HD formatkrigen. - Side 489

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 489 av 653 FørsteFørste ... 349 359 369 379 389 399 409 419 429 439 449 459 469 479 485 486 487 488 489 490 491 492 493 499 509 519 529 539 549 559 569 579 589 599 609 619 629 ... SisteSiste
Viser resultater 9,761 til 9,780 av 13053
    Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Du tar ikke munnen full når du hevder andre kommer med lavmål, eller:???: Dersom du hadde lest det jeg skrev, og ikke bare sett rødt hver gang du ser en blå logo; så hadde du skjønt at dette overhode ikke var noe negativt om hverken Transformers lyd, Paramount eller HD DVD. Det var faktisk en erkjennelse av at min oppfattelse av den litt skuffende lyden på Transformers kunne ha noe med min eldrende (og utgåtte) HD-XA1 å gjøre. Hvorfor? Jo, fordi filmen spilte av med kanonlyd på XE1.
    Jeg skjønte heller ikke helt hva Arty mente der, men det har vel kanskje blitt en vane å tolke alt du skriver i verste mening ;-)

Dette viser vel også at det ikke bare er det som finnes på plata som gjør at vi får forskjellige resultater når vi gjør denne typen sammenligninger, men at forskjellig hardware har vel så mye å si.

Kanskje bør alle slike sammenligninger i fremtiden gjøres på Samsung BDP-UP5000. Da er ihvertfall hardwaren lik :-)

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Tull er det ikke, for det er jo synd å ikke kunne utnytte de mulighetene som er på disken, derfor skriver jeg avleggs i hermetegn siden filmen forsatt vil spille.
    Enig i at det er filmen som er det viktige, men enkelte setter likevel pris på interaktivt innhold og.

For min del kommer jeg neppe til å bruke dette aktivt, men på enkelte storproduksjoner kommer nok nyskjerrigheten fram.
    Blu-ray.com - Bonus View Exposed: Resident Evil: Extinction

Despite what some people have warned about, a non-Bonus View player will not explode upon reading a Bonus View disc. As you can see from the last picture, the disc has accurately detected that my Panasonic DMP-BD10 is not a v1.1 player, and has not given me the option to watch the PIP content. No other content is affected; the player simply works like it should.

And of course, the film looks and sounds amazing.

Dette er tross alt bare en visualisering av "audio commentary", hvis jeg ikke har misforstått. Aldri har jeg giddet å se opp igjen hele filmen, hvor regissøren og ett par skuespillere snakker om alt mulig rart mens filmen går. Forskjellen blir nå at man får se denne kommenteringen i et lite bilde på skjermen.

Vel, sikkert mange som synes dette er drit kult. For min del ser jeg heller selve filmen opp igjen
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er tross alt bare en visualisering av "audio commentary", hvis jeg ikke har misforstått. Aldri har jeg giddet å se opp igjen hele filmen, hvor regissøren og ett par skuespillere snakker om alt mulig rart mens filmen går. Forskjellen blir nå at man får se denne kommenteringen i et lite bilde på skjermen.

Vel, sikkert mange som synes dette er drit kult. For min del ser jeg heller selve filmen opp igjen
    Og internet features.. men er det ikke akkurat det samme vi sier, men med forskjellige ord?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Jeg skjønte heller ikke helt hva Arty mente der, men det har vel kanskje blitt en vane å tolke alt du skriver i verste mening ;-)

Dette viser vel også at det ikke bare er det som finnes på plata som gjør at vi får forskjellige resultater når vi gjør denne typen sammenligninger, men at forskjellig hardware har vel så mye å si.

Kanskje bør alle slike sammenligninger i fremtiden gjøres på Samsung BDP-UP5000. Da er ihvertfall hardwaren lik :-)
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Og internet features.. men er det ikke akkurat det samme vi sier, men med forskjellige ord?
    Profile 1.1 handler vel stort sett om PiP, etter hva jeg har forstått. Internet features kommer på Profile 2.0.

Men noen synes sikkert at PiP er kjempekult og veldig underholdende. Jeg, som sagt, ser heller selve filmen om igjen. Dessuten synes jeg det er nok av nyskapende ekstramateriell gjennom BD-J. POTC er ett godt eksempel, men terningspill mot filmens skuespillere.

Slike ting har jeg faktisk trua på kan slå igjennom. Også for HDi, selvfølgelig. Nye artige interaktive ting, hvor f.eks skuespillerne tar deg med inn i en interaktiv verden hvor du selv staker ut kursen. Og ikke bare at en små-blærete regissør som forteller om hvor flink han eller hun er: "wow, this is a really cool part...ha-ha-ha....cool" osv osv

Sikkert uendelige muligheter med BD-J og HDi, men akkurat PiP klarer jeg liksom ikke å hoppe i stolen av begeistring for...Er PiP og Profile 1.1 noe mer, eller er det PiP og thats it
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blu-ray.com - Bonus View Exposed: Resident Evil: Extinction

Despite what some people have warned about, a non-Bonus View player will not explode upon reading a Bonus View disc. As you can see from the last picture, the disc has accurately detected that my Panasonic DMP-BD10 is not a v1.1 player, and has not given me the option to watch the PIP content. No other content is affected; the player simply works like it should.

And of course, the film looks and sounds amazing.
    OK, ser ikke ut som denne filmen tar i bruk chroma keying, i hvert fall. Det virker heller ikke som om PiPen er i HD, for i så fall regner jeg med de ville nevnt dette.

For øvrig er det vel ikke så veldig mange som har påstått at spillerne vil frike ut av at platene kommer med innhold de ikke kan spille av. Det som er det store usikkerhetsmomentet er hvordan forbrukere som ikke har Bonus View-kompatible spillere vil reagere når de finner ut at filmene de kjøper inneholder features de ikke får tilgang til før de har kjøpt seg ny spiller.

Dette er tross alt bare en visualisering av "audio commentary", hvis jeg ikke har misforstått.
    Det er den vanligste bruken av PiP til nå, ja. Det er heller ikke uvanlig å vise storyboards e.l. underveis.

Aldri har jeg giddet å se opp igjen hele filmen, hvor regissøren og ett par skuespillere snakker om alt mulig rart mens filmen går.
    Jeg synes faktisk kommentarspor kan være veldig interessante å høre på. Men det avhenger veldig av hvem det er som snakker. I litt for mange tilfeller er det bare vås, dessverre.

Forskjellen blir nå at man får se denne kommenteringen i et lite bilde på skjermen.
    I det store og det hele, ja. Jeg er ikke fullstendig overbevist ennå om at et kommentarspor med PiP er så fryktelig mye bedre enn bare lydsporet, men jeg er villig til å gi studioene litt mer tid til å overbevise meg.

Jeg synes kommentarspor generelt er en veldig grei unnskyldning for å se en film på nytt. De inneholder ofte interessant informasjon, slik at man kan fordype seg ytterligere i filmen. Men, som sagt, det avhenger veldig av hvem som snakker. Jeg foretrekker kommentarspor med regissøren av filmen. Sporene med skuespillere pleier ikke være like interessante.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..Kanskje det blir litt som på filmen The Fly. Der zippet han seg selv, for så å unzippe seg selv i en annen pod. Det var ett eller annen som skjedde i den prosessen som egentlig ikke skulle skje Jeg vil uansett tro at risikoen for å miste noe på veien hadde vært vesentlig mindre om han bare åpnet døren på pod nr.1, ruslet bort til pod nr. 2, lukket døren, åpnet den igjen og sa "ta-daaa!!!". Noe jeg ser på som uncompressed. Tar mye plass, men man er garantert å ikke miste eller at infoen blir tolket om og tuklet med på veien...

hehe.. du må huske på at i den filmen var det ikke noe galt med selve zip'ingen men en flue lurte seg inn i kabinettet sammen med han. Altså fungerte det i teorien men ytre omstendigheter medførte de katastrofale feilene ;-)

zip er alltid 100% og tillater ikke feil. Og lossless skal i teorien være det også. Og jeg ville tro at når reciever gutta får litt mere erfaring med dette så vil vi etterhvert ikke høre forskjell (PCM vs lossless).

Når det kommer til manglende funskjonalitet i BD så kan man ikke si at det ikke er uheldig. Heldigvis er de fleste BD avspillere PS3'ere som lett lar seg oppgradere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre som har lagt merke til AVShop reklamen som ruller og går øverst på siden?

3599 kr for en Sony S300 inkludert 6 Blu-ray filmer! Ikke verst.

Vet man ikke bør reklamere for ting her men ble gledelig overasket over akkurat den :-)

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opprinnelig skrevet av ARTY
    Dette begynner å bli lavmål fra din side. Når du får den praktiske forklaringen som slår ihjel ditt negative HDDVD argument så tyr du til ufinheter. Fy for skam SVS!-man !ops:
    Du tar ikke munnen full når du hevder andre kommer med lavmål, eller:???: Dersom du hadde lest det jeg skrev, og ikke bare sett rødt hver gang du ser en blå logo; så hadde du skjønt at dette overhode ikke var noe negativt om hverken Transformers lyd, Paramount eller HD DVD. Det var faktisk en erkjennelse av at min oppfattelse av den litt skuffende lyden på Transformers kunne ha noe med min eldrende (og utgåtte) HD-XA1 å gjøre. Hvorfor? Jo, fordi filmen spilte av med kanonlyd på XE1.
    Kan ikke skjønne at min kritiske bemerkning kunne misforstås.
    Den hadde selvfølgelig ikke noe med din kommentar om Transformers eller XE1.
    De kommenterte jeg lengere ned i innlegget. Men siden du og andre må ha det inn med teskje; her er det jeg reagerte på:

Nå er du i ditt gamle tåpelige humør igjen, hvor du slenger av deg med nye apekommentarer.

Men hvorfor forsøke å forklare deg dette. Du vet jo alt. Selv det du ikke har peiling på, vet du
    Touché SVS!-man? Litt overdrevent sår?

Du får stå for dine egne ord og vendinger så skal jeg stå for mine.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå begynner det å bli tydelig at 2008 er HD DVDs år når det gjelder nye godutgivelser, med salgspotensiale. Beowulf er bekreftet med utgivelse 26. februar, eksklusivt på HD DVD HD DVD Disc Details: Beowulf (2007) | High-Def Digest Samtidig kommer American Gangster, og dette er bare den spede begynnelse....

Jeg har jo tidligere spådd at februar/mars blir tidspunktet hvor HD DVD vil begynne å tangere/overgå Blu-Ray på disksalget. Vi får se da.... Jeg tror det eneste som kan velte det hele er om Warner skulle få solstikk før den tid, og gå helt og holdent blu, men det tror jeg ingenting på selvsagt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Nå begynner det å bli tydelig at 2008 er HD DVDs år når det gjelder nye godutgivelser. Beowulf er bekreftet med utgivelse 26. februar, eksklusivt på HD DVD HD DVD Disc Details: Beowulf (2007) | High-Def Digest Samtidig kommer American Gangster, og dette er bare den spede begynnelse....
    Beowulf blir rå på HD DVD... Ser også fram til den nyeste Indiana Jones :!:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blu-ray hadde unektelig bedre lineup for 2007 mens HD DVD ser veldig mye mere spennende ut neste år. Men vi vet jo ikke hva som faktisk slår an da. Blir uansett spennende.

For min del virker fremtiden DUAL

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDDVD Promotional Group har en stor presse konferanse på CES 7-10 januar, kan regne med at de har holdt tilbake release informasjon for 2008, så de har noe å annonsere der.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    HDDVD Promotional Group har en stor presse konferanse på CES 7-10 januar, kan regne med at de har holdt tilbake release informasjon for 2008, så de har noe å annonsere der.
    WOW! Pressekonfranse på CES! Det blir de sikkert alene om...

Eller kanskje ikke;
    2008 International CES:*Exhibitor Press Event Schedule

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD DVD er desimert i Japan:

Live from Japan: HD-DVD, what is that? Is this a new kind of Tofu, some tasteless stuff ? : Akihabara News .com

Live from Japan: HD-DVD, what is that? Is this a new kind of Tofu, some tasteless stuff ?

I Japan har BD en markesandel på nesten 20%:

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    I Japan har BD en markesandel på nesten 20%:
    I følge siden du linker til, er jo BD desidert størst?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av twelve
    20% av totalmarkedet. Dvs. inkludert DVD.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av twelve
    Esp1 glemte å poengtere at BD hadde 20% av det totale disk salget i Japan, DVD inkludert. Det var jo utrolige tall i grunn ...

At HD DVD har puslete tall i Japan visste vi jo fra før

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teedjay
    Esp1 glemte å poengtere at BD hadde 20% av det totale disk salget i Japan, DVD inkludert. Det var jo utrolige tall i grunn ...
    Nåja, han "glemte" nok også å poengtere at dette ikke var snakk om disksalg. Helt sikkert en ren forglemmelse. Esp1 ville sikkert ikke prøvd å villede oss med vilje.

today the BDA or Blu-Ray Disc Association, asked the Japanese company GfK Marketing Services Japan Ltd. to investigate on that matter, and to find out which format between the DVD, HD-DVD and BLU-RAY is the leading one in Japan (when it comes to media recorders)
    Det er altså snakk om markedsandelene til spillere med opptaksmuligheter. Jeg tviler ikke et sekund på at BD knuser HD DVD også på disksalg i Japan, men denne statistikken sier (så vidt jeg kan se) ingenting om dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blade Runner

Ooooh. Nå ankom endelig 5-disk-utgaven av Blade Runner. Tidligere i dag fant jeg også den nye 3-CD versjonen av soundtracket i postkassa, så jeg har varmet opp til filmen med å høre på disse CDene.

Highdefdigest ser også ut til å være fra seg av lykke etter å ha anmeldt utgivelsen. En femmer for film, video, audio og ekstramateriale, så det måtte jo bli en femmer totalt.

My prescious

Side 489 av 653 FørsteFørste ... 349 359 369 379 389 399 409 419 429 439 449 459 469 479 485 486 487 488 489 490 491 492 493 499 509 519 529 539 549 559 569 579 589 599 609 619 629 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •