HD formatkrigen. - Side 481

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 481 av 653 FørsteFørste ... 341 351 361 371 381 391 401 411 421 431 441 451 461 471 477 478 479 480 481 482 483 484 485 491 501 511 521 531 541 551 561 571 581 591 601 611 621 ... SisteSiste
Viser resultater 9,601 til 9,620 av 13053
    Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Off-topic:
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Og personangrep som dette gjenspeiler hva da?
    At man synes slik oppførsel er håpløs og ikke bringer noe inn i diskusjonen - på lik linje med min kommentar. Men nok om det:

On-Topic:
    Tror at krigen mot SD først kan tas opp ordentlig når vi sitter igjen med et HD format. Derfor er det synd at denne krigen har trukket ut.
    Det er nok utrolig mange som ikke tør å satse på HD så lenge det er to format å velge i.
    Er i og for seg enig i at man trenger et HD format, men man bør alikevel stjele markedsandeler med to hd formater - skjer ikke det, er jeg redd HD uansett farge ikke har livets rett.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Sitat Opprinnelig postet av Teebee
    Dersom du tror at alle bruker DivX/Xvid-teknologien for å lage piratkopier, tar du skammelig feil. Jeg har en haug med VHS-kassetter med alskens programmer jeg på lovlig vis har tatt opp fra TV i tillegg til egne video-opptak, og alt dette må digitaliseres før den analoge kilden er avmagnetisert eller ødelagt på annet vis. DivX er et utmerket format til dette formålet.

Følgelig har jeg interesse av at en maskin som PS3 kan spille av DivX i framtida, og PS3 er en viktig del av formatkrigen.
    Jeg tror ingenting og du har ikke skjønt en døyt av min kommentar.Dette temaet om nedlasting har blitt stoppet flere ganger her på forumet og det må vi gjøre denne gangen også. Jeg vet og alle vet at det nedlastes men vi skriver IKKE om det her på forumet.Håper at du skjønner det nÅ???
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Med profil 1.1 firmware ute til PS3 om en ukes tid så er det vel ingen unnskyldning om å ikke få denne ut på BD tidlig i 2008.
    Ikke så lenge de har tenkt til å fortsette å gi ut filmer på BD, i hvert fall.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når Warner goes blu i januar så blir det HD DVD begravelse også her.
    Hva gjør du i februar når de fortsatt gir ut i begge formater, da?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle tro at hvis man virkelig var så skråsikker på "sitt" format så trengte man ikke spre propaganda.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Jeg tror ingenting og du har ikke skjønt en døyt av min kommentar.Dette temaet om nedlasting har blitt stoppet flere ganger her på forumet og det må vi gjøre denne gangen også. Jeg vet og alle vet at det nedlastes men vi skriver IKKE om det her på forumet.Håper at du skjønner det nÅ???
    Jeg aner ikke hva Teebee forstår eller ikke forstår, men jeg skjønner i hvert fall ingenting. Teebee snakket bare om videoformatet divx. Han har ikke vært inne på nedlasting eller piratkopiering i det hele tatt. I denne tråden snakkes det stadig vekk om egenskapene til forskjellige videocodecer, så jeg skjønner ikke helt hvorfor akkurat divx skal være bannlyst. Spesielt ikke med "don't mention the nedlastning" som argument.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Skulle tro at hvis man virkelig var så skråsikker på "sitt" format så trengte man ikke spre propaganda.
    Man skulle jo tro det. Mange av holdningene som gjennspeiles her vitner mer om usikkerhet. At man er usikker når det gjelder dette er jo foståelig.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stølen
    Da skjønte tydeligvis ikke jeg heller din kommentar, rart du bare sier det til TeeBee. Ingen som har snakket om nedlastning her heller, kun divx/xvid som codec, og jeg ser ikke noe galt i det. Forøvrig så er jo h264 ett overlegent codec om man skal ta kopier av eget materiale.

Newcomer Dalakong sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Selvfølgelig

Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    Man skulle jo tro det. Mange av holdningene som gjennspeiles her vitner mer om usikkerhet. At man er usikker når det gjelder dette er jo foståelig.
    Det er så klart usikkerhet. Folk har enten kjøpt seg hd dvd spiller eller PS3 eller BD spiller. Har ikke hørt noe annet argument for det ene eller det andre som skulle ha noen betydning i favør det ene eller andre. Jeg tror at grunnen til at Sony leder i Europa er PS3. Ikke for at det er et så fryktelig bedre format, eller bedre i det hele tatt. Folk har investert i det ene eller det andre og vil gjerne at valgt format skal vinne. For oss kunder akkurat nå hadde det vært best med begge formater på alle selskaper. Men det er vel å håpe på for mye. Men det blir jo litt rart kanskje og triumfere seier annenhver uke og. Begge formatene er her enda. Jeg har hd dvd og vil så klart at det blir vinneren , eller en av tre.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Lurer på om det er på høy tid å begrave denne tråden jeg? Maken til tumleplass for trangsynte skal en jammen lete lenge etter. ;-)
    Som min far fikk som svar når han ytret sin mening om at snekkeren som bygde huset til min søster burde fått sparken til selgeren:
    "Det hjelper så lite, det kommer bare en ny en".

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    /shrug

Det er ikke min site så det er vel opp til dere moderatorer å styre.

Tråden handler jo om formatkrigen mellom Blu-ray og HD-DVD. Synes nå for det meste ting har holdt seg informativt og underholdende, med noen unntak for personangrep.

Hvis noen virkelig tar seg så nær av at jeg ønsker å feire at HD-DVD forsvinner til fordel for ett HD format (Blu-ray) så er jo det trist. Da synes jeg de skal gå i seg selv og spørre seg om de ikke tar dette for seriøst.
    Min kommentar var ikke rette til ditt innlegg, men snarere de siste 3-4 hundre sidene med tildels meningsløs "knuffing". Ingen sitter på fakta i denne diskusjonen, men likevel er skråsikkerheten til enkelte latterlig høy.

Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Som min far fikk som svar når han ytret sin mening om at snekkeren som bygde huset til min søster burde fått sparken til selgeren:
    "Det hjelper så lite, det kommer bare en ny en".
    Det er jeg også rimelig sikker på, derav smily'en i mitt innlegg. I stedet for å moderere tråden, er det vel bedre å la den stå "til skrekk og advarsel".
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Jeg aner ikke hva Teebee forstår eller ikke forstår, men jeg skjønner i hvert fall ingenting. Teebee snakket bare om videoformatet divx. Han har ikke vært inne på nedlasting eller piratkopiering i det hele tatt. I denne tråden snakkes det stadig vekk om egenskapene til forskjellige videocodecer, så jeg skjønner ikke helt hvorfor akkurat divx skal være bannlyst. Spesielt ikke med "don't mention the nedlastning" som argument.
    Dersom du ser hva Teebee og Mozze snakker om på side 477 så vil du se at det ikke er bare DivX de snakker om. De tar opp mkv filer/x-264/h.264 og DD lyd og det er ikke hjemmevideo vi snakker om da.Svært ofte vil det ene innlegget starte en lang diskusjon. Det er denne diskusjonen jeg prøvde å advare mot.De codecene som er nevnt er noe helt annet enn divx.Nedlasting har vært stoppet som diskusjon hele tiden.Jeg er overbevist om at det fremdeles er lurt å la være dette temaet.Det kan jo være noen som er intressert å se litt nærmere på aktiviteten og som har en litt annen agenda enn oss her på forumet.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Krigen er uansett mot SD da så kanskje det er på tide å skifte fokus?
    Helt korrekt.

Så filmen Taxi på tv i går. I pausene og i andre kanaler gikk det flere ganger reklame for filmene Jason Bourne og Transformers. "Nå på DVD og HD DVD!" Håper det kan pirre nysgjerrigheten til de mange menneskene med nye flatskjermer.

Håper også butikkene kommer på banen her. Sist jeg var på Elkjøp hadde de ingen BD eller HD DVD spillere i butikken. Ingen. Spurte om det, og de hadde visst ikke bestemt seg for om de skulle ta inn noe særlig. Det eneste var at de skulle ta inn noen få filmer i hvert format..

Det er dessuten fem store hi fi kjeder i Kristiansand her hvor jeg bor. HD format spillerne er nesten ikke å se, til tross for at det reklameres med full HD projektorer. Og det gjelder samtlige butikker. Hi-fi Center kjeden har forresten åpnet en ny og meget lekker butikk. I det største demorommet der kjører de 576i til projektoren (tror det er D-ILA) pga en linse for å få 2.35:1 format på buet fullskjerm. Når tilogmed ikke de store kjedene profilerer HD formatene mer enn de gjør tror jeg det er en lang vei igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du ser hva Teebee og Mozze snakker om på side 477 så vil du se at det ikke er bare DivX de snakker om. De tar opp mkv filer/x-264/h.264 og DD lyd og det er ikke hjemmevideo vi snakker om da.Svært ofte vil det ene innlegget starte en lang diskusjon. Det er denne diskusjonen jeg prøvde å advare mot.De codecene som er nevnt er noe helt annet enn divx.Nedlasting har vært stoppet som diskusjon hele tiden.Jeg er overbevist om at det fremdeles er lurt å la være dette temaet.Det kan jo være noen som er intressert å se litt nærmere på aktiviteten og som har en litt annen agenda enn oss her på forumet.
    Jo, jeg snakker kun om gamle VHS-opptak og videokamera-opptak som skal digitaliseres. H.264 kan brukes til dette, også. Du kan jo sjekke programmet jeg bruker til dette, det heter SUPER og er helt gratis å laste ned og bruke. Så kom ikke her og anta at jeg har interesse av DivX og H.264 fordi jeg skal bruke det til luguber virksomhet. Jeg har overhodet ingen planer om å ta opp kampen med "Captain Jack Sparrow".

Og forresten, hjemmevideokameraer har hatt 5.1-lyd i mange år allerede. Følgelig er det viktig å ha programmer og codecs som kan ta vare på originalopptakene, men samtidig tilby bedre kvalitet med mindre krav til plass/lagring.

Now back on topic...

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, har ikke vært noe spesielt aktiv i denne tråden i det siste.. Mye pga. at jeg rett og slett ikke har hatt tid, men også fordi det rett og slett ikke har vært noe intr. å diskutere.

Men en ting overrasker meg litt, eller egentlig ganske mye:
    Hvorfor selger ikke nye filmer bedre på HDM enn de gjør? Fortsatt er det 300 fra i sommer som er bestselgende, og det er lite som tyder på at dette endrer seg i år. Burde ikke titler som Spideman 3, Pirates 3 og Transformers ha knust 300 i salgstall? Det har jo tross alt gått nesten et halvt år siden den ble lansert. Spesielt med tanke på at det er julesesong, så burde jo det ha vært den ideelle sesongen for å selge mest mulig.. Det kan kanskje virke som om markedet ikke øker så veldig mye, eller er markedet rett og slett mettet pga. for mange utgivelser "samtidig"?

Newcomer jolla sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror at krigen mot SD først kan tas opp ordentlig når vi sitter igjen med et HD format. Derfor er det synd at denne krigen har trukket ut.
    Det er nok utrolig mange som ikke tør å satse på HD så lenge det er to format å velge i.
    Prøver egentlig ikke og engasjere meg så mye i denne debatten, men er enig at vi alle hadde tjent på et format. Og hadde det ikke vært for tidligere famøse trekk fra Sony og sone inndelingen, hadde jeg også ønsket BD.
    Men når det er sakt, er jeg ikke like sikker på at salgstallene ville eksplodert. Til det er alt for mange veldig godt fornøyde med dagens DVD. Tror mange har lett for og glemme dette.
    Ha en strålende flott helg.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Men en ting overrasker meg litt, eller egentlig ganske mye:
    Hvorfor selger ikke nye filmer bedre på HDM enn de gjør? Fortsatt er det 300 fra i sommer som er bestselgende, og det er lite som tyder på at dette endrer seg i år. Burde ikke titler som Spideman 3, Pirates 3 og Transformers ha knust 300 i salgstall? Det har jo tross alt gått nesten et halvt år siden den ble lansert. Spesielt med tanke på at det er julesesong, så burde jo det ha vært den ideelle sesongen for å selge mest mulig.. Det kan kanskje virke som om markedet ikke øker så veldig mye, eller er markedet rett og slett mettet pga. for mange utgivelser "samtidig"?

Du skriver vel ikke om norske forhold..?
    Kundene kan jo ikke kjøpe noe som ikke er til salgs!

Det er visst en pågående format"krig"..
    Har noen merket noe til det?

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Du skriver vel ikke om norske forhold..?
    Kundene kan jo ikke kjøpe noe som ikke er til salgs!

Det er visst en pågående format"krig"..
    Har noen merket noe til det?
    Jeg snakket om forholdene i USA ja..

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stølen. Jeg vet du er 110% imot alt som har med piratkopiering eller nedlasting å gjøre og det respekterer jeg fullt ut. Jeg har imildertid ikke nevnt det som noe alternativ, oppfordret til slik aktivitet eller pekt til sider eller metoder som tilbyr slikt. Såpass respekt har jeg for reglene i dette og andre forum jeg frekventerer.
    For mitt eget bruk av codecer er jeg svært interessert i å rippe alle barnefilmer jeg har på DVD slik at jeg kan streame via PS3'n, uendelig antall ganger uten å ripe i stykker plater osv. Med tid og stunder hele DVD-samlinga hvis det er praktisk og kvalitetsmessig godt nok. Hva andres interesser er ønsker jeg meg ikke å legge meg opp i så lenge det ikke skrives noe konkret og lovstridig om det på forumet.
    Da tror og håper jeg vi ikke trenger å 'krangle' om denne saken mer for jeg anser diskusjonen som saklig og ikke som oppfordring eller hvitmaling av undergrunnsaktivitet.

Håper forresten alle HD DVD-folk får BD til jul og vice versa så vi kan begynne et nytt år som HD-venner alle sammen

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja du er flink - or not. Med "HD DVD: 29 Blu-ray: None" så står vel ikke handlingene direkte i samsvar med markedssituasjonen...
    Vel, jeg ser meg ikke blind på hvem som leder akkurat i øyeblikket, nei. Jeg har nok et litt lengre perspektiv her. Jeg lar meg nå i hvert fall ikke skremme av markedsanalysene fra deg og de andre høylydte BD-tilhengere i denne tråden

Jeg spår med mine dollar og legger de i vinneren av denne håpløse formatkrigen.
    Det gjør for så vidt jeg også

Side 481 av 653 FørsteFørste ... 341 351 361 371 381 391 401 411 421 431 441 451 461 471 477 478 479 480 481 482 483 484 485 491 501 511 521 531 541 551 561 571 581 591 601 611 621 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •