HD formatkrigen. - Side 482

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 482 av 653 FørsteFørste ... 342 352 362 372 382 392 402 412 422 432 442 452 462 472 478 479 480 481 482 483 484 485 486 492 502 512 522 532 542 552 562 572 582 592 602 612 622 ... SisteSiste
Viser resultater 9,621 til 9,640 av 13053
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Stølen. Jeg vet du er 110% imot alt som har med piratkopiering eller nedlasting å gjøre og det respekterer jeg fullt ut. Jeg har imildertid ikke nevnt det som noe alternativ, oppfordret til slik aktivitet eller pekt til sider eller metoder som tilbyr slikt. Såpass respekt har jeg for reglene i dette og andre forum jeg frekventerer.
    For mitt eget bruk av codecer er jeg svært interessert i å rippe alle barnefilmer jeg har på DVD slik at jeg kan streame via PS3'n, uendelig antall ganger uten å ripe i stykker plater osv. Med tid og stunder hele DVD-samlinga hvis det er praktisk og kvalitetsmessig godt nok. Hva andres interesser er ønsker jeg meg ikke å legge meg opp i så lenge det ikke skrives noe konkret og lovstridig om det på forumet.
    Da tror og håper jeg vi ikke trenger å 'krangle' om denne saken mer for jeg anser diskusjonen som saklig og ikke som oppfordring eller hvitmaling av undergrunnsaktivitet.

Håper forresten alle HD DVD-folk får BD til jul og vice versa så vi kan begynne et nytt år som HD-venner alle sammen
    Jeg er hverken for eller imot nedlasting,Mozze.Det jeg mener er at vi som forum ikke skal skrive om det. Det får bli opp til den enkelte om de nedlaster ting som ulovlige eller lovlige,men forumet lar temaet ligge. Ellers er jeg selvsagt for at vi skal få en god HD og BD jul.Jeg har en fot i begge leire og trives med det.
    Stølen

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD lyd

I går kom det noen DTS-HD Master Audio demodiscer i posten. Julekvelden kom tidlig. DTS kan lyd!

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    I går kom det noen DTS-HD Master Audio demodiscer i posten. Julekvelden kom tidlig. DTS kan lyd!
    Tja, da kan du sikkert forklare hva som evt skulle gjøre DTS-HD MA bedre enn de andre tapsfri codecene som er tilgjengelig (Dolby True HD, PCM).

Newcomer crank sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp 1 få 2 tilbud fra Amazon.

AMAZON FOX

kun 2 dager!!

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både diverse presseoppslag om at BD knuser HD DVD, samt de faktiske salgstall begynner å bli temmelig overbevisende.

Var det ikke 4:1 i Europa. Og nå sist uke 3:1 i USA. Japan vet vi har lagt på over 90% i hele 2007.

Tror ikke HD DVD Promo Group klarer å holde dette oppe særlig lengre...

Disc Sales: 'Pirates' Leads Blu-ray to Decisive Weekly Win Over HD DVD | High-Def Digest
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Både diverse presseoppslag om at BD knuser HD DVD, samt de faktiske salgstall begynner å bli temmelig overbevisende.

Var det ikke 4:1 i Europa. Og nå sist uke 3:1 i USA. Japan vet vi har lagt på over 90% i hele 2007.

Tror ikke HD DVD Promo Group klarer å holde dette oppe særlig lengre...

Disc Sales: 'Pirates' Leads Blu-ray to Decisive Weekly Win Over HD DVD | High-Def Digest
    Huh? Var det noe nytt i den linken der? Jeg synes det så ut som de samme Nielsentallene vi diskuterte på onsdag.

Neste uke er vi tilbake på 60:40, og siden filmstudioene har et bittelitt lengre perspektiv enn én uke, så tror jeg ikke det er så mange som blir skremt av at HD DVD får grisebank av årets toppselger.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Huh? Var det noe nytt i den linken der? Jeg synes det så ut som de samme Nielsentallene vi diskuterte på onsdag.

Neste uke er vi tilbake på 60:40, og siden filmstudioene har et bittelitt lengre perspektiv enn én uke, så tror jeg ikke det er så mange som blir skremt av at HD DVD får grisebank av årets toppselger.
    Tipper filmstudioene har ca 1 års perspektiv. Så ser de 2007 under ett for Europa, USA og Japan, så ser det bare mørkere og mørkere ut for HD DVD...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper filmstudioene har ca 1 års perspektiv. Så ser de 2007 under ett for Europa, USA og Japan, så ser det bare mørkere og mørkere ut for HD DVD...
    Beklager å måtte skuffe, men jeg tror filmstudioene er langt mer opptatt av fremtiden enn fortiden

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager å måtte skuffe, men jeg tror filmstudioene er langt mer opptatt av fremtiden enn fortiden
    Nå er det vel ikke så mange av studioene som har salgstall fra fremtiden, så da ser de vel gjerne på de som allerede eksisterer for å se hvor trenden går.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geofrank
    Nå er det vel ikke så mange av studioene som har salgstall fra fremtiden, så da ser de vel gjerne på de som allerede eksisterer for å se hvor trenden går.
    I begynnelsen av 2007 økte markedsandelen til Bluray og mange sa at HD DVD var ferdig, men i november var fordelingen mellom disse to formatene nesten den samme som i februar. Så hva er det du sier trenden er?

DVD Empire - HD DVDs, HD DVD Movie, HD DVD Movies, HD DVD Videos

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas

Så hva er det du sier trenden er?
    BD dominerer på salgsstatistikken og har gjort det i hele 2007.

Vanskeligere er det ikke. :-)

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    I begynnelsen av 2007 økte markedsandelen til Bluray og mange sa at HD DVD var ferdig, men i november var fordelingen mellom disse to formatene nesten den samme som i februar. Så hva er det du sier trenden er?

DVD Empire - HD DVDs, HD DVD Movie, HD DVD Movies, HD DVD Videos
    Hvis jeg ikke tolker helt feil, så er vel dette statestikken til DVD Empire, og hva de har solgt.

Uansett er trenden dems at BD har ledet hele året, og uavhengig av om HD DVD har solgt billige spillere å klarer ikke HD DVD å vinne disksalget.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og når fortiden forteller hvordan fremtiden blir, så blir den tatt med i vurderingen.

Julesalget skulle vi virkelig se hvordan HD DVD ville true BD og disksalget. Da hadde nemlig hundre tusner for en måned siden kjøpt seg billige Toshiba-spillere. Disse ville nå sette i gang med julesalget.

Week ended 6. december: 76/24 i USA
    Europe: 4:1

HD DVD er ferdig, og Warner setter siste spikeren i kista januar 2008.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skyline GT-R
    Blu-Ray Vinner av format krigen. (noe vi vel allerede visste da men)
    Dette er et sitat fra 16. Februar (og første post i denne famøse tråden)
    Svaret var

Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Hver uke er det noen som tror Blu Ray har vunnet krigen. Trenger ikke si mer.
    Ca et år senere og 10 000 ! poster senere gjentar innbyggerne i "blåfjell" de samme typen utsagn.

Hmmmm veldig slak læringskurve det der :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper folk som skriver i dene tråden ikke er like kverulerende utenfor forumets fire vegger

Hvorfor kan ikke begge formatene overleve? I dag ser vi at det eksisterer flere formater innenfor ulike områder relatert til multimedia, feks MP3/CD, Dolby/DTS o.l. Det kan også hende at man får en konvergering mot dual format avspillere og da kan krigen bli uavgjort, dvs. at begge formatene kan leve side om side. Jeg tviler på at vanlige folk har preferanser for de ulike formatene i et slikt tilfelle, da de er teknisk sett nesten identiske.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, da kan du sikkert forklare hva som evt skulle gjøre DTS-HD MA bedre enn de andre tapsfri codecene som er tilgjengelig (Dolby True HD, PCM).
    Jeg foreslår at alle som diskuterer hva som er best av PCM/DTS-HD MA/Dolby True HD leser følgende artikkel: High-Def FAQ: Uncompressed vs. Lossless Audio | High-Def Digest

Der står det relativt godt forklart hvordan de forskjellige formatene er oppbygget og hvilke fordeler og bakdeler de har. PCM trenger f.eks ikke være best i alle tilfeller siden man dedr også kan velge bitdybde i lydsporet..

Fra artikkelen:
    For example, on that copy of 'Ghost Rider' with both TrueHD and PCM on the same disc, the TrueHD track is encoded at 20-bit resolution, while the PCM track is encoded at 16-bits.

Det er i alle fall ingen grunn til å være så skråsikkre på at PCM alltid er best..

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Ca et år senere og 10 000 ! poster senere gjentar innbyggerne i "blåfjell" de samme typen utsagn.

Hmmmm veldig slak læringskurve det der :roll:
    Vel, hadde dette vært en fotball-liga, og laget Blu-ray hadde vunnet hver kamp, hver uke med flest mål; så hadde BD vært ligamestere for 2007.

I en krig så er det aldri noe deadline. Men når motstanderen mer eller mindre knuses på alle verdens kontinenter; ja, faktisk i samtlige land i verden i hele 2007, så er det ikke feil å si at krigen er vunnet. Vi vet at krigen ikke er helt over før HD DVD kaster inn håndkleet, men uansett vil jeg si at krigen er vunnet. HD DVD vil aldri vinne dette. De vil nok ikke en gang vinne en eneste uke-seier. Og antagelig gir de seg ikke før resultatet er 99/1...

En krig kan være vunnet lenge før fienden kapitulerer...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    . Da hadde nemlig hundre tusner for en måned siden kjøpt seg billige Toshiba-spillere. Disse ville nå sette i gang med julesalget.
    .
    Problemet var vel at det ikke var nok spillere. Mange butikker gikk tomme.

Men disse sterke uttrykkene (ikke bare myntet på deg SVS man) kommer hver gang BD har hatt en meget god uke. Slik som forrige uke når POTC3 ble sluppet uten motstand fra HD DVD.

Disse salgstallene vil variere begge veier, oppimot 70-75 for BD i ekstrem uker, og HD vil kanskje komme over 50 i uker med storslipp (hvis ikke BD siden slipper BOGO slag for å forhindre det).

Men det er ukene i mellom som viser hvordan det står, og de lyder på 60/40, og den forskjellen er ikke stor nok for at Warner velger en side, hvis de da ikke ønsker seg kun ett format. Det er ikke sikkert at de tror HD vil ta enda kjappere av, selv med kun ett format. De ser sikkert litt lenger inn i fremtiden, og ser kombispillere fra flere produsenter.

Og slik som det er nå (60/40) så vil nok ikke Warner som nummer 1 i HD verden gi slipp på 40% av markedet.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, hadde dette vært en fotball-liga, og laget Blu-ray hadde vunnet hver kamp, hver uke med flest mål; så hadde BD vært ligamestere for 2007.

I en krig så er det aldri noe deadline. Men når motstanderen mer eller mindre knuses på alle verdens kontinenter; ja, faktisk i samtlige land i verden i hele 2007, så er det ikke feil å si at krigen er vunnet. Vi vet at krigen ikke er helt over før HD DVD kaster inn håndkleet, men uansett vil jeg si at krigen er vunnet. HD DVD vil aldri vinne dette. De vil nok ikke en gang vinne en eneste uke-seier. Og antagelig gir de seg ikke før resultatet er 99/1...

En krig kan være vunnet lenge før fienden kapitulerer...
    Og BD er liga mestere for 2007.. ingen som benekter det vil jeg tro..

Men om 60:40 er å bli knust.. det er jeg ikke overbevist om enda
    Er krigen fortsatt over når julen er overstått SVS?
    Husker du veddet en hundrelapp på dette mot meg

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Seier.

sitat.

Her er det bare Thoshiba som kan bestemme vor lenge de er villig til og tape penger. Men seieren er Blue.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Side 482 av 653 FørsteFørste ... 342 352 362 372 382 392 402 412 422 432 442 452 462 472 478 479 480 481 482 483 484 485 486 492 502 512 522 532 542 552 562 572 582 592 602 612 622 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •