HD formatkrigen. - Side 473

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 473 av 653 FørsteFørste ... 333 343 353 363 373 383 393 403 413 423 433 443 453 463 469 470 471 472 473 474 475 476 477 483 493 503 513 523 533 543 553 563 573 583 593 603 613 ... SisteSiste
Viser resultater 9,441 til 9,460 av 13053
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av basement
    Litt ot, men:
    Hvordan går du frem for å få gjort dette? Hvem er det du kontakter? Må det gjøres før eller etter man har vært på postkontoret og hentet pakken? Fikk nettopp to filmer fra Amazon, som kostet meg 160 kroner mer enn beregnet.
    Ring postens kundesenter - nummeret finner du på Posten Norge

eller email til postfortolling@posten.no

Gjør det før du henter pakkene. De kontakter så postkontoret og frigjør pakkene - du kan så hente de uten videre kostnader. Har gjort det mange ganger, men er litt tungvint.

Har du allerede hentet pakkene, så har du allerede gjort det mye vanskeligere.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    De merker fortsatt pakkene med full pris utenpå, slik at de blir stoppet og lagt til mva og fortollingsgebyr. Riktig faktura ligger likevel inne i pakken.

Har hatt problemer med noen på postens kundesenter for å få ordnet opp i dette. Enkelte har krevd ekstra gebyr på 450kr for å fortolle på nytt. Da har jeg bare prøvd dagen etterpå igjen, og da har det gått greit. Litt slitsomt, men det blir billige filmer ihvertfall.
    Jeg har kjøpt en del fra det salget.
    Jeg har sendt mail med faktura til; Privatfortolling@posten.no
    Aldri vært noe problem

Det som ble et problem var salget fra i går...
    De har sendt 4 av 5 pakker, og trukket fullpris på alle pakkene! Shit...
    Sendt dem mail, får se hva som skjer

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skyline GT-R
    200`000 PS3 solgt på en dag i USA, Black Friday.
    200`000 PS3 blir solgt hver uke i Europa....

Selv om kanskje bare 1/3 av disse i det hele tatt vurderer å bruke den å spille av BD filmer, så er dette allikevel imponerende tall!
    Neste år kommer PS3 salget til å ta helt av, og det kommer BD til å nyte godt av....!

Bloomberg.com: Asia
    Lite kjangs for at det skjer med den begredelige katalogen de har hosta opp så langt. Kansje Metal Gear hjelper dem, men uansett er det vel lite som tyder på at dette har vært, eller blir, den suksessen Sony håpet på. Men hjelpe Blue Ray gjør det nok uansett, ettersom den fungerer bedre som Multimedia maskin, enn den gjør som spillkonsoll.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    Lite kjangs for at det skjer med den begredelige katalogen de har hosta opp så langt. Kansje Metal Gear hjelper dem, men uansett er det vel lite som tyder på at dette har vært, eller blir, den suksessen Sony håpet på. Men hjelpe Blue Ray gjør det nok uansett, ettersom den fungerer bedre som Multimedia maskin, enn den gjør som spillkonsoll.
    Kan du fortelle oss hvilke av tallene det er lite sjans for? Du må gjerne mene at PS3 ikke blir en suksess, men håper du ikke mener at de salgstallene er feil. Vennligst henvis til en link hvor Sony tar tilbake salgstallene fra ett par dager siden. Det siste jeg har lest er denne:

Sony says U.S. electronics unaffected by economy | Reuters

Ingen kommentar der om noe sånt??

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte en mail til DVDirect.net angående de regionsfri BD-spillerne. De reklamerer med priser for å få gjor om eksisterende DVD-spillere. Så jeg sendte en forespørsel på om de modifiserte spillere som var kjøpt et annet sted, og evt prisen på dette.

I såfall hadde det vært lønnsomt å handlet spiller fra USA, tatt med spiller og kvitteringer og kjørt til deres butikk for modifisering. Koster det like lite som for DVD (ca 3-400 kr), så blir det veeeldig aktuelt.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en titt på denne linken så kan du se hva ett analyiker selskap tror om PS3, hele artikkelen kan leses i siste nummer av Economist:

http://www.economist.com/displaystor...2952884723D445

Newcomer Skyline GT-R sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, tror du skal revurdere den holdningen din BITTELITT.

Vi har allerede fått Uncharted: Drake's Fortune som selger utrolig bra, og som kun har fått topp kritikker.

Kommende tittler for PS3 er STORE i 2008:

Nevner:
    GT5 Prolouge og GT5. - Dette blir uten tvil ett av årets mest solgte spill
    Metal Gear Solid 4 - STOR Tittel, som du nevnte selv.
    Killzone 2 - Store forventninger til dette mesterverket
    Motorstorm 2 - Ny versjon av havok engine vil gjøre spillet enda bedre
    Resident Evil 5 - Nok en stortittel
    Devil May Cry 4 - Stor tittel
    Buzz 2 - Veldig populært.....
    Singstar for PS3 - Party spill med MANGEN tilhengere

At 2008 blir ett sinnsykt gull år PS3 er det ingen tvil om....

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harol
    BTW, noen som har lest siste Total Film?

Bladde gjennom det idag. Eneste annonse med HD-DVD var BBC sin helsides annonse med sine dokumentarer som dem gir ut både i HD-DVD og BD.

Var ellers sikkert 6-7 helsides annonser som gikk på blu-ray. Blockbuster UK hadde helsides annonse for utleie av BD. Buena Vista/Disney hadde 2 helsides annonse for BD. Selvfølgelig PS3 annonse med BD kommentarer som i resten av UK for tiden.

Hmmm vel er rimelig klart hvordan det ligger ann i Europa. Virker som Toshiba og resten av HD-DVD campen har gitt opp her og bruker all sine ressurser i USA.
    Det sammer gjelder både desember og januar-utgaven av Empire (leste disse på flyene til å fra Australia). Flere Disney Blu-ray-annonser, Blockbuster UK med kun Blu-ray og HMV.uk med kun blu-rayer annonsert. Amazon UK var den eneste som hadde reklame for begge formatene. Sony hadde dessuten en hel side i desemberutgaven framstillt som en artikkel i bladet, med saklig informasjon om HDTV og Blu-ray i forhold til DVD.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Jeg antar du sikter til denne kommentaren fra meg:

Dette var strengt tatt ingen påstand. Det var mer høyttenkning om hva grunnen kan være til at tilstanden til HD DVD er så skral som den er i Norge.

Men, hvis det har seg slik at butikkene ønsker å kjøpe HD DVDer og distributørene jobber hardt for å selge dem. Hvordan kan det da ha seg at butikkene ikke får tak i plater?
    Elkjøp kjøper kun inn stort, og har sentralstyrt innkjøp(eget lager). Etter det jeg vet ,har ikke de enkelte butikkene mulighet for å kjøpe rett fra distributørene.

Men hvis jeg tar feil, så er det jo bare 1 mulighet igjen, og det er at filmansvarlige i de respektive butikkene ikke gjør en god nok jobb med innkjøp.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vi har allerede fått Uncharted: Drake's Fortune som selger utrolig bra, og som kun har fått topp kritikker.

Kommende tittler for PS3 er STORE i 2008:

Nevner:
    GT5 Prolouge og GT5. - Dette blir uten tvil ett av årets mest solgte spill
    Metal Gear Solid 4 - STOR Tittel, som du nevnte selv.
    Killzone 2 - Store forventninger til dette mesterverket
    Motorstorm 2 - Ny versjon av havok engine vil gjøre spillet enda bedre
    Resident Evil 5 - Nok en stortittel
    Devil May Cry 4 - Stor tittel
    Buzz 2 - Veldig populært.....
    Singstar for PS3 - Party spill med MANGEN tilhengere

At 2008 blir ett sinnsykt gull år PS3 er det ingen tvil om....
    Sett i lys av dette, så er det alltid morsomt å lese fra enkelte HD DVD-tilhengere....: at når PS3-eieren begynner å kjøpe spill, så slutter de å kjøpe BD-filmer :???: PS3 kan liksom kun brukes til en ting av gangen. Kjøper man BD-filmer, så er det utelukket at man kjøper spill. Hva slags logikk er det?

Jeg tipper at 2008, og første halvåret, blir en tid hvor folk oppdager BD-spilleren i PS3. Warner har gått til BD, BD-spillerne er billigere, langt flere BD-filmer i butikk til under 200 kr og mange nye titler med BD-filmer hos utleie-sjappene. PS3 har osgå tatt av med lav pris og store spilltitler. ITavisen rapporterte vel nylig om at PS3 allerede har forbigått Xbox360 i spillsalg i Norge!

Uansett om PS3 ikke benyttes som BD-spiller av alle, er det uansett langt flere enn for Xbox 360 og HD DVD. Dersom vi ser på de 10-12 mill Xbox 360 konsollene der ute, og hvor mange HD DVD add-ons som er solgt; ja, da snakker vi om laber attachment rate
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og, btw... det heter faktisk Blu-ray.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Allerede? Hvor lenge har maskina vært i salg?!?

Drakes Fortune ser fantastisk ut og er en av grunnene til at jeg og på sikt vil kjøpe PS3, men er langt fra nok til å rettferdigjøre maskinas 4-5000 kroner prislapp.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cliffy
    Elkjøp kjøper kun inn stort, og har sentralstyrt innkjøp(eget lager). Etter det jeg vet ,har ikke de enkelte butikkene mulighet for å kjøpe rett fra distributørene.

Men hvis jeg tar feil, så er det jo bare 1 mulighet igjen, og det er at filmansvarlige i de respektive butikkene ikke gjør en god nok jobb med innkjøp.
    Jeg postet for en ukes tid siden svaret jeg fikk fra Elkjøp angående elendig HD-satsning. Svaret var at innkjøp var nordisk og sentralt. Følgelig måtte utgivelsene komme med tekst til alle nordiske land/evt dubb før Elkjøp tok de inn i sortimentet. Stor ball som skal rulles ut i en sånn organisasjon, de kommer nok når det er penger å tjene..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel siden både Elkjøp og Lefdal er eid av Dixons i UK så regner jeg med at de faktisk foretar Europeiske felleskjøp (dvs. norden får forskjellige modellnummer men ellers er de identiske) og man bør også oppleve samme type filmer både hos elkjøp og Lefdal. Mulig at de styrer mer selv, men jeg vil tro at de tjener mest penger på å kjøpe inn felles for Europa. Kanskje Dixons har bestemt seg for BD

Her er en oversikt over alle elektro butikkene Dixons kjeden eier:

http://www.dsgiplc.com/layout.aspx?I...c-51f2ecfeb012

I tillegg eier de Pixmania som finnes i hele europa online.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og interestingly enough så selger ikke Dixons online i UK HD-DVD spillere, bare BD spillere

Hehe, ja jeg kjeder meg kan man si. NERD!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Allerede? Hvor lenge har maskina vært i salg?!?

Drakes Fortune ser fantastisk ut og er en av grunnene til at jeg og på sikt vil kjøpe PS3, men er langt fra nok til å rettferdigjøre maskinas 4-5000 kroner prislapp.
    Maskina har vært i salg i EU siden 23. mars, det er 7.5 mnd. Du trenger heller ikke betale 5000 for en PS3, du får den til 3399 hos f.eks. Elprice.

Av kommende spill må også Little Big Planet nevnes, det ser utrolig morsomt ut og har absolutt potensiale til å bli en skikkelig hit, både online og offline.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå sjekka ut Sonys 2 blu ray spillere ingen av dem kan overføre DTS master... Hva er så poenget med en spiller som kan spille av hd kvalitet når den ikke kan overføre det beste hd dvd lyd formatet. I tillegg så koster Blu-ray spillerne buksa og skjorta...+den ene sokken.
    HD-DVD spillerne er ikke så dyre og i tillegg kan EP35 overføre all HD lyd codecs som stream via HDMI.

Dersom HD DVD taper for Blu-ray, så blir dette akkurat som da BetaMax tapte for VHS.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harol
    Ta en titt på denne linken så kan du se hva ett analyiker selskap tror om PS3, hele artikkelen kan leses i siste nummer av Economist:

Video games | Wii are the champions | Economist.com
    Fremtidsutsiktene er mao lyse for både PS3 og BD:

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NotValid
    Har nå sjekka ut Sonys 2 blu ray spillere ingen av dem kan overføre DTS master... Hva er så poenget med en spiller som kan spille av hd kvalitet når den ikke kan overføre det beste hd dvd lyd formatet.
    Det beste?

PCM = True HD = DTS MA

Same shit med forskjellig innpakning spør du meg.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NotValid
    Har nå sjekka ut Sonys 2 blu ray spillere ingen av dem kan overføre DTS master... Hva er så poenget med en spiller som kan spille av hd kvalitet når den ikke kan overføre det beste hd dvd lyd formatet. I tillegg så koster Blu-ray spillerne buksa og skjorta...+den ene sokken.
    HD-DVD spillerne er ikke så dyre og i tillegg kan EP35 overføre all HD lyd codecs som stream via HDMI.

Dersom HD DVD taper for Blu-ray, så blir dette akkurat som da BetaMax tapte for VHS.
    Her i landet er vel ikke prisforskjellene så store... 2500-, for EP10 HD-DVD, og 3500,- for en Sony S300 Blu-ray. I tillegg har ikke den billigste Toshibaen fått verdens beste kritikk...

PS3, derimot... Bra på BR, bra på DVD, et meget bra mediesenter og i tillegg spillkonsoll til rett over tre tusen. Ikke mye å tenke på, det er en knalldeal. Hadde mannen i gata vært mer klar over dette, tror jeg salgstallene til PS3 hadde tatt enda mer av. Er trolig ikke så lenge til den kan dekode både true HD og DTS MA og sende det ut som PCM, og da kan jo enhver receiver med HDMI-inngang spille av HD-lyd.

Side 473 av 653 FørsteFørste ... 333 343 353 363 373 383 393 403 413 423 433 443 453 463 469 470 471 472 473 474 475 476 477 483 493 503 513 523 533 543 553 563 573 583 593 603 613 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •