HD formatkrigen. - Side 479

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 479 av 653 FørsteFørste ... 339 349 359 369 379 389 399 409 419 429 439 449 459 469 475 476 477 478 479 480 481 482 483 489 499 509 519 529 539 549 559 569 579 589 599 609 619 ... SisteSiste
Viser resultater 9,561 til 9,580 av 13053
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Skyline GT-R
    Pirates of the Caribbean: At World's End har nå solgt 280.000 eksemplarer på DVD, og hele 8.000 på BD, som dermed er ny salgsrekord for begge de nye High-Def-formatene...

Dette vil si at ca. 2,8% av alle filmene som ble solgt var BD....
    Imponerende løft vil jeg påstå! Neste milepæl: 5%, deretter 10%!!!!
    Hyggelig om du kan oppgi kilde når du siterer slike fakta.

Kilde: Release.no

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av harol
    Fra Arty innlegg:

Sitat:
    Toshiba made off with the highest high-def unit (62%) and revenue (47%) shares, with Sony (23% of units sold) and Samsung (12%) following behind. Best Buy was responsible for the majority of high-def player sales.

Må jo si det er imponerende av Sony og Samsung og selge såpass stor andel av high-def spillere, det når HD-DVD solgte spillere til $99 inkludert 7 eller whatever mange filmer. Var vel ikke særlig positivt for HD-DVD den helga egentlig. Hadde trodd det var 90/10 i favør HD-DVD ikke 62/38.
    Det er utallige tall ute å går som mer eller mindre kan dokumenteres,så jeg skal bidra med litt statistikk som står på side 88 i magasinet The PerfectVision dec.07.Source er Parks Associate.Denne undersøkelsen holder alle spillekonsoller utenfor dvs PS3 og Xbox.Salget viser at standalone BD spillere er for 2007 hittil 600.000 spillere. Antallet HDDVD spillere er 900.000.Undersøkelsen gjelder kun USA. Laveste pris BD er Sony 300 som ser ut til å ha en pris på $ 499 og laveste pris reint kjøp HDDVD er Venturer SHD 7000 til $ 199. jeg kan selvsagt ikke påstå at disse tallene er mer korrekt enn andre undersøkelser,men det er etter hva jeg vet den første som bare sammenligner stand-alone spiller og ikke spillemaskiner.
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Sitat Opprinnelig postet av Teebee
    Xvid som er kodet uten "advanced features" vil kunne bli spilt på enhver maskin som støtter DivX fordi formatene er såpass like ellers.

Er enig i at alle codec'ene kan være frustrerende. Har testa ut litt diverse filer på PS3, og den er temmelig hårsår hva H.264/MPEG4-formater angår. Den svelger dessverre ikke hva som helst (f.eks. podcaster lagret med Apple's utgave av MPEG4).
    Jeg er temmelig sikker på at Moderatoren til denne tråden IKKE ønsker at dette temaet utvikler seg.Nå er vi på feil side!!!
    Stølen

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Jeg er temmelig sikker på at Moderatoren til denne tråden IKKE ønsker at dette temaet utvikler seg.Nå er vi på feil side!!!
    Stølen
    Det er OT å snakke om divx og xvid, men ikke noe ulovlig rundt dette. Er ikke alle som laster ned selv om de bruker xvid eller divx. Selv kunne jeg tenkt å ha alle minde dvd'er på harddisk og da kunne kanskje xvid/divx være ett alternativ, men er for mye jobb og for dårlig kvalitet. Men kan hende det faktisk er noen som lagrer sine (kjøpte)dvd'er på harddisk i form av xvid.

Men eller når det gjelder snakk om nedlasting så er jo ikke dette noe vi vil ha her på forumet...

Når jeg er inne på codec, så har jeg ett klipp med h264 på 1650kbits som holder samme kvalitet som de beste dvd'ene jeg har sett. Det er helt klart at det er STOR potensiale i de nye hd formatene.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er utallige tall ute å går som mer eller mindre kan dokumenteres,så jeg skal bidra med litt statistikk som står på side 88 i magasinet The PerfectVision dec.07.Source er Parks Associate.Denne undersøkelsen holder alle spillekonsoller utenfor dvs PS3 og Xbox.Salget viser at standalone BD spillere er for 2007 hittil 600.000 spillere. Antallet HDDVD spillere er 900.000.Undersøkelsen gjelder kun USA. Laveste pris BD er Sony 300 som ser ut til å ha en pris på $ 499 og laveste pris reint kjøp HDDVD er Venturer SHD 7000 til $ 199. jeg kan selvsagt ikke påstå at disse tallene er mer korrekt enn andre undersøkelser,men det er etter hva jeg vet den første som bare sammenligner stand-alone spiller og ikke spillemaskiner.
    Stølen
    Tallene du oppgir er estimerte salg frem til slutten av 2007!

En annen interessant kommentar fra samme artikkel:

"Parks Associates released a mid-summer study proclaiming Blu-ray the likely winner of the format war. But less than a month later, in a surprise move, Paramount and DreamWorks announced they would release future discs exclusively on HD DVD. “Does this put HD DVD back in the driver’s seat? I don’t think so,” says Chris Roden, author of the Parks study. “I think Blu-ray will end up winning, but what this does is prolong the format war, which is not good for consumers.”"

"The Parks Associates study optimistically predicts 4.9 million high-def disc players will be sold by the end of the year, but that figure includes videogame
    consoles. The total figure for dedicated players: just 1.5 million. Of that, they figure 60 percent will go HD DVD, thanks largely to the significant price advantage. That’s not very many players, when you consider that there are roughly 30 million HDTVs in American households today. The wild card is Sony’s PlayStation 3, which does a fine job playing Blu-ray movies in addition to enabling orgies of alien-splattering amusement. Roden says 90 percent of Blu-ray movies are watched on PS3—a big slice of a small pie."

"Michael Gartenberg, VP and research director at Jupiter Research,
    is unimpressed [with dual format players]. “The problem with dual-mode players saving the day is that the technologies are so incompatible. It isn’t like putting DVD+R and –R in the same drive. You basically have to incorporate two totally divergent technologies, and that means expensive boxes,” he said."

""Probably the gloomiest aspect of the Parks Associates study is research undertaken to determine not just intent to buy but basic familiarity. Only 8 percent of American consumers were familiar with high-def discs in any format. Somewhere along the line, an awful lot of marketing money was apparently sucked into a black hole. When asked if they intended to buy a Blu-ray or HD DVD player, only 3 percent said “yes.”

On the plus side, though, when asked the same question generically—would you be interested in purchasing a next-generation DVD player that plays high-def videos?—positive response jumped to 16 percent. Still not enough to warm the cockles of shareholder hearts at the companies in question, but at least there’s an inkling of interest. And those of us who consider ourselves high-def aficionados better hope that flicker of interest bursts into flame among mainstream buyers sooner rather than later. If not, the content well (not overfull even now) will dry up and we’ll be like those poor audiophile souls, trudging hopefully to the corner bin to search for their favorite music on SACD or DVD-Audio and slinking home, unfulfilled."

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sony: Paramount will come back to Blu-ray camp

Sony: Paramount will come back to Blu-ray camp - Pocket-lint.co.uk - gadget news and reviews

"But, Paramount switched allegiance. We understand that it was only for a set period of time. I think that if the progress of the Blu-ray format continues, Paramount will have to come back."

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Det gjenspeiler hva butikkene tror de kan selge. Og det antallet øker fra månede til månede.
    Både ja og nei. Med dagens returordning vil ikke butikker kun ta inn 1 om de tror de kommer til å selge 1. Om de bestiller 20 så vil de kanskje klare å selge 3 istedet og kan gladelig reurnere 17. Har litt med hvordan folk handler og man ønsker ikke å kjøpe en vare som det er lite av -> pallsalg effekten. Så jeg vil anta at de selgere flere prosentvis av DVD'ene en BD'ene. Men uansett postitivt at HDM salget ser ut til å øke.

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ITavisen | Blu-Ray knuser HD DVD

BluRay knuser HD DVD i Europa, jeg er i utgangspunktet skeptisk til hva itavisen.no skriver om denne formatkrigen men må innrømme at det virker som om BluRay holder på å gå av med seieren. Jeg er for tiden i Berlin, de fleste butikkene (mediamarkt osv.) har BluRay plater men nesten ingen HD DVD plater. I Polen opplevde jeg det samme. Jeg har egentlig alltid holdt en finger på HD DVD i denne format krigen, mye pga. sonefrihet, men jeg er faktisk villig til å gi det opp i forhold til å bare ha ET format.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bloomberg.com: News

"U.S. retailers sold 466,000 PlayStation 3s last month, while Wii sales rose to 981,000 consoles, according to data from Port Washington, New York-based NPD. Wii outsold the PS3 by almost four-to-one in October."

"Sales of the PS3 almost quadrupled in November, compared with the Wii's 89 percent gain. "

Bloomberg.com: News

"Stores sold 466,000 PlayStation 3 consoles last month and 496,000 of the older PlayStation 2s. Shoppers bought 770,000 Xbox 360 players, Port Washington, New York-based NPD said. Among portable players, stores sold 1.53 million Nintendo DS units and 567,000 PSPs from Sony. "

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation Assumption is the mother of all mistakes

Stølen
    Dersom du tror at alle bruker DivX/Xvid-teknologien for å lage piratkopier, tar du skammelig feil. Jeg har en haug med VHS-kassetter med alskens programmer jeg på lovlig vis har tatt opp fra TV i tillegg til egne video-opptak, og alt dette må digitaliseres før den analoge kilden er avmagnetisert eller ødelagt på annet vis. DivX er et utmerket format til dette formålet.

Følgelig har jeg interesse av at en maskin som PS3 kan spille av DivX i framtida, og PS3 er en viktig del av formatkrigen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meh. Bruk h.264 istedet. Bedre kvalitet - mer fremtidsrettet og kan allerede avspilles på PS3'en din

Når det gjelder XBOX salg vs PS3 er det vel naturlig all den tid de hersens 360'ene dør som fluer i vinduskarmen en varm sommerdag.

HD er bare så mye bedre enn dagens løsning (DVD) at jeg håper de knuser den hersens SD oppløsningen engang for alle. De som ikke ser forskjell på oppskalert DVD og ekte HDM trenger bedre utstyr eller briller... eller begge :P Selv på mitt 768 linjers display er det et hav av forskjell på ekte HD og oppskalert SD.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var også Teknisk Ukeblad på saken. Nå har 'Forbruker'-satsingen deres fått et veldig preg av komersialisering og litt ukebladpreg, så vi får ta ting med en klype salt også fra denne kilden.
    Forbrukerteknologi - Blu-ray banker HD DVD - Teknisk Ukeblad
    Men som Sony sier:
    Playstation 3 (PS3) har som kjent innebygget Blu-ray-spiller, noe som gjør at folk kan spille av HD-disker på spilleren. Det driver opp salget av Blu-ray-filmer, skriver Sony i en pressemelding.

PS3 må etterhvert ha noe å si, for antallet som selges for tiden er betydelig. Om attachraten ligger i kjelleren vil det fortsatt påvirke salgantallene, de er jo uansett så små at et par tusen plater her og der syntes veldig på oversiktene.

Zailor.no selger forresten en god del BD-titler til 159,- nå...
    Selvom det er bestillingsvarer blir de sendt ut fortløpende og man blir kun belastet for frakt -1- en gang.

Newcomer Dalakong sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Støtt kampanjen

Newcomer Skyline GT-R sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dalakong
    Haha, det var dagens....! Jeg tror jeg tar å sender mailer til alle disse adressene, men jeg bytter konsekvent ut HD DVD med VHS.

Tidenes tåpligeste argument at det har blitt solgt 1 million HD DVD spillere, hva hjelper dette når HD DVD seller langt mindre enn Blu-Ray?
    Salgstall er salgstall, og her ligger BD ann til 52-0 i 2007.
    Hvor tydelig skal nederlaget være for at HD DVD skjønner at slaget er tapt?
    Må vi komme til 99/1 fordelig før HD DVD skjønner at HD DVD faktisk ikke har livets rett? Snakk om RØD STÆR!!!!

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skyline GT-R
    Haha, det var dagens....! Jeg tror jeg tar å sender mailer til alle disse adressene, men jeg bytter konsekvent ut HD DVD med VHS.
    og dette var dagens mest tåpelige kommentar!

Hadde jeg hatt utstyr til det skulle jeg satt opp en blindtest til deg, så skulle vi sett hvor stor forskjell det er?

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, man burde drive litt sånn aktiv markedsføring til selskapene, og det med selskapene som er HD DVD eksklusive også. Må si jeg har sans for Warner i denne såkalte krigen.

Apropos Warner. Når kommer Matrix på BD? Får de ikke orden på denne profilen, eller hva det er som må til? Ja, så får BD endelig en må-ha film.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

himmel og alle hav

Er det seriøst mulig at "voksne" mennesker klarer å føre en så infantil debatt? Skal man gå for et hdformat må man holde seg langt unna denne tråden. Den har fått meg til å vente til hele krigen er over, kjøper heller 50 dvder og holder meg til deg som er min lidenskap, film. Denne tråden nærmer seg kabeldebattene på hfs, det er ikke et kompliment. Det er snart bare fanboys igjen i denne tråden. Kjære sofister kos dere videre med skitkasting og annen tidtøyte, det er DVDtid:-D

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Patetisk kristestemning i HD DVD leieren.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan

Apropos Warner. Når kommer Matrix på BD? Får de ikke orden på denne profilen, eller hva det er som må til? Ja, så får BD endelig en må-ha film.
    Med profil 1.1 firmware ute til PS3 om en ukes tid så er det vel ingen unnskyldning om å ikke få denne ut på BD tidlig i 2008.

Espen

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Adressavisen har erklært vinneren!

HD-krigen går mot slutten

:-D

Jeg får gå og finne fram spaden i kjelleren så jeg har den klar til jeg skal ut i skogen og foreta den symbolske HD-DVD begravelsen av "Transformers".

Side 479 av 653 FørsteFørste ... 339 349 359 369 379 389 399 409 419 429 439 449 459 469 475 476 477 478 479 480 481 482 483 489 499 509 519 529 539 549 559 569 579 589 599 609 619 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •