HD formatkrigen. - Side 472

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 472 av 653 FørsteFørste ... 332 342 352 362 372 382 392 402 412 422 432 442 452 462 468 469 470 471 472 473 474 475 476 482 492 502 512 522 532 542 552 562 572 582 592 602 612 ... SisteSiste
Viser resultater 9,421 til 9,440 av 13053
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Endelig HD DVD BOGO på amazon! Bestilt 6 titler allerede!

Amazon.com: HD DVD Offer
    Eeeeek! Også jeg som har fått lønn i dag, da... Tror det blir lite julegaver nå, gitt

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Eeeeek! Også jeg som har fått lønn i dag, da... Tror det blir lite julegaver nå, gitt
    De merker fortsatt pakkene med full pris utenpå, slik at de blir stoppet og lagt til mva og fortollingsgebyr. Riktig faktura ligger likevel inne i pakken.

Har hatt problemer med noen på postens kundesenter for å få ordnet opp i dette. Enkelte har krevd ekstra gebyr på 450kr for å fortolle på nytt. Da har jeg bare prøvd dagen etterpå igjen, og da har det gått greit. Litt slitsomt, men det blir billige filmer ihvertfall.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Nisje-preget!? Med størst studiostøtte, størst CE-støtte og i tillegg selger flesk disker verden over. Og priser og spillere som hamler opp med hvilken som helst HD DVD-spiller. Flere kjente Hollywood-regissører ser også helst at BD vnner formatkrigen...

Ja, hvilket nisjeprodukt
    Stemmer det - nisje produkter er hva BD og HD DVD er. Bare å se på markedsandelen, og man behøver ikke å ha A i Markedsføring, Bed.Øk og Mattematikk for å skjønne det. Spørsmålet er om noen av formatene kommer til å klare å ta steget opp fra nisjeformat? Pr d.d. ser det dårlig ut.

Størst CE-støtte og selger flest disker verden over er ikke BD, men DVD. Men du snakker vel bare om HD formatene?

Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Du velger selvsagt å se bort ifra alle analyser som sier at Warner vil gå ekslusivt for BD i 2008. Det vil være en katastrofe for HD DVD. Det motsatte vil bare dele markedet for hi def software på midten. Fortsetter de nøyrtraliteten vil platesalget trolig ligge på det det samme som den har gjort lenge med 2/3 dominans for BD. Det er neppe noen katastrofe for BD.
    Hvem analyser viser at dem skal gå BD ekslusiv? Jeg har ikke lest noen veloverveid analyse fra uhilda parter, men noen hobby analytikere her inne på forumet her inne. Regner ikke med at det er dem du viser til.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    De merker fortsatt pakkene med full pris utenpå, slik at de blir stoppet og lagt til mva og fortollingsgebyr. Riktig faktura ligger likevel inne i pakken.

Har hatt problemer med noen på postens kundesenter for å få ordnet opp i dette. Enkelte har krevd ekstra gebyr på 450kr for å fortolle på nytt. Da har jeg bare prøvd dagen etterpå igjen, og da har det gått greit. Litt slitsomt, men det blir billige filmer ihvertfall.
    Hmmm, satser på at det skal gå greit.... Jeg har i alle tilfelle gått amok hos Amazon i dag.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    De eneste jeg savner er X-Men filmene og Underworld
    Disse får du på HD DVD i Europa (f.eks. Tyskland).
    Jeg kjøpte Underworld selv fra Amazon.de (den har til og med DTS HD :-) )

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Hmmm, satser på at det skal gå greit.... Jeg har i alle tilfelle gått amok hos Amazon i dag.
    Det eneste problemet med Amazon, er at de merker pakkene på en korrekt måte, da tenker jeg ikke på at de setter riktig pris, men at den merkingen de har, gjør at posten ikke åpner pakken for å se inni.

Dermed blir så å si alle Amazon pakker stoppet for fortolling.

Hadde de hatt håndskrevet pris, så ville de sjekket oppi hvis de fatter misstanke.

Newcomer Skyline GT-R sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    200`000 PS3 solgt på en dag i USA, Black Friday.
    200`000 PS3 blir solgt hver uke i Europa....

Selv om kanskje bare 1/3 av disse i det hele tatt vurderer å bruke den å spille av BD filmer, så er dette allikevel imponerende tall!
    Neste år kommer PS3 salget til å ta helt av, og det kommer BD til å nyte godt av....!

Bloomberg.com: Asia

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IT-avisen slår til igjen.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Passerte ikke det totale HD-salget 1% av markedet til DVD nå? Er ikke akkurat store tall som diskuteres her da.... Om BD har 2/3 av HD-filmsalget en uke, vil det tilsi 0,66% av markedet.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skyline GT-R

Selv om kanskje bare 1/3 av disse i det hele tatt vurderer å bruke den å spille av BD filmer, så er dette allikevel imponerende tall!
    Neste år kommer PS3 salget til å ta helt av, og det kommer BD til å nyte godt av....!

Det har vel heller vært solgt en 1/3 plate pr solgte BD avspiller inklusiv PS3....

Dessverre er PS3 faktoren overvudert (selv om det er den spilleren som holder BD inne på banen). BD siden burde avgkort dette for lenge siden med så mange PS3 på sin side, men de som kjøper PS3 ser dessverre ikke den muligheten de har i den som BD spiller.

Hadde det vært 200 000 standalone spillere hadde det vært noe å virkelig juble over!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Passerte ikke det totale HD-salget 1% av markedet til DVD nå? Er ikke akkurat store tall som diskuteres her da.... Om BD har 2/3 av HD-filmsalget en uke, vil det tilsi 0,66% av markedet.
    Dette markedet er så bittelite at hvis enten de blå eller de røde tilhengerne i denne tråden doblet innkjøpet sitt av film ville det gi kraftig utslag på HD salgsstattestikken.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fritz Nilsen
    Blueboy; er ikke dette noe du kan følge opp fra din side? Du argumenterer jo glødende for overgangen til HD i din publikasjon, og dette er vel en typisk problemstilling ang. passivitet og likegyldighet hos distributørene?
    Jepp! Leste disse innleggene med stor interesse, og har tatt kopi av innleggene for referanse. Problemet med Elkjøp-systemet er at de ikke vil uttale seg. Jeg kontaktet de nylig for et par uker siden. Men mer inside-info fra forumdeltagere som jobber der hjelper. Send meg gjerne PM.
    Eller e-post til comix@online.no

En annen ting; den der påstanden om at Paramount og Universal i Norge ikke aner noe om High-Def, er så drøy og så patetisk at den i seg selv bare beviser hvor mye fjotteri folk kan få seg til å skrive på slike forum. Skjerp dere. Eier dere ikke folkeskikk og saklig argumentasjonsevne? Så klart menneskene som jobber der har kunnskaper om de nye produktene sine, og High-Def-formatene!

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Hvis du egentlig er ute etter en film av spiller, så ville jeg uansett ventet med å kjøpe PS3 frem til Sony slipper DTS HD Master dekoding.

Men hvis dvddirect.net har greid å cracke både Sony og Samsung BD spillere, så ville jeg kanskje satset på at de også får cracket kombispilleren og handlet den derifra om en stund.

Og skal du absolutt spille, så går aldri kabal eller ludo av på moten
    Takk for svar, er enig. Har ikke noe behov for PS3 nå. Hadde en runde på byens hi-fi kjeder i kveld, har bestemt meg for å heller legge penger i reciever som tar de nye lydformatene. Valgets kvaler.

De fleste spill duger utmerket på pc'en også..

Sitat Opprinnelig postet av oba
    Disse får du på HD DVD i Europa (f.eks. Tyskland).
    Jeg kjøpte Underworld selv fra Amazon.de (den har til og med DTS HD :-) )
    Ypperlig. Underworld var jeg forsåvidt klar over, men ikke X-Men filmene. Skal sjekke dette, takker!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlueBoy
    En annen ting; den der påstanden om at Paramount og Universal i Norge ikke aner noe om High-Def, er så drøy og så patetisk at den i seg selv bare beviser hvor mye fjotteri folk kan få seg til å skrive på slike forum. Skjerp dere. Eier dere ikke folkeskikk og saklig argumentasjonsevne? Så klart menneskene som jobber der har kunnskaper om de nye produktene sine, og High-Def-formatene!
    Etter en diskusjon på snart 10 000 innlegg om hvilket av 2 plastplater som er best, så er argumentasjonsevnen dømt til å bli tidvis usakelig....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skyline GT-R

Mye FUD fra den kanten i det siste. Fredag kommer NDP tallene og da får man se hva som egentlig ble solgt. De fleste gjetter PS3 rundt 450k noe som setter påstanden om 200k på en dag i litt rart lys.. men vi får se.

6-700k for europa i måneden høres også veldig høyt ut i forhold til andre tall som har kommet ut.

MS påstod at de solgt dobbelt så mye btw.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opsahle
    MS påstod at de solgt dobbelt så mye btw.
    Hvor har du sett det? 1.6 millioner 360 i Europa på en måned og 400.000 360 following black monday???

Hvorfor tror du at Sony sier slikt til analytikere som følger selskapet? Tror du analytikere som gjerne har betalt $1million i året ikke hadde skjønt om Sony løy? Det hadde nok heller ført til at kursen hadde falt og ikke steget som den gjord etter denne konferansen her.

Men nok OT. Det er fint om folk her leser linker som er lagt med argumenter før man argumenter og gjerne legger ved linker som viser annet enn det som står i andre artikler. Greit vi kan synse mye om alt her, men når det foreligger tall fra f.eks. Sony eller MS eller for den saks skyld Toshiba så kan man ikke si det er FUD og oppgi noen tall uten å henvise til noe.

Jeg vil fovørig bare si jeg er ingen BD fanboy, men jeg blir oppgitt over at alt som Sony sier blir kalt løgn. Dette er tross alt en av verdens største elektronikkselskaper og selskapet kan ikke bare fare med løgn. Jeg for min del er jo av den oppfatning av at MS farer mye med løgn, men det er jo fordi jeg ikke klarer å være objektiv og er farget av min irritasjon over Windows XP

Egentlig følger jeg mest med på denne tråden for å følge med på om det kommer nye nyheter angående HD generellt, men innimellom så må jeg jo bare kommentere litt

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BTW, noen som har lest siste Total Film?

Bladde gjennom det idag. Eneste annonse med HD-DVD var BBC sin helsides annonse med sine dokumentarer som dem gir ut både i HD-DVD og BD.

Var ellers sikkert 6-7 helsides annonser som gikk på blu-ray. Blockbuster UK hadde helsides annonse for utleie av BD. Buena Vista/Disney hadde 2 helsides annonse for BD. Selvfølgelig PS3 annonse med BD kommentarer som i resten av UK for tiden.

Hmmm vel er rimelig klart hvordan det ligger ann i Europa. Virker som Toshiba og resten av HD-DVD campen har gitt opp her og bruker all sine ressurser i USA.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlueBoy
    Jeg antar du sikter til denne kommentaren fra meg:

Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Nå er for så vidt Universal og Paramount rene salgskontorer her i Norge, og jeg blir ikke det minste overrasket om de som jobber der ikke har den fjerneste anelse om hva HD DVD er, eller at det er i deres interesse å pushe dette så hardt som mulig.
    Dette var strengt tatt ingen påstand. Det var mer høyttenkning om hva grunnen kan være til at tilstanden til HD DVD er så skral som den er i Norge.

Men, hvis det har seg slik at butikkene ønsker å kjøpe HD DVDer og distributørene jobber hardt for å selge dem. Hvordan kan det da ha seg at butikkene ikke får tak i plater?

Newcomer basement sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny

Litt ot, men:
    Hvordan går du frem for å få gjort dette? Hvem er det du kontakter? Må det gjøres før eller etter man har vært på postkontoret og hentet pakken? Fikk nettopp to filmer fra Amazon, som kostet meg 160 kroner mer enn beregnet.

Side 472 av 653 FørsteFørste ... 332 342 352 362 372 382 392 402 412 422 432 442 452 462 468 469 470 471 472 473 474 475 476 482 492 502 512 522 532 542 552 562 572 582 592 602 612 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •