HD formatkrigen. - Side 465

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 465 av 653 FørsteFørste ... 325 335 345 355 365 375 385 395 405 415 425 435 445 455 461 462 463 464 465 466 467 468 469 475 485 495 505 515 525 535 545 555 565 575 585 595 605 ... SisteSiste
Viser resultater 9,281 til 9,300 av 13053
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det var en spraking i stemmen hans. ellers var lyden upåklagelig.

Jeg kjører "bare" DD over SPDIF, men tviler på at det er skyld i ulyden.

[sarkasme]Jeg kommer ikke til å kjøpe en eneste HD DVD til før de kommer med lossless bilde.[/sarkasme]

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

High-Def krigen i Norge: Blu-ray med 87% av markedet

En voldsom økning av innkjøp av Blu-ray Disc (BD) til norske videobutikker i november. Blu-ray Disc har nå 87 % av omsetningsverdien i det norske High-Def markedet fra årskiftet til og med november, viser de splitternye tallene fra Norsk videogramforening (NVF), som Release presenterer i dag som første medium.

Les saken her.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlueBoy
    En voldsom økning av innkjøp av Blu-ray Disc (BD) til norske videobutikker i november. Blu-ray Disc har nå 87 % av omsetningsverdien i det norske High-Def markedet fra årskiftet til og med november, viser de splitternye tallene fra Norsk videogramforening (NVF), som Release presenterer i dag som første medium.

Les saken her.
    Hva som hadde vært mer gøy å vite er hva total markedsandel er. 87 % kan være vel og bra det, men en slik måling mellom hd-formatene sier ingen ting om man tar noe av total markedet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Hva som hadde vært mer gøy å vite er hva total markedsandel er. 87 % kan være vel og bra det, men en slik måling mellom hd-formatene sier ingen ting om man tar noe av total markedet.
    Det står i artikkelen at det totalt ble solgt HD DVD filmer for 1.6 millioner hittil i år. Sikkert ikke så vanskelig å finne DVD salget. Jeg kan ikke tenke meg det er mer enn 1 % av markedet.

Var forøvrig på Zavvi (gamle virgin) idag, Transformers HD-DVD hadde fått plass isammen med DVDen rett ved inngang. Første gang jeg har sett en HD film så profilert i en butikk i London. Kan jo nevnes at jeg ikke så noen BD filmer etter en kjapp runde i butikken.

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

%

Er vel bedre med 87% enn 13% ville jeg tro.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harol
    Det står i artikkelen at det totalt ble solgt HD DVD filmer for 1.6 millioner hittil i år. Sikkert ikke så vanskelig å finne DVD salget. Jeg kan ikke tenke meg det er mer enn 1 % av markedet.

Var forøvrig på Zavvi (gamle virgin) idag, Transformers HD-DVD hadde fått plass isammen med DVDen rett ved inngang. Første gang jeg har sett en HD film så profilert i en butikk i London. Kan jo nevnes at jeg ikke så noen BD filmer etter en kjapp runde i butikken.
    Artikkel om totalmarkedet for videogram jan-nov 2007 kommer på release.no i morgen. High-Def formatene samlet utgjør nå ca 1 % av totalmarkedet, og er etter alle indikasjoner mye større i omfang enn DVD var på samme periode i sin livssyklus. Alle High-Def leverende selskaper melder også om stor vekst i innsalget av software, noe også novembertallene viser med all tydelighet.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Les saken her.
    Det faktisk synd at ikke krigen blir avgjort her i Norge.Med Hd som etter sigende utgjør ca.1% av totalmarkedet for film så får vi noen fantastiske lange og tallmessige tråder ut av det her på Forumet.Spøk tilside jeg er redd for at salget her i Norge IKKE kommer til å få noen avgjørende betydning for utfallet av krigen.Begynner vi ikke å bli lei disse prosentvise microsalget av HD plater? Jeg er overbevist om at den som plasserer ut flest spillere, i det lange løp vil vinne krigen.Jeg er glad for at vi er begynt å diskutere lyd og billedkvaliteten på filmer og det er vi som entusiaster istand til og intressert i.
    Stølen

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Ja kanskje, men det virker som en litt dårlig prioritering da dette er en 2 disk utgave. Hvorfor må de da på død og liv ha ekstramateriale også på disk 1?

Paramount har som du sier ikke prioritert lossless lyd på tidligere utgivelser heller så det kan nok være at de mente DD+ lyden ble bra nok.
    Det er fordi deler av ekstra matrialet er koplet opp i mot selve filmen, litt making of og slik som de tror vi liker å se mens vi ser filmen. Personlig så syntes jeg det er mye bedre med godt lagde dokumentarer silk som det var på "Lord of the Rings" Extended DVDene.

Les saken her.
    Har det ikke vært oppe før at BD hadde godt over 90% her i norge, tror det var nevnt 94. Tar HD DVD inn litt? Eller har de begynt å regne på en annen måte?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Statistikken lyver vel litt, i og med at det er lettere å kjøpe hd dvd siden den er sonefri?

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a.g
    Statistikken lyver vel litt, i og med at det er lettere å kjøpe hd dvd siden den er sonefri?
    Helt korrekt, de med norsk BD spiller blir mer eller mindre tvunget til å kjøpe i norsk butikk, og dermed sier det seg selv at tallene for BD blir mye høyere enn det faktiske salget av HD DVD som kommer til landet.

Så jeg ser ikke det helt store hurra ropene Blueboy kommer med gang etter gang, men for all del, vi liker å bli villedet

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Kanskje du kan utdype mer rundt det at BD skulle ha flere blockbusters enn HD DVD neste år, skjønte ikke helt det. Hvilken liste opererer du etter der? Tar du allerede for gitt at Warner skal bli blå?
    Det blir jo litt synsing basert på historiske data. Men det er jo helt riktig at med Paramount på HD-DVD siden så blir det mye jevnere, spesielt med Transformers.

Forøvrig kan du jo ta en titt her:

2007 Yearly Box Office Results

eller denne tråden på AVS

HD DVD/Blu-ray Movie & TV Catalog by Studio after Paramount/Dreamworks Decision - Page 3 - AVS Forum

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Har det ikke vært oppe før at BD hadde godt over 90% her i norge, tror det var nevnt 94. Tar HD DVD inn litt? Eller har de begynt å regne på en annen måte?
    Nei. HD DVD tar ikke innpå i noen betydningsfull grad, og Blu-ray er definitivt i ferd med å få et skikkelig fotfeste.

Google Dokumenter - Highdef-salget i Norge

Frem til og med august var forskjellen ubetydelig. Selv i september, som var en skikkelig dårlig måned for HD DVD, var det ikke langt frem til BD. Men i oktober og november har BD stukket skikkelig i fra, og forutsatt at disse eksemplarene ikke støver ned i butikkhyllene, kan det se ut som om HD DVD er i ferd med å marginaliseres her på berget.

Nå ble for så vidt november også den beste måneden for HD DVD, men det sier sitt når HD DVD bare tar 9% av markedet i den måneden de setter salgsrekord. I tillegg er det verdt å huske artikkelen om Harry Potter. Der stod det at de hadde sendt 2635 HD DVD-eksemplarer til butikkene. Det betyr at det kun er solgt 675 eksemplarer tilsammen av alle andre HD DVDer i hele landet forrige måned. Det er ikke særlig bra.

Faktisk. Hvis vi trekker fra Harry Potter-filmene på begge sider, så har HD DVD bare en markedsandel på 7,6%

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Helt korrekt, de med norsk BD spiller blir mer eller mindre tvunget til å kjøpe i norsk butikk, og dermed sier det seg selv at tallene for BD blir mye høyere enn det faktiske salget av HD DVD som kommer til landet.

Så jeg ser ikke det helt store hurra ropene Blueboy kommer med gang etter gang, men for all del, vi liker å bli villedet
    Hvor mange tror du ikke kjøper BD fra feks cdon.com (Svergie) eller playx.no (Danmark)? Jeg vil gå ut i fra at det er ganske mange. Det er også mange som kjøper HD DVD fra utlandet. Dersom at det hvis om atte hadde tallene vært annerledes?

Disse tallene er nok korrekt for Norge. Dersom at det hvis om atte hadde er ikke noe å ta med - enten er ting med eller ikke.

Markedsandelen jan til og med nov. er 0,48 % til BD, 0,7 % til HD DVD og ikke mindre enn 99,44 % til DVD.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser på det som helt naturlig å kjøpe i butikk for å unngå soneproblemer, og siden det ikke er noe problem med HD DVD så er det ikke noe å bekymre seg over heller.

Til og med JEG har vært fristet til å kjøpe BD i butikk, men siden det er få HD DVD tittler i mange butikker, og prisen for høy, tenker jeg ikke på å kjøpe HD DVD på samme måte.

Bare medlemmene her inne har jo nesten fler HD DVD tittler enn antallet det er solgt i norge totalt

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Nei. HD DVD tar ikke innpå i noen betydningsfull grad, og Blu-ray er definitivt i ferd med å få et skikkelig fotfeste.

Frem til og med august var forskjellen ubetydelig. Selv i september, som var en skikkelig dårlig måned for HD DVD, var det ikke langt frem til BD. Men i oktober og november har BD stukket skikkelig i fra, og forutsatt at disse eksemplarene ikke støver ned i butikkhyllene, kan det se ut som om HD DVD er i ferd med å marginaliseres her på berget.
    Ekspeditøren i den lokale Expert butikken i Porsgrunn kunne før helgen fortelle at BD salget hadde tatt enormt av de siste to månedene. Hun bekreftet dermed at landstrenden gjør seg gjeldene også lokalt. Det preger også butikken som nå sikkert har en 30+ BD titler i hylla, mot kanskje 4-5 HD DVD. I sommer hadde de rundt 3-4 BD titler inne om gangen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm

Google Dokumenter - Highdef-salget i Norge

Nå ble for så vidt november også den beste måneden for HD DVD, men det sier sitt når HD DVD bare tar 9% av markedet i den måneden de setter salgsrekord. I tillegg er det verdt å huske artikkelen om Harry Potter. Der stod det at de hadde sendt 2635 HD DVD-eksemplarer til butikkene. Det betyr at det kun er solgt 675 eksemplarer tilsammen av alle andre HD DVDer i hele landet forrige måned. Det er ikke særlig bra.

Faktisk. Hvis vi trekker fra Harry Potter-filmene på begge sider, så har HD DVD bare en markedsandel på 7,6%
    Korrekt observert, trondmm, og fin graf.

Hyggelig å se at også andre kan være entusiastiske på vegne av High-Def.

Nok av negative innspill på denne tråden, og jeg må si – ufattelig hvor mye enkelte «tror de vet» om hva toppregissører og studiosjefer foretar seg. Det er jo direkte tåpelig, noe av det som står å lese i enkelte av de mest tendisiøse og usaklige innleggene, men for all del: God underholdning.

For øvrig; antydningene fra enkelte om at dette ikke er en reell markedssituasjon. For HD-formatene er det om å gjøre å nå ut til det brede lag av folket, og hvor mye som tilbys og selges i fysiske butikker, teller selvsagt. NVF-tallene inkluderer også selskapens salg til norske nettbutikker, by the way.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For øvrig; antydningene fra enkelte om at dette ikke er en reell markedssituasjon. For HD-formatene er det om å gjøre å nå ut til det brede lag av folket, og hvor mye som tilbys og selges i fysiske butikker, teller selvsagt. NVF-tallene inkluderer også selskapens salg til norske nettbutikker, by the way.
    Det er nok riktig.

Det hjelper vel ikke å friste med BD/HD spiller i sjappa hvis kunden ikke kan gå bort i film hyllen og se en haug med filmer.

Det er jo godt å se at HD matrialet "tar av" i Norge.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det hjelper vel ikke å friste med BD/HD spiller i sjappa hvis kunden ikke kan gå bort i film hyllen og se en haug med filmer.
    Lefdal på Alnabru hadde forøvrig Sharp BD (har ikke fått med meg at dem hadde kommet BD spiller, jeg har ikke sett feil?) spiller utstilt. HD DVD så jeg ikke blandt skjemene, men det kan ha med min bevisste raske gange for å sikre helgens underholdning i form av Homer Simpsons m/familie på BD. De hadde to rack med både BD og HD DVD. Det gikk en relativt grei flatskjerm med god størrelse hvor Transformeres gikk over skjermen - tror det var HD DVD utgaven og så vidt jeg husker var Transformeres i både sd og HD stilt ut til salgs ved siden av skjermen. Slikt sett synes jeg faktisk Lefdal Alna var en av de butikkene til elektrogigantene (El-kjop, Lefdal, Siba, Elprice, Expert osv osv) som har vært mest HD-ready for å si det med fagspråk.

Det største steget HD formatene her hjemme kunne ha gjort nå, er lavere pris. Kr 249 for en BD er alt for mye når man kan kjøpe den samme filmen på DVD for kr 129..... Man kan få to filmer på SD for en på HD.

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig om at pris på filmer er det som må gjøres noe med. Forskjellen bør ikke vær mer en ca 10%.

Noen som vil være med å tippe på fordelingen mellom HD og DVD for 2008?

Jeg er litt optimist og tipper 3-4% av solgte tittler neste år er HD i Norge.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man

Kan man si at DD+ er en slags core av TrueHD, slik som DTS core er fra DTS-HDMA? Det er i hvertfall mange som hørte forkjell da de fikk seg en Samsung/ Panasonic BD-spiller med bitstream, og fikk høre DTS-HDMA sporet.
    Nei, DD+ er bare i slekt med DD (veldig i slekt også).

PÅ DTS så funker det hele slik vil jeg tro:
    Lydsporet kodes som DTS. DTS lydsporet dekodes og resultatet subtraheres fra de originale PCM dataene. Man sitter da igjen med en DTS core plus en feil core. Feil core pakkes losseless.

Ved lossless dekoding må man først dekode DTS core, dekode feil core og deretter summere disse to for å sitte igjen med originale PCM data. Langt mer omstendig om hele prosessen hadde vært losless som for TrueHD (True HD er det samme som MLP på DVD-Audio). Fordelen er at man oppnår en bakoverkompatibilitet for deler av bitstrommen (core) med gamle dekodere.

Side 465 av 653 FørsteFørste ... 325 335 345 355 365 375 385 395 405 415 425 435 445 455 461 462 463 464 465 466 467 468 469 475 485 495 505 515 525 535 545 555 565 575 585 595 605 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •