HD formatkrigen. - Side 484

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 484 av 653 FørsteFørste ... 344 354 364 374 384 394 404 414 424 434 444 454 464 474 480 481 482 483 484 485 486 487 488 494 504 514 524 534 544 554 564 574 584 594 604 614 624 ... SisteSiste
Viser resultater 9,661 til 9,680 av 13053
    Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Opsahle
    Ellers er denne krigen virkelig lavmål med stadig sverting av motstandere.. Når også direktører slenger seg på som sist eksempel ( Når en slipper en så tøvete melding som at man har hørt et rykte om at warner går blu så er det kun for å sverte og skape usikkerhet for motstanderen. Dessverre er verden full av ukritiske og mindre begavete journalister som tar dette videre) så kan en ikke forvente mere av enkle forumdeltakere på begge sider.
    Ingen grunn til å klage over denne tråden. Dette er faktisk mere dannet oppførsel enn under presidentvalget i USA, verdens største 'demokrati'

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Salg Axelmusic.com

Her er det en nettbutikk som selger mer HD DVD enn BD

Sakset fra nettsiden (AxelMusic - DVD Movies, Shop for Blu-Ray Films, Buy New HD-DVD Movies online)

BLU-RAY HD-DVD
    Weekly 41.7% 58.3%
    Monthly 45.1% 54.9%
    Yearly 47.3% 52.7%

Releases 552 460
    * Based on AxelMusic sales

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg klarer ikke å skille ESp1 og SVS-man..
    Samme her, samt GT Skyline karen. Har for min del med at de har samme avatar og uttrykksform.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessverre er verden full av ukritiske og mindre begavete journalister som tar dette videre) så kan en ikke forvente mere av enkle forumdeltakere på begge sider.
    Bare et kontrollspørsmål: Mente du egentlig "enkelte", eller mener du faktisk "enkle" her?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    At Toshiba gikk tomme for spillere, vitner vel bare om at de solgte sinnsykt med HD DVD-spillere. Når kommer effekten?
    Når ble disse solgt for 99$? Hvor mange filmer var det med? Tror du dem ser film hver dag? Neppe.... Finner det overveiende sannsynlig at mange av de som kjøpte 99$ spillerene ikke ser like mye film som deg og meg her inne. Å forvente at de solgte spillerene sist uke slår ut på salgsstatistikken neste uke neppe er forenelig med sannheten.

Et spørsmål jeg har stillt forumdeltakerene her inne før: Hva annet enn han nestlederen i styre til et konkurerende studio sier at Warner skal gå fra lilla til blå? Salgstallene? Som på totalen med nøytale øyne har endret seg minimalt det siste halve året - med bare en mindre dragning mot blått.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Jeg har ikke noe imot om begge formatene overlever, men jeg tror faktisk de er alt for like til at det kan skje. HD DVD og Blu-ray henvender seg i praksis til nøyaktig samme markedssegment, og da tror jeg det blir vanskelig for begge formatene å overleve over tid.

Jeg tror den eneste måten begge formatene kan overleve på, vil være om alle studioene deler markedet seg i mellom, og tvinger forbrukerne til å ha spillere til begge formater. Dette vil fungere best dersom Warner dropper BD (og jeg har ingen formening om hvor sannsynlig dette er), ettersom dette vil gi de to formatene omtrent 50% av markedet hver.
    Korrekt. Og Warner har gått ut og sagt at de har lagt opp til at forbrukerne kan velge vilket format som skal vinne før de tar en avgjørelse. Fortsetter skyttergravskrigen må Warner snart skjære igjennom.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ryktene på nettet sier at Sony frigir firmware 2.10 til PS3 i morgen den 18.12. Med den oppgraderingen blir PS3 en final standard profile BD-spiller.

Ved utgangen av inneværende fiskal år (mars 2008?) så forventer Sony å ha solgt 11 mill PS3.

PS3 effekten på BD-markedet vil bare ta seg ytterligere opp i tiden fremover.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Med den oppgraderingen blir PS3 en final standard profile BD-spiller.
    Hva innebærer dette?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Impulsiv
    Her er det en nettbutikk som selger mer HD DVD enn BD

Sakset fra nettsiden (AxelMusic - DVD Movies, Shop for Blu-Ray Films, Buy New HD-DVD Movies online)

BLU-RAY HD-DVD
    Weekly 41.7% 58.3%
    Monthly 45.1% 54.9%
    Yearly 47.3% 52.7%

Releases 552 460
    * Based on AxelMusic sales
    Fy da, sier du at en europeisk nettside selger mer HD DVD enn BD. Men jeg trodde alle HD DVD eiere importerte fra USA, siden HD DVD gjorde det så bra der borte?

Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Hva innebærer dette?
    Det betyr vel Profil 1.1, og når filmen har ekstra matrialet linket mot nettet, så må du hente dette ned selv, og ikke direkte fra filmen. Men hente det selv, og få det på harddisken til PS3, eller med standalone spillere, med en minnebrikke. BD siden har litt igjen på den delen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Jeg har undret meg lenge over hvorfor salgstallene av discer er det eneste dere snakker om.Det er etter det jeg vet ikke mulig å spille HDDVD på BD og omvendt? Det som er et faktum er at det er solgt veldig mange HDDVD spiller de siste månedene og det er naturlig at disse kundene begynner å kjøpe filmer etterhvert? Dette vil på litt sikt slå positivt ut for HDDVD, og det er hevet over tvil at så lenge de selger/gir bort spillere til en vesentlig lavere pris enn BD så vil de fortsette å selge flere standalone spillere enn BD.Videre er det klart at Warner aldri vil gi slipp på den delen av markedet som har økende salg av spillere.Dersom fordelingen er 70/30 så vil de aldri gi slipp på 30% av markedet og særs ikke når vi vet at det er billigere å produsere HDDVD plater en BD.Som markedsføringsmann ville jeg vært svært intressert i salget av spillere fremover.De som selger flest spillere vil tilslutt vinne kampen.
    Det er vel den strategien som Tosh har lagt seg på når de selger sine boxer til lavpris.Til de som har bekymret seg for Toshibas økonomi så er den veldig sterk.Deres printer og dataavdeling er meget lønnsomme og har høye aksjekurser.Hvordan ser Sony ut? Grunnen til at Sony ikke kan selge varene sine til så lave priser som konkurrenten er at de ikke har råd.Jeg har begge systemene og er happy med det og jeg er villig til å bli med på veddemålet om Warners overgang til bare å gi ut BD, og satser en hundrelapp på at HDDVD overlever.
    Stølen
    Endelig en mann med litt vett i skallen
    Folk, spesielt blå-folket skjønner ikke dette her. De er opptatt hvordan salget er i dag og de skjønner ikke at det faktisk finnes noe som heter markedsstrategi.
    Hva vil blå-folkene si når Toshiba holder prisene nede som de vil gjøre?
    Enkel logikk:
    Pris vs Kvalitet.
    Noen foretrekker kvalitet fremfor pris, andre pris fremfor kvalitet. Det jeg kan si med 100% sikkerhet er:
    Pris og kvalitet i samme pakken er noe alle vil ha.

HD-DVD leverer samme kvalitet som BD og vice versa.
    HD-DVD er billigst å lage.
    HD-DVD er billigst å kjøpe.

Toshiba har både råd og muligheter til å holde prisene nede.
    Det finnes ikke noe bedre reklame i verden som lavest pris men behold kvaliteten.
    Dette vet Warner og de vet også at HD-DVD er det markedet som vil vokse og bli størst med tiden. (Så lenge HD-DVD er billigst å lage og kjøpe)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2

Det betyr vel Profil 1.1, og når filmen har ekstra matrialet linket mot nettet, så må du hente dette ned selv, og ikke direkte fra filmen. Men hente det selv, og få det på harddisken til PS3, eller med standalone spillere, med en minnebrikke. BD siden har litt igjen på den delen.
    Litt usikker på hva du egentlig svarer på her?

Den kommend oppgraderingen av PS3 betyr støtte for sekundær audio og video dekoding. BD har her vesentlig mer fancy finesser enn tilsvarende på HD DVD. Derfor har det tatt tid å ferdigstille. Løsningen som finnes i HD DVD er basert på teknologi implementert i gammel silisium.

Når det gjelder BD-Live så er det ikke annonsert noen slike plater per i dag. Hardware-messig så kan PS3 oppgraderes til dette også når den tid komer (trolig en gang til neste år).

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av my2cents
    Dette vet Warner og de vet også at HD-DVD er det markedet som vil vokse og bli størst med tiden.(Så lenge HD-DVD er billigst å lage og kjøpe)
    Toshibas feil er å dumpe prisen i et foprsøk på å fremskynde adopsjonen av HD DVD hos hvermansen - som egentlig ikke er så interessert i dette før det blir mye mer mainstream. Prisen på BD-spillere er mer en billig nok til å selge til det markedssegmentet som per dags dato er interessert i HD fra plate. Sånn vil det være lenge ennå.

Noen av oss har dessuten kjøpt en fremragend multimediamaskin og fått med BD-delen gratis. Slå den Toshiba!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hva er egentlig forskjellen ?

Det er ganske morsomt å lese alle innleggene her. Det eneste som alle virker enige om er at det er "den vanlige bruker" som vil avgjøre det hele. Per dags dato er det et high-end format (både det røde og det blå) med en forholdsvis liten andel av det totale salget.

Jeg er, som sikkert de fleste andre, blitt værende på gjerdet fordi jeg forsøker å unngå og kjøpe "katta i sekken" når jeg tar et valg. Riktignok har ungene fått en PS3 til jul (når Elprice endelig sender den en gang, kanskje før jul ??), men den kommer nok til å bli brukt primært til spilling.

Men fra mitt ståsted lurer jeg på den store forskjellen. Jeg vet at BR har større kapasitet og potensiale for bedre bilde. Til gjengjeld har HD-DVD noe mer pålagt støtte for lydformater, men det som er opsjoner på BR ser jo ut til å bli standard uansett. HD-DVD har tvunget Ethernet kontakt, men bortsett fra at firmware oppgraderinger blir lettere å gjennomføre ser jeg ikke noe umiddelbar bruk her. Hverken HD-DVD eller BR vil være kraftige nok til skikkelig interaktivitet. Det blir Internet i sin barndom. Og vil det virkelig slå an ? Og dersom en skal ha tvungen Ethernet kontakt, hvorfor ikke Wireless ? Hvem (av oss vanlige dødelige) er det som trekker egen TP-kabel for å plugge inn DVD spilleren ?

Når det gjelder interaktivitet baserer BR seg på Java (en av grunnene til at MS ikke støtter BR aktivt), mens HD-DVD skal benytte Microsoft sin motor (WinCE basert, og derfor støtter MS HD-DVD).

Selv om jeg er enig i siste testen i L&B at PS3 ser ut som et veldig godt kjøp blir jeg nok værende på gjerdet litt til. Hvis BR får et skikkelig overtak neste år får jeg heller gå til innkjøp av en ekstra PS3. Hvis ikke er sikkert Toshiba fortsatt i markedet for å selge billgere spillere med xxx antall filmer. Deler av feriepengene skal uansett brukes på ny forsterker og en HD spiller (i et eller annet format).

Uansett så blir 2008 spennende både fordi det kanskje kan bli en avgjørelse og fordi uansett utfall så er det aldri kjedelig å lese denne tråden.

Ha en god jul

:-) fra en amatør....

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt usikker på hva du egentlig svarer på her?

Den kommend oppgraderingen av PS3 betyr støtte for sekundær audio og video dekoding. BD har her vesentlig mer fancy finesser enn tilsvarende på HD DVD. Derfor har det tatt tid å ferdigstille. Løsningen som finnes i HD DVD er basert på teknologi implementert i gammel silisium.

Når det gjelder BD-Live så er det ikke annonsert noen slike plater per i dag. Hardware-messig så kan PS3 oppgraderes til dette også når den tid komer (trolig en gang til neste år).
    Siden enkelte her har påpekt at Esp1 og jeg er "forumbrødre", så er det selvsagt hyggelig Men jeg skal for en gangs skyld rette litt på Esp1, angående BD-Live plater:
    'Saw IV' Blu-ray to Feature Web-Enabled "MoLog" | High-Def Digest

Tipper også PS3 blir den første BD-Live spilleren, og at dette er klart om ikke så alt for lenge...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser heller ikke det samme maset om at HD DVD har fordel hva angår pris. For som Esp1 påpeker, så er BD riktig priset ift kundegruppen for HDM. De som på død og liv (som meg selv) må ha det beste innen bilde og det nyeste innen receivere og HDMI-versjoner, leter ikke internett rundt etter $99 HD-spillere.

Og akkurat nå som Samsung BD1400 (bitstream over HDMI) koster kun $270, så kommer kommer Sony med dette:

Sony Blu-ray Player Dips Below $300 Mark
    Mon Dec 17, 2007 at 01:11 PM ET
    Tags: High-Def Retailing, Sony, Amazon, Best Buy, Circuit City (all tags)

The latest in a series of price drops for high-def players on both side of the aisle, several retailers have dropped their prices on Sony's BDP-S300 to record-low levels.

The player, which carries a $399 MSRP, is now being sold by Best Buy and Circuit City for just $299. At press time, Amazon.com was offering the player for just $294.ADVERTISEMENT

This new price drop comes only a week after the same retailers dropped their prices on Samsung's BDP-1400 Blu-ray player to similar levels (by mid-week, Amazon was selling that model for $270, setting a new low-price record for a Blu-ray player).

Og så skal vi ikke glemme at salget av PS3 har virkelig begynt å ta av. Snart finnes 10 millioner BD-spillere der ute:-D

Akkurat nå har BD alle fordelene. Tidligere hadde HD DVD fordelen med vesentlig lavere pris. Ikke nå lenger...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Akkurat nå har BD alle fordelene. Tidligere hadde HD DVD fordelen med vesentlig lavere pris. Ikke nå lenger...
    Hehe.. Det er jo tross alt spillere som er "utgått på dato" de selger ut til den prisen da , det kan du ikke si om Toshiba sine HD DVD spillere. Og selv om du ikke tar hensyn til det, så er det fortsatt et stykke ned til prisene du kan få Toshiba sine spillere for. Husk at du får med 2 filmer i pakken, pluss at du ofte får plukke flere filmer på Amazon.com.

Uansett, veldig bra at Blu-Ray følger med i priskrigen. Spilleren er teknisk veldig bra, men jeg har ikke sansen for at de er såpass treig på å loade nyere filmer.. Det er en ting at HD-spillere er treig å starte opp, men når de i tillegg brukker opptil 2 minutter fra du setter inn plata til filmen starter opp, så blir det idiotisk.. :-(

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Hehe.. Det er jo tross alt spillere som er "utgått på dato" de selger ut til den prisen da , det kan du ikke si om Toshiba sine HD DVD spillere. Og selv om du ikke tar hensyn til det, så er det fortsatt et stykke ned til prisene du kan få Toshiba sine spillere for. Husk at du får med 2 filmer i pakken, pluss at du ofte får plukke flere filmer på Amazon.com.

Uansett, veldig bra at Blu-Ray følger med i priskrigen. Spilleren er teknisk veldig bra, men jeg har ikke sansen for at de er såpass treig på å loade nyere filmer.. Det er en ting at HD-spillere er treig å starte opp, men når de i tillegg brukker opptil 2 minutter fra du setter inn plata til filmen starter opp, så blir det idiotisk.. :-(
    Skal du begynne med den retorikken igjen, nå da. Utgåtte spillere...Vel, jeg vil si at 1080i-spillere har gått ut på dato...

Og ang loadingtider så er det kun PS3 og Panasonic BD30 som loader under 30 sek. Vet ikke om noen Toshiba-spiller som er så rask uansett.

Jeg vet heller ikke om en HD DVD-spiller som har 1080/24 ut med bitstream av de nye lyd-codecs over HDMI til under $270...Den billigste HD DVD med slike specs koster (det jeg kjenner til) $330.

Priser på hhv. $270 og $290 kommer til å selge mange stand-alone BD-spillere.

Hvor lang tid bruker din HD-A1 på å loade, tklev? Den er i allefall ikke raskere enn min HD-XA1. Og kan du vente over 1 min, tror jeg ikke det er store problemet å vente opp mot 2 min. Hvis ikke kan man kjøpe seg en PS3...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshibas feil er å dumpe prisen i et foprsøk på å fremskynde adopsjonen av HD DVD hos hvermansen - som egentlig ikke er så interessert i dette før det blir mye mer mainstream. Prisen på BD-spillere er mer en billig nok til å selge til det markedssegmentet som per dags dato er interessert i HD fra plate. Sånn vil det være lenge ennå.

Noen av oss har dessuten kjøpt en fremragend multimediamaskin og fått med BD-delen gratis. Slå den Toshiba!
    BD-delen gratis du liksom. Hva tror du PS3 hadde kostet om den ikke hadde BD spiller?
    Blir samme som jeg sier bærbare jeg kjøpte fra Toshiba er en multimedia/data maskin og fått med HD-DVD delen gratis. Slå den Sony!

Det som er nesten litt morsomt er at BD leiren ønsker en rask HD-DVD død og det har jo blitt erklært av blå-folket x antall ganger BD har vunnet (noe som ikke stemmer i det heletatt)
    Mainstream som du snakker om har begynt å åpne øynene, det er flere og flere som vil ha HD på sitt nye TV.
    Toshiba kjører sin greie med faste lave priser og kvalitet og de vil komme best ut av det.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hiddefdigest:

PS3 to Go Blu-ray Profile 1.1 With New Firmware Update
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min XA1 bruker akkurat 1min på å starte opp, og så bruker den eksakt 1minutt på å starte opp en disk.

Etter hva jeg skjønner bruker enkelte BD spillere ca 50sek på å starte opp, og opptil 2minutter å starte enkelte disker.

Nå er jo XA1 en utgått modell, så jeg vet ikke hvordan det stiller seg i forhold til nyere modeller.

Uansett, den er fullt operativ med all interaktivitet fra dag 1.
    BD spillerene som har kommet hittil er straks "avleggs" siden de ikke støtter BD 1.1 eller 2.0 (unntatt PS3).

Side 484 av 653 FørsteFørste ... 344 354 364 374 384 394 404 414 424 434 444 454 464 474 480 481 482 483 484 485 486 487 488 494 504 514 524 534 544 554 564 574 584 594 604 614 624 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •