analoge utgangene så vil for eksempel LFE utgangen ligge ca 10db ( ref 105 vs 115 db referansenivå )lavere enn de andre kanalene, noe de fleste receivere har en eller annen bass-management funksjn for å korrigere. Muligens er alle kanalene dempet med 10db for å gi plass til LFE lyden, altså at LFE ligger på 105 mens alle andre ligger på 95.

Med HDMI overføring skal i teorien lyden bli riktig da all dekomprimering og bassmanagement osv foregår i spilleren, så blir dette konvertert til PCM og sendt til receiveren som pakker det ut og spiller det av uten å gjøre noe med det. Det vil si, mange receivere har muligheten til å etterbehandle denne lyden igjen med DPL IIx osv. Dette gir den beste lyden jeg har hørt til nå.

Ved bruk av elektrisk eller optisk overføring vil spilleren først pakke ut True HD og så komprimere det til DTS før dette sendes til receiveren. Hvis dette blir gjort riktig skal dette også høres ganske bra ut, i hvertfall nivåmessig.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om jeg syntes de siste innleggene re lydnivå var interessant så synes jeg det er litt OT i denne tråden er det ikke??? jeg vil helst diskutere BD vs HD DVD her hehe.... ikke for å være kjip.....

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, harol, men for første gang på lenge diskuteres fakta. Og vi snakker jo for såvidt om temaet i tråden, vel. Det er snart ikke så mange argumentene igjen om hvorfor det ene er bedre enn det andre heller
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, harol, men for første gang på lenge diskuteres fakta. Og vi snakker jo for såvidt om temaet i tråden, vel. Det er snart ikke så mange argumentene igjen om hvorfor det ene er bedre enn det andre heller
    Hva med å starte en ny tråd. Lettere for andre også som kanskje har fundert på det samme. Ikke lett for mange å se denne diskusjonen inne i denne tråden. Jeg har selv interesse i å følge denne tekniske diskusjonen.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harol
    Hva med å starte en ny tråd. Lettere for andre også som kanskje har fundert på det samme. Ikke lett for mange å se denne diskusjonen inne i denne tråden. Jeg har selv interesse i å følge denne tekniske diskusjonen.
    Vi kan kalle den "HD DVD winner of the format war"

OT deluxe :-D

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei,den er for drøy, Britax
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skyline GT-R
    Blu-Ray Vinner av format krigen. (noe vi vel allerede visste da men)

Sydney Herald: Blu-ray the Winner - Gameworld Network news story
    Hmm, må innrømme at jeg faktisk ikke har lest det første inlegget.. Så for å holde meg til topic, det er slett ikke slik at Blu-Ray har vunnet Australia. Det er faktisk mye som tyder på at HD-DVD kan gjøre det minst like bra der, mye pga. den tullete sone-kodingen som Blu-ray benytter seg av. Litt mer info om dette finner du her:
    Blu-ray takes Australia? not quite yet » Blu-ray, HD DVD & more at WesleyTech.com

Uansett synes jeg det blir misvisende med en slik overskrift som topicen har. For det første referer det til en artikkel som omhandler Australia, og for det andre er det en spekulativ overskrift basert på en forhåpning om at den skal være selvoppfyllende..

To ting burde ha vært gjort (for lenge siden egentlig). Det burde ha stått en ? i slutten av topicen, og i tillegg burde det ha vært refeanse til Australia. Det er tross alt der topicen er hentet ifra.. Greit nok at vi har sett liknende overskrifter både i USA og Europa, men det er fortsatt bare en markedsføringsgimmick som ikke hører noe sted hjemme. HD-DVD er kun dødt når det ikke blir produsert filmer til det.. Så lenge det tross alt er solgt flere rene HD-DVD spillere enn Blu-Ray, så blir det ganske tåpelig å snakke om at et format er dødt.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tklev, helt enig i det du skriver, men jeg tror nok ikke unge herr Skyline GT-R ønsker en nyansert debatt sånn sett.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke noen er i mot en nyansert debatt.

Problemet er at det koker litt over for noen i blandt:-D

Et annet problem er at det er mangel på nye ting å diskutere all den tid det ikke dukker opp så mye nytt, og de fleste har sagt hva de tror og mener.

Jeg mener at forskjellig lydkvalitet på Blu-ray og HD DVD er minst like relevant for denne tråden som det aller meste annet som er skrevet her.

Det er selvsagt ikke noe i veien for å opprette en ny tråd for å diskutere lyden på de 2 formatene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg holder fremdeles fast på at bd vil seire. Og eneste grunn er ps3. Vi har hatt omtrent like mange titler på hd dvd og bd noen måneder nå. Vi har ikke solgt en enste bd spiller og svært få filmer. Etter lansering av ps 3 har vi plutselig solgt mer bd enn hd dvd. Uten ps3 hadde det nok vært anderledes.
    Har ikke fått kjøpt meg ps3 enda, men er vel nødt til og bite i det sure epplet. Liker som sagt ikke sony. Noen som vet om bd er dyrere og produsere? Vi selger hd dvd for 249 og bd for 299.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem er vi?

Prisforskjellen skyldes nok først og fremst filmselskapenes prispolitikk.

Hvis du skriver inn Blu-ray her:
    Compare DVD Prices Online at DVD Price Search - The Smartest DVD Price Comparison Engine Online!

Og sorterer på pris så vil du se at prisene følger stort sett selskapet og alder på ugivelsen.
    Det samme ser man på DVD hvor noen selskaper er dyrere enn andre.
    Warner pleier å være billig og Fox og Disney dyre.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Jeg mener at forskjellig lydkvalitet på Blu-ray og HD DVD er minst like relevant for denne tråden som det aller meste annet som er skrevet her.

Det er selvsagt ikke noe i veien for å opprette en ny tråd for å diskutere lyden på de 2 formatene.
    Lydkvaliteten på BD er generelt sett bedre enn HD-DVD.. Spesielt for de som har HDMI 1.1 overføring av lyd. Ukomprimert PCM er standard lydvalg på nesten alle BD filmer jeg har sett så langt, og det fungerer veldig bra. Litt synd er det at det er "kun" 48khz/16bit lyd på de fleste platene, men det er jo tross alt full CD-oppløsning, men kunne gjerne ha tenkt meg litt høyere bit-oppløsning/bit-rate når de først skal kalle det "HD"..

TrueHD blir brukt på en del filmer på HD-DVD, men desverre ikke på alle. Det tar tross alt en god del mer plass med et TrueHD spor, men vanligvis så har TrueHD sporene høyere bit-oppløsning og frekvens enn PCM sporene som er standard på de fleste BD-filmene.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det meste som er skrevet i denne tråden er off topic spør du meg. Synes ikke det i så måte er noe problem at lydformatene diskuters, men det hadde nok vært bedre med en egen tråd. Jeg tror mange vil være interressert i forskjellene på lydformatene, men da er det kanskje ikke i denne tråden de vil lete om noen måneder.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Edo
    "That’s the view of a consultant to Paramount Home Entertainment, which is backing both the Blu-ray and HD-DVD high-def formats.

TWICE magazine reports that Vito Mandato, the consultant, yesterday told an industry conference that [B]Blu-ray could win the battle over its rival in the next three or four months.
    Ser ut til at konsulenten ikke er helt i takt med vise-presidenten for markedsføring i Paramount.
    "As hardware prices continue to fall, this is a great time to experience HD DVD," said Chris Saito, vice president, marketing, Paramount Home Entertainment.
    Hentet fra pressemeldingen til HD-DVD gruppen hvor de presenterte kommende filmer fram tilogmed juli (Press Release: HD DVD Studios Confirm Spring and Early Summer Schedules | High-Def Digest)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem er vi?

Prisforskjellen skyldes nok først og fremst filmselskapenes prispolitikk.

Hvis du skriver inn Blu-ray her:
    Compare DVD Prices Online at DVD Price Search - The Smartest DVD Price Comparison Engine Online!

Og sorterer på pris så vil du se at prisene følger stort sett selskapet og alder på ugivelsen.
    Det samme ser man på DVD hvor noen selskaper er dyrere enn andre.
    Warner pleier å være billig og Fox og Disney dyre.
    'Vi' Er butikken jeg jobber i Der selger vi bd dyrere enn hd. Jeg ser også at kost prisen er en god del høyere på bd disker enn hd dvd. Fikk vite av de som styrer med dette i butikken at vi har solgt ca 12 ganger så mange hd dvder som bder.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei alle.

tenkte denne kunne være et interessant innspill i debatten:

Superbillig HD DVD-spiller - Dingz : Dingz Proto

dette er vel den første HD format spilleren som kommer til å ligge på en pris den vanlige mannen i gata kan tenke seg å betale for en spiller. dette vil jo igjen gjøre store utslag på salget av hd dvd filmer.

ser ut som at hd-dvd leiren fortsatt har noen ess i ermet

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fenriz
    hei alle.

tenkte denne kunne være et interessant innspill i debatten:

Superbillig HD DVD-spiller - Dingz : Dingz Proto

dette er vel den første HD format spilleren som kommer til å ligge på en pris den vanlige mannen i gata kan tenke seg å betale for en spiller. dette vil jo igjen gjøre store utslag på salget av hd dvd filmer.

ser ut som at hd-dvd leiren fortsatt har noen ess i ermet
    "De har nemlig annonsert en HD DVD-spiller med en veiledende pris på 199 dollar, noe som indikerer en butikkpris på rundt 150 dollar eller omtrent 1.000 norske kroner"
    Hvorfor alle slike pris sammenligninger tin norske kroner alltid blir oversatt uten å ta med MVA skjønner jeg aldri..
    Uansett om den kommer til å koste ca 1000kr i USA så kommer det likevel på MVA om du skal ha den til norge :-?

Tipper denne vil havne på kr1.990,- i norge, det er jo uansett en SVÆRT god pris. Får håpe den presterer slik som OPPO har klart, fenomenalt på digital overføring, da spiller det liten rolle om analoge tilkoblinger er crap :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for alle som vil ha en hd spiller så er det jo det klart billigste alternativet, og da må jo enten sony svare med å senke ps3 eller få igang produksjon av "no brand" blu ray spillere. og det siste er vel lite trolig.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bra for HD DVD at spilleren blir billig. Men de må bli bedre på markedsføring skal de ha noen sjangse. På min arbeidsplass er det utrolig nok noen som har hørt om Blu-ray, men ingen har hørt om HD DVD. Og i dag har jeg hørt annonsering for Blu-ray to ganger; en gang på P4 radio og en gang på TV2 reklame.

For hver gang PS3 blir nevn i radio, tv eller som reklame i postkassa så nevnes Blu-ray. Det skal sies at formatet har god drahjelp...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bra for HD DVD at spilleren blir billig. Men de må bli bedre på markedsføring skal de ha noen sjangse. På min arbeidsplass er det utrolig nok noen som har hørt om Blu-ray, men ingen har hørt om HD DVD. Og i dag har jeg hørt annonsering for Blu-ray to ganger; en gang på P4 radio og en gang på TV2 reklame.

For hver gang PS3 blir nevn i radio, tv eller som reklame i postkassa så nevnes Blu-ray. Det skal sies at formatet har god drahjelp...
    dette er et veldig godt poeng, og det er liten tvil om at blu ray er flinkere til å markedsføre seg selv. ser også at de store hardware produsentene som støtter blu ray er flinke til å profilere blu ray som fremtidens format.

nå når spillere med meget konkuransedyktig pris er på markedet gjenstår det egentlig bare for Toshiba å få profilert formatet sitt skikkelig samtidig som tilgangen på filmer må bli bedre.
    men jeg mener bestemt at hardware er like viktig som software i denne formatkrigen, og for gjennomsnittsforbrukeren vil som alltid pris være den faktoren som veier tyngst.

Side 50 av 653 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 550 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •