HD formatkrigen. - Side 475

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 475 av 653 FørsteFørste ... 335 345 355 365 375 385 395 405 415 425 435 445 455 465 471 472 473 474 475 476 477 478 479 485 495 505 515 525 535 545 555 565 575 585 595 605 615 ... SisteSiste
Viser resultater 9,481 til 9,500 av 13053
    Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Herrejemini... Jeg håper ikke de fyller på med flere titler, nå som de begynner å bli utsolgt.
    Opphørssalg før Warner dumper formatet neste år?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Høres slik ut. Høres for utrolig ut at alle som har PS3 har kjøpt 10 spill.

Da er nok alle gratis spill, filmer osv også telt inn, ennå så høres det mye ut med over 20 millioner spill. At folk har råd til 10 spill til 600,- stykket, men ikke råd til mer enn 1 film til 250 høres rart ut.

Ville tro at hvis tallene er rikitig, så er alle disker som ikke funket også tatt med. og da er nok feil raten på BD produksjonen kanskje litt høyere her i Europa enn i USA (20-24%) Men ved 20 % så er da 4 mill av dem i søppla, da er det 16 mill igjen, som enda høres veldig mye ut. Jeg tror vi ville hørt mange flere skryte nyheter fra Sony med slike salgstall.
    Ja jeg er enig i at det høres veldig høyt ut. Vi får se etterhvert hva tallene vil vise. Forøvrig koster spill i UK rundt kr. 400,- så ikke så dyrt som i Norge. Jeg har kjøpt 2 spill til nå og 14 BD filmer men spørs om jeg har greid å dra opp snittet så mye

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Opphørssalg før Warner dumper formatet neste år?
    Det er godt mulig.

Ettersom de hadde BOGO på Warners BD-titler forrige uke, så må jo det bety at Warner faktisk vil trekke seg fra BEGGE HD-formatene på CES, eller hva?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    På CES i januar kommer bomben fra Warner...
    Takk. Det er godt å vite. Jeg blir alltid så irritert når overraskelser kommer helt uten forvarsel.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ukas Nielsen-tall

I en uke der HD DVD ikke hadde noen store utgivelser, og BD stilte opp med Pirates 3 og Superbad, toppet med et 2-for-1-salg, så kommer det vel ikke som noen overraskelse at Blu-ray dro i land en storseier denne uka. Resultatet ble 76:24 i Blu-rays favør, altså mer enn 3:1.

Jeg vet ikke om noen vil tro meg hvis jeg sier at dette var akkurat som forventet, så derfor er det jaggu bra at AVSforum har en tråd for gjetting av Nielsen-tallene.

Nielsen Prediction Thread for 12/14 (due 12/12) Read first post! - Page 2 - AVS Forum

Femte gang jeg treffer blink på femten forsøk.. Jeg tror jeg begynner å få teken på dette

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sterke blå tall ja. Det mest interessante blir å se om Year to Date (YTD) og Since Inception (SI) tallene har endret seg igjen.

Er bare dumt å klage på tilbudskampanjer, slipp av store titler etc for å "bortforklare" at HD-DVD gjør det så dårlig markedsmessig. HD-DVD gruppen har akkurat de samme virkemidlene å stille opp med, men problemet er at de har få blockbuster hits som kan dra opp salget. Blu-ray har tross alt gjort det sterkt hele året igjenom med noen få "svake" uker.

CES2008 messa kan nok vise seg å bli HD-DVD's banesår om ryktene slår til. Et blått Warner kommer til å fjerne livsgrunnlaget for HD-DVD og avgjøre hele format-feiden.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men, jeg lurer på en ting til. Sender dere mail til posten etter at dere har mottatt pakkelappen med momsregning, eller går det an å sende på forhånd, slik at den ikke blir feilfortollet i det hele tatt?
    Hey!

Det jeg har gjort hver gang er følgende;
    Får den lappen i posten med fortolling/mva.

Da går jeg inn på Amazons sine sider, og tar et screenshot av fakturaen (printscreen i Windows eller så er det flere gratisprogrammer for det, feks Grabit).

Sender posten mail med fakturaen og sendingsnumeret.
    Pleid å ta kort tid, men nå er det jo Jul...

Du får en melding - og kan hente den på postkontoret uten å betale noe

På det forrige Blu-Ray salget skjedde det dog noe rart... Jeg bestilte meg 5 pakker av 2 filmer, alt så bra ut. Men, når de begynte å sende filmer så tok de vanlig priis... Urk.

Sendte en mail til Amazon, de beklaget bla bla, og ført tilbake penger

Ellers...
    Når skal jeg få sett alle filmene montro?

Som en kompis sa (med et *snev* ironi); det eneste jeg har nok av er penger og fritid

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er godt mulig.

Ettersom de hadde BOGO på Warners BD-titler forrige uke, så må jo det bety at Warner faktisk vil trekke seg fra BEGGE HD-formatene på CES, eller hva?
    De har visstnok ansatt en tidligere Sony man til å lede avdelingen for digitale nedlastinger...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB

CES2008 messa kan nok vise seg å bli HD-DVD's banesår om ryktene slår til. Et blått Warner kommer til å fjerne livsgrunnlaget for HD-DVD og avgjøre hele format-feiden.
    Evt studioannonseringer samt presentasjonen av fremtidige hidef-modeller vil være avgjørende for fremdriften til de to formatene neste år.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I en uke der HD DVD ikke hadde noen store utgivelser, og BD stilte opp med Pirates 3 og Superbad, toppet med et 2-for-1-salg, så kommer det vel ikke som noen overraskelse at Blu-ray dro i land en storseier denne uka. Resultatet ble 76:24 i Blu-rays favør, altså mer enn 3:1.

Jeg vet ikke om noen vil tro meg hvis jeg sier at dette var akkurat som forventet, så derfor er det jaggu bra at AVSforum har en tråd for gjetting av Nielsen-tallene.

Nielsen Prediction Thread for 12/14 (due 12/12) Read first post! - Page 2 - AVS Forum

Femte gang jeg treffer blink på femten forsøk.. Jeg tror jeg begynner å få teken på dette
    Ja du er flink - or not. Med "HD DVD: 29 Blu-ray: None" så står vel ikke handlingene direkte i samsvar med markedssituasjonen...

Jeg spår med mine dollar og legger de i vinneren av denne håpløse formatkrigen.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi-oi-oi, det ser værre og værre ut for HD DVD. Nå har HD DVD-siden proklamert hvor mange spillere som er solgt den siste måneden. At formatet ikke selger flere disker enn dette, er mildt sagt oppsiktsvekkende. For alle de som kjøpte seg en Toshiba, burde ha klart å kjøpe såpass med filmer at det hadde syntes mer på statistikken. For de har fortsatt store filmer å friste med. Transformers er en av de...

Det blir spennende å se hva Warner nå vil gjøre. Ser vi på Harry Potter, og hvordan de filmene gjør det på hvert format:

På Amazon finner vi HP boksen (til over $100) på topp 3, siste HP-film på en 4. plass, på 5. finner vi "300" og på en 6. plass Blade Runner.

For HD DVD ligger den siste HP på en 4. plass, Troy på en 7.plass og HP boksen 8. plass.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Er bare dumt å klage på tilbudskampanjer, slipp av store titler etc for å "bortforklare" at HD-DVD gjør det så dårlig markedsmessig.
    Du misforstår. Det handler ikke om å bortforklare, og jeg klager ikke i det hele tatt.

Det eneste jeg gjør, er å fremsette to påstander:

1. Blockbustere selger bedre enn katalogtitler, spesielt i lanseringsuka
    2. Det selges flere disker under et halv-pris-salg enn når det ikke er det.

Er du uenig i disse påstandene?

Hvis den ene siden gir ut en blockbuster og har salg samme uke, mens den andre siden gjør ingen av delene, da mener jeg det er rimelig forutsigbart at den siden med blockbustere og salg vil gjøre det en god del bedre enn den som ikke har det. Som nevnt i den forige meldinga mi, så gjetta jeg allerede forrige uke at fordelingen ville bli 76:24, så jeg tror at teorien min har noe for seg.

Neste uke er det en god del jevnere med utgivelser, og da kommer Nielsen-tallene til å være rundt 60:40 igjen.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvor ble det av alle filmene som ville bli plukket med etter å ha hamstret $99 Toshiba spillere? Skulle ikke dette generer store disksalg?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opsahle
    Vi vet at ps3 har solgt ca 2 mill i europa som da vil si en attach rate på 10 ??? Man får så mange merkelig tall for tiden at man må lure på om noen der ute bare driver å gjetter..
    Selvom man har produsert 20mill plater er de ikke nødvendigvis solgt.. Det står tross alt hylle opp og hylle ned med spill og filmer rundt i europeiske butikker.

Hvordan har forresten stand alone salget til HD DVD gått etter at prisen er normalisert igjen, noen som har noe tall på det?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Men hvor ble det av alle filmene som ville bli plukket med etter å ha hamstret $99 Toshiba spillere? Skulle ikke dette generer store disksalg?
    Jeg har aldri påstått noe annet enn at det vil ta et par måneder før man ser effekten av disse spillerne.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri påstått noe annet enn at det vil ta et par måneder før man ser effekten av disse spillerne.
    Nå tenkte jeg ikke spesielt på deg. Men uansett høres to måneder ut som veldig lang tid. Hvorfor det? Nå er det ca 1 mnd siden spillerne kostet $99, og dersom ikke julesalg får folk til å handle HD DVD-filmer, så virker interessen laber for HD DVD.

Det jeg tror, er at mange av de som kjøpte seg en Toshiba til under 100-lappen faktisk ikke visste at de kjøpte en HD DVD-spiller. Og for de etter hvert som fant det ut, syntes ikke det var verdt mellomlegget det koster for en HD DVD-film.

Skal vi tro Warner, om å se an 4. kvartal samt at BD-spillere nå koster helt nede i $279 for en 1080/24p og bitstream av TrueHD/ DTS-HDMA, kommer det ikke som noen bombe om Warner kutter HD DVD-søtten...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av Release.no
    Pangavslutning for Disney:

Pirates of the Caribbean: At World's End har nå solgt 280.000 eksemplarer på DVD, og hele 8.000 på BD, som dermed er ny salgsrekord for begge de nye High-Def-formatene...

Gratulerer med ny rekord
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Det jeg tror, er at mange av de som kjøpte seg en Toshiba til under 100-lappen faktisk ikke visste at de kjøpte en HD DVD-spiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer ja :-) 8000 solgte i Norge er ganske bra med tanke på hvor tidlig i HD fasen vi er.

Bidro selv med å kjøpe 1 og må si det var en fet utgivelse.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disney er nok urokkelige ift BD. Gleder meg til å se den siste POTC, men har spart den. Tror jeg skal se opp nr 1 og 2 først...8000 Blu-ray solgt; ja, det var jaggu imponerende til å være lille Norge.

Bestilte nettopp Blade Runner på DVDStrax, og Harry Potter kom forrige uke. Blir vel en Potter til.

Da er det bare å overbevise Warner ved å hamstre Warner-titler på Blu-ray
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 475 av 653 FørsteFørste ... 335 345 355 365 375 385 395 405 415 425 435 445 455 465 471 472 473 474 475 476 477 478 479 485 495 505 515 525 535 545 555 565 575 585 595 605 615 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •