HD formatkrigen. - Side 471

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 471 av 653 FørsteFørste ... 331 341 351 361 371 381 391 401 411 421 431 441 451 461 467 468 469 470 471 472 473 474 475 481 491 501 511 521 531 541 551 561 571 581 591 601 611 ... SisteSiste
Viser resultater 9,401 til 9,420 av 13053
    Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, har vi det ikke morro dere!
    For meg er i allefall rykter nettopp rykter til noe annet er bevist

Og igjen, kombispillerene "vinner" denne krigen, enten BD eller HD DVD fansen vil noe annet eller ikke!

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Men siden du kun kan høre DTS core så hørte du på et lydspor på 1.5Mbps! Det er nøyaktig samme bitrate som DD+ sporet på Transformers! Hvordan forklarer du dette siden du hele tiden hevder at bitrate har alt å si? ;-)
    For det første har jeg snakket om bitrate hovedsaklig for bilde. Og i steden for å stille sånne spørsmål, kan du jo høre forskjellen selv. Klarer du ikke det, vel, da spiller det ingen rolle om det er DD er PCM
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Ikke for å være vanskelig, men SVS har ikke hevdet at bitraten har alt å si på lyd. Det er bare på bilde at bitraten teller. På lydsporene har han konsekvent satt likhetstegn mellom DD+ på 1,5Mbps og DD+ på 640kbps. Slik jeg har forstått postingene hans, er det kun ukomprimert lyd som er bra nok.
    Helt riktig oppsummert. Ukomprimert PCM eller lossless

Why settle for anything less, unless it`s an HD DVD
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvis det er "kun ukomprimert lyd som er bra" rimer det dårlig at han skryter hemningsløst over et DTS core spor (det er jo ikke akkurat ukomprimert). Jeg sier ikke at lyden er dårlig, men påstanden rimer litt dårlig med tidligere postinger.
    Nå fikk jeg akkurat en forklaring fra Esp1 om DTS-HDMA vs DTS Core og TrueHD vs DD+.

Da er du snill å forklare hvorfor mine opplevelser (ikke påstand som du skriver) rimer dårlig med dette.

Og for å si det sånn; samtlige av DD+ titlene jeg har er ikke i nærheten av den lyden på Fox sine BD-titler med DTS-HDMA (som jeg hører som core). Ikke i nærheten av dynamikk, åpenhet og ikke minst sinnsykt klare dialoger fra senter. Hør selv!
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    DAT har vel aldri vært markedsført som overlegent CD. Fordelen med DAT var at den kunne ta opp. Rent mekanisk snakker vi om en mekanisme som er like komplisert som et videokamera. For hjemmebruk ble DAT kort og godt utkonkurrert av CD-R og delvis MD (i den grad det ble noen suksess).
    Har satset på "alt" som har gått feil :-). DAT er faktisk overlegent til opptak når man vil være sikker at det virker. Medhør fra båndet sørger for at man kan høre det man har tatt opp mens man holder på. CD og DVD optaket er ikke i boks før plata er fullført(finalized).

Tilbake til tema, det hadde vært greit og slippe unna med en maskin.

kW

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at det diskuteres livlig om lydformatene, og det er jammen meg en del å holde styr på. I alle fall, denne artikkelen forteller ganske godt fenoment: Uncompressed vs. Lossless Audio

Link her:
    Uncompressed vs. lossless audio

Denne her forklarer lydsystemene greit også.
    Blu-ray and HD DVD Audio forklart

Hvis den har vært lnket til tidligere er det bare for en moderator å slette innlegget?

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    edding: leste den artikkelen fra HighdefDigest i går, og må si jeg egentlig ble ganske skuffet. Føler den ikke forteller nok om det faktisk er forskjeller.
    Skulle helst sett noen målinger på forskjellige frekvenser om dBstyrken forandres eller hva som skjer.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Nå fikk jeg akkurat en forklaring fra Esp1 om DTS-HDMA vs DTS Core og TrueHD vs DD+.

Da er du snill å forklare hvorfor mine opplevelser (ikke påstand som du skriver) rimer dårlig med dette.

Og for å si det sånn; samtlige av DD+ titlene jeg har er ikke i nærheten av den lyden på Fox sine BD-titler med DTS-HDMA (som jeg hører som core). Ikke i nærheten av dynamikk, åpenhet og ikke minst sinnsykt klare dialoger fra senter. Hør selv!
    Det jeg mente var at du tidligere har sagt:
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Jeg hadde faktisk ikke giddet å kjøpt Spiderman3, Die Hard4 eller eller 28 Weeks Later på BD heller, dersom de hadde lagt på noe annet enn PCM eller DTS-HDMA

Ja-ja, da leier jeg den på DVD med 1080p oppskallering og et antakelig like godt lydspor som det er på HD DVD-utgaven. Skuffende, må jeg si. Men den er sikkert spekket til randen med bonusmateriell og interaktiv lek...
    Så, ja, jeg leier heller Transformers for en 50-lapp, og får omtrent den samme opplevelsen man får på HD DVD for 300 kr
    Det jeg mener er at så lenge du kun hører DTS Core så er ikke det du hører lossless. Du bekrefter i ditt innlegg at lyden kan være bra selv om du den ikke er lossless i motsetning til hva du skriver over her.

Min HD-XE1 kan sende DTS-HDMA til receiveren så jeg trenger ikke å nøye meg med DTS core ;-) Ingen tvil om dette låter fantastisk, men det var heller ikke poenget.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg mente var at du tidligere har sagt: Det jeg mener er at så lenge du kun hører DTS Core så er ikke det du hører lossless. Du bekrefter i ditt innlegg at lyden kan være bra selv om du den ikke er lossless i motsetning til hva du skriver over her.
    Det han egentlig skriver er vel at de filmene han har hørt med DTS Core (alt fra FOX) som codec har hatt bedre lyd enn andre lydspor som er innkodet med DD+. Det kan være helt uavhengig av codec og heller være et syn på hvordan filmene er mikset eller sweetened for hjemmevideo (siden de kommer fra samme studio). Det er litt for mange variabler her til å i det hele tatt påstå at det er codecen som gjør dette (noe SVS-man heller ikke har påstått men tilsynelatende blir lagt i munnen).

Hvis platen har plass til PCM eller lossless hva er poenget med å bruke en lossy codec på høy bitrate?

Er selv litt ambivalent til FOx måte å gjøre det på med sin DTS MA bruk. Fordelen er at man får generert både en lossy og en lossy versjon med en innkoding av lydsporet (og DTS hevder at den totale bitraten ikke blir høyere enn for feks TrueHD), men DTS MA er så langt en rimelig sær codec å få dekodet fult ut.

Det eneste som er sikkert er at det er for mange codec'er å forholde seg til.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Nå begynner ryktene også å komme seg ut av forumene og over i dagspressen:
    ITavisen | - Warner dropper HD-DVD

Original kilde:
    Next-Gen DVDs: Advantage, Sony

"The rumor is that Warner is coming aboard soon," says Michael Burns, vice-chairman of studio Lionsgate
    En "bullshit" uttalelse fra en BD eksklusiv VC blir gjentatt og gjentatt av stadig flere publikasjoner.

Er det "agurktid" eller driver BDA's propaganda maskin en fantastisk jobb i å spre denne uttalelsen til flest mulige "hacks" mot "cashback incentivs"?
    (lurer på hvor mange BD spillere og filmer BDA sender ut til "hacks" som julepresang for å få denne vandrehistorien til å fortsette)

Kan tenke meg akkurat hvor lykkelig Warner er over slike uttaleser fra BD leieren.

Warner Bros. on HD DVD, Blu-ray: No changes in support for either format
    This entry was posted on Monday, December 10th, 2007 at 3:14 pm
    » Warner Bros. on HD DVD, Blu-ray: No changes in support for either format

Web forums were ablaze this morning because of a controversial report by Rich Greenfield of Pali Research, saying in 2008 Warner Bros. would cease support of HD DVD and become Blu-ray only. As a syndicated newspaper columnist I have contacts within the industry and found the whole thing suspicious and oddly timed. My PR contacts put me in touch with Jim Noonan, Warner Bros. Senior Vice President and General Manager, for clarification. I received a response almost immediately and his reply is as follows:

“Dear Mr. Lindich, We have made no decision to change our present policy which is to produce in both HD DVD and Blu-ray.”

No denial, no silence as one would expect if change was in the works… I received a quick confirmation that their policy won’t be changing. Nothing surprising here, given Warner’s strong support of the HD DVD format with exclusives such as The Matrix and Batman Begins, as well as Warner’s embracing of HD DVD’s web interactivity on the new Harry Potter titles. To learn more about the differences between the HD DVD and Blu-ray Harry Potter titles, see The State of HD DVD at gizmodo.com.

It is possible Warner could swing one way or the other in 2008, but for now, it’s undecided and that’s straight from a Warner executive.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå kommer tilbudene på BD!

Nå kommer tilbudene på BD S300 + 6 filmer ! Hadde vært kjempefint om de som syntes Thoshiba var desperate og at det sang på siste verset når de ga med fem filmer. Her er det to bokser av høy aktualitet til og med. Og alt dette til "dumpingpris" 3600kr

Jeg synes dette er veldig bra.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer

Nå kommer tilbudene på BD S300 + 6 filmer ! Hadde vært kjempefint om de som syntes Thoshiba var desperate og at det sang på siste verset når de ga med fem filmer. Her er det to bokser av høy aktualitet til og med. Og alt dette til "dumpingpris" 3600kr

Jeg synes dette er veldig bra.
    Nå begynner det å ligne noe Er det nå HD DVD gjengen skal si til blågutta at Sony skjelver i buksa? haha, neida bare tøyser jeg. Det er bra at Hd formatene generelt synker i pris og kommer med flotte tilbud

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

No denial, no silence as one would expect if change was in the works… I received a quick confirmation that their policy won’t be changing. Nothing surprising here, given Warner’s strong support of the HD DVD format with exclusives such as The Matrix and Batman Begins,
    Slik snakker en ekte HD DVD fan boy.

Begge disse filmene kommer på BD neste år.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    En "bullshit" uttalelse fra en BD eksklusiv VC blir gjentatt og gjentatt av stadig flere publikasjoner.
    Er du sikker på at ikke sitattegnene burde stå rundt publikasjoner i stedet for bullshit?

Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Er det "agurktid" eller driver BDA's propaganda maskin en fantastisk jobb i å spre denne uttalelsen til flest mulige "hacks" mot "cashback incentivs"?
    (lurer på hvor mange BD spillere og filmer BDA sender ut til "hacks" som julepresang for å få denne vandrehistorien til å fortsette)
    "Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity."

Jeg tror ikke journalistene trenger å få verken penger eller hard- eller software for å spre denne historien. Alt de trenger er å være late, og ikke bry seg så alt for mye om faktasjekking. Siden dette stort sett gjelder samtlige "journalister" for tiden, så spres historier som dette veldig lett.

Jeg har forresten tatt meg friheten å sende en mail til ITavisens redaktør (hvilket vil si Tore Neset, samme person som skrev artikkelen) og ITavisens ansvarlige utgiver og klaget på artikkelen. De har rettet på de groveste faktafeilene i det minste, så det nytter jo til en viss grad...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Slik snakker en ekte HD DVD fan boy.

Begge disse filmene kommer på BD neste år.
    (The Matrix og Batman Begins, altså)

Når da? Jeg kan ikke huske at de har blitt annonsert.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    (The Matrix og Batman Begins, altså)

Når da? Jeg kan ikke huske at de har blitt annonsert.
    Tror 'hjemmekino' hadde det på sine relaselister (bakerst i bladet), men det stod ikke noe konkret.

Hvorfor har ikke disse kommet på BD egentlig? mtp WB selger til både HD DVD og BD. Noe vesentlig jeg ikke har sett?

EDIT: sykelig bra det tilbudet fra Sony ang 6filmer + spiller!
    Håper HD DVD senker prisene ytterligere, i tillegg til at de legger ved noen_gode_filmer

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Tror 'hjemmekino' hadde det på sine relaselister (bakerst i bladet), men det stod ikke noe konkret.
    For release i Norge? Eller USA?

Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Hvorfor har ikke disse kommet på BD egentlig? mtp WB selger til både HD DVD og BD. Noe vesentlig jeg ikke har sett?
    Det er fordi de bruker en del features på HD DVD som ikke er tilgjengelig på BD Profile 1.0, sånn som f.eks. bilde-i-bilde. Warner valgte å vente med BD-versjonen i stedet for å gi dem ut uten disse featurene. Nå som 1.1-spillerene begynner å dukke opp, så forventer man at Warner skal gi dem ut i løpet av kort tid.

Sånn for ordens skyld, så tror jeg nok at Espen har rett, og at disse filmene dukker opp på BD i løpet av neste år, men som vi har sett før, så forandrer ting seg fort i HD-verdenen, og så lenge WB faktisk ikke har annonsert at de vil gi ut disse filmene, så synes jeg det kan være verdt å være litt mindre skråsikker.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jajaja... Etter som jeg skjønner så er det fremdeles Playstation 3 som egentlig er flaggskipet av BD spillerne. Ihvertfall ser det ut som det er den maskinen de mest ivrige fansene har her, altså den de ser lyset med og roper halleluja for. Nå introduserer enkelte butikker denne for kr. 1995,- som åpningstilbud, og da begynner det å likne en prislapp denne karen også kan bruke på denne. Jeg kunne jo nevne tidligere velbrukte argumenter, som at Sony selger ut til dumping priser for å kvitte seg med lageret, men nei. Det er sikkert en veldig bra maskin.

Men jeg tenker, hvorfor? For meg er det nesten ingen filmer som kun er utgitt på BD som er noen må-ha filmer i det hele tatt... De eneste jeg savner er X-Men filmene og Underworld, og kanskje Ratatouille. Spiderman 3 og James Bond kan folk bare ha for meg. Det hadde vært greit å slippe å tenke på formatet, men så må man tenke på soner og sånt. Selv om blåøyde synes det er en fordel, fremstår det for meg noe stort tull.

Som spillemaskin. Veldig aktuelt. Men er det noen virkelig gode spill på markedet som har fantastisk grafikk og utnytter ytelsen fullt ut? Den eneste spillet jeg selv har testet er Motorstorm, som var helt greit, men som ikke rekker andre gode bilspill til knærne.

Fortell meg gjerne hvorfor jeg skulle kjøpe en PS3, fremfor å vente en stund og kjøpe en kombispiller som tok det beste av alt.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig HD DVD BOGO på amazon! Bestilt 6 titler allerede!

Amazon.com: HD DVD Offer

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Fortell meg gjerne hvorfor jeg skulle kjøpe en PS3, fremfor å vente en stund og kjøpe en kombispiller som tok det beste av alt.
    Hvis du egentlig er ute etter en film av spiller, så ville jeg uansett ventet med å kjøpe PS3 frem til Sony slipper DTS HD Master dekoding.

Men hvis dvddirect.net har greid å cracke både Sony og Samsung BD spillere, så ville jeg kanskje satset på at de også får cracket kombispilleren og handlet den derifra om en stund.

Og skal du absolutt spille, så går aldri kabal eller ludo av på moten

Side 471 av 653 FørsteFørste ... 331 341 351 361 371 381 391 401 411 421 431 441 451 461 467 468 469 470 471 472 473 474 475 481 491 501 511 521 531 541 551 561 571 581 591 601 611 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •