HD formatkrigen. - Side 498

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 498 av 653 FørsteFørste ... 358 368 378 388 398 408 418 428 438 448 458 468 478 488 494 495 496 497 498 499 500 501 502 508 518 528 538 548 558 568 578 588 598 608 618 628 638 ... SisteSiste
Viser resultater 9,941 til 9,960 av 13053
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er jo egentlig en idiotisk diskusjon å ta her på dette formuet om PS3 er en spill konsoll eller BD spiller. Dette er ett Audio Video forum, og hovedinteressen her ligger på BD spiller siden.

Går man på forumet til Gamer.no, så er det omvendt, der holder spillerene til.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det er jo egentlig en idiotisk diskusjon å ta her på dette formuet om PS3 er en spill konsoll eller BD spiller. Dette er ett Audio Video forum, og hovedinteressen her ligger på BD spiller siden.
    Utfordringen er at det er den eneste BD-spilleren som har noe særlig salg å vise til, men mange har kjøpt den kun som spillkonsoll og aner ikke engang at den kan spille filmer.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv Sony gjør sitt beste for å skjule at PS3 er en Blu-ray-spiller... Ved oppgradering til firmware 2.10 stod det ingenting på skjermen om profil 1.1, men det ble opplyst at DivX nå var støttet i tillegg til WMV-filer enkodet med (hold dere fast) VC-1.

Tok meg også tid til å lese gjennom hele brukeravtalen, som røpte at ved å godkjenne denne, så tillot man at Sony samler inn info om både bruk og litt av hvert annet. Så nå vet vi hvorfor Sony kan opplyse om at X antall BD-titler er avspilt på PS3... Big Brother, anyone?

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Teebee
    Selv Sony gjør sitt beste for å skjule at PS3 er en Blu-ray-spiller... Ved oppgradering til firmware 2.10 stod det ingenting på skjermen om profil 1.1, men det ble opplyst at DivX nå var støttet i tillegg til WMV-filer enkodet med (hold dere fast) VC-1.
    Siden de må dekode det fra BD så hvorfor ikke fra andre kilder også.

Sitat Opprinnelig postet av Teebee
    Tok meg også tid til å lese gjennom hele brukeravtalen, som røpte at ved å godkjenne denne, så tillot man at Sony samler inn info om både bruk og litt av hvert annet. Så nå vet vi hvorfor Sony kan opplyse om at X antall BD-titler er avspilt på PS3... Big Brother, anyone?
    Hvorfor tror du at Tosh har nettmulighet på alle sine HD DVD-spillere? ;-)

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste som kom som en liten overraskelse var at det ikke var tradisjonelle menyer på BD filmene vi har. På den andre siden er det unødvendig med slike menyer.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Hvorfor tror du at Tosh har nettmulighet på alle sine HD DVD-spillere? ;-)

Det er ingen steder man må akkseptene noen betingelser fra Toshiba ved bruk av update funksjonen. Hvis noen da finner ut at de overvåker, uten at vi har blitt fortalt og godtatt dette, da blir det nok ikke mye igjen av Toshiba etter en rettsak.

Sony opplyser dette fordi det slipper å bli saksøkt, fordi folk har godtatt at de gjør det.

Ikke prøv å forsvar dette Espen. Det er idiotisk av Sony å bruke overvåking på den måten.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVFredrik
    Eneste som kom som en liten overraskelse var at det ikke var tradisjonelle menyer på BD filmene vi har. På den andre siden er det unødvendig med slike menyer.
    På de fleste filmene så er det både pop-up menyer og normale menyer.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner meg rett og slett ikke på dette menykjøret.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Fornøyd bare jeg for spilt film og valgt rett lyd + rett undertekst. Forstår ikke alltid behovet for alt det fansy ekstramtrialet, men trailere har jeg begynt å få sansen for. Da kan jeg se hva jeg har kjøpt hvis jeg ikke har mulighet til å se den med en gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke prøv å forsvar dette Espen. Det er idiotisk av Sony å bruke overvåking på den måten.
    Meg bekjent har ingen bevist at Sony samler inn data av denne type i det hele tatt... så å ta sorgene på forskudd er tåpelig. Meg bekjent er det samme type klaususer i Windows Media Player o.l. produkter.

I tillegg er det verdt å få med seg at en stor del av de solgt PS3'ene faktisk ikke står tilknyttet nettverk... i statene er det fortsatt dårlig med bredbånd og modem på en PS3 er ikke en særlig vellykket kombinasjon. Selv har jeg nettovervåking av nettet mitt og kan ikke si å ha sett noe "skummel" trafikk fra min PS3...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Godt du aldri skaffet deg DVD-spiller, da.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt kjøp 2 betal for 1 tilbud på HD DVD på amazon.com nå:
    Amazon.com: HD DVD Offer

Denne kampanjen inkluderer bl.a. de fire første Harry Potter-filmene.

Amazon har også en kampanje på BD-titler fra Disney - opptil 50% avslag:
    Feed Your Blu-ray Player: Up to 50% off Blu-ray Discs

I praksis betyr det at filmene koster $15 eller $20.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Nytt kjøp 2 betal for 1 tilbud på HD DVD på amazon.com nå:
    Amazon.com: HD DVD Offer

Denne kampanjen inkluderer bl.a. de fire første Harry Potter-filmene.
    Ser ut som om det var populært med HP-filmene på 2-for-1-salg, gitt. Disse har nå krabbet opp på 4, 5, 6 og 7. plass på DVD-bestselgerlista.

Her er Azkabans utvikling i dag:

Klarer noen å gjette når salget ble offentliggjort?

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat nå er minst 33 (kom litt ut av tellingen, noen mener det er 35) HD DVD-titler på topp 100 listen på Amazon.com. Amazon.com Bestsellers: The most popular items in DVD. Updated hourly.

Ikke gærnt på en liste som også inkluderer DVD. Blu-Ray BOGOs har aldri skapt sånne tilstander som dette. Ikke mange HD DVD-titlene med i denne BOGO'en heller.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke filmer blir størst i 2008 tro?

Jeg tror at kampen vil stå i software hyllene vel så mye som i hardware hyllene

Ved første øyekast ser den kampen jevnere ut i 2008 enn den var i 2007, selv om Blu-ray fortsatt har mye katalog
    -krydder å ta av.
    Matrix og Batman begins kommer vel snart fra Warner og da er vi vel likt der.

Det er forresten en rimelig tynn releaseplan på begge formatene akkurat nå. Begge sider sparer vel på konfekten til CES håper jeg.

Jeg er forresten ganske tvilende til om det kommer noen store studio annonseringer med det første.
    Situasjonen er såpass fastlåst at det neppe blir noen avklaring på en god stund.
    Jeg personlig håper jo at Warner går over til den blå siden men det er ikke avgjørender for min del da jeg har masse filmer å se i begge formatene.
    Skulle Warner derimot gå til den røde siden er det bare å innse at denne krigen kommer til å vare "evig".

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Steike....

Her har jeg vært på sol-ferie i 14dager (uten netttilgang...jepp, det er mulig (med mye øl og gode bøker)). Glad og fornøyd satt jeg med ned her på jobben for å lese meg opp, men etter mange timer lesing så viser det seg at ingenting har skjedd... nada...
    Jaja... kastet vekk noen timer av livet mitt, fått meg noen kaffekopper og ser frem til nye morsomme innspill fra dere alle

Stå på og godt nytt år!

M.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Akkurat nå er minst 33 (kom litt ut av tellingen, noen mener det er 35) HD DVD-titler på topp 100 listen på Amazon.com. Amazon.com Bestsellers: The most popular items in DVD. Updated hourly.

Ikke gærnt på en liste som også inkluderer DVD. Blu-Ray BOGOs har aldri skapt sånne tilstander som dette. Ikke mange HD DVD-titlene med i denne BOGO'en heller.
    Det som kanskje er mest utrolig, er at de fire Potter-filmene nå har karret seg helt til topps, slik at det er fire HD DVD-titler på plassene 1, 2, 3 og 4. Jeg kan ikke huske å ha sett fire BD-titler på toppen av lista før, selv under et 2-for-1-salg.

Men, jeg aner selvfølgelig ikke noe om hvor stort volumet er nå i romjula. For alt vi vet, kan det hende Amazon selger svært lite med DVDer på denne tiden, og at det dermed er mye lettere å ta topplasseringen.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Hvilke filmer blir størst i 2008 tro?

Dark Knight blir en virkelig storselger når den kommer til høsten, da på begge formater.

Indiana Jones kommer til å selge stort, tipper denne faktisk kommer på begge formater for å få lov av Spielberg.

Godfather kommer nok til å selge bra, HD DVD

Resten er satt opp etter slippdato på kino (gikk igjenom IMDB sin coming soon liste)

Cloverfield blir enorm. Tror den nå har fått tittelen "The Cloverfield Monster goes Apeshit" heller noe slikt. Er vel enda forvirring om navnet. Men snakket om denne gjør at den blir enorm. HD DVD

Rambo selger sikkert litt, men ingen enorme mengder. BD

Jumper kan kanskje overraske. Ser både rotete og artig ut. BD

10.000 BC kan bli meget stor, men kan også bomme skikkelig hvis folk er lei slike filmer. HD DVD og BD

Iron Man blir enorm. Ser utrolig bra ut. HD DVD

Speed Racer kan bli stor. Personlig så blei det rotete for min del, og liker ikke hva regissørene har laget til nå, men det er en helt annen diskusjon. HD DVD og BD

Chronicles of Narnia: Prince Caspian Kan blir stor, men første film var ikke akuratt Lord of the Rings. BD

The Incredible Hulk kan bli enorm, når de nå lager en skikkelig adapsjon av tegneserien. Er litt skeptisk til Edward Norton som Bruce Banner, men det funker sikkert. Venter trailer snart. HD DVD

Get Smart kan bli stor, teaser traileren ser morsom ut. HD DVD og BD

Wall-E blir ENORM, årest største film i penger tipper jeg. Hvis ikke folk går bananas for Indy 4 . BD

Hancock kan slå ann. Traileren så morsom ut, Will Smith som en litt spesiel superhelt. BD

X-Files 2 for sent? BD

Mummy 3, likte ikke de første filmene, for dårlige kopier av Indiana Jones, Men mange likte dem. HD DVD

Babylon A.D. kan overraske, men rar tittel egentlig. BD

Valkyrie ser meget meget bra ut, men enrom blir den ikke. BD

Sånn lett gjennomgang så ser det meget positivt ut for HD DVD, speiselt for høst salget. De fleste som jeg nevnte over burte være ute innen Jul på en av formatene.

Med "Cloverfield", "Iron Man", og "Hulk", samt "Dark Knight", "Speed Racer" og "10.000 BC" så ser det foreløpig ut som at HD DVD har ett lite overtak på blockbuster fronten i året som kommer. (Ja de tre siste er nøytrale)

Det vil forandre seg hvis Warner går nøytrale på BD. Men alt er tatt med forutsetningen av de forblir nøytrale).

Skulle det skje ett mirakel, og Warner går HD DVD nøytrale, så sitter faktisk BD kun igjen med Wall E som den eneste garanterte blockbuster (Men det skjer ikke)

EDIT:

Først i 2010 så kommer nok filmen som vil gjøre det nødvendig med BDs ekstra plass. Om den i det hele tatt vil funke på BD og hjemmekino, i hvertfall i dens originale form. Snakker da selvfølgelig om James Camerons Avatars stereo bilde. Tipper vi da må ha ny teknologi, både i avspiller og fremviser. Holografiske plater? HG DVD med kapasitet opp mot 1 TB inkludert 4K bilde?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Det som kanskje er mest utrolig, er at de fire Potter-filmene nå har karret seg helt til topps, slik at det er fire HD DVD-titler på plassene 1, 2, 3 og 4. Jeg kan ikke huske å ha sett fire BD-titler på toppen av lista før, selv under et 2-for-1-salg.

Men, jeg aner selvfølgelig ikke noe om hvor stort volumet er nå i romjula. For alt vi vet, kan det hende Amazon selger svært lite med DVDer på denne tiden, og at det dermed er mye lettere å ta topplasseringen.
    Eller kanskje ett svar på alle HD DVD spillerene som ble solgt i høst, og pakket opp julaften?

Nesten fristende å bestille de filmene selv, men skal vente med Potter kjøp i HD til boksen for alle 7 blir sluppet om 2-3 år.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff da.. 11 HD-DVD'er mot 2 BD'er på top 30.. og 7 HD-DVD'er på top 20 mot en stakkars BD som holder 20 ende plassen..

Litt overraskende dette men det virker som BOGO salget virkelig drar opp tallene. Blir spennende å se nilsen tallene fremover.

Edit: Fra amazon lista altså :-)

Side 498 av 653 FørsteFørste ... 358 368 378 388 398 408 418 428 438 448 458 468 478 488 494 495 496 497 498 499 500 501 502 508 518 528 538 548 558 568 578 588 598 608 618 628 638 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •