HD formatkrigen. - Side 483

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 483 av 653 FørsteFørste ... 343 353 363 373 383 393 403 413 423 433 443 453 463 473 479 480 481 482 483 484 485 486 487 493 503 513 523 533 543 553 563 573 583 593 603 613 623 ... SisteSiste
Viser resultater 9,641 til 9,660 av 13053
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Vel, hadde dette vært en fotball-liga, og laget Blu-ray hadde vunnet hver kamp, hver uke med flest mål; så hadde BD vært ligamestere for 2007.

I en krig så er det aldri noe deadline. Men når motstanderen mer eller mindre knuses på alle verdens kontinenter; ja, faktisk i samtlige land i verden i hele 2007, så er det ikke feil å si at krigen er vunnet. Vi vet at krigen ikke er helt over før HD DVD kaster inn håndkleet, men uansett vil jeg si at krigen er vunnet. HD DVD vil aldri vinne dette. De vil nok ikke en gang vinne en eneste uke-seier. Og antagelig gir de seg ikke før resultatet er 99/1...

En krig kan vær vunnet lenge før fienden kapitulerer...
    Grøss og gru for noen analogier, misliker både krig og fotball.

For meg ville en bedre sammenligning vært EU kampen. Der har tillhengerne siden 1970 tallet påstått at "krigen" om medlemskap er vunnet under alle avstemningene helt frem til resultatet forelå. Meget slak læringskurve demonstrert.

Skjønner ikke denne stadige trangen til å erklære "seier". Når vi kommer til februar 2008 og det fremdeles ikke er noen avklaring så vil ikke det føre til at du gir opp ditt prosjekt. Det er det jeg mener med slak læringskurve.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Problemet var vel at det ikke var nok spillere. Mange butikker gikk tomme.

Men disse sterke uttrykkene (ikke bare myntet på deg SVS man) kommer hver gang BD har hatt en meget god uke. Slik som forrige uke når POTC3 ble sluppet uten motstand fra HD DVD.

Disse salgstallene vil variere begge veier, oppimot 70-75 for BD i ekstrem uker, og HD vil kanskje komme over 50 i uker med storslipp (hvis ikke BD siden slipper BOGO slag for å forhindre det).

Men det er ukene i mellom som viser hvordan det står, og de lyder på 60/40, og den forskjellen er ikke stor nok for at Warner velger en side, hvis de da ikke ønsker seg kun ett format. Det er ikke sikkert at de tror HD vil ta enda kjappere av, selv med kun ett format. De ser sikkert litt lenger inn i fremtiden, og ser kombispillere fra flere produsenter.

Og slik som det er nå (60/40) så vil nok ikke Warner som nummer 1 i HD verden gi slipp på 40% av markedet.
    At Toshiba gikk tomme for spillere, vitner vel bare om at de solgte sinnsykt med HD DVD-spillere. Når kommer effekten?

Og at BD har BOGO-salg; vel HD DVD har jo også BOGO-salg. Og ikke en gang har HD DVD hatt over 50%.

Når du sier 60/40 fordeling for hele året så er jo dette riktg. Men bare litt. For dette tallet gjelder KUN for USA, og 40% har HD DVD fordi at såpass mange importerer filmer der i fra. Men selv da klarer de ikke mer enn 40%.

Jeg tipper at Warner også ser på resten av verden, og hvordan BD ligger an der. Og jeg gjentar:

Europa 4:1, Japan godt over 90%, Australia ca 90%.

Warner ser at PS3 selger meget godt for tiden. Samtidi er prisene på stand-alone gått ned, og selger også godt. De vet at de ikke trenger å markedsføre for å få folk til å handle BD-spillere. Alt de trenger er å opplyse om at PS3 er en BD-spiller.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blu-boysa har erklært seg som vinner av krigen nå så mange ganger at det er direkte komisk
    Det store spørsmålet nå derimot, er hvorvidt Disney går nøytale før eller etter at Warner går HD-ekslusiv...det blir spennende å se fremover

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    Blu-boysa har erklært seg som vinner av krigen nå så mange ganger at det er direkte komisk
    Det store spørsmålet nå derimot, er hvorvidt Disney går nøytale før eller etter at Warner går HD-ekslusiv...det blir spennende å se fremover
    Og dette utsagnet er IKKE komisk...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2

Og slik som det er nå (60/40) så vil nok ikke Warner som nummer 1 i HD verden gi slipp på 40% av markedet.
    Det som er interessant er hva som er Warners fordeling på BD og HD DVD?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At Toshiba gikk tomme for spillere, vitner vel bare om at de solgte sinnsykt med HD DVD-spillere. Når kommer effekten?

Og at BD har BOGO-salg; vel HD DVD har jo også BOGO-salg. Og ikke en gang har HD DVD hatt over 50%.
    Nå her det vel ikke vært ett BOGO slag for HD DVD uten at BD har hatt en eller flere samtidig, og effekten har vært den samme ser det ut til 60/40 i USA

Sitat Opprinnelig postet av sage
    Disney kommer ikke til å gå nøytrale før 51 GB disken til HD DVD er ute, og da kun hvis den funker mot eksisterende spillere. Da begynner de nok å snuse på nøytralitet. Kommentaren derifra har vært at HD DVD har hatt for lite lagringsplass for hvordan de ønsker å bruke platene. Da både ekstrem bilde kvalitet og hauger av ekstra (i HD) på en og samme disk.

Hadde HD DVD i dag hatt samme lagrings kapasitet så ville Disney vært HD eksklusiv pga interaktiviteten over nettet som BD snart kommer med, men ingen vet vel når de kommer med den som funker slik som HD DVD, direkte koplet mot nettet (altså profil 2.0).

Men 51 GB disken er fortsatt ett lite mysterium, vi får se når det kommer noen nye uttalelser fra Toshiba, tipper kanskje CES?, kanskje senere.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1

Det hadde vært gode tall å ha.

Men tror ikke det vil være så annerledes. De som har begge formater, har nok ett hovedformat, og kjøper Warner tittler på det formatet. Jeg har så langt kun handlet "Space Cowboys" på BD fra Warner. Og den var ikke helt perfekt. En tidlig release med MPEG 2, fra den tiden Warner hadde mest fokus på HD DVD. Ikke det beste eksemplet. Men i dag så er nok utgivelsene helt like, foruten lydsiden, selv om man i teorien er lik der også. (Ja jeg vet om den lille forskjellen på siste Harry Potter film)

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DET er jeg helt enig i. Det er når en ser på fordelingen av en film som gis ut på begge format med tilnærmet samme distribusjon at en kan se noe som helst.

Kan ikke si at jeg har sett tall for Warners salg av BD vs HD. Finnes de tigjengelige?

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer

For meg ville en bedre sammenligning vært EU kampen. Der har tillhengerne siden 1970 tallet påstått at "krigen" om medlemskap er vunnet under alle avstemningene helt frem til resultatet forelå. Meget slak læringskurve demonstrert.

Skjønner ikke denne stadige trangen til å erklære "seier". Når vi kommer til februar 2008 og det fremdeles ikke er noen avklaring så vil ikke det føre til at du gir opp ditt prosjekt. Det er det jeg mener med slak læringskurve.
    EU kampen? Det er vel bare på papiret at Norge ikke er medlem. I praksis er vi gjennom EØS mer bokstavtro medlemmer en mange andre ekte medlemsland.

BD er og blir det dominerende HD formatet.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EU kampen? Det er vel bare på papiret at Norge ikke er medlem. I praksis er vi gjennom EØS mer bokstavtro medlemmer en mange andre ekte medlemsland.

BD er og blir det dominerende HD formatet.
    Hei Esp1

Er du og SVS hemmelige tvillinger. Når jeg siterer han svarer du og omvendt ("blues brothers")

Ser at du har vanskelig for å akseptere realiteter. Vi ER IKKE, gjentar, vi ER IKKE EU medlemmer. Det er faktisk på papiret en blir medlemmer. Det hjelper ikke hvor mye en argumenterer med EØS osv, vi er faktisk IKKE MEDLEMMER. Forson deg med det.

At BD dominerer er en smaksak, gjerne for meg! Det som er avgjørende for meg er å kunne se film i HD.
    Poenget her var denne stadige trangen til å erklære seier når den faktisk ikke eksisterer enda.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, da kan du sikkert forklare hva som evt skulle gjøre DTS-HD MA bedre enn de andre tapsfri codecene som er tilgjengelig (Dolby True HD, PCM).
    Hvorfor i all verden skulle jeg gjøre det??

Tolket du det dithen at jeg sa at det var det overlegent beste lydformatet? Kanskje hårsår for det siden din playstation ikke dekoder dette enda..?

Om du ser etter, så er det BD plater også der...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    DET er jeg helt enig i. Det er når en ser på fordelingen av en film som gis ut på begge format med tilnærmet samme distribusjon at en kan se noe som helst.

Kan ikke si at jeg har sett tall for Warners salg av BD vs HD. Finnes de tigjengelige?
    Ikke på totalen, nei, men vi får jo se resultatet av enkelttitlene hver uke på Nielsentallene. Hittil er det vel kun Planet Earth som har gjort det bedre på HD DVD enn BD (OK, ikke en Warner-tittel, men den er nå i hvert fall nøytral).

Men nå til fredag får vi se resultatet til Harry Potter-filmene. Det tror jeg skal bli fryktelig interessant. Jeg er spesielt spent på Føniksordenen. Dette er (så vidt jeg vet) den første nyheten som er gitt ut samtidig på HD DVD, DVD og BD, der HD DVDen og BDen koster det samme. Innholdet er også (tilnærmet) likt. For å gjøre det enda jevnere, ble filmen gitt ut tidligere i Europa enn USA. I tillegg er den europeiske HD DVDen et lite hakk bedre enn den amerikanske, så det bør være relativt lite import av denne tittelen.

I den grad det finnes noen enkelttittel som kan fortelle oss hva den reelle stillingen mellom HD DVD og Blu-ray er, så må det være denne. Og jeg tviler sterkt på at det blir så sterke utklassingssifre her at Warner vil konkludere med at de like gjerne kan kutte ut HD DVD-satsingen sin.

Personlig tror jeg forholdet blir sånn rundtomkring 55:45 i BDs favør på Føniksordenen alene. Og jeg er veldig interessert i å vite hva de andre i denne tråden tror, og da spesielt de som er overbevist om at Warner ikke lenger ser noe poeng i å fortsette å gi ut filmene sine på HD DVD.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og når fortiden forteller hvordan fremtiden blir, så blir den tatt med i vurderingen.
    Jo, men "trend" er noe helt annet enn summen for et år. Det er også noe helt annet enn enkeltuker. Du kan heller ikke plukke to enkeltuker og tegne en strek mellom disse og fremover i tid, og kalle dette en trend.

Når man skal utarbeide en skikkelig trendanalyse, så må man faktisk prøve å utjevne faktorene som ikke er formatspesifike. Sånn som f.eks. hvilke filmer som har vært utgitt (ingen burde være overrasket over at Pirates of the Caribbean 3 har solgt mer på BD enn Talk to Me har solgt på HD DVD, f.eks.), eller perioder med salg og giveaways (det at filmer selger bedre til halv pris enn til full pris, burde heller ikke overraske noen).

Ingen av oss sitter med godt nok tallgrunnlag for å si noe som helst fornuftig om hva trenden egentlig viser. Men, selv med det tynne grunnlaget vi har (i praksis Nielsen-tallene), så føler jeg meg rimelig trygg på at trenden ikke viser at 76:24 vil være noen normalsituasjon i 2008.

Julesalget skulle vi virkelig se hvordan HD DVD ville true BD og disksalget. Da hadde nemlig hundre tusner for en måned siden kjøpt seg billige Toshiba-spillere. Disse ville nå sette i gang med julesalget.
    Joda, det er nok et par HD DVD-folk her som har vært litt vel optimistiske på hvor fort man får se effekten av A2 og A3-salgene.

Week ended 6. december: 76/24 i USA
    Dette er ikke en trend.

Europe: 4:1
    Så vidt jeg husker, er dette det svakeste resultatet for Blu-ray i Europa til nå. Er du sikker på at du har lyst til å bruke markedssituasjonen i Europa som grunnlag for å snakke om trend?

HD DVD er ferdig, og Warner setter siste spikeren i kista januar 2008.
    Er det greit at vi gjør narr av deg når The Brave One slippes på HD DVD 5. februar?

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og dette utsagnet er IKKE komisk...
    vi får se8-)

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Jo, men "trend" er noe helt annet enn summen for et år. Det er også noe helt annet enn enkeltuker. Du kan heller ikke plukke to enkeltuker og tegne en strek mellom disse og fremover i tid, og kalle dette en trend.
    Nei, men fra januar til og med 6. desember så har det i snitt lagt på 60/40, hvorpå den siste målingen for julehandelen sa 76/24. Trenden er at BD leder fortsatt sterkt, og at HD DVD ikke tar innpå.

Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Er det greit at vi gjør narr av deg når The Brave One slippes på HD DVD 5. februar?
    Ja, vi får se om den slippes. Er det greit at vi andre kommer med morsomheter dersom den ikke slippes...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD DVD er ferdig, og Warner setter siste spikeren i kista januar 2008.
    Warner vil ikke kutte ut HD-DVD, og HD-DVD lever i beste velstående i Januar/Februar.
    Neste gang du er så sikker, kom med fakta og ikke med dine fantasier.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Nei, men fra januar til og med 6. desember så har det i snitt lagt på 60/40, hvorpå den siste målingen for julehandelen sa 76/24. Trenden er at BD leder fortsatt sterkt, og at HD DVD ikke tar innpå.

Ja, vi får se om den slippes. Er det greit at vi andre kommer med morsomheter dersom den ikke slippes...
    Jeg har undret meg lenge over hvorfor salgstallene av discer er det eneste dere snakker om.Det er etter det jeg vet ikke mulig å spille HDDVD på BD og omvendt? Det som er et faktum er at det er solgt veldig mange HDDVD spiller de siste månedene og det er naturlig at disse kundene begynner å kjøpe filmer etterhvert? Dette vil på litt sikt slå positivt ut for HDDVD, og det er hevet over tvil at så lenge de selger/gir bort spillere til en vesentlig lavere pris enn BD så vil de fortsette å selge flere standalone spillere enn BD.Videre er det klart at Warner aldri vil gi slipp på den delen av markedet som har økende salg av spillere.Dersom fordelingen er 70/30 så vil de aldri gi slipp på 30% av markedet og særs ikke når vi vet at det er billigere å produsere HDDVD plater en BD.Som markedsføringsmann ville jeg vært svært intressert i salget av spillere fremover.De som selger flest spillere vil tilslutt vinne kampen.
    Det er vel den strategien som Tosh har lagt seg på når de selger sine boxer til lavpris.Til de som har bekymret seg for Toshibas økonomi så er den veldig sterk.Deres printer og dataavdeling er meget lønnsomme og har høye aksjekurser.Hvordan ser Sony ut? Grunnen til at Sony ikke kan selge varene sine til så lave priser som konkurrenten er at de ikke har råd.Jeg har begge systemene og er happy med det og jeg er villig til å bli med på veddemålet om Warners overgang til bare å gi ut BD, og satser en hundrelapp på at HDDVD overlever.
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er heller ingenting som tilsier at Blu-ray drar fra (nei, du kan faktisk ikke bruke salgstallene fra en enkelt uke, uansett hvor god den er, for å si at dette viser at BD er i ferd med å dra fra), så den mest sannsynlige trenden er faktisk at forholdet mellom HD DVD og BD er rimelig stabilt.

Mnja... Bare hvis den faktisk slippes på BD. Utsettelser skjer stadig vekk, og ingen av oss kan garantere at akkurat denne tittelen ikke utsettes. Men, hvis Warner slipper den på BD uten å komme med HD DVDen, så kan dere selvfølgelig få feire alt dere vil. Men ettersom dere nå, svært så skråsikkert, har spådd at Warner skal droppe HD DVD i løpet av januar, så synes jeg strengt tatt det bør en offisiell uttalelese fra Warner om at de blir BD-eksklusive før dere kan påstå at dere gjetta riktig.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ProZac
    Hvorfor kan ikke begge formatene overleve? I dag ser vi at det eksisterer flere formater innenfor ulike områder relatert til multimedia, feks MP3/CD, Dolby/DTS o.l. Det kan også hende at man får en konvergering mot dual format avspillere og da kan krigen bli uavgjort, dvs. at begge formatene kan leve side om side. Jeg tviler på at vanlige folk har preferanser for de ulike formatene i et slikt tilfelle, da de er teknisk sett nesten identiske.
    Jeg har ikke noe imot om begge formatene overlever, men jeg tror faktisk de er alt for like til at det kan skje. HD DVD og Blu-ray henvender seg i praksis til nøyaktig samme markedssegment, og da tror jeg det blir vanskelig for begge formatene å overleve over tid.

Jeg tror den eneste måten begge formatene kan overleve på, vil være om alle studioene deler markedet seg i mellom, og tvinger forbrukerne til å ha spillere til begge formater. Dette vil fungere best dersom Warner dropper BD (og jeg har ingen formening om hvor sannsynlig dette er), ettersom dette vil gi de to formatene omtrent 50% av markedet hver.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg klarer ikke å skille ESp1 og SVS-man.. eneste man kanskje kan legge merke til er at førstnevnte er litt mere fanatisk mens sistnevnte er mere teknisk orientert. Men som sagt.. the blu boys definitivt :-)

Ellers er denne krigen virkelig lavmål med stadig sverting av motstandere. Når også direktører slenger seg på som sist eksempel ( Når en slipper en så tøvete melding som at man har hørt et rykte om at warner går blu så er det kun for å sverte og skape usikkerhet for motstanderen. Dessverre er verden full av ukritiske og mindre begavete journalister som tar dette videre) så kan en ikke forvente mere av enkle forumdeltakere på begge sider.

Side 483 av 653 FørsteFørste ... 343 353 363 373 383 393 403 413 423 433 443 453 463 473 479 480 481 482 483 484 485 486 487 493 503 513 523 533 543 553 563 573 583 593 603 613 623 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •