HD formatkrigen. - Side 467

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 467 av 653 FørsteFørste ... 327 337 347 357 367 377 387 397 407 417 427 437 447 457 463 464 465 466 467 468 469 470 471 477 487 497 507 517 527 537 547 557 567 577 587 597 607 ... SisteSiste
Viser resultater 9,321 til 9,340 av 13053
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BlueBoy
    Artikkel om totalmarkedet for videogram jan-nov 2007 kommer på release.no i morgen. High-Def formatene samlet utgjør nå ca 1 % av totalmarkedet, og er etter alle indikasjoner mye større i omfang enn DVD var på samme periode i sin livssyklus. Alle High-Def leverende selskaper melder også om stor vekst i innsalget av software, noe også novembertallene viser med all tydelighet.
    Forresten, angående NVF-tallene. Jeg ser det står at de inkluderer HD DVD og Blu-ray i november. Har de gjort det hele tiden?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    99,44 + 0,48 + 0,7 = 100,62 ?

Tipper du bommet med en desimal her;

99,44 (DVD) + 0,48 (Blu-ray) + 0,07 HD-DVD = 99,99 (avrunding)

Hmm. Hele regnestykket ser ut til å være feil. Omsetningen for jan-nov 2007 er:

DVD: 1018,8 millioner (dvs. alt annet enn HD-formater - inkluderer i teorien også VHS og UMD)
    Blu-ray: 11,5 millioner
    HD DVD: 1,7 millioner

Det burde gi følgende andeler:

DVD: 98,72%
    Blu-ray: 1,11%
    HD DVD: 0,16%

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var i dag innom DVD-galleriet i Bergen. De har en egen vegg dedikert til HD. De hadde Harry Potter filmene, Transformers og et par andre HD-DVD titler. Blu-ray derimot, var det sikkert godt over 100 titler av. Oppmuntrer jo ikke til å løpe og kjøpe en HD-DVD spiller for mannen i gata. Det er jo dog altfor dyrt, fra 250,- og oppover...

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harol
    Det blir jo litt synsing basert på historiske data. Men det er jo helt riktig at med Paramount på HD-DVD siden så blir det mye jevnere, spesielt med Transformers.

Forøvrig kan du jo ta en titt her:

2007 Yearly Box Office Results

eller denne tråden på AVS

HD DVD/Blu-ray Movie & TV Catalog by Studio after Paramount/Dreamworks Decision - Page 3 - AVS Forum
    Jeg tenkte mer på neste år jeg da, 2008. Her er en fin liste over potensielle godfilmer fra alle selskapene, som kan rekke HD-release i 2008. Synes det ser best ut på HD DVD siden, og ikke kom og si at det blir circa likt om Warner/New Line velger HD DVD, da blir Blu-Ray grisebanket på store titler.

Universal:

American Gangster
    Charlie Wilson's War (Tom Hanks and Julia Roberts).
    Wanted
    The Incredible Hulk
    Hellboy II: The Golden Army
    Mamma Mia! ( I do not want to see this, but a lot of women will, my wife for one example.)
    The Mummy 3: Tomb of the Dragon Emperor
    Elizabeth; The Golden Age

Paramount/Dreamworks:

Bee Movie
    Beowulf (Distrubieres av Warner i Europa)
    Sweeney Todd
    1-18-08 (Cloverfield)
    The Spiderwick Chronicles
    Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull
    Kung Fu Panda (animated from Dreamworks)
    The Love Guru (Mike Myers new comedy)
    Tropic Thunder
    Iron Man

Warner:

Fred Claus
    I Am Legend
    Get Smart
    The Dark Knight
    Speed Racer
    10,000 B.C.

New Line:

The Golden Compass
    Harold and Kumar Escape from Guantanamo

Sony:

Vantage Point
    Hancock
    Step Brothers
    You Don't Mess with Zohan (Adam Sandler)

Fox/MGM:

Hitman
    Mr. Magorium's Wonder Emporium
    The Mist
    Alvin and the Chipmunks
    Aliens vs. Predator: Requiem
    Starship Dave (Eddie Murphy)
    X-Files 2 (films in December, supposed to come out in July at theaters)
    Jumper
    Horton Hears a Who

Disney:

National Treasure: Book of Secrets
    The Chronicles of Narnia: Prince Caspian
    Wall-E

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sone fri

Ser en kan kjøpe sonefri Bluray spillere fra Sverige nå. Enda en spiker i HD-DVD kjista. (Sony 300 og 500 Samsung 1400).
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alfalfa
    Ser en kan kjøpe sonefri Bluray spillere fra Sverige nå. Enda en spiker i HD-DVD kjista. (Sony 300 og 500 Samsung 1400).
    Eller like gjerne en spiker i BD kista siden sone systemet er en viktig sak for BD Fungerer begge veier den der.... Har forøvrig vært postet og diskutert i tråden for noen dager siden (men skal innrømme at det er et slit å holde seg oppdatert i denne tråden)

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andy: Ser at The Dark Knight er på Warner-lista. Er ikke Batman|Begins kun på HD DVD? Hvorfor gir ikke Warner ut den filmen på begge formater?
    Fant forresten denne linken (som forøvrig ikke gir svar på en skit) Blu-ray.com - Batman Begins (Blu-ray)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Jeg tenkte mer på neste år jeg da, 2008. Her er en fin liste over potensielle godfilmer fra alle selskapene, som kan rekke HD-release i 2008. Synes det ser best ut på HD DVD siden, og ikke kom og si at det blir circa likt om Warner/New Line velger HD DVD, da blir Blu-Ray grisebanket på store titler.

Universal:

American Gangster
    Charlie Wilson's War (Tom Hanks and Julia Roberts).
    Wanted
    The Incredible Hulk
    Hellboy II: The Golden Army
    Mamma Mia! ( I do not want to see this, but a lot of women will, my wife for one example.)
    The Mummy 3: Tomb of the Dragon Emperor
    Elizabeth; The Golden Age

Paramount/Dreamworks:

Bee Movie
    Beowulf (Distrubieres av Warner i Europa)
    Sweeney Todd
    1-18-08 (Cloverfield)
    The Spiderwick Chronicles
    Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull
    Kung Fu Panda (animated from Dreamworks)
    The Love Guru (Mike Myers new comedy)
    Tropic Thunder
    Iron Man

Warner:

Fred Claus
    I Am Legend
    Get Smart
    The Dark Knight
    Speed Racer
    10,000 B.C.

New Line:

The Golden Compass
    Harold and Kumar Escape from Guantanamo

Sony:

Vantage Point
    Hancock
    Step Brothers
    You Don't Mess with Zohan (Adam Sandler)

Fox/MGM:

Hitman
    Mr. Magorium's Wonder Emporium
    The Mist
    Alvin and the Chipmunks
    Aliens vs. Predator: Requiem
    Starship Dave (Eddie Murphy)
    X-Files 2 (films in December, supposed to come out in July at theaters)
    Jumper
    Horton Hears a Who

Disney:

National Treasure: Book of Secrets
    The Chronicles of Narnia: Prince Caspian
    Wall-E
    Ja neste år kan bli interessant det. Men det er også mange potensielle flopper blant de titlene du nevner (i begge leirer).

Jeg tror ikke det er særlig bra for BD om Warner velger HD-DVD nei. Da tror jeg faktisk HD-DVD vil selge mer pr. uke enn BD av software. Men jeg tviler på at Warner gjør det, hvis de velger noe tror jeg det blir BD (men selvfølgelig bare spekulasjon fra min side). Kan forøvrig nevne at Warner er med i en gruppe BD selskaper for å promotere BD som "format of choice" i UK. Nå finner jeg ikke den artikkelen igjen, den kom ifjor, så jeg har desverre ikke noe å backe opp med.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja neste år kan bli interessant det. Men det er også mange potensielle flopper blant de titlene du nevner (i begge leirer).
    Det er faktisk en del på den lista som allerede har "floppet". I hvert fall hvis målet var å bryte $100M-grensen i USA

Elizabeth: The Golden Age: $16M på 7 uker
    The Mist: $23 på 3 uker
    The Golden Compass: $26M på premierehelgen (kan fortsatt gjøre det godt gjennom jula, selvfølgelig)
    Hitman: $36 på 3 uker

Beowulf har spilt inn $76M på snart 4 uker, og kan muligens klare å bikke over $100M, men jeg tror det skal holde hardt. Men dette er vel også en film som man kan anta vil gjøre det relativt bedre på DVD enn på kino.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Andy: Ser at The Dark Knight er på Warner-lista. Er ikke Batman|Begins kun på HD DVD? Hvorfor gir ikke Warner ut den filmen på begge formater?
    Warner har holdt igjen titler som Batman Begins, Matrix, etc i påvente av at BD-produkter med Profil 1.1 (sekundær audio og video dekoding) skal bli tilgjengelig. Man bør vel forvente at Warner utgir disse i en gang til neste år.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: Så dårlig innlegg at jeg slettet det selv....

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke det er særlig bra for BD om Warner velger HD-DVD nei. Da tror jeg faktisk HD-DVD vil selge mer pr. uke enn BD av software.
    Hvorfor tror du det? På kort sikt vil det ikke påvirke spillerbalansen i det hele tatt. Ps3 og set top BD vil bare fortsette å selge bra etterhvert som prisen synker. Man kan derimot forvente at de med BD-spillere kommer til å flytte sine hidef kjøp over til filmer fra de andre BD-studioene, man får jo fremdeles tilgang til 50% av marekdet (dvs like mange som HD DVD only klubben). Det som skjer da er at Warner vil selge betydelig færre hidef plater.

Kan ikke se at Warners evt eksklusivitet kan gå til noe annet format enn BD.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Hvorfor tror du det? På kort sikt vil det ikke påvirke spillerbalansen i det hele tatt. Ps3 og set top BD vil bare fortsette å selge bra etterhvert som prisen synker. Man kan derimot forvente at de med BD-spillere kommer til å flytte sine hidef kjøp over til filmer fra de andre BD-studioene, man får jo fremdeles tilgang til 50% av marekdet (dvs like mange som HD DVD only klubben). Det som skjer da er at Warner vil selge betydelig færre hidef plater.

Kan ikke se at Warners evt eksklusivitet kan gå til noe annet format enn BD.
    Warner vil ikke være avhengig av et spilleformat, det har de påpekt tidligere. Hva skjer om PS3 flopper, spillene selger for dårlig i forhold til utviklingskostnader, og PS3 blir nedlagt? Er ikke Blu-Ray rimelig dødt da?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Transformers i hus på HD-DVD
    229 kroner hos platekompaniet. De hadde også andre filmer på HD-DVD fra 219-229, mens BD filmene lå ikke under 249.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Var i dag innom DVD-galleriet i Bergen. De har en egen vegg dedikert til HD. De hadde Harry Potter filmene, Transformers og et par andre HD-DVD titler. Blu-ray derimot, var det sikkert godt over 100 titler av. Oppmuntrer jo ikke til å løpe og kjøpe en HD-DVD spiller for mannen i gata. Det er jo dog altfor dyrt, fra 250,- og oppover...
    Spaceworld Megastore som har nok den største utvalget i Norge, dominerte BD i lang tid. Nå har de faktisk utvidet HD-DVD delen i butikken, de har fått egen hylle og har mange titler inne.
    Så den butikken i Bergen kan fort få inn mange HD-DVD filmer.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Warner vil ikke være avhengig av et spilleformat, det har de påpekt tidligere. Hva skjer om PS3 flopper, spillene selger for dårlig i forhold til utviklingskostnader, og PS3 blir nedlagt? Er ikke Blu-Ray rimelig dødt da?
    Ps3 blir nok ikke nedlagt selv om den flopper (har vel ikke vært noen suksess til nå). Uansett om hd-dvd eller blu-ray "vinner" kommer nok det andre formatet ikke til å forsvinne.
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    prisene på dvd galleriet er helt sinnsyke. men det kan jo fort endre seg. ser at enkelte elkjøp butikker begynner å bli små agressive på hd prisingen. de fleste titlene ligger rundt 200kr. men dette varierer sterkt fra butikk til butikk. sannsynligvis pga betjeningen

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    99,44 + 0,48 + 0,7 = 100,62 ?

Tipper du bommet med en desimal her;

99,44 (DVD) + 0,48 (Blu-ray) + 0,07 HD-DVD = 99,99 (avrunding)
    Egentlig ganske flau feil ops: (med bakgrunn i yrke...).

Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Hmm. Hele regnestykket ser ut til å være feil. Omsetningen for jan-nov 2007 er:

DVD: 1018,8 millioner (dvs. alt annet enn HD-formater - inkluderer i teorien også VHS og UMD)
    Blu-ray: 11,5 millioner
    HD DVD: 1,7 millioner

Det burde gi følgende andeler:

DVD: 98,72%
    Blu-ray: 1,11%
    HD DVD: 0,16%
    Jeg har bare tatt den fra et annet norsk forum/nettsted.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av my2cents
    Da var Transformers i hus på HD-DVD
    229 kroner hos platekompaniet. De hadde også andre filmer på HD-DVD fra 219-229, mens BD filmene lå ikke under 249.
    Var innom der i dag, Spiderman 3 og POTC lå til 249,- ellers var de andre priset til 219,- om jeg ikke husker altfor feil.

Da jeg var på Free Recordshop forrige gang kunne man risikere å betale 350,- for høyoppløst materiale. (ca 2mnd siden tenker jeg). syke priser

Det billigste er uansett å bestille fra utlandet.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Da jeg var på Free Recordshop forrige gang kunne man risikere å betale 350,- for høyoppløst materiale. (ca 2mnd siden tenker jeg). syke priser
    Free Record Shop er som regel dyrest på alt som har med film å gjøre (kjøper ikke så mye musikk, så jeg vet ikke om de er like flinke der).

Jeg kjøpte nylig Matrix-trilogen i HD fra platekompaniet til 480,-. Free Record Shop selger den til 650,-.

Side 467 av 653 FørsteFørste ... 327 337 347 357 367 377 387 397 407 417 427 437 447 457 463 464 465 466 467 468 469 470 471 477 487 497 507 517 527 537 547 557 567 577 587 597 607 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •