HD formatkrigen. - Side 496

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 496 av 653 FørsteFørste ... 356 366 376 386 396 406 416 426 436 446 456 466 476 486 492 493 494 495 496 497 498 499 500 506 516 526 536 546 556 566 576 586 596 606 616 626 636 ... SisteSiste
Viser resultater 9,901 til 9,920 av 13053
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Hva med å holde seg for god til å slenge direkte drit til hverandre? Gjør det gjerne på PM, eller rapporter posten om det er grov feilinformasjon.

I går reiste jeg fra hjemmekinoet og det er fem filmer som venter i posten til meg nå. 28 desember (da jeg reiser nordover igjen) blir en hektisk dag. :*)
    Ja, det gjør jeg gjerne, Taustvedt Og jeg tåler godt når f.eks tklev diskuterer sak og ikke person. Tklev og jeg har for øvrig også sendt en del PM til hverandre tidligere, og vet hvor vi har hverandre og diskuterer temaet.

I dette tilfellet var det Format Fighter, og overhodet ikke innlegget til tklev jeg reagerte på. For tklev vet å holde seg saklig og kan diskutere "tøft" om formatene (som vi så ofte har gjort), uten å gå til verbal skittkasting som det Format.Fighter til stadighet gjør. Så selv om tklev, som alle andre her inne, kan være litt usaklig en gang i blant, så er stor forskjell å være usaklig og det å være ufin, Format.Fighter.

Og til info, Format.Fighter, så har jeg ingenting å utsette på HD DVD som format; hverken hva gjelder lyd- eller bildekvalitet. Jeg nyter begge format hjemme i mitt kinorom. Og jeg kjøper gjerne en HD DVD, og neste blir nok Star Trek-boksen...

Uansett om forholdstallet 2:1 er et ca. tall, så er det det tallet samtlige sider rapporterer som sammenfaller året 2007. Klart at HD DVD har hatt sine gode uker, med individuelle titler som Transformers har solgt bra.

Men, klart, jeg kan godt moderere tallet til å sette "ca" 2:1 for USA, og "ca" 3:1 i Europa for 2007.

Mener Format.Fighter og tklev forsåvidt at disse tallene er feil?

Og jeg skal også få sett noen HD-filmer i julen, av begge format, Taustvedt
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Ja, det gjør jeg gjerne, Taustvedt Og jeg tåler godt når f.eks tklev diskuterer sak og ikke person. Tklev og jeg har for øvrig også sendt en del PM til hverandre tidligere, og vet hvor vi har hverandre og diskuterer temaet.

I dette tilfellet var det Format Fighter, og overhodet ikke innlegget til tklev jeg reagerte på. For tklev vet å holde seg saklig og kan diskutere "tøft" om formatene (som vi så ofte har gjort), uten å gå til verbal skittkasting som det Format.Fighter til stadighet gjør. Så selv om tklev, som alle andre her inne, kan være litt usaklig en gang i blant, så er stor forskjell å være usaklig og det å være ufin, Format.Fighter.
    Hvis du skal sammenligne deg med noen på den "røde" siden må du sammenligne deg med Andy Dandy. Tklev sine innlegg er veldig balanserte :-)

Mener også det burde være unødvendig å bruke skittkasting på et slikt forum, men av og til må man bare kalle en spade for en spade å innse at forhandlinger med taliban er meningsløst :-)

Og til info, Format.Fighter, så har jeg ingenting å utsette på HD DVD som format; hverken hva gjelder lyd- eller bildekvalitet. Jeg nyter begge format hjemme i mitt kinorom. Og jeg kjøper gjerne en HD DVD, og neste blir nok Star Trek-boksen...
    Flott. la oss begge heie på begge formatene i det nye året. Skal vi satse på at de klarere å få 3% av markedet i Norge i 2008. :-)

Uansett om forholdstallet 2:1 er et ca. tall, så er det det tallet samtlige sider rapporterer som sammenfaller året 2007. Klart at HD DVD har hatt sine gode uker, med individuelle titler som Transformers har solgt bra.

Men, klart, jeg kan godt moderere tallet til å sette "ca" 2:1 for USA, og "ca" 3:1 i Europa for 2007.

Mener Format.Fighter og tklev forsåvidt at disse tallene er feil?

Og jeg skal også få sett noen HD-filmer i julen, av begge format, Taustvedt
    Ja, jeg mener at 2:1 er veldig feil. Hvis du tar Nielsen sine tall så begynte de å rapportere forholdene mellom formatene ukentlig fra april. (blir bare gjetting før den tid) Den beste uken for HD DVD var 49% og de har flere uker på 40 tallet. Det den dårligste er 24%. Det skulle gi et intervall på 1.04:1 til 3.16:1 for 2007 (sannsynligvis har HD DVD hatt noen enda bedre uker før den tid, men det blir bare gjetting)

Mao. Så er den beste uken langt bedre enn det du hevder. Forskjellen i forholdstall er nesten 100% av det du runder av til. (ja, jeg ser du leser deg til disse tallene, men man bør vise litt kildekritikk og ta en realitycheck på tallene)

Kilde Blu-Ray.com som bruker Nielsen Videoscan
    Nielsen/VideoScan Weekly Sales Numbers - Blu-ray Forum

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi kan krangle så busta fyker, men igår på Elkjøp i Hønefoss stod det ei dame foran meg i køen med en speller ny VHS-maskin og en fempack med 240min kassetter. Trodde ikke det var å få kjøpt lengre jeg. Det er tydeligvis en jobb å gjøre før teknouinteresserte folk bryr seg med HD
    God jul alle sammen, på julaften bør vi holde oss for gode til å slenge mere dritt..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kombispiller?

Iiik. Nå har jeg lest meg opp og i mente på dette forumet i håp om å finne noe om en decent kombispiller. Nå kom jeg til denne tråden, og her var det jo LATTERLIG mange sider, men den der aktiv.

Noen av dere som har et godt forslag til en decent kombispiller HD DVD / Bluray? Skal ha en slik spiller til min LG an 110 og et decent 5.1 oppsett

Vil gjerne at den skal være kompatibel med formater som HDMI 1.3, Dolby True HD lyd etc

På forhånd takk (heter det ikke det kanskje?)

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kringon
    Noen av dere som har et godt forslag til en decent kombispiller HD DVD / Bluray? Skal ha en slik spiller til min LG an 110 og et decent 5.1 oppsett

Vil gjerne at den skal være kompatibel med formater som HDMI 1.3, Dolby True HD lyd etc
    Samsung BD-UP5000 er den du venter på. Kommer vist i januar. ca 8000,-

Google:
    Samsung BD-UP5000 - Google-søk

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk takk format.fighter

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av format.fighter
    Hvis du skal sammenligne deg med noen på den "røde" siden må du sammenligne deg med Andy Dandy. Tklev sine innlegg er veldig balanserte :-)

Mener også det burde være unødvendig å bruke skittkasting på et slikt forum, men av og til må man bare kalle en spade for en spade å innse at forhandlinger med taliban er meningsløst :-)

Flott. la oss begge heie på begge formatene i det nye året. Skal vi satse på at de klarere å få 3% av markedet i Norge i 2008. :-)

Ja, jeg mener at 2:1 er veldig feil. Hvis du tar Nielsen sine tall så begynte de å rapportere forholdene mellom formatene ukentlig fra april. (blir bare gjetting før den tid) Den beste uken for HD DVD var 49% og de har flere uker på 40 tallet. Det den dårligste er 24%. Det skulle gi et intervall på 1.04:1 til 3.16:1 for 2007 (sannsynligvis har HD DVD hatt noen enda bedre uker før den tid, men det blir bare gjetting)

Mao. Så er den beste uken langt bedre enn det du hevder. Forskjellen i forholdstall er nesten 100% av det du runder av til. (ja, jeg ser du leser deg til disse tallene, men man bør vise litt kildekritikk og ta en realitycheck på tallene)

Flott, da runder jeg av med å ønske hele bøtte-baletten en GOD JUL & ET RIKTIG GODT NYTT ÅR!!!
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette er enkelt å lese hvis man bare forholder seg til VideoScan/Nielsen-tallene.

Hittil i år så er foholdet 65/35 altså 1.85:1.

Tallene før høsten og Paramount var 2:1. Så med Paramount ekslusive og aggressiv prising så har HD DVD klart å redusere forspranget noen millimeter. Forhåpningene til mange var jo selvsagt langt høyere. Sony og BDA står jo ikke stille, de svarte jo selvsagt med BOGO's og lavere priser på både PS3 og standalones.

Vi får vente på salgstallene på standalonens, PS3 og HD-DVD add-ons for jule-rushet, så vil vite hvordan det vil se ut de nærmeste månedene.

De vil sikkert være noen som følger ekstra med om det skjer noe de første dagene i januar under ett par presse-konferanser også?

God Jul og Godt Nyttår.

Newcomer egz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil jo selvsagt helst ha den på det beste formatet. :-) Noen som har sett omtaler av den tyske versjonen. (lurer på hvilket lydformat det er på den engelske talen)

28.95 euro er desverre over 200 grensen, men silver surfer blir vel sikkert for 249 eller mer i norske butikker på BD.
    Fikk min i posten for noen dager siden, og de hadde trukket fra tysk MVA så den gikk rett gjennom tollen. Lydformatet på engelsk tale er DTS HD

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Dette er enkelt å lese hvis man bare forholder seg til VideoScan/Nielsen-tallene.

Hittil i år så er foholdet 65/35 altså 1.85:1.
    Joda, men det kunne vært interessant å se hvordan volumet har vært i de siste månedene. Så vidt jeg vet, er det ikke publisert noen volumtall i det hele tatt i Q4. Jeg håper i det minste totalvolumet for 2007 blir offentliggjort i januar, så vi kan se hvordan fordelingen i Q4 ble.

Her er en liten påminnelse om hva vi vet fra før om salgsvolumet og forholdet formatene imellom:

Kode:
                Blu-ray  HD DVD  Ratio
    2006.....:    400k    600k   40/60
    Q1-Q2 07.:   1600k    800k   67/33
    jul 07...:    200k    100k   67/33
    aug-sep07:    800k    500k   62/38
    http://avforum.no/forum/hd-hardware-...tml#post752764

Tallene før høsten og Paramount var 2:1. Så med Paramount ekslusive og aggressiv prising så har HD DVD klart å redusere forspranget noen millimeter. Forhåpningene til mange var jo selvsagt langt høyere.
    Mange har nok hatt litt urealistiske forventninger til hva Paramount skulle kunne gjøre. Det å tro at folk ville løpe mann av huse for å kjøpe HD DVD-spillere bare fordi Transformers ikke kom ut på Blu-ray, var nok litt vel optimistisk. I tillegg har strengt tatt Shrek 3 skuffet en del. Men, det er mange barne- og ungdomsfilmer som har gjort det dårlig på highdef - uansett format - så det burde kanskje ikke ha vært så overraskende.

Noe annet som heller ikke overrasket, var at Star Trek solgte så lite som den gjorde. Med en veiledende pris på $200 (som til og med var enda høyere til å begynne med), så sier det seg nesten selv at dette blir en tittel for de veldig spesielt interesserte.

Utover dette har strengt tatt ikke Paramount kommet med så fryktelig mange spennende eksklusive titler ennå. Top Gun har for så vidt gjort det relativt bra, men som katalogtitler flest, så blir det pinglete i forhold til nyheter.

Så det man står igjen med fra Paramount er i bunn og grunn Transformers. Jeg er ikke helt sikker på hvor mye den har solgt til nå, men la oss anta 300.000 eksemplarer. Hadde dette vært en nøytral tittel, ville sannsynligvis fordelingen vært noe sånt som 400.000 BD + 200.000 HD DVD. Denne tittelen alene kan i så fall ha bidratt med å forskyve balansen formatene imellom med 500.000. eksemplarer. Tar vi med alle de andre eksklusive Paramount-titlene, så kommer vi kanskje opp i en forskyvning på 650.000-700.000 eksemplarer. Dette er faktisk et ganske respektabelt bidrag, og med et nøytralt Paramount, så tror jeg definitivt at BD ville hatt mer enn den ene uka med 3:1-ledelser i Q4. Det ville garantert blitt et par med 4:1 også.

Sony og BDA står jo ikke stille, de svarte jo selvsagt med BOGO's og lavere priser på både PS3 og standalones.
    Akkurat dette med å kjøre 2-for-1-kampanjer samtidig med release av store HD DVD-titler synes jeg faktisk er litt snodig. Det at BD har solgt mer enn HD DVD hver uke i 2007 blir jo bare et symbolsk poeng. Sannsynligvis vil de bruke dette i skrytepressemeldinger rett over nyttår, og jeg blir ikke overrasket om vi får se setninger som "solgte mer enn HD DVD i hele 2007" i stort sett hvert eneste intervju som BDA-folk stiller opp på.

Men, i det store og det hele, så spiller det liten rolle om HD DVD ikke har klart å få inn selv en eneste liten trøsteuke i år. Det som teller er volum, og det ser ikke ut til at BD drar fra.

Vi får vente på salgstallene på standalonens, PS3 og HD-DVD add-ons for jule-rushet, så vil vite hvordan det vil se ut de nærmeste månedene.
    Jepp. Det skal bli spennende å se fasiten.

De vil sikkert være noen som følger ekstra med om det skjer noe de første dagene i januar under ett par presse-konferanser også?
    Jeg tviler sterkt på at noen av studioene vil endre formatstatusen sin i løpet av CES. Men, jeg vil selvfølgelig sjekke highdefdigest.com og lignende sites jevnlig under CES for å finne ut om det har skjedd noe spennende.

Det jeg tror vi vil få høre fra CES er en hel del salgstall fra 2007. Jeg forventer også at det vil bli annonsert en hel rekke nye spillermodeller - kanskje til og med noen flere kombispillere, samt spillere med opptaksmuligheter. Når det gjelder filmer, så regner jeg med at studioene vil annonsere en del godbiter av katalogtitler som skal slippes i HD. Paramount Norge har for så vidt allerede røpet at Gudfaren skal komme på HD DVD i mai, og Indiana Jones i november, så jeg blir ikke overrasket om Paramount kommer med en offisiell annonsering av disse titlene på en av pressekonferansene. Ellers håper vel de fleste at New Line skal annonsere at LOTR vil komme ut i HD i 2008, så med litt flaks får vi høre noe om dette også.

Men jeg tror nok studiosituasjonen vil være den samme etter CES som den var før.

God Jul og Godt Nyttår.
    Det skal jeg ikke krangle så veldig på

God jul alle sammen!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God Jul til alle
    Måtte det mest forbruker vennlige formatet vinne :-D :-D

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God og fredelig jul til alle

Ønsket for 2008 blir at alle filmselskapene blir nøytrale ("og så er det så dumt med krig og fred og sånn")

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Men jeg tror nok studiosituasjonen vil være den samme etter CES som den var før.
    Jeg også egentlig. Altså, hvorfor skulle et studio egentlig hoppe av lasset midt under en forbruker-event? Hvorfor tror alle at under den ene eller den andre eventen så vil Warner eller andre studioer endre strategi? Har det noen gang skjedd før? Paramount slapp jo bomben i en helt vanlig ukedag.

Anyways - god Jul folkens! :smile:

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God jul og godt HD år til alle sammen!

La oss håpe at det kommer noen offisielle uttalelser og lanseringer snart slik at vi får noe konkret å diskutere, diskusjonen har gått på tomgang lenge nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Jeg også egentlig. Altså, hvorfor skulle et studio egentlig hoppe av lasset midt under en forbruker-event? Hvorfor tror alle at under den ene eller den andre eventen så vil Warner eller andre studioer endre strategi? Har det noen gang skjedd før? Paramount slapp jo bomben i en helt vanlig ukedag.

Anyways - god Jul folkens! :smile:
    Jeg tror at bomben fort blir en blindgjenger.En liten bombe for meg var at jeg idag gikk inn på DVD-Strax som er et sted jeg handler endel. Idag var det 5 sider med BD med ca.30 titler pr side,mens det var 17 sider med HDDVD med samme antall pr. side.Dette var forunderlig??? Det har inntill nå vært sånn ca. like mange sider på begge systemene,men ikke nå?
    Ha en fortsatt riktig god jul.
    Stølen

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Joda, men det kunne vært interessant å se hvordan volumet har vært i de siste månedene. Så vidt jeg vet, er det ikke publisert noen volumtall i det hele tatt i Q4. Jeg håper i det minste totalvolumet for 2007 blir offentliggjort i januar, så vi kan se hvordan fordelingen i Q4 ble.

Her er en liten påminnelse om hva vi vet fra før om salgsvolumet og forholdet formatene imellom:

Kode:
                Blu-ray  HD DVD  Ratio
    2006.....:    400k    600k   40/60
    Q1-Q2 07.:   1600k    800k   67/33
    jul 07...:    200k    100k   67/33
    aug-sep07:    800k    500k   62/38
    Tall fra DVDempire.com:
    DVD Empire - HD DVDs, HD DVD Movie, HD DVD Movies, HD DVD Videos
    Oktober 59/41
    November 65/35
    Desember 62/38 (så langt)
    Det jeg tror vi vil få høre fra CES er en hel del salgstall fra 2007. Jeg forventer også at det vil bli annonsert en hel rekke nye spillermodeller - kanskje til og med noen flere kombispillere, samt spillere med opptaksmuligheter.
    Det jeg har sett så langt av nyheter for CES er spillere med opptaksmulighet og kombidriv for PC. Nye standalone kombispillere har jeg enda ikke sett noe til.

Newcomer bigscreen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Jeg tror at bomben fort blir en blindgjenger.En liten bombe for meg var at jeg idag gikk inn på DVD-Strax som er et sted jeg handler endel. Idag var det 5 sider med BD med ca.30 titler pr side,mens det var 17 sider med HDDVD med samme antall pr. side.Dette var forunderlig??? Det har inntill nå vært sånn ca. like mange sider på begge systemene,men ikke nå?
    Ha en fortsatt riktig god jul.
    Stølen
    Jo da, det syntes jeg også var rart. Trodde nesten de skulle slutte med BD, skriv inn Blu-Ray i søkefeltet så rammler det inn masse BD titler (30/ 40 sider). Tror de har blingset litt med oppsettet sitt.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Jeg vedder en 100lapp på at formatkrigen ikke engang er nesten over til høsten! Ikke engang til jul! :-D
    Og, ja, jeg kan godt vedde den 100-lappen i mot om at krigen er over etter julesalget.

Men vi kan vel si en HD DVD i steden, siden det er det fortapte formatet

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Jepp. Jeg tror det. Eller; det jeg tror er at enten så vinner BD ganske raskt eller så går begge HD-plateformatene over i kuriositetens verden. Se på SACD/DVD-A som avløser for CD. En gedigen flopp.
    Fra et klarsynt øyeblikk i februar. ;-)

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prediction: Blu-ray blows away HD DVD

2008 is the year Sony's Howard Stringer and the Blu-ray Disc will slay HD DVD as effectively as Joseph Turok dispenses with dinosaurs. If you're unfamiliar with that metaphor, you probably don't have a PlayStation 3.

Side 496 av 653 FørsteFørste ... 356 366 376 386 396 406 416 426 436 446 456 466 476 486 492 493 494 495 496 497 498 499 500 506 516 526 536 546 556 566 576 586 596 606 616 626 636 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •