HD formatkrigen. - Side 494

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 494 av 653 FørsteFørste ... 354 364 374 384 394 404 414 424 434 444 454 464 474 484 490 491 492 493 494 495 496 497 498 504 514 524 534 544 554 564 574 584 594 604 614 624 634 ... SisteSiste
Viser resultater 9,861 til 9,880 av 13053
    Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmm... Litt usikker på kildene til disse artiklene, men her har dere iallefall noen intr. sitater:
    Bourne, Harry Potter HD DVDs outpacing Blu-ray titles - 12/21/2007 - Video Business

Sitat Opprinnelig postet av Videobusiness
    Additionally, notes Universal research, Warner Home Video’s HD DVD release of Order of the Phoenix is edging out the titles’ BD version by a 55-to-45 ratio. Order of the Phoenix also streeted Dec. 11. That claim matches information gathered from Amazon.com sales rankings in recent weeks.
    Kan dette stemme??
    AVRevForum.com - View Single Post - Could Warner Bros. Abandon HD DVD in 2008?

Sitat Opprinnelig postet av Lotus
    Actually HD DVD won out on the box set, the stand alones, and all important flagged titles by Warners. The Videoscan numbers don't take in Wal-Mart or many online retailers. Warner has real numbers from just about everybody reporting in and HD DVD won.

Some interesting Warners notes:

HD DVD appears to do better through the internet and at Wal-Mart. They also appear to buy a lot through those channels.

The OotP outsold BD by 12% and the Box Set by 2%.

BD did not bring in the numbers to get Warner exclusive in software or hardware. Last week was just another week that proved that to Warners.
    Nå skal det sies at det forundrer ikke meg det minste om internett faktisk utgjør en ganske stor andel for HD DVD(mye pga. eksport til utlandet), og det skulle heller ikke forundre meg om dette er tall som ikke kommer inn under de vanlige plassene som Nielsen henter tallene sine ifra. Så det er slett ikke umulig at den reelle situasjonen i USA er helt annerledes enn den vi får presentert fra Nielsen. Det vil også forklare den ekstremt store forskjellen på Transformers på HD DVD vs. tallene Nielsen bruker..

Newcomer BOB DOLE sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Hehe.. Joda, skal være enig i det. Nettsiden var uansett bare nede i kort tid, så var alt tilbake til det normale. Syntes det var litt komisk, spesielt i lag med alle de andre tekniske problemene Warner hadde med sine utgivelser den siste tiden. Kan som sagt begynne å lure om det er bevist sabotering på gang, det er litt for mye problemer som kun påvirker Blu-Ray utgivelsene.. Tilfeldighet?
    Tror ikke det er tilfeldig, jeg tolker det hele som ett (eller flere) problem med formatet Blue Ray iom at dette ikke slår ut på HD-DVD utgivelsene til Warners. Det kan virke som det er vanskelig å lage fullverdige plater på Blue Ray formatet, for tilnærmet lik pris; uten at det går utover kvaliteten slik som vi ser her.

Newcomer jolla sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Klart, hvis man ikke kan slå BD på en ordentlig måte, så begynner man å spille skittent. Dette er desperasjon, og når i tillegg HD DVD-fanboys synes dette er morsom, så vitner det om at man er villig til å gjøre hva som helst.

Men slik er det på slutten av alle kriger; når slaget så og si er tapt, gjør man desperate og ofte ulogiske valg...

Derfor blir det blir godt, når vi i 2008, kun forholder oss til det formatet som hele verdens forbrukere har valgt i 2007; nemlig Blu-ray :-D HD DVD er nok ikke borte i 2008, men det blir av helt uten betydning...

Tror noen må slette dette "ekspert" stemplet som står ved din profil. (Klart, hvis man ikke kan slå BD på en ordentlig måte, så begynner man å spille skittent) Makan til vrøvl tror jeg knapt jeg har hørt fra noen "ekspert" før.
    La denne tråden dø ut snart og se att de lever side ved side til nedlasting tar

Men uansett sett En riktig flott jul til dere alle. :-P

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Konkuranse.

sitat.
    Forstår ikke di Blue-ray fans som ønsker HD-DVD død snarest mulig,hvordan tror dere det går med prisene på Blue-ray vist det hadde skjedd??Ingen konkuranse...

Konkuransen fra DVD holder lenge. Tror faktisk ett format har større overlevelses sjangse en to format. Hva PS3 blir brukt til så er det slik at de jeg kjenner som har PS3 så er de primært kjøpt som Bluray spiller.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skikkelig kjapp shipping fra Amazon

Fant til min store overraskelse en pakke fra Amazon i postkassen min i dag, med to av filmene jeg bestilte på 2-for-1-salget deres for et par uker siden. Pakken ble sendt med billigste shipping den 13. desember, hvilket betyr at den kun brukte 9 dager på å komme frem.

Jeg tror aldri jeg har opplevd at billigste shipping fra amazon.com har kommet frem på mindre enn 15 dager, så jeg ble mildt sagt overrasket over å se en pakke kommer frem såpass kjapt i jula. Spesielt siden pakkene jeg sendte med expedited shipping (som normalt kun tar en ukes tid) i november, brukte 20-23 dager.

Anyway - for å gjøre overraskelsen komplett, har pakken sklidd rett gjennom tollen, til tross for at Amazon har skrevet at pakkens verdi er $39.90, og at man må åpne pakken for å se den faktiske verdien på $19.95.

Vel, vel, jeg får krysse fingrene og satse på at de andre pakkene kommer dryppende i løpet av romjula, og at alle sklir like problemfritt gjennom tollen. Det hadde vært en artig julegave

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jolla
    Tror noen må slette dette "ekspert" stemplet som står ved din profil.
    ...men du kan beholde ditt "nykommer"-stempel...
    Sitat Opprinnelig postet av jolla
    La denne tråden dø ut snart og se att de lever side ved side til nedlasting tar
    Og fortsatt undres mange hvorfor man bidrar til flere poster på en tråd man ønsker død. En tråd som heter HD-formatkrigen så diskuteres akkurat det, fordi man brenner for ett eller begge format. Nedlasting...vel, deg om det.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Mellom 2:1 og 3:1".. makan til vrøvl.. Vet du i det hele tatt hva de forholdstallene betyr? Anbefaler deg å ta et grunnkurs i matte før du slenger rundt deg med tall du ikke aner hva er for noe..
    Er det plass til flere enn meg på tklevs grunnkurs i matte, eller er det fullt?

Blu-ray outsells HD DVD 2:1 in US | Reg Hardware

Blu-ray outsells HD-DVD in Europe | Technology | Reuters

RELEASE.no – 1997 - 2007: 10 år som videobransjens fagblad!

Nielsen VideoScan: Blu-ray outsells HD-DVD in week ending December 9 - Gadgets news - QJ.NET

Sitat Opprinnelig postet av Release.no: 27.11.08
    Added David Bishop, Worldwide President, Sony Pictures Home Entertainment: «The extremely strong performance of Blu-ray in Europe in a relatively short period of time is no surprise and clearly demonstrates that consumers are embracing Blu-ray as the high definition format of choice. As in the United States, Blu-ray continuously outsells HD DVD by a ratio of more than two to one, and 3:1 since the launch of the PlayStation 3 in Europe. Consumer spending is sending an obvious message and this growing sales margin leaves little doubt that Blu-ray is on-track to ultimately win this format war worldwide.»
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Release.no
    Buena Vista, som nå omdøper seg til Walt Disney Home Entertainment, lanserer i disse dager en egen opplæringsside for Blu-ray Disc, som forhandlerene finner på nettadressen:
    Welcome to Blu-ray VT.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg ser at du skriver at du har 55 BD discer,men har ikke du et antall HDDVD discer også? Etter det du tidligere har skrevet så ha du også en HDDVD spiller.
    Jeg ønsker deg en god jul.NB! Verden er kanskje ikke helt sort/hvitt?
    Stølen

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Jeg ser at du skriver at du har 55 BD discer,men har ikke du et antall HDDVD discer også? Etter det du tidligere har skrevet så ha du også en HDDVD spiller.
    Jeg ønsker deg en god jul.NB! Verden er kanskje ikke helt sort/hvitt?
    Stølen
    Oppe sent (eller tidlig) du også

Jada. Jeg har noen HD DVDer og. Ca 15 stk, tipper jeg

Nei verden er heldigvis ikke sort/ hvit, men akkurat nå til jul håper jeg at store deler av verden i allefall blir litt hvit :-D

En riktig god jul til deg også, Stølen!
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjære meg. Du oppfører deg som en fjortiss. Er du gammel?

Syns det er dumt med personangrep men hele problemet med denne tråden er deg! At du som driver(jobber for) et nettsted som Cinerama skal ha sånn totalt fjortisholdning til kampen mellom HD DVD og BLu-Ray er latterlig. Håper du ikke har en jobb hvor du må gjøre virkelige vurderinger som betyr noe for folk for da syns jeg synd på dem.

Du sier at salget er mellom 2:1 og 3:1. altså at Blu-Ray har mellom 66% av markedet og 75% av markedet. Du vet likegodt som tklev at det ikke er sant blant annet i USA. (der hvor det selges klart mest filmer for øyeblikket) Og for enkelte tittler er det nede i 1:1(hvis du snakker om Norge må du spesifisere det)

Forumtroll som deg burde vært utestengt. (som sagt jeg registrerte meg kunn grunnet idiot innleggene dine, og da vill folk vært spart for mine innlegg også). (hvis du ikke vet hva forum troll er så får du google det)

Takk gud for at Tklev og andre i denne tråden til stadighet plukker i stykker innleggene din. Til neste jul har forhåpentligvis Blu-Ray kommet med spillere som er på høyde med HD DVD teknisk. Så da vil vi slippe å krangle om at Blu-Ray spillere er dårligere.

Er det bare meg som syns at Blu-Ray fanatikerene (de som er anti HD DVD som svs man) er egoister? Jeg ønsker at alle skal produsere HD DVD og BLu-Ray slik at vi forbrukere kan velge. Men SVS-man vil vist at det skal fungere som en politistat hvor man blir påtvunget hva man skal kjøpe. Jeg var personlig helt nøytral, men jeg må innrømme at jeg ønsker at HD DVD vinner grunnet SVS man :-)

Noe annet: Noen butikker som har fått inn Silver Surfer på BD? Jeg drev å lete i går med håp om at den skulle være satt opp. (for jeg antar butikkene har fått den) Jeg vil så gjerne se Jessica Alba i 1080p24

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg tror desverre det er ganske mange som aldri burde ha uttalt seg om prosentfordeling, og forholdstall.. Til opplysning så er:
    2:1=66:33 og 3:1=75:25. Du vet like godt som meg at tallene ifra USA på langt nær har vært så klare. Det at noen velger å runde av oppover(til 2:1), det får de ta skylda for, men det gjør det allikevel ikke riktig at du benytter deg av deres avrundete tall, for så å hevde at tallene ligger *over* de tallene, dvs. mellom 2:1 og 3:1. Det er kun noen fåtalls uker hvor BD har høyere tall enn 2:1 i USA, og ser du på årets tall og tallene siden lansering, så er begge disse to tallene under 2:1. Dette *vet* du SVS, allikevel prøver du deg på å slenge frempå tall du vet er feilaktige, da må du tåle å få kritikk for det..

Personlig skulle jeg veldig gjerne ha ønsket at det var litt mer sensur i slike debatter, bevist (?) feilinformasjon hører ingen plass hjemme.

PS: Du siterer Sony sin "wordwide president" som sannhetsvitne. Kan jeg da få lov til å sitere Universal sine research folk?
    Sitat Opprinnelig postet av VideoBusiness
    Additionally, notes Universal research, Warner Home Video’s HD DVD release of Order of the Phoenix is edging out the titles’ BD version by a 55-to-45 ratio.
    Personlig tipper jeg begge to har rett, men som de fleste vet, statisikk er utrolig lett å manipulere. Det er kun et spørsmål om hva slags kildemateriale du bruker for å få frem ditt syn.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er det slik at på HD så "må" man ha to formater for å få til gode forhold for forbrukeren? Det var/er ikke slik med DVD... og så billig som DVD spillerer og filmer har vært de siste par årene kan man ikke si at forbrukeren har lidd under det.

Med to etablerende formater som skal konkurrere med DVD beistet vil ingen av dem ha særlig sjanse... se hva som skjedde med DVD-A/SACD mot CD... eller DCC/DAT mot tape.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gojensen
    Hvorfor er det slik at på HD så "må" man ha to formater for å få til gode forhold for forbrukeren? Det var/er ikke slik med DVD... og så billig som DVD spillerer og filmer har vært de siste par årene kan man ikke si at forbrukeren har lidd under det.

Med to etablerende formater som skal konkurrere med DVD beistet vil ingen av dem ha særlig sjanse... se hva som skjedde med DVD-A/SACD mot CD... eller DCC/DAT mot tape.
    Personlig tror jeg nå heller at denne "krigen" skaper mer blest om HD.

Folk bryr seg ikke fordi folk ikke trenger HD. Ikke fordi det er to formater. Det er vel flere analyser som mener akkurat dette. DVD er godt nok for alle mine tanter, onkler, foreldre og søsken og slik tror jeg det er for veeeldig mange.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gojensen

Dersom Blu-Ray hadde klart å distansere seg fra PS3, så hadde vi ikke behøvd 2 formater. Blu-Ray er et veldig bra format, men det er desverre blitt slik at Sony har satset suksessen til en spill-konsoll på det formatet. Dette er både grunnen til at Blu-Ray leder(pga PS3 sin lansering), men også grunnen til at Blu-Ray aldri vil bli en erstatter for DVD. Det er rett og slett for mange firma/konkurrenter til Sony som aldri vil gi Sony den milliardgaven som det vil være å støtte BD.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står faktisk litt på vg.no i dag: VG Nett - Teknologi

Testene er vel de samme som i Lyd og Bilde, men med litt "prat" rundt de formatene med Lasse Svendsen innledningsvis.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom Blu-Ray hadde klart å distansere seg fra PS3, så hadde vi ikke behøvd 2 formater. Blu-Ray er et veldig bra format, men det er desverre blitt slik at Sony har satset suksessen til en spill-konsoll på det formatet. Dette er både grunnen til at Blu-Ray leder(pga PS3 sin lansering), men også grunnen til at Blu-Ray aldri vil bli en erstatter for DVD. Det er rett og slett for mange firma/konkurrenter til Sony som aldri vil gi Sony den milliardgaven som det vil være å støtte BD.

Det handler om penger!
    Sony bøyde til slutt av for VHS å lagde sine egne spillere da de innså at slaget var tapt og deres eget system betamax gikk til hundene. Skulle forbrukere få øynene opp for blu-ray så vil de andre selskapene komme etter. Det vil ta tid fordi hd formatene fremdeles er en liten nisje. Mest sannsynlig har vi både blu-ray og hd-dvd side om side i mange år fremover.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Det handler om penger!
    Sony bøyde til slutt av for VHS å lagde sine egne spillere da de innså at slaget var tapt og deres eget system betamax gikk til hundene. Skulle forbrukere få øynene opp for blu-ray så vil de andre selskapene komme etter. Det vil ta tid fordi hd formatene fremdeles er en liten nisje. Mest sannsynlig har vi både blu-ray og hd-dvd side om side i mange år fremover.
    Egentlig trist det derre... Betamax var uten tvil ett bedre system (og ikke minst mindre) enn VHS!

Tror vel at denne kampen kommer til å vare en gooooood stund siden begge formatene er tilsvarende gamle DVD i størrelse og kompatibel i tillegg til at begge har investert en masse peng i prosjektene.

Tror denne kampen kan vare eeeeeeeeenda lengre enn feks. DCC og MD. siden begge formatene har fått flere av de store filmstudioene med seg på sine formater. Siden hverken det ene eller det andre formatet er spesielt utbredt mht. spillere (dvs at DVD fortsatt har de største markedsandelene by far) så kan det fort ta ett år før man kanskje kan se en seierherre?

Btw... Imponerende tråd

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av format.fighter

Noe annet: Noen butikker som har fått inn Silver Surfer på BD? Jeg drev å lete i går med håp om at den skulle være satt opp. (for jeg antar butikkene har fått den) Jeg vil så gjerne se Jessica Alba i 1080p24
    Du trenger ikke å kjøpe Fantastic Four filmene på BD hvis du heller vil ha dem på HDDVD.:-D

Amazon.de: Fantastic Four - Rise of the Silver Surfer [HD DVD]: DVD: Jessica Alba,Chris Evans,Ioan Gruffudd,Doug Jones,Michael Chiklis,Andre Braugher,Kerry Washington,Julian McMahon,Beau Garett,Tim Story

Amazon.de: Fantastic Four [HD DVD]: DVD: Michael Chiklis,Ioan Gruffudd,Chris Evans,Jessica Alba,Julian McMahon,Tim Story

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vil jo selvsagt helst ha den på det beste formatet. :-) Noen som har sett omtaler av den tyske versjonen. (lurer på hvilket lydformat det er på den engelske talen)

28.95 euro er desverre over 200 grensen, men silver surfer blir vel sikkert for 249 eller mer i norske butikker på BD.

Side 494 av 653 FørsteFørste ... 354 364 374 384 394 404 414 424 434 444 454 464 474 484 490 491 492 493 494 495 496 497 498 504 514 524 534 544 554 564 574 584 594 604 614 624 634 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •