HD formatkrigen. - Side 474

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 474 av 653 FørsteFørste ... 334 344 354 364 374 384 394 404 414 424 434 444 454 464 470 471 472 473 474 475 476 477 478 484 494 504 514 524 534 544 554 564 574 584 594 604 614 ... SisteSiste
Viser resultater 9,461 til 9,480 av 13053
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av harol
    Hvor har du sett det? 1.6 millioner 360 i Europa på en måned og 400.000 360 following black monday???

Hvorfor tror du at Sony sier slikt til analytikere som følger selskapet? Tror du analytikere som gjerne har betalt $1million i året ikke hadde skjønt om Sony løy? Det hadde nok heller ført til at kursen hadde falt og ikke steget som den gjord etter denne konferansen her.

Men nok OT. Det er fint om folk her leser linker som er lagt med argumenter før man argumenter og gjerne legger ved linker som viser annet enn det som står i andre artikler. Greit vi kan synse mye om alt her, men når det foreligger tall fra f.eks. Sony eller MS eller for den saks skyld Toshiba så kan man ikke si det er FUD og oppgi noen tall uten å henvise til noe.

Jeg vil fovørig bare si jeg er ingen BD fanboy, men jeg blir oppgitt over at alt som Sony sier blir kalt løgn. Dette er tross alt en av verdens største elektronikkselskaper og selskapet kan ikke bare fare med løgn. Jeg for min del er jo av den oppfatning av at MS farer mye med løgn, men det er jo fordi jeg ikke klarer å være objektiv og er farget av min irritasjon over Windows XP
    ..
    MS ga offisielle tall på den helgen på 350k og som de sa dobbelt så mye som Sony. Sony har aldri kommet med tall på dette før intervjuet som er litt merkelig siden både nintendo og ms ga tall (sony kom kun med prosenter i forhold til et eller annet). MS selger dårligere en ps3 i europa men det er ikke store forskjellen (eller vi antar siden det ikke finnes tall for europa).

Alt Sony kommer med er ikke FUD men i forbindelse med ps3 og BD virker det som mye rart kommer ut av selskapet for tiden. Det er ikke lenge siden Sony sjef lanserte 6 millioner solgte ps3 til og med mars når vi alle visste at tallet var langt under halvparten.

For informasjon rundt dette anbefaler jeg NeoGAF - Home som er by far den mest seriøse forum siden for "konsoll krig".

Men dette blir veldig OT da..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NotValid
    Har nå sjekka ut Sonys 2 blu ray spillere ingen av dem kan overføre DTS master... Hva er så poenget med en spiller som kan spille av hd kvalitet når den ikke kan overføre det beste hd dvd lyd formatet. I tillegg så koster Blu-ray spillerne buksa og skjorta...+den ene sokken.
    HD-DVD spillerne er ikke så dyre og i tillegg kan EP35 overføre all HD lyd codecs som stream via HDMI.

Dersom HD DVD taper for Blu-ray, så blir dette akkurat som da BetaMax tapte for VHS.
    Hvorfor blir det det? BetaMax var teknisk bedre enn VHS. Om HD-DVD er teknisk bedre enn BD strides vel de lærde om, faktisk mange som mener det motsatte. I mine øyne er begge formatene veldig bra HD formater og man vil kunne nyte tip top HD filmer i begge.

Argumentene til HD-DVD var aldri at det var teknisk overlegent BD, heller at de kunne produseres billigere og at man kunne bruke eksisterende DVD fabrikker for å produsere HD-DVD filmer med enkle modifikasjoner.

Ingen trenger vel 50GB lager? Åjo visst søren, haallooo vent på oss vi skal klare å slå BD med hele 1GB, men desverre ikke sikkert man kan bruke de gamle spillerene da. Jaja gjør ingenting det, vi bare tar $100 for en ny med 30 filmer gratis. Da kjøper kanskje noen dem!

Vel til nå er det blitt produsert 21 millioner BD plater. Tror ikke det er så lenge til economies of scale slår inn her også og kommer ned på samme nivå som det kostet å produsere en DVD plate.

Skal du ha deg en BD spiller så er det jo bare å kjøpe en PS3. Den er fremtidsrettet og vil være i stand til å takle BD2.0 også.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opsahle
    MS ga offisielle tall på den helgen på 350k og som de sa dobbelt så mye som Sony. Sony har aldri kommet med tall på dette før intervjuet som er litt merkelig siden både nintendo og ms ga tall (sony kom kun med prosenter i forhold til et eller annet). MS selger dårligere en ps3 i europa men det er ikke store forskjellen (eller vi antar siden det ikke finnes tall for europa).

Alt Sony kommer med er ikke FUD men i forbindelse med ps3 og BD virker det som mye rart kommer ut av selskapet for tiden. Det er ikke lenge siden Sony sjef lanserte 6 millioner solgte ps3 til og med mars når vi alle visste at tallet var langt under halvparten.

For informasjon rundt dette anbefaler jeg NeoGAF - Home som er by far den mest seriøse forum siden for "konsoll krig".

Hehe ja er litt OT. Jeg er med på hva du mener da, greit a være litt mer spesifik når det er mange tall med i bildet. Så det betyr at 360 solgte 1.75x mer enn PS3 i den perioden i USA. I october solgte 360 3x mer enn PS3. Så det begynner å jevne seg ut. Når deg gjelder FUD, så er jo ikke helt enig, men ja de pynter på tall med jevne mellomrom. MEN dette gjør alle bedrifter. MS var veldig flinke med å pynte på tallene de første måneden med Vista og Toshiba dropper alltid PS3 konsoller når de prater om solgte HD enheter. Jeg synes ikke noen er bedre enn andre. It's business as usual.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

BTW, ett kjapt søk på nettet ga meg denne infoen fra Nexgenwars:

Microsoft announced Thursday that that Xbox 360 sold 310,000 units for the week of November 18 in the US. This compares favorably to the year-younger Nintendo Wii, which sold 350,000 units during the same time frame.

It’s highly likely that the gap could’ve been wider if Nintendo was able to keep up with the Wii’s runaway demand.

Regardless, Xbox 360 had an impressive week. Greenberg told Next-Gen that Microsoft’s top retailers sold out of hardware coming out of the busy Thanksgiving shopping week.

“We turned around and replenished those units,” the Xbox 360 product manager said in a phone interview. “We’re seeing thousands and thousands of top big box retail stores reporting outages depending on SKUs, and some reporting outages of the whole Xbox 360 line.”

Microsoft said that it outsold Sony's PlayStation 3 2 to 1 last week, according to retail estimates.

Så MS sier de solgte 310 enheter, og 2x PS3. Sony sier de solgte 200 enheter.. sannheten er nok en plass imellom

MEN moderator får bare slette disse inleggen hvis det blir for mye OT. Skal gi meg nå

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Jeg har kjøpt en del fra det salget.
    Jeg har sendt mail med faktura til; Privatfortolling@posten.no
    Aldri vært noe problem

Det som ble et problem var salget fra i går...
    De har sendt 4 av 5 pakker, og trukket fullpris på alle pakkene! Shit...
    Sendt dem mail, får se hva som skjer
    Takk for tipset. Adressen er notert. Tror jeg vil komme til å trenge den...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Takk for tipset. Adressen er notert. Tror jeg vil komme til å trenge den...
    Hehe. Hvis ikke Amazon har endret måten de endrer pakkene på, så kommer nok jeg til å trenge denne adressen sårt også

Stor takk til Per Johnny og tomsavini for tipset.

Men, jeg lurer på en ting til. Sender dere mail til posten etter at dere har mottatt pakkelappen med momsregning, eller går det an å sende på forhånd, slik at den ikke blir feilfortollet i det hele tatt?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Warner dropper HD-DVD

Er det noe i disse ryktene som ITavisen referer til?
    ITavisen | - Warner dropper HD-DVD

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et rykte, ikke noe mer. Artikkelen er overdrevet.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gammelnok
    Er det noe i disse ryktene som ITavisen referer til?
    ITavisen | - Warner dropper HD-DVD

Et rykte, som IT-avisen i sin sedvanlige useriøsitet blåser opp til å virke som noe som er opplest og vedtatt. Håpløs overskrift i utgangspunktet, og ikke en gang et spørsmålstegn bak. Til og med blu-ray.com fremstår mer troverdig enn IT-avisen etter dette.

Warner har ikke nevnt dette med et ord, og ingen avgjørelse er tatt. Men jeg registrerer at Blu-Ray-campen prøver å fremme dette ryktet så godt de kan. Snakker da ikke om Blu-Ray-supporterne her på forumet, de har litt mer is i magen, men å kjøre den her typen PR fra Blu-Ray campen er nærmest motbydelig. Skulle tro de prøvde å vinne krigen ved hjelp av hjernevaskmetoden..... (Ikke ulikt annen PR, men, men..... )

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel til nå er det blitt produsert 21 millioner BD plater. Tror ikke det er så lenge til economies of scale slår inn her også og kommer ned på samme nivå som det kostet å produsere en DVD plate.
    Hvor har du det tallet i fra?

Det var vel kun 1-2 måneder siden Sony feiret at de hadde laget 10 millioner plater til nå. Av disse så var vel kun 2-3 millioner filmer, resten spill eller noe. Det var vel også litt uvist om det var inkludert plater som ikke funket, noe det sikkert ikke var.

Men jeg tviler uansett sterkt på at Sony har greid å mange dobble produksjonen på 1-2 måneder. Da hadde vi fått vite det i "store" nyheter fra den kanten.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2

Det var vel kun 1-2 måneder siden Sony feiret at de hadde laget 10 millioner plater til nå. Av disse så var vel kun 2-3 millioner filmer, resten spill eller noe. Det var vel også litt uvist om det var inkludert plater som ikke funket, noe det sikkert ikke var.

Men jeg tviler uansett sterkt på at Sony har greid å mange dobble produksjonen på 1-2 måneder. Da hadde vi fått vite det i "store" nyheter fra den kanten.
    Bare den siste uken er det solgt over 1,5 mill PS3 spill. Det er over 10 uker siden de annonserte 10 millioner Blu-ray 50GB plater.

Advertisement

Så tallet 21 millioner er nok ganske riktig.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et rykte, som IT-avisen i sin sedvanlige useriøsitet blåser opp til å virke som noe som er opplest og vedtatt. Håpløs overskrift i utgangspunktet, og ikke en gang et spørsmålstegn bak. Til og med blu-ray.com fremstår mer troverdig enn IT-avisen etter dette.

Warner har ikke nevnt dette med et ord, og ingen avgjørelse er tatt. Men jeg registrerer at Blu-Ray-campen prøver å fremme dette ryktet så godt de kan. Snakker da ikke om Blu-Ray-supporterne her på forumet, de har litt mer is i magen, men å kjøre den her typen PR fra Blu-Ray campen er nærmest motbydelig. Skulle tro de prøvde å vinne krigen ved hjelp av hjernevaskmetoden..... (Ikke ulikt annen PR, men, men..... )
    Akkurat her vi enige. Men det gjelder generelt begge veier(Begge leiere sprer ting som blir sett på som 'motbydelig' fra den andre siden). I slike saker så vet vi ikke fakta før lynet har slått ned. Det var ikke forvarsler i Paramount-saken.

Warner har gode grunner til å gå begge veier. Er noen villige til å betale ett stort beløp, så kan avgjørelsen bli lettere. Jeg er derimot usikker på hvor mye de enkelte parter er villige til å kompensere Warner med - de har allerede 'blødd' mye penger.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Akkurat her vi enige. Men det gjelder generelt begge veier(Begge leiere sprer ting som blir sett på som 'motbydelig' fra den andre siden). I slike saker så vet vi ikke fakta før lynet har slått ned. Det var ikke forvarsler i Paramount-saken.

Warner har gode grunner til å gå begge veier. Er noen villige til å betale ett stort beløp, så kan avgjørelsen bli lettere. Jeg er derimot usikker på hvor mye de enkelte parter er villige til å kompensere Warner med - de har allerede 'blødd' mye penger.
    Warner har vist fått tilbud om en god del penger fra begge sider før, men etter Paramount dealen så sa de vi ser ann hvordan ting ligger etter fjerde kvartal, altså hvordan ting ligger ann etter 2007.

Da kan det godt hende de velger å godta ett tilbud. Men det har vært Warner som har tjent mest penger til nå i HD markedet, og det med filmer som koster mindre enn konkurrentene på begge formater. Grunn, de støtter begge formater, større marked, mer salg.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Beklager, jeg bommet stort der. 21 millioner var bare for Europa (1 mill film og 20 mill spill)

Print Story: Blu-ray outsells HD-DVD in Europe on Yahoo! News

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Matsushita Electric Industrial Co. (6752 JT): The world's biggest maker of plasma screens plans to bundle plasma televisions and next-generation DVD players at some U.S. retailers next week to boost sales of its Blu-ray products, the Wall Street Journal reported, citing Masayuki Kozuka, the general manager in charge of storage-device strategy. Matsushita shares added 15 yen, or 0.7 percent, to 2,340.

Bloomberg.com: News

Kanskje standalone BD spillere får seg ett løft når Panasonic bundler spillere med Plasma skjermene sine.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, jeg bommet stort der. 21 millioner var bare for Europa (1 mill film og 20 mill spill)

Print Story: Blu-ray outsells HD-DVD in Europe on Yahoo! News
    Vi vet at ps3 har solgt ca 2 mill i europa som da vil si en attach rate på 10 ??? Man får så mange merkelig tall for tiden at man må lure på om noen der ute bare driver å gjetter..

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi vet at ps3 har solgt ca 2 mill i europa som da vil si en attach rate på 10 ??? Man får så mange merkelig tall for tiden at man må lure på om noen der ute bare driver å gjetter..
    Høres slik ut. Høres for utrolig ut at alle som har PS3 har kjøpt 10 spill.

Da er nok alle gratis spill, filmer osv også telt inn, ennå så høres det mye ut med over 20 millioner spill. At folk har råd til 10 spill til 600,- stykket, men ikke råd til mer enn 1 film til 250 høres rart ut.

Ville tro at hvis tallene er rikitig, så er alle disker som ikke funket også tatt med. og da er nok feil raten på BD produksjonen kanskje litt høyere her i Europa enn i USA (20-24%) Men ved 20 % så er da 4 mill av dem i søppla, da er det 16 mill igjen, som enda høres veldig mye ut. Jeg tror vi ville hørt mange flere skryte nyheter fra Sony med slike salgstall.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har i alle tilfelle gått amok hos Amazon i dag.
    Herrejemini... Jeg håper ikke de fyller på med flere titler, nå som de begynner å bli utsolgt. Jeg har ikke råd til å kjøpe mer nå

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Bra dere handler HD DVD.

Jeg har akkurat kjøpt freser for 2000 kroner så jeg tror jeg skipper HD DVD denne måneden.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Warner har vist fått tilbud om en god del penger fra begge sider før, men etter Paramount dealen så sa de vi ser ann hvordan ting ligger etter fjerde kvartal, altså hvordan ting ligger ann etter 2007.

Da kan det godt hende de velger å godta ett tilbud. Men det har vært Warner som har tjent mest penger til nå i HD markedet, og det med filmer som koster mindre enn konkurrentene på begge formater. Grunn, de støtter begge formater, større marked, mer salg.
    På CES i januar kommer bomben fra Warner...

Side 474 av 653 FørsteFørste ... 334 344 354 364 374 384 394 404 414 424 434 444 454 464 470 471 472 473 474 475 476 477 478 484 494 504 514 524 534 544 554 564 574 584 594 604 614 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •