HD formatkrigen. - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 653 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 505 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 13053
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gøffo
    Tror dere virkelig at Toshiba og x360 kan vinne over, sony, panasonic, pioneer,PS3, samsung etc etc. Vanlige folk har ikke engang hørt om Toshiba.
    Bare spørsmål om tid.

Se oså oppløsning på lys BR vs HD-DVD

DTS - We Bring Entertainment Alive!
    Kanske vanlige folk har hørt om Microsoft og Universal?

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Må nok nå innse at slaget er tapt for HD DVD...

Jeg må nok erkjenne at slik jeg nå ser utviklingen av denne krigen, ser det ikke bra ut for HD DVD. Bluray har så stor studiostøtte at HD DVD aldri vil klare å slippe så mange attraktive titler som Bluray pr måned. Jeg hadde en stund lenge håpet at New Line og Lionsgate skulle forlove seg med HD DVD, men sånn ble det altså ikke. Og det var en mulighet når Studio Canal skulle være HD DVD ekslusiv. Nå viser det seg at også de vil gi ut BD. Da ser det mørkt ut for HD DVD, er jeg redd for.

Det er heller ingen nye hardware-produsenter som konkret har kommet med nye spillere til HD DVD. At Meridian har sagt at de er interessert, kan like fort snu. Uansett er Meridian et kjent merke innen hi-end; og HD DVD-spiller til kanskje 15-20k, eller enda dyrere, frister vel ingen. Og de billig-spillerne fra Kina har vi ikke engang sett et bilde av, og langt mindre hørt når de kommer eller hvilke specs de skal ha.

Microsoft har sagt de støtter HD DVD, men ved at Bluray nå også får flere og flere titler med VC-1, tyder vel det på at Bill Gates støtter der hvor han ser mest dineros å tjene. Dersom han eksklusivt hadde støttet HD DVD, kunne MS ha sagt at Bluray IKKE får lov til å bruke deres VC-1 codec. Men, nei. Er det penger å tjene på "fienden"; what the heck - we´re in it for the money...

Så når BD da har HW-produsenter som Sony, Panasonic, Mitsubishi, Samsung, Pioneer, Sharp, Thomson (og kanskje ett par til jeg har glemt), blir det nesten håpløst når det kun er Toshiba på den andre siden.

Dessuten ser jeg ikke at Universal har mange nok box office hits å friste med. De har Gladiator og Spielberg klassikerne; men er det nok?

Med Sony Pictures, MGM, Fox, Lionsgate, Disney, Pixar og antagelig også snart Dreamworks, blir det ikke få hits som kommer fra den kanten hver måned. De topper vel også kinolistene verden over.

Av filmer som de siste årene har vært hits kan nevnes:
    James Bond, Spiderman, Rocky Balboa, Fantastic Four, 24, Prison Break, Da Vinci Code etc.

Og man får heller ikke glemme klassikerne Star Wars, Indiana Jones, Aliens, Titanic for å nevne noen som har spilt inn $$$.

Jeg ser bare ikke hvordan HD DVD skal klare å ta inn dette. Og når PS3 slippes i Europa nå i mars; tviler jeg ikke på at det også her selges 1 million i løpet av noen måneder. Dvs over 2 millioner BD-spillere i 2007.

Jeg kjøper nok en PS3 i løpet av sommeren, da den er så mye mer enn kun en spillkonsoll. I tillegg til en mediamaskin er det også en habil BD-spiller.

Men det var morro så lenge det varte. Jeg tror nok vi har HD DVD ut 2007 og sikkert også inn i 2008, men så er det nok slutt. Da kommer det sikkert BD-utleie, og vi kan se tilbake på dette med litt andre øyne. Kanskje også le litt av vår egen entusiasme over noe så banalt som en HD-war

If you can´t beat them,join them
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra innlegg! Men husk at pris er en viktig suksessfaktor i denne "krigen". Dersom BR selskapene ikke greier å følge HD DVD på pris, så kan HD DVD forsatt ha en fair sjangse. Når HD DVD spillere blir like billigere og minst like god på DVD avspilling som dyrere DVD-spillere, så kan HD DVD overleve slik jeg ser det. Jeg vet ikke hvor bra BR er på DVD avspilling, men denne faktoren vil ha endel å si. Jeg tenker at når folk har store DVD samlinger og de aller fleste er ikke klar til å kaste disse i søppelet enda. Om BR ikke når opp på DVD avspilling og dersom prisen er betydelig høyere enn HD DVD spilleren, så kan dette være en avgjørende faktor. Og ikke minst hva blir det neste "PC" formatet, blir dette HD DVD så er jo det en kjempefordel.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Jeg må nok erkjenne at slik jeg nå ser utviklingen av denne krigen, ser det ikke bra ut for HD DVD. Bluray har så stor studiostøtte at HD DVD aldri vil klare å slippe så mange attraktive titler som Bluray pr måned. Jeg hadde en stund lenge håpet at New Line og Lionsgate skulle forlove seg med HD DVD, men sånn ble det altså ikke. Og det var en mulighet når Studio Canal skulle være HD DVD ekslusiv. Nå viser det seg at også de vil gi ut BD. Da ser det mørkt ut for HD DVD, er jeg redd for.
    Nå er det jo ikke slik at New Line ikke lenger skal støtte HD DVD, men at de har annonsert at de kommer til å utgi filmene på Warners combi disker (med både HD DVD og Blu-ray på samme plate).
    At Studio Canal nå kanskje også kommer til å utgi noen filmer på Blu-ray betyr ikke så mye annet enn eventuelt symbolsk. Studio Canal er viktige for HD DVD er viktig for HD DVD fordi de utgir Blu-ray eksklusive titler på HD DVD. For Blu-ray har de mindre betydning siden de filmene kommer ut på Blu-ray andre steder i Europa uansett. Hvis Studio Canal satt på rettighetene til en rekke Universal titler ville det stille seg annerledes, men det gjør de ikke.

Nå er Crash og Gangs of New York er nå annonsert i Spania:
    http://avforum.no/forum/hd-software/...enfor-usa.html

Det som er mest negativt for HD DVD er at Sony & co's propagandamaskin ser ut til å ha en veldig stor gjennomslagskraft i pressen!

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som om det ikke var nok forvirring i denne formatkrigen er det lansert enda et nytt HD DVD format: :-)
    http://arstechnica.com/news.ars/post/20070219-8882.html
    Doug Carson & Associates (DCA), makers of DVD mastering software, announced today that the first 3X DVD-ROM disc was officially mastered over the weekend, a move that some think will allow HD DVD to become more popular and possibly even win the ongoing "format war" with Blu-ray. The disc is a standard, red-laser DVD disc, but will carry higher-def content on it than standard DVDs and is only playable on HD DVD players. The disc will still support HD DVD's UDF 2.5 file structure as well as AACS copy protection.
    Det vil altså si at man benytter standard DVD plater og kan lagre filmer i 720p. Jeg ser vel ikke den helt store nytten i dette, men det kan kanskje benyttes til billige utgivelser av TV-programmer som allikevel blir spilt inn i 720p?

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ProZac
    Bra innlegg! Men husk at pris er en viktig suksessfaktor i denne "krigen".
    Joda, pris er viktig. Men.. Content is king. Uten innhold så hjelper det lite at spillerne er billigere/bedre.

HD-DVD kan overleve som et HD/DVD kombo alternativ, i tillegg har de fordelen med null sonekoding, der kommer de nok til å score mange poeng. Personlig er jeg litt forundret over at ikke flere ser problemet med regionskoding her til lands.. Flere enn meg som synes det er topp at vi kan spille av filmer som utgis i Afrika på våre Sone B spillere? Woohoo! (Har selvsagt Sone A på min PS3.)

Med mindre vi får flere studio over til HD-DVD siden, så er dette egentlig ikke en krig. HD-DVD vant i 2006, men Blu-Ray ser ut til å vinne 2007. Med mindre det skjer noe med studiostøtten iløpet av året, så er jeg ganske sikker på at Blu-Ray er enerådende i 2008..

Newcomer MiR sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GeCcO
    Nå er vel PS3 et ganske sikkert kort fra Sony sin side. PS3 selger som bare det både i Japan og USA, og tallene kommer nok ikke akkurat til å minke når den blir lansert her i Europa. Dermed blir det mange millioner BR-spillere ute på markedet. Og de som allerede har en BR-spiller i sin PS3 kommer ikke til å kjøpe en standalone HD DVD-spiller. Dette er nok en av de største faktorene som kan vippe krigen over i BR sin favør.
    Ser ut som Microsoft kommer med ny xbox med større hardisk (120gb) og hdmi og innebygd hd-dvd spiller, jeg syntes denne burde ha vært ute fra dag 1 og core skulle ha vært premium eller hva den heter fornoe.

men igjen 1400 kr for ekstern hd-dvd spiller til xbox 360 er ikke så ille, pluss at du kan bruke den til en vanlig pc er jo nice

les mer her - - Svart Xbox 360 på vei - ITavisen : Nyheter

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    HD-DVD kan overleve som et HD/DVD kombo alternativ, i tillegg har de fordelen med null sonekoding, der kommer de nok til å score mange poeng. Personlig er jeg litt forundret over at ikke flere ser problemet med regionskoding her til lands.. Flere enn meg som synes det er topp at vi kan spille av filmer som utgis i Afrika på våre Sone B spillere? Woohoo! (Har selvsagt Sone A på min PS3.)
    Enig i at en Sona A spiller nok er det beste alternativet for øyeblikket, men det vil være en ulempe å være nødt til å kjøpe filmene fra USA eller Japan etterhvert. Du går da glipp av en mulighet til å plukke med deg en film fra den lokale butikken.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Enig i at en Sona A spiller nok er det beste alternativet for øyeblikket, men det vil være en ulempe å være nødt til å kjøpe filmene fra USA eller Japan etterhvert. Du går da glipp av en mulighet til å plukke med deg en film fra den lokale butikken.
    Den "lokale" butikken kommer ikke til å ta inn Blu-ray filmer før om mangfoldige år.. Greit nok at det i de store byene kommer til å dukke opp noen utleiesjapper og butikker som selger Sone B, men jeg har en misstanke om at det kommer til å ta ganske lang tid før dette vil utgjøre noen stor del av omsetningen av filmer.. Hvis du husker ifra tiden med DVD, så ble det solgt langt flere sone 1 DVD filme de første årene her til lands enn sone 2.. T.o.m. norske butikker importerte sone 1 filmer for å selge her til lands, det samme kommer til å skje med sone A. Sone B er en spøk, og en dårlig en sådann..

Så lenge prisene på filmer holder seg under 200,-, så er det null problem å importere dette via internett-butikker, og for min del utgjør internett 99% av all DVD handelen jeg gjør..

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vi nå ser en tendensene til Bluray og dens fremgang. HD DVD hadde et markant forsprang i hele 2006 (som tklev skrev), men dette er nå tatt igjen av Bluray. Jeg syntes de tok inn dette forspranget litt vel fort.

Mange hadde håpet på mye nytt for HD DVD på årets CES, men der kom ingen wow-nyheter. Ingen store nyheter om nytt filmselskap i ryggen og heller lite konkret om nytt HW-selskap til produksjon. Eneste lille bomba var LGs kombispiller, men den viser seg kanskje å være en dårlig HD DVD-spiller (ingen HDi). Og at Warner kom med TotalHD var jo ikke oppsiktsvekkende, da de allerede gir ut på begge format. Hadde Fox kommet med TotalHD hadde det vært store nyheter, spør du meg.

De har lovt 300 tiltler i løpet av 2007. Det er ikke mange som har kommet til nå. Det vil bety at HD DVD må komme med ca. 30 titler pr måned hele 2007. Det har jeg ingen tro på nå.

Joda, pris er viktig, men nå ser vi antydning til en annen pris for Bluray via deres 2.gen spillere. $7-800 dollar for den nye Samsung er konkurransedyktige priser. Denne skulle også ha HQV-prosessering, og i så måte spille av SD DVD på en ypperlig måte.

Regionskoding tror jeg teller mest for entusiaster. Av mine venner og bekjente er dette mindre viktig på deres DVD-spiller. Det folk vil ha er en god og enkel spiller. Og de fleste kjøper filmer med norsk tekst og ønsker å leie film på Showtime. Få eller ingen bestiller region 1 titler fra USA...Men helt enig; for MEG er det viktig med region fri.

Det er bare det at Bluray kommer med en god del titler som er virkelig populære på DVD og som har vært store på kino. Universal har ikke så mange hits. Fremover ser vi at Bluray kommer med dobbelt så mange titler pr måned som HD DVD.

Når det nå ikke er noen indikasjon på at HD DVD vil få mer studiostøtte, kan de aldri levere så mange spennede titler pr. måned som BD.

Igjen, alt som kommer på HD DVD kommer på BD, med unntak av noen Universal titler. Men hos BD kommer det hele tiden box office hits fra MGM, Buene Vista, Sony Pictures, Fox, Disney/ Pixar og Lionsgate (og snart Dreamworks).

Det blir titlene som avgjør sammen med det harde fakta at det i hver PS3 sitter en Bluray. Jeg er redd at det er litt sent at XBOX360 kommer med en innebygd HD DVD-spiller nå...

Studio Canal har uansett kommet med forsvinnede få titler til HD DVD i forhold til det biblioteket de sitter på.

Når forspranget nå øker for BD og ingen store nyheter kan snu denne trenden; betyr vel bare at det er spørsmål om tid. Jeg liker det ikke, men slik er det. Og det er jo ingen propaganda fra Sony...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du har sett det blå lyset SVS!-man:-D

Jeg har messet om dette i flere tråder og gjentar meg selv:

Jeg var i utgangspunket helt åpen for begge sider, og som jeg alltid gjør når jeg skal kjøe noe eller ta en avgjørelse så forsøker jeg å samle inn så mange fakta som mulig.

Hvis man setter opp en pluss og minusliste for hviket av formatene man tror vinner så er det rimelig overbevisende for Blu-ray sin del.
    Dette er og har aldri vært ett spørsmål om hva som er best, for det betyr svært lite i denne sammenhengen dessverre.

Jeg fikk som mange andre ett lite sjokk når de første HD-DVD filmene og spillerene kom, for på tross av mange bugs så var bildekvaliteten utrolig bra. Og når Blu-ray fulgte opp med mye dårligere software og hardware så skal jeg inrømme at jeg begynte å tvile litt.

Men, nå er det engang sånn at det er ikke smågutter bak Blu-ray og jeg føler meg rimelig sikker på at vi vil se filmer og spillere med en kvalitet vi knapt trodde var mulig.

Og, selv om de ikke skulle gjøre det så spiller det ingen rolle all den tid J6P ikke bryr seg om disse anmeldelsene av filmene likevel.
    Han går inn på BB for å kjøpe seg en ny spiller som passer til den nye store flatskjermen eller RP TV'en sin og da ser han på hyllene med filmer.
    Og, hvor tror du han finner favorittfilmene til han, kona og ungene?
    Ja, nemlig i den blå hylla ( nei ikke blåfilm ).

Så går han bort for å se på spillerene og i den ene hylla finner han Sony, Panasonic, Samsung og Pioneer.
    I den andre hylla står det spillere fra Toshiba.
    Når prisen på Toshibas 1080p altenativ er den samme som Samsung sitt 1080p alternativ så er ikke det så mye å tenke på heller.

Beklager så mye Arty, oba og Britax, men markedet har talt og selv om man kan irritere seg grønn ( eller blå ) over enkelte Blu-ray tilhengere (dere vet hvem jeg mener ) så går nok dette bare en vei.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke "blå-øyd", men må innrømme at jeg har sett det "blå lyset", Arendal

Det er også det jeg har gjort; satt opp noen plusser og minuser ved begge formatene. Og det virker bare så klart nå at BD kommer til å seire. De er overveldende med selskaper i ryggen; selskaper som styrer hele denne film-bransjen.

Denne gang blir det nok HD DVD som blir denne tids Betamax...

Men min kjære HD-XA1 går ingen vei. Den skal alltid stå i racket
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gir ikke BD noen seier enda!
    Det er enda langt å gå!
    Jeg ser faktum at BD har gjort en fabelaktig jobb siden jul, men tar ingenting på forskudd!
    Men pris er nok mye viktigere en mange vil innse.

Jeg siterer Amir:
    -Vi har heller ikke glemt å prise varene våre riktig. Det er enkelt å lage HD DVD mens det kun er noen få som kan produsere det konkurrerende formatet.
    -Vi "hyper" ikke, og sier ikke ting vi ikke kan love.

Jeg tror HD DVD kan ha enda noen ess i ermet som vi ikke vet om.
    Synes jeg kan lukte at noe er på vei!
    En mulig ny "HD DVD vinner" tråd innen en måned eller to??

Synes det er synd om HD DVD skulle forsvinne, da jeg synes det er det beste formatet for film, med enkel produksjon og enklere hardware med likeverdige prestasjoner som BD.
    Har virkelig sansen for formatet (som de fleste skjønner). :-D

Ellers er det godt at diskusjonen har blitt mer nyansert og seriøs utover i tråden.

Ellers vil jeg poengtere at det er vi forbrukere som velger format, ikke sony eller toshiba selv med sine reklamer!
    Jeg kommer til å fortsette å kjøpe HD DVD filmer!

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som en mann som i hovedsak kun er intrisert i hva som ligger av underholdning på diskene ble valget lett når jeg satte meg inn i hvilke filmselskaper som skulle levere til de to leirene.

Billig spillere fra Blu Ray leiren vil bli spydd ut i markedet fra våren 2008 tipper jeg, så vil prisen på diskene sakte men sikkert nærme seg dagens niva på DVD (mest sansynlig 15% over, siden selskapene kommer til å snike inn en
    prisstigning på filmene) DVD vil sakte men sikkert bli byttet frivillig ut av forbrukeren siden selve billedopplevelsen nå kommer til å bli større.

Software vinner krigen, ikke hardwaren!

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et amerikansk magasin som tar for seg videobransjen og som viser litt
    om hvordan de forskjellige formatene nå profilerer seg.

Er bare å bla som et vanlig magasin.

Home Media Magazine Feb 11 17 07

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aibo
    Her er et amerikansk magasin som tar for seg videobransjen og som viser litt
    om hvordan de forskjellige formatene nå profilerer seg.

Er bare å bladde som et vanlig magasin.

Home Media Magazine Feb 11 17 07
    Hva betyr de index tallene?

Er det feks der det står 87,76, så betyr det at de har solgt 87,76 tittler for hver 100 det andre har solgt?

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax

Er det feks der det står 87,76, så betyr det at de har solgt 87,76 tittler for hver 100 det andre har solgt?
    Ja for hver 100 HD DVD som er solgt er det solgt 87,76 Blu-ray filmer.

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax

Hei B

Svarte ikke det du spurte om.

hm var det egentlig det du spurte om....:-?
    Så et sted at Sony regnet med å selge 10 mill pluss av Opes Season i the us alene.
    Så disse Formatene vi skravler om har litt å gå før de ser slike tall.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det lurte jeg også på...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aibo
    Hei B

Hvis du refererer til side 30 og dvd salget, så er nr 1 100%
    nr 2 utgjør 34,44% av salget til #1
    nr 3 29,94% av nr 1 o.s.v.

hm var det egentlig det du spurte om....:-?
    Så et sted at Sony regnet med å selge 10 mill pluss av Opes Season i the us alene.
    Så disse Formatene vi skravler om har litt å gå før de ser slike tall.
    Takker, det var akkurat det jeg mente.

Så HD DVD selger altså bedre enn BD for tiden med andre ord :-D
    Det lover jo bra for meg og min HD DVD propaganda

Sony mener så mye de, jeg venter og ser hva de faktiske tallene sier.

Side 5 av 653 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 505 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •