HD formatkrigen. - Side 497

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 497 av 653 FørsteFørste ... 357 367 377 387 397 407 417 427 437 447 457 467 477 487 493 494 495 496 497 498 499 500 501 507 517 527 537 547 557 567 577 587 597 607 617 627 637 ... SisteSiste
Viser resultater 9,921 til 9,940 av 13053
    Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    If you're unfamiliar with that metaphor, you probably don't have a PlayStation 3.
    Her refereres det altså til det minst solgte spillkonsollet på flere generasjoner. ;-)

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Fra et klarsynt øyeblikk i februar. ;-)
    Ut i fra det som skjer i de lokale butikkene her i Porsgrunn med et brukbart utvalg hi def titler; dvs Expert og Elkjip, så er det BD som nå dominerer totalt i softwarehyllene.

Kan bli spennede å se utviklingen videre her i Norge og Europa nå som folk har pakket opp sine PS3 maskiner til jul.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her refereres det altså til det minst solgte spillkonsollet på flere generasjoner. ;-)
    PS3 er ikke en spillkonsoll.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje ikke for deg, men majoriteten av de som kjøper den kjøper den på bakgrunn av at den er en spillkonsoll.

Jeg er klar over at den kan benyttes til så mye mer, men når det er solgt langt under en BD disc pr tilgjengelige avspiller (0,5 pr d.d.? bare en vill tipping, men under 1 er det i hvertfall) på markedet inklusiv standalone - da kan man vel neppe si at det benyttes i stor grad som BD spiller? En eller annen henviste til en undersøkelse der 80 % av de spurte i USA hadde prøvd BD på sin PS3, det falt tydligvis ikke i smak - hadde det gjort det, vil jeg tro salget skulle ha økt betraktelig med over 2 mill solgte spillkonsoler i USA.

Men PS3 skal ha æren for en ting - det er den som har brakt BD på banen og står for en stor del av markedsandlene til BD. Den fungerer også utmerket som BD spiller her i stua hjemme.

For min egen del har det blitt såpass mange Blå-disker i posten i det siste (oppe i nesten 50 stk), at nå håper jeg det blir BD som går av med seieren eller nest best: det blir kombispillere som rår. For meg er formatene sine spec tilnærmet like (ja, jeg vet om 50g mot 30g - gir neppe de store forskjellene...) og ikke avgjørende. HD DVD har ikke mange nok titler som faller i smak til å kjøpe en kombi spiller eller en spiller til (noe som ikke passer inn i racket eller er direkte WAF). Det man ikke for på HD, for man på det formatet som er markedsleder: DVD.

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nesten si meg enig, utrolig bra maskin. Spilldelen er vel kansje den minst viktige

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Jeg er klar over at den kan benyttes til så mye mer, men når det er solgt langt under en BD disc pr tilgjengelige avspiller (0,5 pr d.d.? bare en vill tipping, men under 1 er det i hvertfall) på markedet inklusiv standalone - da kan man vel neppe si at det benyttes i stor grad som BD spiller?
    Jeg har 89 BD filmer, hvis vi sier at det er solgt 1 BD film pr BD spiller, så har jeg kjøpt filmer for 87 andre mennesker (har 2 BD spillere).

Hvis de 87 andre hadde kjøpt 1 eller 2 filmer i halvåret så hadde krigen vært over.

PS3 er og blir en spillkonsoll fremdeles ser det ut til. Potensialet som ikke blir innfridd.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som å si at dagens mobiltelefoner ikke er mobiltelefoner.

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Som å si at dagens mobiltelefoner ikke er mobiltelefoner.
    Neppe, hvis man ønsker seg kamera så kjøper man det, og ikke en telefon.

Siden PS3 gir mye for pengene i samme boks kontra en dedikert BD.spiller, så er det nok mange som kjøper PS3 for å se film + at de får en helt suvveren trådløs mediespiller med på kjøpet.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke PS2 eller Xbox heller regner jeg med? For hva er det PS3 kan gjøre som PS2 ikke kan?

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blu-ray, SACD og diverse nettverksfeatures?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Blu-ray, SACD og diverse nettverksfeatures?
    Det som ikke går på spill er altså at den kan spille av film og musikk... og det kan jo PS2 og xbox også. Jeg kan absolutt ikke se hva som er konseptuelt nytt her som skulle gjøre at PS3 er mindre spillkonsoll enn PS2 eller Xbox.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja! :-D

Etter prisnedganger, så begynner ting virkelig å endre seg.

Siste uke før jul i Europa:

Wii: 448k
    PS3: 338k
    Xbox360: 218k

Så store tall for PS3 vil garantert ha en effekt på BD-filmsalg.

Analysefirmaer regner med at PS3 ganske kjapt tar igjen 360, men det var ikke spillkonsoll vi skulle diskutere her.:-D

Merkelig hvordan det kan 'krangles' om hva PS3 egentlig er?

Det er egentlig enkelt. De fleste bruker den som spillkonsoll, mange bruker den kun som BluRay-avspiller, og en del bruker den til begge deler. Likevel så er mulighetene til begge deler åpne for alle eiere.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som ikke går på spill er altså at den kan spille av film og musikk... og det kan jo PS2 og xbox også. Jeg kan absolutt ikke se hva som er konseptuelt nytt her som skulle gjøre at PS3 er mindre spillkonsoll enn PS2 eller Xbox.
    Playstation 3 named best Media Center EISA 2007/2008

(...)thanks to its inclusion of an audio-video-photo player as well as a web browser to navigate, download, play and chat on the Internet. In addition there’s a 60GB hard disk for content storage, plus Ethernet, Wi-Fi and Bluetooth connectivity, and four USB interfaces allowing connection of external hard-disk storage and USB accessories such as keyboards. However, the most important function of the PS3 is the built-in Blu-ray disc player, which also reads DVD, CD and SACD, as well as embracing the new surround sound formats.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det jeg har sett så langt av nyheter for CES er spillere med opptaksmulighet og kombidriv for PC. Nye standalone kombispillere har jeg enda ikke sett noe til.
    Tja, Panasonic skal komme med to nye modeller ifølge ryktene på nettet.

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk PS3 i går og dermed har jeg tatt en side i krigen.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

(...)thanks to its inclusion of an audio-video-photo player as well as a web browser to navigate, download, play and chat on the Internet. In addition there’s a 60GB hard disk for content storage, plus Ethernet, Wi-Fi and Bluetooth connectivity, and four USB interfaces allowing connection of external hard-disk storage and USB accessories such as keyboards. However, the most important function of the PS3 is the built-in Blu-ray disc player, which also reads DVD, CD and SACD, as well as embracing the new surround sound formats.
    Men BD salget tyder på at de som har kjøpt den, i liten grad (i hvertfall i USA som er markedet alle mener avgjør denne "krigen") benytter den som BD spiller - som diskuteres i denne tråden. Om mange benytter til andre ting (sett bort fra å spille BD filmer), er vel vanskelig å måle? At den er kåret til årets media center av Eisa, betyr ikke at mange benytter seg av de fordelene som listes opp.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva av dette mener du er unikt for PS3 og gjør at den ikke er en spillkonsoll?

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har blitt en litt underlig diskusjon. PS3 er i aller høyeste grad en spilledåse! En meget bra en, men fremdeles en spillkonsoll.

PS2 og X-box kan gjøre mange av de samme tingene selv om de ikke kan gjøre det med samme kvalitet. PS3 har en meget bra Blu-Ray spiller i motsetning til X-Box som fungerer mer som en plug-in enn noe annet. Noen fullverdig spiller er det vel egentlig ikke. PS2 kan kun kjøre vanlig dvd og ikke hd i det hele tatt så den hører rett og slett ikke sammen med de nye konsollene.

Sony lanserer snart en rekke nye features som vil utvide PS3 tilbudet enda mer. Vod blant annet... De vil gjøre Ps3 til mer enn bare en spillkonsol, men også et fullverdig media center. Det er den allerede. Selv om det i prinnsippet bare er en spillkonsoll.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva av dette mener du er unikt for PS3 og gjør at den ikke er en spillkonsoll?
    Kombinasjonen av alt som nevnes over.

Sitat Opprinnelig postet av Msport
    At den er kåret til årets media center av Eisa, betyr ikke at mange benytter seg av de fordelene som listes opp.
    Jeg påstår selvsagt ikke det heller. Men jeg mener, og EISA juryen mener, at Playstation 3 er et komplett mediasenter for spill, musikk og film. Ikke bare en konsoll med litt ekstra "snacks".

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, Panasonic skal komme med to nye modeller ifølge ryktene på nettet.
    Panasonic kom nylig ut med 3 BD-spillere med HDD i Japan. De er på 250GB, 500GB og 1 TB.

Side 497 av 653 FørsteFørste ... 357 367 377 387 397 407 417 427 437 447 457 467 477 487 493 494 495 496 497 498 499 500 501 507 517 527 537 547 557 567 577 587 597 607 617 627 637 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •