HD formatkrigen. - Side 490

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 490 av 653 FørsteFørste ... 350 360 370 380 390 400 410 420 430 440 450 460 470 480 486 487 488 489 490 491 492 493 494 500 510 520 530 540 550 560 570 580 590 600 610 620 630 ... SisteSiste
Viser resultater 9,781 til 9,800 av 13053
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg fikk Blade Runner på torsdag allerede og har sett både final cut og international theatrical cut. Final cut har veldig bra bildekvalitet og svært god lyd for alderen. Det var ganske heftig bass i final cut. Filmen er helt utrolig bra på de fleste områder. En av mine favorittfilmer.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Blu-ray.com - Bonus View Exposed: Resident Evil: Extinction

Despite what some people have warned about, a non-Bonus View player will not explode upon reading a Bonus View disc. As you can see from the last picture, the disc has accurately detected that my Panasonic DMP-BD10 is not a v1.1 player, and has not given me the option to watch the PIP content. No other content is affected; the player simply works like it should.

And of course, the film looks and sounds amazing.

Dette er tross alt bare en visualisering av "audio commentary", hvis jeg ikke har misforstått. Aldri har jeg giddet å se opp igjen hele filmen, hvor regissøren og ett par skuespillere snakker om alt mulig rart mens filmen går. Forskjellen blir nå at man får se denne kommenteringen i et lite bilde på skjermen.

Vel, sikkert mange som synes dette er drit kult. For min del ser jeg heller selve filmen opp igjen
    Bra å se at de gjør det på den metoden, for oss som vet om det.

Problemet er vel folk som ikke vet om det, og ser at de ikke finner ekstra matrialet som står på coveret ikke finnes i menyene.

Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Noen andre som har lagt merke til AVShop reklamen som ruller og går øverst på siden?

3599 kr for en Sony S300 inkludert 6 Blu-ray filmer! Ikke verst.

Vet man ikke bør reklamere for ting her men ble gledelig overasket over akkurat den :-)
    Tror ikke du får så mye kjeft for å nevne det her, da de viser reklamen selv. Men hvis du nevner noe de ikke tjener på, da blir det kjeft å få.

Kan ta ett godt eksempel. Jeg hadde link til en hjemmeside som jeg var med å drive på frivillig basis. Hvor det var så vidt noe reklame. Den lille reklamen, som nesten ikke syntes, brakte inn så mye penger, at man selv måtte spytte inn penger for å drive siden. (reklamen ga litt ekstra hjelp, intet annet).

Linken var ikke fremhevet på noen annen måte enn å skrive "Min Hjemmeside".

Fikk da på pakk fra en moderator om at slike linker ikke var lovlig, da de ikke kunne linke til sider som folk selv tjente penger på (dvs viste reklame)

Har lagt merke til i det siste at SVS-Man linker til Cinerama.no, på en måte om virker reklamerende. Men siden bladet Hjemmekino er en liten samarbeidspartner med den siden, så gjør slikt ingenting.

Men uansett litt off topic, og ingenting jeg har giddi å klage på, spesielt siden hjemmesiden nå legges ned. ( host host filmlisten host )

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blu ray forum
    Despite what some people have warned about, a non-Bonus View player will not explode upon reading a Bonus View disc.
    Det hadde egentlig vært litt kult om spilleren tok "harakiri" når den ikke kunne utføre nye funksjoner. Dermed kunne en bare levere den defekte og få en ny med full funksjonalitet. Da trengte ikke produsenten å bekymre seg over at det skulle være utdaterte spillere i markedet :idea:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Jeg fikk Blade Runner på torsdag allerede og har sett både final cut og international theatrical cut.
    Ser ut som endel "bad copies" i omløp : Blu-ray.com - Warner Brothers Blu-ray Blunder... Again

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teedjay
    Ser ut som endel "bad copies" i omløp : Blu-ray.com - Warner Brothers Blu-ray Blunder... Again
    Kjedelig å høre. Likte heller ikke det andre de nevnte, at den er utsolgt mange steder. For den jeg har bestilt hos Amazon, har ikke blitt sendt enda.

Først så fikk jeg beskjed at jeg ikke hadde dekning (1 dag før lønn selvfølgelig ) Fikk inn penger på konto riktig konto, og gjorde sånn at de skal prøve igjen så fort de får mulighet. Det er 2 dager siden. Det betyr vel at de sende min kopi til nestemann i køen, og at jeg må vente på neste forsendelse

EDIT: Så denne meldingen hos Amazon nå:

"Production Delay: Due to production and shipment delays from the studio impacting all retailers, this title will not be available to ship by the street date indicated above. We are working with the studio to get this product in stock as quickly as possible. We apologize for any inconvenience. "

Og man har heller ikke mulighet for å legge den i handlevognen mer heller. Kun DVD utgaven som er tilgjenglig.

I min bestilling så står det at den er estimert levert 2-15 januar. Det var da skikkelig dumt at jeg bestilte litt for mange filmer nå i desember Jeg som har ventet med å kjøpe denne for å få en skikkelig utgave. Lånte den første japanske utgaven og en DVD spiller i '97 og så denne som min andre DVD film (Lethal Weapon var først). Så da er det altså 10 år siden sist jeg har sett den.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Kjedelig å høre. Likte heller ikke det andre de nevnte, at den er utsolgt mange steder. For den jeg har bestilt hos Amazon, har ikke blitt sendt enda.
    Sto med BD 2 disk versjonen i en butikk i Norge for 2 timer siden, nyankommet.
    Kanskje raskere å se etter den i Norsk butikk, hvis det er BD's 2 diskversjon du er etter da?
    HDDVD'n skulle ha kommet samtidig, men var ikke med i forsendelsen.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Sitat:today the BDA or Blu-Ray Disc Association, asked the Japanese company GfK Marketing Services Japan Ltd. to investigate on that matter, and to find out which format between the DVD, HD-DVD and BLU-RAY is the leading one in Japan (when it comes to media recorders)
    Det er altså snakk om markedsandelene til spillere med opptaksmuligheter. Jeg tviler ikke et sekund på at BD knuser HD DVD også på disksalg i Japan, men denne statistikken sier (så vidt jeg kan se) ingenting om dette.
    Og BD media recorders ble vel lansert i Japan i 2003, så de har vel hatt litt tid på seg til å oppnå den markedsandelen.

Men det visste vel Esp1, det var vel bare så utålelig fristende for en smurf og underslå det faktum for å skåre enda et propagandapoeng?:razz:

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opprinnelig skrevet av ARTY
    HDDVD Promotional Group har en stor presse konferanse på CES 7-10 januar, kan regne med at de har holdt tilbake release informasjon for 2008, så de har noe å annonsere der.
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    WOW! Pressekonfranse på CES! Det blir de sikkert alene om...

Eller kanskje ikke;
    2008 International CES:*Exhibitor Press Event Schedule
    Er dette en smurfs barnslige forsøk på ironi? Eller var det bare en overilt spydig glipp?

Hvis dette bare var en misforståelse fra din side og du faktisk i din iver etter prøve deg på ironi, overså at det ikke var pressekonferansen som var det viktige men.........
    har holdt tilbake release informasjon for 2008, så de har noe å annonsere der.
    .......ja da ber jeg så meget om unnskyldning.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Sto med BD 2 disk versjonen i en butikk i Norge for 2 timer siden, nyankommet.
    Kanskje raskere å se etter den i Norsk butikk, hvis det er BD's 2 diskversjon du er etter da?
    HDDVD'n skulle ha kommet samtidig, men var ikke med i forsendelsen.
    Blade Runner finnes ikke i 2 disk-versjon i highdef i USA. I USA får du kun kjøpt 5 disk-versjonen på highdef, enten med eller uten samlekoffert. I Europa derimot får du ikke kjøpt 5 disk-versjonen i highdef i det hele tatt. Her er det kun 2 disk Final Cut som gjelder.

Men - vi får i det minste kjøpt 5 disk-versjonen på DVD. I USA får du kun 4 disk-versjonen hvis du ikke plukker med deg samlekofferten. (Det at den er dyrere enn samlekofferten, trenger vi ikke snakke så høyt om )

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Kanskje det er en feil på noen av Transformers diskene?
    Spørsmålet er kommet opp fordi det er stor forskjell på hvordan forskjellige mennesker opplever Bassnivået på filmen.
    Jeg har også stusset litt på det, men helst i åpningsscenen i militærleiren. Den scenen når de trykkbølgene sendes ut burde det jo være masse sub lyd. Men det er det ikke hos meg. Ironhide scenen derimot, den røsker bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen flere Potter-estimater fra de blå?

Nå begynner etter hvert Nielsen-tallene å dukke opp.

'Bourne' in on action with 'Potter'

On the HD DVD chart, "Bourne" outsold "Potter" by a margin of nearly 2-to-1. On the Blu-ray Disc chart, "Pirates" remained in the top sales spot for the second week, with newcomer "Potter" debuting at No. 2.
    Enten har Bourne 3 og Pirates 3 gjort det vesentlig bedre enn jeg hadde trodd denne uka, eller så har Potter sviktet en del. Jeg var helt sikker på at Potter ville toppe BD-lista, og at det ville være veldig jevnt mellom Potter og Bourne på HD DVD-lista.

Nå har for så vidt "barnefilmer" gjort det relativt dårlig på highdef i hele år, så jeg antar det er Potter som har solgt mindre enn jeg regnet med.

Vel, vel. Det skal nå i hvert fall bli spennende å se hvordan Bourne og Potter HD DVDene plasserer seg i forhold til Pirates og Potter BDene.

Anyway - det er fortsatt ikke for sent å gjette på hvordan forholdet mellom BD og HD DVD av den siste Potter-filmen blir.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra AVForums: Nielsen Prediction Thread for 12/21 (Predictions due Wednesday 12/19) - Page 15 - AVS Forum
    Correct Nielsen/VideoScan ratio : 61:39
    LItt overraskende, hadde trodd HD DVD skulle vært oppe i ryggen på BD denne uka.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Fra AVForums: Nielsen Prediction Thread for 12/21 (Predictions due Wednesday 12/19) - Page 15 - AVS Forum

LItt overraskende, hadde trodd HD DVD skulle vært oppe i ryggen på BD denne uka.
    Det ser ikke ut til at avstanden øker i hvertfall.61/39 er vel et av de bedre resultatene HDDVD har hatt.
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh

Enig. Jeg hadde trodd det skulle være litt tettere (jeg tippet 58:42 denne uka). Men så vidt jeg skjønner, så har jeg overvurdert Potter og kraftig undervurdert Pirates 3. Hvordan Lost 3 har gjort det, vet jeg ikke, men jeg glemte egentlig å ta den med i betraktningen, så man kan nok si jeg har undervurdert den også

Men jeg har ikke bare undervurdert Blu-ray, jeg trodde High School Musical 2 skulle gjøre det ganske bra, og det har den tydeligvis ikke gjort. Nok et tegn på at barne- og ungdomsfilmer ikke selger så godt på highdef, kanskje.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, vel. Det skal nå i hvert fall bli spennende å se hvordan Bourne og Potter HD DVDene plasserer seg i forhold til Pirates og Potter BDene.
    Dette ble altså:
    1. Bourne
    2. Pirates
    3. Potter BD
    4. Potter HD

Anyway - det er fortsatt ikke for sent å gjette på hvordan forholdet mellom BD og HD DVD av den siste Potter-filmen blir.
    Nå er det for sent. Stillingen skal visstnok være:
    Føniksordenen, BD vs. HD: 1,2:1
    Bokssettet, BD vs HD: 1,3:1
    Føniksordenen vs. bokssett: 4:1

Jeg har ikke regna på hva dette blir i prosenter, men det kommer jeg tilbake til.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det for sent. Stillingen skal visstnok være:
    Føniksordenen, BD vs. HD: 1,2:1
    Bokssettet, BD vs HD: 1,3:1
    Føniksordenen vs. bokssett: 4:1 Korreksjon: 5:1 - Jeg feiltolket meldingen fra Dave Vaughn

Jeg har ikke regna på hva dette blir i prosenter, men det kommer jeg tilbake til.
    Skavvise...

Føniksordenen, BD vs. HD: 54,5/45,5
    Bokssett, BD vs. HD: 56,5/43,5
    Bokssett + Føniksordenen, BD vs. HD: 54,9/45,1
    (1,3*1/6 + 1,2*5/6) / (1,3*1/6 + 1,2*5/6 + 1*1/6 + 1*5/6)

Ettersom jeg tippet 55/45, så tør jeg påstå at jeg var ganske nære

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig. Jeg hadde trodd det skulle være litt tettere (jeg tippet 58:42 denne uka). Men så vidt jeg skjønner, så har jeg overvurdert Potter og kraftig undervurdert Pirates 3. Hvordan Lost 3 har gjort det, vet jeg ikke, men jeg glemte egentlig å ta den med i betraktningen, så man kan nok si jeg har undervurdert den også

Men jeg har ikke bare undervurdert Blu-ray, jeg trodde High School Musical 2 skulle gjøre det ganske bra, og det har den tydeligvis ikke gjort. Nok et tegn på at barne- og ungdomsfilmer ikke selger så godt på highdef, kanskje.
    Uansett så har du en utrolig teft for å forhåndstippe.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tallene for Harry Potter må vel sies å være akseptable for begge sider. På den ene siden så viser det at BD fortsatt har sterkere salg, men forskjellen har blitt mindre (spesielt sammenllignet med 300). Personlig regner jeg dette resultatet som uavgjort, det er iallefall ikke tall som er tydelige nok til at Warner kan gjøre et valg enten den ene eller andre veien. Sansynligheten er stor for at de vil fortsette med sin nøytrale side en stund til, og skulle de velge side, så er det nok andre ting som veier tyngre enn dagens salgstall.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Tallene for Harry Potter må vel sies å være akseptable for begge sider. På den ene siden så viser det at BD fortsatt har sterkere salg, men forskjellen har blitt mindre (spesielt sammenllignet med 300). Personlig regner jeg dette resultatet som uavgjort, det er iallefall ikke tall som er tydelige nok til at Warner kan gjøre et valg enten den ene eller andre veien. Sansynligheten er stor for at de vil fortsette med sin nøytrale side en stund til, og skulle de velge side, så er det nok andre ting som veier tyngre enn dagens salgstall.
    Angående Warner: Det er to grunner til Warner for å bli ekslusive - 1. De blir kjøpt for ett stort beløp eller 2. De vil avgjøre dette, og da blir det deres tolkning av fakta og ikke våres som blir gjeldende.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Angående Warner...De vil avgjøre dette, og da blir det deres tolkning av fakta og ikke våres som blir gjeldende.
    Hvis Warner virkelig vil avgjøre krigen, så gjetter jeg på at de lander på den blå siden av gjerdet. Da er det bare Universal og Paramount igjen på HD DVD siden, og de vil nok se seg nødt til å begynne å gi ut på Blu-ray.

Skulle Warner velge å gå HD DVD eksklusive, så har jeg vanskelig for å se at Blu-ray studioene gir opp med det første. Begrunnelse:
    Sony - gir ikke ut på HD DVD før absolutt alle andre gjør det
    Fox - er veldig glad i regionskoding
    Disney - liker å ha alt på en disk

Side 490 av 653 FørsteFørste ... 350 360 370 380 390 400 410 420 430 440 450 460 470 480 486 487 488 489 490 491 492 493 494 500 510 520 530 540 550 560 570 580 590 600 610 620 630 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •