HD formatkrigen. - Side 464

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 464 av 653 FørsteFørste ... 324 334 344 354 364 374 384 394 404 414 424 434 444 454 460 461 462 463 464 465 466 467 468 474 484 494 504 514 524 534 544 554 564 574 584 594 604 ... SisteSiste
Viser resultater 9,261 til 9,280 av 13053
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Min teori er at; siden "Sound Design" originalt på filmen er veldig "lukket", kan nesten mistenke dem for å ha mixet den for å lyde godt på THX Kinoer, så er det ikke mer å hente med et PCM spor.

Har noen prøvet å kjøre filmen på et THX kalibrert anlegg i THX modus?

Hvis man skulle hente mer på bildesiden så tror jeg at en 4K scan ville gjort større utslag enn bitrate i forhold til den 2K DI som er brukt.
    Det er jo greit nok. Men med DD+ mister man jo faktisk data. Det blir i hvertfall kke bedre. Jeg tror det har å gjøre med en kombinasjon av plassproblemer på HD DVD, samt at prisen kanskje ble enda litt høyere pr disk med et bedre lossless lydspor.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Lyden er knallbra, men jeg er helt sikker på at samtlige her inne hadde hørt forkjell dersom den kom i PCM
    Forskjell.. Hva legger du i forskjell? Høyere volum? Isåfall, enig, men jeg er ikke enig i at PCM ville gitt bedre lyd enn DD+.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Forskjell.. Hva legger du i forskjell? Høyere volum? Isåfall, enig, men jeg er ikke enig i at PCM ville gitt bedre lyd enn DD+.
    Det må jo bli bedre. DD+ er ikke tapsfri overføring motsetning til TrueHD. Jeg mener dette kommer mer an på miksen og alderen på filmen. Det er f.eks ikke sikkert at det er noe stort poeng å hatt PCM i stede for DD+ på Blade Runner, som er en såpass gammel film. Eller på en film som The Departed.

På filmer full av effekter som Spidey 3, Batman, Underworld, Master and Commander, Fantastic Four, X-Men og ikke minst Transformers er filmer som må ha uncompressed eller lossless lyd.

Du vet jo heller ikke om det hadde vært forskjell, tklev. Du påstår at det ikke er mulig å høre forskjell, men dette har du ikke hørt ift Transformers. Da blir det som å sammenligne lydspor fra to forskjellige filmer å si at det ene er bedre enn det andre.

Men som jeg sier, filmen er dritbra, lyden er dritbra (kunne vært optimal) og bildet er dritbra. Altså nær inntil perfekt. End of story
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vet jo heller ikke om det hadde vært forskjell, tklev. Du påstår at det ikke er mulig å høre forskjell, men dette har du ikke hørt ift Transformers. Da blir det som å sammenligne lydspor fra to forskjellige filmer å si at det ene er bedre enn det andre.

Men som jeg sier, filmen er dritbra, lyden er dritbra (kunne vært optimal) og bildet er dritbra. Altså nær inntil perfekt. End of story
    Men du har hørt forskjell, så da vet du at det ville vært bedre mener du?

Er det bra så er det bra, da er det vel ingenting a klage på!
    At det ikke er i ditt favorittformat har da ingen betydning.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som hadde vært interessant å høre er HVORFOR Paramount ikke satt et lossless spor på disken. Det har de vel aldri kommentert...?
    Det er vel to del. Første og dårligste er at de har hatt dårlig kultur ved å bruke lossless lydspor, noe de burte skjerpe seg på. Hot Rod har True HD (2 scener med sinnsyk bass, pass på).

De siste, og mest sannsynlig, er at de valgte å bytte bort True HD med ekstra matriale pga plass mangel, dessverre. Ekstra matrialet i full HD er noe man egentlig ikke trenger, uansett format. I hvertfall hvis det går utover bilde eller lydkvalitet som det har gjort her.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Forresten, et par ting jeg glemte å spørre om.

Når du ser at kilden her er nestformann i styret i et BD-studio, og kilden selv referer til det som "et rykte". Hva får deg til å feste lit til historien?

Eller får å si det sånn: Hvis en sjef i Universal sier i et intervju "Jeg har hørt noen rykter om at Disney vil bli formatnøytral snart", ville du tatt dette seriøst i det hele tatt?

Hvor mange HD DVD-sjefer hvisket om rykter om at Paramount ville ditche BD i ukene/månedene før dette skjedde?

Hva får deg til å tro at noen som faktisk har reell informasjon om hvor Warner hopper, kommer til å lekke info til noen som helst, når de åpenbart klarte å holde det hemmelig i Paramount?
    Ja, helt siden denne krigen startet har det til stadighet kommet rykter som dette og så langt har svært få av dem vist seg å holde stikk. Alle som skrev om denne saken i går refererte til Businessweeks artikkel og denne igjen refererte til et rykte...

Jeg tviler ikke på at begge leirer jobber intenst for å få Wearner til å gå eksklusive for ett av formatene. Warner har vært en av de viktigste utgiverne av HD filmer så langt og det er ikke tvil om at de ville gitt en av sidene et løft hvis de går ekslusive. Et moment i så tilfelle kan kanskje være at Warner er en av patentholderne for HD DVD og vil nok også kunne tjene en del på dette hvis formatet blir en suksess:
    DVD Reviews, Home Theater Equipment Reviews, Home Theatre Setup Audio Video Equipment Review, Widescreen Review Webzine
    Initial participating companies include LG Electronics Inc.; Microsoft Corporation; Mitsubishi Electric Corporation; NEC Corporation; Samsung Electronics Co., Ltd.; SANYO Electric Co., Ltd.; Sonic Solutions; TDK Corporation; Thomson Licensing; Toshiba Corporation; Victor Company of Japan, Ltd.(JVC); and Warner Bros. Home Entertainment Inc.
    Som du sier var det ingen rykter i forkant av at Paramount/ DreamWorks droppet Blu-ray.

Warner har vært det selskapet som oftest har proklamert sin nøytralitet så jeg tror vi kan ta disse ryktene med noen klyper salt, men tiden vil vise.... :-)

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    De siste, og mest sannsynlig, er at de valgte å bytte bort True HD med ekstra matriale pga plass mangel, dessverre. Ekstra matrialet i full HD er noe man egentlig ikke trenger, uansett format. I hvertfall hvis det går utover bilde eller lydkvalitet som det har gjort her.
    Ja kanskje, men det virker som en litt dårlig prioritering da dette er en 2 disk utgave. Hvorfor må de da på død og liv ha ekstramateriale også på disk 1?

Paramount har som du sier ikke prioritert lossless lyd på tidligere utgivelser heller så det kan nok være at de mente DD+ lyden ble bra nok.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyddiskusjon har vel vært oppe mange ganger før.. føler at vi aldri kommer noe vi med dette, ikke tror jeg det er så interessant for mange heller.

Jeg ser mest dvd filmer med DD og har sett noen filmer med dts, jeg hører jo forskjell, men bryr meg svært lite om det. Selv om en film har dts spor så er det sjeldent jeg gidder å ta meg bryet med å velge dts. Hvorfor? fordi det gir meg ingen ting. Men nå bor jeg i blokk og kan sjeldent dra på for mye på volumet og har ei heller subwoofer.

Men jeg er ingen audiofil person, om jeg har dårligere hørsel enn andre vet jeg ikke, men lyd er bare ikke like viktig for meg som bildet. Mitt inntrykk er at mange her inne tror at de har gullører og inbiller seg forskjeller på lyden osv. Dette gjelder generelt med tanke på kabler osv (ikke ta opp dette), men også litt på de nye HD lydene. Men jeg skal ikke uttale meg for mye selv da jeg ikke er så opptatt av lyd, ei heller har noe referanse utstyr.

Men hva gir det dere at det er bittelitt bedre lyd?

Men på en annen måte så skjønner jeg dere også, for det blir vel for dere med lyd som for meg med bildet. Uansett hva jeg ser på så legger jeg alltid merke til feil i bildet osv, slik er det kanskje også for mange som lyd?

Men slik er det vel også for oss her inne på avforum, vi er mere opptatt av lyd og bilde enn selve filmen?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DD+ er et HD-lydformat.

SVS! -man, la du merke til lydfeilen i talen til John Voigt på slutten av filmen?

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Quote:
    Well isn't that interesting? I went into Woolworths the other day and what did I see on the shelf? Well take a look...

That's right! I asked at the counter what was going on and they said they have it on Blu-ray but they've sold out at the minute.

Now isn't that something?

And hopefully I'm buying it today.

Fake? Vel.. sikkert noen som fikk litt å tenke på nå

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lett å fake, er bare å bytte til ett blått cover...

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er lett å fake ja, så står det 2 disk edition, som det ikke ville vært på bd..
    Det festlige var jo at mange gikk 5 på og skulle skynde seg til Woolworth og kjøpe denne ^^

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Er lett å fake ja, så står det 2 disk edition, som det ikke ville vært på bd..
    Det festlige var jo at mange gikk 5 på og skulle skynde seg til Woolworth og kjøpe denne ^^
    Selvfølgelig ville det vært 2 disk edition på BD! Two disc edition selger, låter bedre i ørene - og flere store titler på BD kommer på 2 disker. Har selv fire filmer på BD i 2 disk utgaver. Og slik kommer nok de store titlene til å fortsette med.

He he - men artige bilder da.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Selvfølgelig ville det vært 2 disk edition på BD! Two disc edition selger, låter bedre i ørene - og flere store titler på BD kommer på 2 disker. Har selv fire filmer på BD i 2 disk utgaver. Og slik kommer nok de store titlene til å fortsette med.

Ja det har du jammen rett i ! Men hva vet vel jeg som ikke har noe på hd ^^
    Håper jeg fikk opp hjerterytmen til noen et lite øyeblikk da

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen

Ja, men litt merkelig at coveret til venstre er forskjellig fra det til høyre, men kanskje diskene kommer i hver sitt cover :-)

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    DD+ er et HD-lydformat.
    Hva er et "HD-lydformat"?

Codec som ikke er støttet av DVD-Video?

Isåfall kan man like gjerne si at DD 640 kb/s er HD-lyd.

Siden lossles tekbologien er tigjengelig og gjør en bra jobb med å krympe bithastigheten på PCM data så vil jeg vel si at det er mer naturlig at "HD lyd" er et tapsfritt format.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjedelig at filmen ikke kommer i begge formater spør du meg, og det synes jeg om alle filmer. Eksklusivitet er en uting. Håper virkelig de nye kombispillerne får frem det beste i begge formater.

Ang Transformers får jeg opp følgende:
    Video-Codec: MPEG4AVC
    Audio: Dolby D+
    Avansert Sub-Video: VC-1
    Sub-Audio: Dolby D+

Sub video? Regner med det tenkes på "Transformers H.U.D" hvor det er bilde i bilde funksjonen i enkelte scener?

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Analysts: High-def formats will remain at parity

Analysts: High-def formats will remain at parity - 12/4/2007 - Video Business

By the end of 2008, the installment base for the PlayStation 3 will top all HD DVD devices combined, including set-tops and Xbox 360 drives, by about eight times. The format war will still remain far from resolved, however. Regardless of that huge capability of consumers to utilize Blu-ray, software sales in the format will represent just a two-to-one leading margin over HD DVD, the analysts predicted.

Blu-ray and HD DVD software buy rates overall are lagging from where the industry stood in the second year after standard DVD’s introduction. During that time for standard-definition, in 1998, the average DVD household bought 8.9 discs. But in 2007, the average high-def household (including set-tops, PS3s and Xbox 360 add-ons) bought only 3.6 high-def discs.

...

Both formats will be established and co-exist for the foreseeable future,” said Helen Davis Jayalath, senior analyst at Screen Digest. “By 2012, U.S. high-def software will be evenly split between the two formats, where Blu-ray represents 55% of the market and HD DVD represents 45%.

...

By 2012, standard DVD discs will total $10 billion in U.S. consumer sales, HD DVD $5 billion and Blu-ray $5 billion, estimates Adams Media Research, which recently became a subsidiary to Screen Media.

“Sales of both formats have been below analyst expectations,” added Jayalath. “You would think that [large demand] for high-def TVs would help adoption more.”

...

"The ultimate driver of packaged media depends on the strategic decisions of the studios over the next few years—the consumers haven’t chosen,” said Jayalath."

Ergo er det på tide at Warner velger side snart. Og den eneste fornuftige for dem er å gå BD only, det motsatte vil bare fortsette å dele opp markedet og skyttegravskrigen vil dermed bare fortsette. Det tror jeg Warner vil innse, samt at den tunge installerte basen av BD spillere i form at PS3, med full profile og BD-Live etterhvert vil gjøre at BD avspillermarkedet vil være STORT.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye resirkulering her...

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    DD+ er et HD-lydformat.

SVS! -man, la du merke til lydfeilen i talen til John Voigt på slutten av filmen?
    Nei, la ikke merke til det. Men det ble litt pause og opp-og-ned-flying da datteren min ikke var i form. Hva slags feil var det?

Kan man si at DD+ er en slags core av TrueHD, slik som DTS core er fra DTS-HDMA? Det er i hvertfall mange som hørte forkjell da de fikk seg en Samsung/ Panasonic BD-spiller med bitstream, og fikk høre DTS-HDMA sporet.

Det som blir litt rart er at når vi tester flatskjermer eller projektorer, så viser disse tildels store forskjeller. En blir kåret til vinner med best bilde. Det kan bestå i bedre skarphet, får frem detaljer bedre og bedre sortnivå.

Samme gjelder tester for høytalere. Et sett med høyttalere blir kåret til vinner. Bedre dynamikk, bedre bass, mer oppløst, luftigere diskant osv.

Det samme gjøres med receivere. Vinneren i testen har testens beste dynamikk, kraftoverskudd, mye trøkk i bassen, gir et rom og klangbilde som er mye bedre enn de andre receiverne i testen. Taperen får kanskje kritikk fordi den ikke får frem detaljene godt nok, og gir lite liv til senter- og bakhøyttalere.

Dette er bare tenkte tester, som vi så ofte leser om i diverse blader.

Så er det noen av oss som hevder både å høre og forskjell på forskjellige filmer og lydkomprimeringer/ ukomprimeringer. Jeg har ett sett med høyttalere, receiver, projektor, rommet det spilles i mtp akkustikk og lyskontroll.

Blir det ikke da rart at andre med et helt annet rom, helt annet utstyr og kanskje en helt annen evne eller forutsetning til å oppfatte lyd- og bildeforskjeller, sier da at det du ser eller det du hører er innbilning? Det er ikke forskjell på TrueHD og PCM, sier man. De er bit for bit like. Eller feil man måtte se i bildet på en gitt film. Nei, det stemmer ikke sier han med 50", jo det var dårlig sier han med 100".

Derfor kan det bli litt bombastisk å hevde at de som hører forskjell på PCM vs TrueHD vs DTS-HDMA ikke hører forskjell, og at lyden er 100% identisk.

Kanskje, det er bare en tanke...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 464 av 653 FørsteFørste ... 324 334 344 354 364 374 384 394 404 414 424 434 444 454 460 461 462 463 464 465 466 467 468 474 484 494 504 514 524 534 544 554 564 574 584 594 604 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •