HD formatkrigen. - Side 492

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 492 av 653 FørsteFørste ... 352 362 372 382 392 402 412 422 432 442 452 462 472 482 488 489 490 491 492 493 494 495 496 502 512 522 532 542 552 562 572 582 592 602 612 622 632 ... SisteSiste
Viser resultater 9,821 til 9,840 av 13053
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Teebee
    Snakker vi her om Disney, som via sitt distribusjonsselskap Buena har gitt ut Pirates-filmene i dobbeldisk-versjoner? :roll:

Jeg er sikker på at Disney verker etter å gi ut på HD DVD. Disney har alltid forsøkt å være et "politisk korrekt" selskap, så det er merkelig at de har valgt å utgi filmene sine på kun ett HD-format.

Disney er for politisk korrekt, så det er rart de ikke støtter begge formater.

Men som nevnt, så har Disney gått ut med uttalelsen for en stund siden at HD DVD har for lite lagringsplass for alt de ønsker å gjøre. Ett enkelt å godt svar.

Men husk også at Disney var eneste BD selskap som ikke nektet for å ha tatt i mot noe for å ha valgt side. Hvis de er på kontrakt, slik som Paramount, så vet vi ikke hva som kan skje. Eller når. Men akuratt dette er det ekstremt lite info om.

Kanskje det er dette Toshiba vil annonsere på CES hvis de har noe stort å fortelle. Nøytral Disney og ekskluiv Warner. Det blir som å tro på nissen.

Men det blir spennende å høre hva begge sider kommer med.

Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Hvis man skal komm med denne typen utsagn bør det vel kanskje ha et snev av realitet i seg?

RELEASE.no – 1997 - 2007: 10 år som videobransjens fagblad!

"Disney er en forkjemper for BD-formatet. I disse dager lanserer selskapet en egen «opplæringsside» på nettet beregnet på norske forhandlere. Her kan de sette seg på en virtuell skolebenk og lære seg mer om BD."

"– BD leder klart i markedet, og er mest synlig i butikk. Men fortsatt er vi en veldig tidlig fase og vi har en stor jobb å gjøre. Det er derfor vi lager en nettside for bransjen, at vi stiller opp på messer som Electroworld, og at vi kjører ut en slik kampanje som det vi gjør hos MIX. Vi vil at folk skal se at BD er det beste. Vi føler oss overbevist om at det er det beste formatet, og at det vil vinne. Men vi tar ikke lett på det, og derfor bruker vi mye ressurser på informasjon. Før jul ser vi at mange hardwareleverandører kommer med BD-spillere og de nærmere seg også gunstige priser, sier direktør Espen Solberg."
    Selvfølgelig så vil Disney som andre selskaper bakke opp bak det de gir ut på, samme om det snakkes litt om å også gi ut på ett annet format på bakrommet.

Ved å få de som selger mer oppmerksomme på å selge ett dyrere produkt (da i forhold til vanlig DVD), som begge parter kan tjene mer penger på, så gjør det det. Det hadde de gjort om de støttet HD DVD også.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Det er mange seriøse analyseselskap som spår at den HD krigen vil avgjøres i løpet av 2008. Det har tydeligvis BT hengt seg på å skrevet en tynn reportasje med full av feil.
    Kjempe bra jobb BT.
    Hva er det BT skriver som er feil? De bare fokuserer på dedikert avspillersalget istedenfor å fokusere på det kortsiktige i totalt disksalg så langt, som alle vet skyldes en effekt fra en viss spillemaskin. Når PS3 ikke har greid å knuse HD DVD enda, så er det for sent nå, i alle fall om Warner blir HD DVD-eksklusive.

Hvorfor tror du Blu-Ray campen i hele år har erklært seier, og prøvd å fremstille seg som vinner allerede? Jo, de vet at ledelsen i softwaresalg er meget kortsiktig i lengden om HD DVD er de som i selger desidert mest dedikerte avspillere.

I USA begynner det å bli en del dedikerte avspillere ute blandt folk (selv om det fortsatt er langt å gå), imens Europa og Japan ligger minst et år bak i HD-utviklingen. PS3 derimot har fått et visst fotfeste her.

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Selge.

Sitat.
    Hvorfor tror du Blu-Ray campen i hele år har erklært seier, og prøvd å fremstille seg som vinner allerede? Jo, de vet at ledelsen i softwaresalg er meget kortsiktig i lengden om HD DVD er de som i selger desidert mest dedikerte avspillere.

Selge og selge fru Blomm.
    Anngående PS3 så synes jeg den er den ultimate førstegenerasjons spiller.
    Den er billig. oppgraderbar. kan spilles med. surfes med. med mer.Ikke rart du er misunnlig Andy.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Hva er det BT skriver som er feil? De bare fokuserer på dedikert avspillersalget istedenfor å fokusere på det kortsiktige i totalt disksalg så langt, som alle vet skyldes en effekt fra en viss spillemaskin. Når PS3 ikke har greid å knuse HD DVD enda, så er det for sent nå, i alle fall om Warner blir HD DVD-eksklusive.

I USA begynner det å bli en del dedikerte avspillere ute blandt folk (selv om det fortsatt er langt å gå), imens Europa og Japan ligger minst et år bak i HD-utviklingen. PS3 derimot har fått et visst fotfeste her.
    Du har visst allerede glemt analysen som jeg postet for en stund siden der det fremkom at 90% av alle BD plater kjøpt i USA ble i høst spilt på en PS3...

Dette vil selvsagt tilte mer den andre veien etterhvert som prisen på set-top spillere går ned og ikke minst antall produsenter og tilgjengelige modeller vil øke dramatisk utover i 2008.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Espen Solberg jobbet jo tidligere i sony før han gikk rett over i direktør stilling i disney Norge. Er jo ikke så rart han er BD mann. Merklig at de ikke nevner det i reportasjen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Azrael
    Espen Solberg jobbet jo tidligere i sony før han gikk rett over i direktør stilling i disney Norge. Er jo ikke så rart han er BD mann. Merklig at de ikke nevner det i reportasjen
    He-he, det sier jo det meste... :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har visst allerede glemt analysen som jeg postet for en stund siden der det fremkom at 90% av alle BD plater kjøpt i USA ble i høst spilt på en PS3...
    Men, dette tilsvarer jo omtrent PS3s andel av BD-spillermarkedet. Hvis 2,4 av de 2,7 millioner BD-spillerne som finnes er PS3, så betyr det at 88,9% av BD-spillerne er PS3. Hvis 90% av BD-filmene spilles på en PS3, så skulle det faktisk bety at attatch-raten til PS3 er så godt som nøyaktig den samme som på standalone-spillerne.

I så fall burde det vel være litt bekymringsverdig at Blu-ray har en såpass mye lavere attatchrate enn HD DVD.

Dette vil selvsagt tilte mer den andre veien etterhvert som prisen på set-top spillere går ned og ikke minst antall produsenter og tilgjengelige modeller vil øke dramatisk utover i 2008.
    Jeg synes jeg har sett noen andre stille et tilsvarende spørsmål, men jeg tar sjansen på å stille det selv: Hva er det som tilsier at de som ikke har råd til å kjøpe en Blu-ray spiller før prisene har falt under $200, vil kjøpe flere filmer enn de som betalte et sted mellom $600 og $1000 for spilleren (sånn bortsett fra at de har $400-$800 til overs som de kan bruke på film )?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Azrael
    Igjen med de "smarte" kommentarene her inne på forumet.

Dette er en jubileumsreportasje om Disney i Norge. [Den stod på trykk i bladet før den ble lagt ut på nett] I BVHE har Espen Solberg jobbet siden starten, i 15 år. Leser av Release har fått vite flere ganger før at Espen jobbet i Sony MUSIC (plateselskapet).

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlueBoy
    Igjen med de "smarte" kommentarene her inne på forumet.

Dette er en jubileumsreportasje om Disney i Norge. [Den stod på trykk i bladet før den ble lagt ut på nett] I BVHE har Espen Solberg jobbet siden starten, i 15 år. Leser av Release har fått vite flere ganger før at Espen jobbet i Sony MUSIC (plateselskapet).
    Litt konstruktiv kritikk bør du kunne ta til deg, uten å hinte at folk skriver i dine øyne dumme ting av den grunn. Ihvertfall hvis du skal fremstå som noenlunde profesjonell...

En annen ting. Du har gått ut som blueboy og sagt i innlegg at du er pro BD formatet. Greit nok, men jeg for min del leser av den grunn aldri dine artikler. Det på grunn av at artiklene da ikke føles nøytrale og objektive, som jeg skulle ønske. Ikke forvent at alle som slumper til å lese en artikkel skal ha fått med seg masse ting som tidligere har blitt nevnt i Release.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Litt konstruktiv kritikk bør du kunne ta til deg, uten å hinte at folk skriver i dine øyne dumme ting av den grunn. Ihvertfall hvis du skal fremstå som noenlunde profesjonell...

En annen ting. Du har gått ut som blueboy og sagt i innlegg at du er pro BD formatet. Greit nok, men jeg for min del leser av den grunn aldri dine artikler. Det på grunn av at artiklene da ikke føles nøytrale og objektive, som jeg skulle ønske. Ikke forvent at alle som slumper til å lese en artikkel skal ha fått med seg masse ting som tidligere har blitt nevnt i Release.
    Konstruktiv kritikk? Var kommentaren om Disneysjefen konstruktiv kritikk? Ja vel ... 100% uenig.

Konstruktiv kritikk er det ikke mye av i dette forumet. Mest tåpelige kommentarer og løse påstander. Hva VET enkelte av dere som skriver her? Fint lite. Dere sitter og synser i vilden sky, og slenger ut det ene og det andre. Men sånn er selvsagt internettverdenen. Det er lett å bare mene noe, og være usaklig. Heldigvis er det noen fornuftige sjeler på begge sider av formatkrigen – også her på forumet – og noen som liker High-Def, uavhengig av format. Glad for deres stemme her.

Jeg har faktisk møtt mange av beslutningstakerne i formatkrigen. Mange ganger i løpet av 2007. Jeg har kilder.

Release er et blad som lages for videobransjen; forhandlere og distributører. Ikke for forbrukerne. Selv om de filminteresserte selvsagt har mye glede av å lese stoffet der. Det ville jeg også hatt var jeg vanlig filmleser. Skal man vite hva bladet (og jeg) står for, må man lese månedsutgaven også – ikke bare nettsiden.

Hva gjelder min personlige mening – så er den gitt i form av "editorials" (ledere). Dette er vanlig i alle norske medier. Om en avis har en mening på lederplass om et emne, belyser de selvsagt emnet fra begge sider på redaksjonell plass.

Jeg har i 2007 gitt masse spalteplass til HD DVD, både i bladet og på nett. Jeg har også endret mitt tidligere standpunkt om å kun støtte BD til å bli formatagnostisk. Dette har fremgått av en leder i bladet tidligere i høst.

Jeg våger påstanden at ingen journalist i dette land har skrevet så mye og omfattende om formatkrigen over så lang tid som undertegnede. At du ikke vil lese artiklene mine fordi du ikke liker min personlige mening – vel, so be it ...

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlueBoy
    Konstruktiv kritikk? Var kommentaren om Disneysjefen konstruktiv kritikk? Ja vel ... 100% uenig.

Konstruktiv kritikk er det ikke mye av i dette forumet. Mest tåpelige kommentarer og løse påstander. Hva VET enkelte av dere som skriver her? Fint lite. Dere sitter og synser i vilden sky, og slenger ut det ene og det andre. Men sånn er selvsagt internettverdenen. Det er lett å bare mene noe, og være usaklig. Heldigvis er det noen fornuftige sjeler på begge sider av formatkrigen – også her på forumet – og noen som liker High-Def, uavhengig av format. Glad for deres stemme her.

Jeg har faktisk møtt mange av beslutningstakerne i formatkrigen. Mange ganger i løpet av 2007. Jeg har kilder.

Release er et blad som lages for videobransjen; forhandlere og distributører. Ikke for forbrukerne. Selv om de filminteresserte selvsagt har mye glede av å lese stoffet der. Det ville jeg også hatt var jeg vanlig filmleser. Skal man vite hva bladet (og jeg) står for, må man lese månedsutgaven også – ikke bare nettsiden.

Hva gjelder min personlige mening – så er den gitt i form av "editorials" (ledere). Dette er vanlig i alle norske medier. Om en avis har en mening på lederplass om et emne, belyser de selvsagt emnet fra begge sider på redaksjonell plass.

Jeg har i 2007 gitt masse spalteplass til HD DVD, både i bladet og på nett. Jeg har også endret mitt tidligere standpunkt om å kun støtte BD til å bli formatagnostisk. Dette har fremgått av en leder i bladet tidligere i høst.

Jeg våger påstanden at ingen journalist i dette land har skrevet så mye og omfattende om formatkrigen over så lang tid som undertegnede. At du ikke vil lese artiklene mine fordi du ikke liker min personlige mening – vel, so be it ...
    Når det gjelder denne tråden her, så bærer den preg av at noen hele tiden setter seg selv over andre. Akkurat slik du gjør med dette innlegget... Det kalles for diskusjon, eller debatt.

Hadde den vært uten friksjon så hadde den ikke vært spennende i det hele tatt.

Hovedpoenget er at denne high definition krigen kun kan dreie seg om synsing fordi begge formatene i grunnen gjør den jobben de skal. Nemlig å vise flotte bilder i HD.

Hvilket av formatene som vinner og om noen av dem i det hele tatt gjør det, før noe annet dukker opp, er ikke godt å si. Det vil uansett ta lang tid før den vanlige forbruker kaster dvd spilleren til fordel for de nye formatene.

Dessverre så handler det i liten grad om lyd og billedkvalitet. Det handler om pris og tilgjengelighet. Slik har forbrukerne alltid vært…
    Hadde de tenkt kvalitet i utgangspunktet så hadde lacerdiscen vunnet over vhs-en og plasmaen hadde trolig vunnet over lcd, men dette er kun synsing fra min side.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm

Jeg synes jeg har sett noen andre stille et tilsvarende spørsmål, men jeg tar sjansen på å stille det selv: Hva er det som tilsier at de som ikke har råd til å kjøpe en Blu-ray spiller før prisene har falt under $200, vil kjøpe flere filmer enn de som betalte et sted mellom $600 og $1000 for spilleren (sånn bortsett fra at de har $400-$800 til overs som de kan bruke på film )?
    Nå vet vi ikke helt nøyaktig fra hvilket tidspunkt den nevnte markedsanalysen er fra. Så noen finutregning er ikke mulig. Synes det er langt mer interessant at et godt antall PS3 eiere faktisk bruker den til å se film fra BD-plater. Potensialet er selvsagt enormt mye større.

Feilen med resonementet ditt over er at vi ikke er inne i hvermansen perioden når det gjelder kjøp av HD-spillere. Det tar normalt flere år fra introduskjonen av et nytt format til hvermansen evt begynner å kjøpe produktet i stor stil. Det skyldes ikke først og fremst en høy pris. Prisen på BD-hardware har vært innefor det entusiaster og innovatører har vært villig til å betale. Tosh har prøvd å forbigi helt åpenbare markedsmekanismer ved å dumpe prisen i bånn, men det ser ikke ut til å ha funket. Istedenfor brukes disse billige spillerne til å i stor grad å se på standard DVD.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Hadde de tenkt kvalitet i utgangspunktet så hadde lacerdiscen vunnet over vhs-en og plasmaen hadde trolig vunnet over lcd, men dette er kun synsing fra min side.
    Plasma vs LCD er da ingen formatkrig! Du kan se på de samme tv-sendingene og videosignalene uansett om du har en plasma, LCD eller DLP i stua. Nå må det snart være slutt på meningsløse analogier.

Laserdisc forble et nisjeformat av mange grunner, akkurat som HD fra de to konkurrerende formatene vil bli hvis krigen ikke slutter snart. (LD hadde bra suksess i Japan, greit dekket for entusiaster i USA og dårlig i Europa).

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Hvordan klarte du å lese at dette skulle redde BD fra avgrunnen? Henviser til innlegget til ESP1 som skrev: Da er julegaven fra Sony installert på PS3-boksen. Dermed er jeg klar for Bonus View/PiP-funksjonalitet.
    Og du svarer med :

Utrolig.
    Ikke så lett å spøke på dette forumet. Eller på noe forum egentlig - i mangel på nonverbal kommunikasjon.

Jeg har PS3 som BD spille jeg også.

Jeg dro ESP1 og de andre helblå bare litt i benet. Disse interaktive tingene, PiP osv.. som HD DVD leieren har brukt som argument for overlegenhet har ofte blitt tonet ned og forsøkt gjort uviktig av BD leieren. Men nå kom det til PS3 og da er det jo litt stas alikevel.

Så det er ikke så utrolig. Ei heller at du og evt. andre misforsto spøken i manko non-verb. kommunikasjon.

Men jeg kan jo fylle på med noen :razz: osv.. nå i ettertid og be om bedre vær for alle.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vanskelig å få solgt HD DVD-filmer?

Digital Playground to Release First Blu-ray Title
    Thu Dec 20, 2007 at 04:00 PM ET
    Tags: Disc Announcements, Industry Trends (all tags)

Previously HD DVD-exclusive adult distributor Digital Playground will go dual-format with the Blu-ray release of 'Pirates' in early January.

As we've previously reported, Digital Playground made headlines earlier this year when one-named auteur Joone (the company's founder) was quoted as saying that his company was forced to change HD allegiances after all Blu-ray Disc copying facilities in the United States refused to accept his business.

Said Joone at the time, "Sony wants me to publish my films on HD DVD."

Though the Blu-ray Disc Association denied a coordinated effort to block the release of adult titles on the format (and indeed Vivid Entertainment went on to release its first Blu-ray title this spring), Digitial Playground has issued more than half a dozen titles on HD DVD exclusively.

All of that will change this January, however, when the distributor will unleash its very first Blu-ray release, the adult extravaganza 'Pirates". (The same title hit HD DVD in February of 2007.)

In explaining his company's move to dual-format support, Joone told CEPro that "A lot of people were emailing that bought a PlayStation and they were basically saying, 'When are you guys going to release Blu-ray?'"

Scheduled to ship in January 4th, the Blu-ray release of 'Pirates' will contain the full-length film and a bucket-load of extras (including behind-the-scenes footage, bloopers, casting videos and trailers), all in high definition. The supplemental package on the previously-released HD DVD was presented in standard-def only.

Digital Playground claims to have an 80% share of the market for HD porn, with HD releases now accounting for about one-third of the publisher’s video shipments

Digital Playground to Release First Blu-ray Title | High-Def Digest
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Var vel nettopp poenget mitt det, at Blu Ray må vinne nå, kjapt, som de har PS3-effekten, og ledelse i salg av potensielle avspillere, om ikke i dedikerte. PS3 vil fortsette å selge i årene fremover, men kløften mellom formatene hva angår dedikerte avspillere ser ikke ut til å bli mindre.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er omvendt. HD DVD må ta inn på kjapt og vinne noen uker. For om ikke så alt for mange månedene kommer Paramount til å gi ut på BD igjen, og da er det ikke umulig at de går eksklusive BD.

Og selv om Warner blir der de er i lang tid, så selges det flere og flere BD-stand-alone og flere og flere PS3.

Toshiba selger også bra, men hvor mange bruker den kun som en DVD-spiller? Hvor mange av de som kjøpte seg en $99-spiller, vet at det er en HD DVD-spiller, og ikke bare en billig DVD-spiller med 1080i oppskalering?

Men CES 2008 blir kanskje den mest spennende på flere år
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Jeg synes det er omvendt. HD DVD må ta inn på kjapt og vinne noen uker. For om ikke så alt for mange månedene kommer Paramount til å gi ut på BD igjen, og da er det ikke umulig at de går eksklusive BD.

Og selv om Warner blir der de er i lang tid, så selges det flere og flere BD-stand-alone og flere og flere PS3.

Toshiba selger også bra, men hvor mange bruker den kun som en DVD-spiller? Hvor mange av de som kjøpte seg en $99-spiller, vet at det er en HD DVD-spiller, og ikke bare en billig DVD-spiller med 1080i oppskalering?

Men CES 2008 blir kanskje den mest spennende på flere år
    Spennende? Synes hele krigen har vært et langt gjesp jeg.. Det har jo omtrent ikke skjedd noen endringer i forholdene mellom formatene siden lansering. Greit nok HD DVD ledet i 6 måneder i starten, så tok BD over totalt i 6 måneder, nå er det omtrent på likefot igjen. Den eneste forskjellen mellom formatene er at BD har hatt vesentlig sterkere blockbustere nå før jul, til tross for dette har HD DVD solgt godt, og har klart å minske forskjellen mellom BD og HD DVD på nøytrale titler som er gitt ut av WB.

Jeg synes egentlig at det er merkelig at det fortsatt er et såpass jevnt løp, spesielt med tanke på at de har to så vidt forskjellige strategier på hardware og software-siden..

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma vs LCD er da ingen formatkrig! Du kan se på de samme tv-sendingene og videosignalene uansett om du har en plasma, LCD eller DLP i stua. Nå må det snart være slutt på meningsløse analogier.

Laserdisc forble et nisjeformat av mange grunner, akkurat som HD fra de to konkurrerende formatene vil bli hvis krigen ikke slutter snart. (LD hadde bra suksess i Japan, greit dekket for entusiaster i USA og dårlig i Europa).
    Det er mulig dette er analogier, men de har alle noe å gjøre med HD formatene. Du skriver at lacerdisc forble et nisjeformat. Det er godt mulig at både blu-ray og hd-dvd kommer til å ende opp på samme måte. Dvd er fremdeles et nytt format så det er lite trolig at hvermansen er klar for et nytt nå.

Plasma og lcd trakk jeg inn i forhold til forbrukernes valg. Plasma er det formatet som produserer det beste bildet, men folket har valgt lcd. De valgte også vhs fremfor betamax. Dette skjedde i stor grad fordi vhs kunne levere lengre opptaks kassetter. Det kan jo nevnes at krigen varte fra 70 tallet og ut mot 90 tallet.
    Med andre ord så er ikke hd-dvd og blu-ray kampen over med det første.

Forskjellen mellom dvd og hd er heller ikke så stor som vhs og dvd. Dette har å gjøre med at dvd introduserte helt nye ting som flere lydspor og ekstra materiale. Lacerdiscen hadde disse tingene, men systemet ble nok litt tungvindt for folk flest.

Hd er oppgradert bilde og lyd, men går man tilbake i tid så har forbrukere i liten grad brydd seg om dette. Når man ser på de lcd-ene som satt i gang flat tv hysteriet så vitner dette mer om møbel fascinasjon enn selve billed kvaliteten.

Sony har hatt store problemer med sin nye super konsoll og sin magiske blu-ray spiller. Jeg har selv PS3, så for meg er det greit at blu-ray vinner denne kampen. Det handler jo litt om innvesteringen man gjør. Det slår meg at noen her inne er innmari opptatt av å rettferdiggjøre sitt eget pengebruk.
    Hvis hd-dvd skulle vinne kampen fordi Toshiba allikevel skulle få napp med sitt billigspiller triks, vel så kjøper jeg en hd-dvd spiller. Disse formatene er uansett på barnestadiet. Begge kommer til å bli bedre og mest sannsynlig kommer det eneste skillet til å være produsentene.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man

In explaining his company's move to dual-format support, Joone told CEPro that "A lot of people were emailing that bought a PlayStation and they were basically saying, 'When are you guys going to release Blu-ray?'"
    Hm, PS3 and p0rn.

Side 492 av 653 FørsteFørste ... 352 362 372 382 392 402 412 422 432 442 452 462 472 482 488 489 490 491 492 493 494 495 496 502 512 522 532 542 552 562 572 582 592 602 612 622 632 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •