HD formatkrigen. - Side 477

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 477 av 653 FørsteFørste ... 337 347 357 367 377 387 397 407 417 427 437 447 457 467 473 474 475 476 477 478 479 480 481 487 497 507 517 527 537 547 557 567 577 587 597 607 617 ... SisteSiste
Viser resultater 9,521 til 9,540 av 13053
    Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Vel, etter det jeg har registrert i butikker her, selger de BD som bare det. Det samme sier de som står i butikken.

HD DVD-titler, derimot, går tregt, og de samme 3-4 titlene står i hylla leeenge...
    Med det utvalge så er det ikke rart det går tregt hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det bare å overbevise Warner ved å hamstre Warner-titler på Blu-ray
    ...mens jeg har gjort det motsatte og har nå samtlige Harry Potter-filmer i HD DVD med norske covere.

*

Fikk nyhetsmail fra DivX i går, som offisielt bekrefter at DivX vil bli implementert i PS3. Tidspunktet kunne de ikke si noe om...

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Og hvorfor er den BD spilleren blitt så billig nå?

Fordi Sony må tømme lageret så det blir plass til BD's nestegenerasjons spillere!

Skal bli interessant å se om de lanserer en Profil 2.0 spiller på CES? Eller om de skal gjøre samme øvelsen igjen foran julen 2008?

Lansere BD- Live filmer i 2008 med stor haloi og bare dem med PS3 (hvis den kan oppgraderes) og dyre "standalone" som kan bruke inertaktiv og Live delen på skiva.

"HEI! "early adopter" du må regne med å kjøpe en ny spiller hvert år eller en spillekonsoll hvis du vil ha tilgang til alt materiale på BD disken du har kjøpt."

Fabelaktig at det kan lanseres et format som ikke har klart å få orden på teknologi sin, selv 1 1/2 år etter at den ble lansert første gang.

BD fans; "dere vil være BETA TESTERE for stadig nye BD teknologier i minst 2 år til."

Har ikke ekstramateriale som PiP og Web funksjonalitet noe å si sier du.........

Dette er bare starten
    For det første er det ikke Sony som har den aller billigste spilleren, selv om også den har fått en god pris. Samsung BDP-1400 selges nå for $279.

Panasonic BD30 koster $499 nå (Profile 1.1 og bitstream). Den samme prisen som Toshiba A35 fikk da den var like ny som Pana.

Så prisargumentene er ikke reelle lengre.

PiP får vi straks på PS3 og Panasonic BD30 har Profile 1.1. Whats the big deal? Og for alle om synes det er fantastisk med interaktivitet og nedlastinger, vel de kjøper en PS3 som har alt det de beste Toshiba spillerne har + så ekstremt mye mere. Whats the big deal?

BDA har det ikke travelt med Profile 2.0. De vet at markedet ikke er helt klart for dette uansett. Først må markedet bli kjent med film i HD, før de skal koble spillerne opp mot internett. Det kommer etter hvert, og det er absolutt ikke det viktigste. Og det jeg kikket på av web funksjonalitet på Transformers, vel, hva var det som var så fantastisk kult med det, da? Vet ikke. Jeg har langt kulere ting på PS3.

Beta-testere, ja. Da har jeg hørt det også. Så fordi BD stadig er under utvikling til det bedre, så er vi beta-testere. Det skulle vel bety at HD DVD er ferdig utviklet og uten potensiale til å bli noe mer, det da? Det blir kun 30GB disker, og det du ser nå er det man får om 2 år...

Nei, ARTY, det er på tide du kjøper deg en BD-spiller. Opplev hva BD er, se bildekvaliteten, sjekk hvor ofte lyden er bedre på BD; i steden for bare å tro på formatet ditt som noe hellig og religiøst.

Personlig sammenligner jeg de to formatene hele tiden, og BD er ALLTID like bra eller bedre. Med bedre er det stort sett pga av bedre lydkvalitet

Du begynner sikkert å bli for gammel til å laste ringetoner og leke med Transformers på nettet alikevel, ARTY
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det første er det ikke Sony som har den aller billigste spilleren, selv om også den har fått en god pris. Samsung BDP-1400 selges nå for $279.

Panasonic BD30 koster $499 nå (Profile 1.1 og bitstream). Den samme prisen som Toshiba A35 fikk da den var like ny som Pana.

PiP får vi straks på PS3 og Panasonic BD30 har Profile 1.1. Whats the big deal? Og for alle om synes det er fantastisk med interaktivitet og nedlastinger, vel de kjøper en PS3 som har alt det de beste Toshiba spillerne har + så ekstremt mye mere. Whats the big deal?

BDA har det ikke travelt med Profile 2.0. De vet at markedet ikke er helt klart for dette uansett. Først må markedet bli kjent med film i HD, før de skal koble spillerne opp mot internett. Det kommer etter hvert, og det er absolutt ikke det viktigste. Og det jeg kikket på av web funksjonalitet på Transformers, vel, hva var det som var så fantastisk kult med det, da? Vet ikke. Jeg har langt kulere ting på PS3.

Beta-testere, ja. Da har jeg hørt det også. Så fordi BD stadig er under utvikling til det bedre, så er vi beta-testere. Det skulle vel bety at HD DVD er ferdig utviklet og uten potensiale til å bli noe mer, det da? Det blir kun 30GB disker, og det du ser nå er det man får om 2 år...

Nei, ARTY, det er på tide du kjøper deg en BD-spiller. Opplev hva BD er, se bildekvaliteten, sjekk hvor ofte lyden er bedre på BD; i steden for bare å tro på formatet ditt som noe hellig og religiøst.

Personlig sammenligner jeg de to formatene hele tiden, og BD er ALLTID like bra eller bedre. Med bedre er det stort sett pga av bedre lydkvalitet

Du begynner sikkert å bli for gammel til å laste ringetoner og leke med Transformers på nettet alikevel, ARTY
    Hva vil BD-spillerne koste med den nye profilen kompatibel da, mon tro?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Hva vil BD-spillerne koste med den nye profilen kompatibel da, mon tro?
    Hvilken nye profil?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis Warner velger side, uansett side, så vil vel CE-produsentene ikke lenger sitte på gjerdet. Jeg tror utvalget av HW lider samme sjebne som 'hjemmesitterene', de velger ikke side før de har noe langsiktig å satse på. Det er tross alt askjonærer som skal ha penga sine i bakgrunn. Sånn sett vil nok PS3 få verdige kolleger i avspillerhylla, det samme med HD DVD hvis det blir formatet.

Sitat Opprinnelig postet av Teebee
    Fikk nyhetsmail fra DivX i går, som offisielt bekrefter at DivX vil bli implementert i PS3. Tidspunktet kunne de ikke si noe om...
    Er DivX og XviD såpass likt at PS3'n i så fall vil støtte begge formater?
    PS3'n støtter H.264, men ikke X.264, men lager man VOB-filer med utgangspunkt i MKV som er coda med X.264 så kjører det grisebra med AC3 lyd og knall bilde. Ikke lett å bli klok på det codecgreiene..

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mer statestikk nevnt i tidligere innlegg fra meg.
    HomeMediaMagazine.com | Bringing Digital Entertainment To You
    DVD Players Trounce HD Players on Black Friday
    Author: CHRIS TRIBBEY

Posted: December 10, 2007

It’s not that the week of Black Friday was bad for high-def players. It’s just that it was much, much better for DVD.

A DisplaySearch and NPD Group report on high-def set top player sales showed more than 57,000 Blu-ray Disc and HD DVD players were sold, not counting an estimated 160,000-170,000 PlayStation 3s.

But DVD, especially up-scaling models, remains high-def’s biggest competition, with more than 600,000 DVD players flying off shelves.
    Toshiba made off with the highest high-def unit (62%) and revenue (47%) shares, with Sony (23% of units sold) and Samsung (12%) following behind. Best Buy was responsible for the majority of high-def player sales.
    DisplaySearch and NPD Group point to cheap up-scaling DVD players as one of the biggest obstacles to high-def’s success.

“The inexpensive up-scaling player is thus the competitive manifestation of these concerns, and serves as an inexpensive complement to an HDTV purchase.”

Erickson added that in October up-scaling players constituted more than three times the market share of the total DVD player market than high-def, 28% vs. 8%.
    “Up-scaling players will soon become the de facto type of DVD player offered beyond the most budget $30 low-end models, and will continue to present problems for Blu-ray and HD DVD adoption as long as the price differential remains in the hundreds of dollars,” he said.

“Both formats need to reduce their long-term price differential with up-scaling DVD players to $100 or less to be validly positioned as a step up to high definition that consumers see as affordable.”
    Det skal mer til enn at Warner går HDDVD eksklusiv for at HDM skal kunne konkurere med DVD!

Newcomer Skyline GT-R sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pirates of the Caribbean: At World's End har nå solgt 280.000 eksemplarer på DVD, og hele 8.000 på BD, som dermed er ny salgsrekord for begge de nye High-Def-formatene...

Dette vil si at ca. 2,8% av alle filmene som ble solgt var BD....
    Imponerende løft vil jeg påstå! Neste milepæl: 5%, deretter 10%!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Er DivX og XviD såpass likt at PS3'n i så fall vil støtte begge formater?
    PS3'n støtter H.264, men ikke X.264, men lager man VOB-filer med utgangspunkt i MKV som er coda med X.264 så kjører det grisebra med AC3 lyd og knall bilde. Ikke lett å bli klok på det codecgreiene..
    Xvid som er kodet uten "advanced features" vil kunne bli spilt på enhver maskin som støtter DivX fordi formatene er såpass like ellers.

Er enig i at alle codec'ene kan være frustrerende. Har testa ut litt diverse filer på PS3, og den er temmelig hårsår hva H.264/MPEG4-formater angår. Den svelger dessverre ikke hva som helst (f.eks. podcaster lagret med Apple's utgave av MPEG4).

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen som vet hvilken domino-effekt som kommer dersom Warner blir Blu.

- Vil Universal/ Spielberg-filmene gis ut på BD.

- Forholdstallene blir kanskje så mye som 90/10 i USA (Warner er den viktigste aktøren)

- Enda flere CE-produsenter vil begynne å produsere BD-spillere, også Onkyo.

- Utleie-kiosker (i Norge) tar inn fler og fler filmer, og alle med PS3 begynner å handle/ leie BD.

- Og sist men ikke minst. Microsoft pull the plug. De ser ingen mulighet for at HD DVD vil vinne, eller overleve for den saks skyld.

HD DVD kommer til å pulveriseres dersom Warner blir Blu. Hva står de igjen med da? Paramount?? Vel, de sitter på restene av sin 18-måneders kontrakt med Toshiba. De bare gleder seg til den tiden er over.

New Line er indikatoren for at Warner goes Blu. "Unnskyldningen" med regionskoding og release er alt det er...unnskyldninger. De vet at Warner skifter side etter nyttår, derfor gidder de ikke annonsere annet enn den ene katalogtitlen som kommer i desember. Ikke en eneste tittel fra New Line Cinema er annonsert for HD DVD i 2008 :roll:

På Blu-ray har Hairspray allerede ankommet. Pans Labyrinth er eneste som kommer på begge format i år. Rush Hour 3 kommer kun på Blu-ray nå før jul, og Shoot Em Up kommer i januar. Også sistnevnte KUN på Blu-ray. I midten av januar kommer Mr. Woodstock. Også den kun på Blu-ray.

Av alle New Line filmene som kun er annonsert for BD, har det ikke engang kommet en release-date for HD DVD. Eneste de har sagt er vel: Sometime i 2008

Mener å huske det samme svaret fra Paramount også, på spørsmål om når Star Trek boksen kom på BD: Eh, sometime in 2008
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flisespikkeri.

Tulleargument.
    A35 ble lansert for mer enn 6 måneder siden og hadde ikke mer funksjonalitet enn HDDVD spillere lansert våren 2006.
    Panasonic BD30 har i motsetning til nye HDDVD spillere ny Hardware for funksjoner som BD spillerene ikke har hatt tidligere.
    Nå begynner BD spillerne å matche HDDVD spillerne i funksjonalitet, men har enda ikke Web delen i orden. Vi kan vel bare si "Velkommen etter BD", 20 måneder etter HDDVD.
    Panasonic BD30 er vel ikke i butikkene enda? Det er vel heller ikke lansert BD disker med 1.1 profil.

Dårlig unnskyldning fra en som stadig etterspør høyeste teknologiske kvalitet.
    Dette er et teknologisk spørsmål som BD har brukt laaaaaaang tid på å fikse. Skal vi som er opptatt av teknologi være imponert?

Unnskyldninger, unskyldninger, unskyldninger.
    Det er BD som har bestemt seg for å ha WebInteraktivitet. Hvis det er så vanskelig for dem å få det til så kunne de jo bare droppe det.

Ikke spill dum!
    Alle "early adopters" er Beta testere, men BD eierne må stadig kjøpe nye spillere for å være det mens HDDVD eiere har fått all Hardware fra dag en og kan teste nye funksjoner med den spilleren de har.

Tro meg, jeg har testet BD, og eier BD filmer, men jeg kommer ikke til å investere i en BD spiller som jeg må betale overpris på og bytte ut hvert år.

En BD fanboy's placebo effekt?

Hvis det er det eneste du har funnet på Transformers HDDVD'ns Web ekstra så skjønner jeg dine tidligere uttalelser.

Jeg blir aldri for gammel for noen ting som kan prøves ut for første gang.

Web "features" har hittil bare skrapt i overflaten av hva som er mulig.
    Er du blitt for gammel før din tid SVS!-man?:-D

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men ingenting av det du argumenterer for eller i mot, ARTY, gjør at HD DVD selger flere disker en BD Ikke en eneste uke i 2007 klarte de det. På filmen "300" som var spekket med bonus ift BD-utgaven, så solgte BD langt flere. Og Transformer, da, som skulle gruse ukas salgstall for BD. Slått så ørene flagret av katalogtitler på salg. Det var nylig en HD DVD-tilhenger som påsto at nye titler selger mer enn katalogtitler.

Ikke en gang $99 Toshiba-spillere klarer å generere disksalg mitt i julestria...Hva skal til. Jeg tror ikke Toshiba og MS hr noe mer på lager...

Av snart 52 uker, er resultatet: BD vs HD DVD: 52-0

Og for filmselskapene handler det om å selge flest disker. Og var det BDA eller HD DVD som tjente mest penger på spillersalget på Black Friday

Hva tror du er viktigst på styremøtet mandagen etter, når grafene legges frem...$$$$$$$ katsjing$$$$$
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva tror du er viktigst på styremøtet mandagen etter, når grafene legges frem...$$$$$$$ katsjing$$$$$
    På Warners siste Harry Potter kan man jo velge mellom bonusmateriell i HD på BD og bonus materiell i SD på HD DVD. En klar indikasjon på at HD DVD har gått tom for lagringsplass.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skyline GT-R
    Pirates of the Caribbean: At World's End har nå solgt 280.000 eksemplarer på DVD, og hele 8.000 på BD, som dermed er ny salgsrekord for begge de nye High-Def-formatene...

Dette vil si at ca. 2,8% av alle filmene som ble solgt var BD....
    Imponerende løft vil jeg påstå! Neste milepæl: 5%, deretter 10%!!!!

Husk at dette er solgt til butikk med returmulighet. Gjenspeiler på ingen måte hva som faktisk kommer til å bli solgt.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opsahle
    Husk at dette er solgt til butikk med returmulighet. Gjenspeiler på ingen måte hva som faktisk kommer til å bli solgt.
    Det gjenspeiler hva butikkene tror de kan selge. Og det antallet øker fra månede til månede.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    På Warners siste Harry Potter kan man jo velge mellom bonusmateriell i HD på BD og bonus materiell i SD på HD DVD. En klar indikasjon på at HD DVD har gått tom for lagringsplass.
    Feil! HD DVD-utgaven av Harry Potter og Føniksordenen kommer på to disker. Ekstramateriellet er i 1080i/1080p.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feil! HD DVD-utgaven av Harry Potter og Føniksordenen kommer på to disker. Ekstramateriellet er i 1080i/1080p.
    En god løsning på plass "problemet". Vi har jo hatt 2 disk utgaver på dvd i all tid, så hvorfor kan vi ikke ha det på HD DVD også? Prøver ikke å forsvare den vesentlige mindre plassen på en HD DVD disk, men ser klart en god løsning på det. Kun film med lydspor på en 30gb disk skulle kunne oppfylle de flestes behov av kvalitet? eller har placebo for mye å si?

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Ikke spill dum!
    Alle "early adopters" er Beta testere, men BD eierne må stadig kjøpe nye spillere for å være det mens HDDVD eiere har fått all Hardware fra dag en og kan teste nye funksjoner med den spilleren de har.
    Ikke alle "early adopters" har gått i fella, PS3 "Årets Produkt":
    UltimateAVmag.com: The <I>Ultimate</I> Picks: UltimateAVmag.com's 2007 Product of the Year Awards

As Blu-ray continues to evolve, the standalone players become less and less attractive, lacking hardware support for upcoming features, and getting slower and clunkier with each new BD-J release. Sony's PlayStation3, on the other hand keeps getting better and better.

På den annen side sier det selvsagt litt om BD-standarden og dens litt tidlige fødsel. Samtidig er det bra at et format kan finslipes i startfasen, selvom enkelte vil oppleve å bli brukt som forsøkskaniner.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Not.

HD DVD Review: Harry Potter and the Order of the Phoenix | High-Def Digest

"This is also where the two next-gen editions begin to vary, with some obvious (and some not so obvious) differences between the HD DVD/DVD combo and the Blu-ray. The biggest is that these features are formatted in only 480p/i/MPEG-2 video on the HD DVD, while the Blu-ray enjoys full 1080p/VC-1 encoding. Also missing from this HD DVD edition is a 44-minute TV special that appears on both the Blu-ray and standard-def DVD versions."

Gjelder US releasen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Not.

HD DVD Review: Harry Potter and the Order of the Phoenix | High-Def Digest

"This is also where the two next-gen editions begin to vary, with some obvious (and some not so obvious) differences between the HD DVD/DVD combo and the Blu-ray. The biggest is that these features are formatted in only 480p/i/MPEG-2 video on the HD DVD, while the Blu-ray enjoys full 1080p/VC-1 encoding. Also missing from this HD DVD edition is a 44-minute TV special that appears on both the Blu-ray and standard-def DVD versions."

Gjelder US releasen.
    Jeg blåser i hva US-releasen har. Jeg sitter med den norske versjonen i hånda, to disker med ekstramateriell i HD.

Side 477 av 653 FørsteFørste ... 337 347 357 367 377 387 397 407 417 427 437 447 457 467 473 474 475 476 477 478 479 480 481 487 497 507 517 527 537 547 557 567 577 587 597 607 617 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •