HD formatkrigen. - Side 461

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 461 av 653 FørsteFørste ... 321 331 341 351 361 371 381 391 401 411 421 431 441 451 457 458 459 460 461 462 463 464 465 471 481 491 501 511 521 531 541 551 561 571 581 591 601 ... SisteSiste
Viser resultater 9,201 til 9,220 av 13053
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nielsen/VideoScan Numbers ending November 25th

http://www.nxtbook.com/nxtbooks/ques...0207/index.php

WE: BD-72% HDD-28% YTD: BD-65% HDD-35% SI: BD-62% HDD-38%
    Ojsan, hadde ikke fått med meg at Since Inception tallene hadde endret seg 1% i favør av BD. Ikke akkurat noe tegn på nyvunnen styrke for HD-DVD ihvertfall.

Nå er de samlede tallene for denne uken vistnok svake så det blir spennende å se hvordan YTD og SI tallene utvikler seg framover.

Spesielt de 3 siste ukene av desember tror jeg kan flyttes et brukbart volum HD discer i forbindelse med juleshoppingen.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    At du vrir sonekoding og DRM som noe som kommer forbrukeren til gode er litt spesielt.
    Ja, det høres sikkert rart ut. Ett eksempel er New Line, som velger å gi ut nye filmer på BD, men ikke HD DVD. Vi vet hvorfor, og det at filmen da rett og slett ikke slippes på HD DVD (enda) pga regionsfrihet, gjør det ikke til forbrukerens fordel. Personlig skulle jeg sett at alle BD-spillere var sonefrie eller at filmene kostet 50,- for den säks skyld. Men sånn er ikke verden. Vi er på en måte avhengig av at selskapene tjener penger og får beskyttet sine eierinteresser gjennom kopibeskyttelse for at de skal bringe oss de filmene og spillerne vi så gjerne ønsker oss. Hvis ikke slutter de å produsere...
    Her er jeg helt enig med SVS! -man når det gjelder DRM. Det er en viktig for selskapenes sikring av inntekter. Jeg håper bare at det ikke går så langt at man vil oppleve avspillingsproblemer pga DRM. Sonekoding er ett fett for meg - vi ønsker uansett å ha norsk tekst her hjemme.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Ojsan, hadde ikke fått med meg at Since Inception tallene hadde endret seg 1% i favør av BD. Ikke akkurat noe tegn på nyvunnen styrke for HD-DVD ihvertfall.
    Det er i hvertfall ikke positivt for BD heller tror jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Her er jeg helt enig med SVS! -man når det gjelder DRM. Det er en viktig for selskapenes sikring av inntekter. Jeg håper bare at det ikke går så langt at man vil oppleve avspillingsproblemer pga DRM.
    DRM er djevelens verk, og ingen burde finne seg i det, uansett hva Hollywood kommer opp med av unnskyldninger.

Sonekoding er ett fett for meg - vi ønsker uansett å ha norsk tekst her hjemme.
    Da håper jeg dere ikke liker Hakke Hakkespett. Det kom nylig ut en samleboks i USA med 75 filmer fordelt på 3 plater. I Norge gis dette ut om en uke som 4 separate disker med 7 filmer hver. Antageligvis vil disse fire diskene samlet koste mer enn det dobbelte av hva det amerikanske settet kostet.

Dette eksempelet gjelder for så vidt DVD, men hvis man ikke har noe imot regionskoding, så har man vel ikke skaffet seg regionsfri DVD-spiller heller.

Eller hva med Blade Runner? Hvis du vil se den på HD DVD eller Blu-ray, er det kun mulig å kjøpe Final Cut her i Europa. I USA får du alle fem versjonene av filmen i HD, og prisen blir faktisk den samme.

(OK, i dette tilfellet er både BD og HD DVD-utgavene sonefrie, så disse kan fortsatt importeres. Men poenget mitt er at hvis man synes det er helt greit å ha soneinndeling, slik at europeere ikke kan kjøpe amerikanske filmer, så bør man alltid klare seg med den norske/europeiske utgaven. Man kan ikke si at soneinndeling er helt i orden så lenge det ikke brukes.)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå som de aller fleste vet hva HD er, så har nok HD-DVD gjort det smarteste ved valg av navn.

Her er mine grunner:
    1. Det har gått såpass lang tid og HD TV blir mere og mere vanlig i de vanlige hjem, ikke bare hos nerdene.

2. Det selges kanskje mere BD i dag, men det er salg fra folk som er opptatt av HD og dingser. For mannen gata er det først nå salget vil ta av.
    Hva jeg mener mannen i gata er
    -Folk som ser på TV, men ikke er klar over hva HD er.
    -Folk som har kjøpt seg ny flatskjerm TV (HD) og ønsker bedre bilde og lyd.
    -Folk som ønsker oppgradere til nyere ting uten å være klar over hva de egentlig trenger.
    Altså mannen i gata er det flertall av, det er de som vil bestemme hvem som stikker av med seieren på formatet. Vi "nerdene" er det kun få prosent av, og har ingenting å si med det totale salget i det lengre løp.
    Mannen i gata driter i tekniske detaljer, de skal ha det enkelt og greit men samtidig kvalitet. Så forklare pixler, bitrate og annet dilldall er bortkastet.

3. Mannen i gata er redd for å prøve ut nye ting, de holder seg helst til det sikre. De vil helst ikke forandre på noe, men kan gå med på å få det enda bedre men med det samme produktet de kjenner til.

4. Det tok tid for at mannen i gata fikk interesse for flatskjerm TV og HD er noe som kommer på kjøpet. De er egentlig ikke helt klar over hva HD er, men det skal vist være bra. Når ekspiditøren som solgte dem HD TV, så nikket de og var veldige enige. Ekspidøren som er en ivrig selger, kom med masse tekniske detaljer som kunde ikke skjønner et kvekk av, men for at kunde ikke skal virke dum så nikker han med og er veldig enig. I det kunde går fra butikken med sitt nye HD TV så skjønte han ikke en dritt egentlig på det tekniske, men er alikevel fornøyd at kunde fikk et større og flatere TV som kan henges opp på veggen.

5. På sitt nye HD TV som kunde har hengt opp på veggen hjemme, står det ofte klistermerke "HD ready eller Full HD". Kunde er på en måte klar over at HD er det som gjør at bildet blir enda bedre. Kunde vil også legge merke til at analoge sendinger vil bli dårlige på sitt nye TV og kunde vil enten oppgradere til digital kabel TV dekoder eller en parabol. Kunde vil også etterhvert skaffe seg en HD dekoder for TV.

6. Først etter en tid vil kunde bli nysgjerrig hva HD egentlig er. Kunde ønsker få HD på film som han enten kjøper, leier eller låner. Kunde vil komme over 2 forskjellige navn:
    HD-DVD
    Blu-ray

Oppsummering:
    Kunde har et "HD" TV, kunde vet om at "HD" gjør bilde og lyd bedre. Kunde er klar over eller vil etter en tid være klar over at DVD ikke vises i "HD".
    Kunde ønsker å ha filmene i "HD" som han får med den nye "HD" dekoderen.

Altså er det ganske normalt at kunde velger HD-DVD i stedet for Blu-ray.
    DVD vet kunde hva er fra før av, og han ønsker akkurat det samme som en DVD, men i "HD" for bedre bilde og lyd.
    Trommesolo...
    HD-DVD!

Blu-ray har ingenting å sammenlignes med.
    Her er oppskriften hvorfor Blu-ray ikke vil lykkes, mens HD-DVD vil. Enkelt og greit fordi navnet sier mere enn 1000 ord.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det er i hvertfall ikke positivt for BD heller tror jeg.
    Kan du utdype dette litt? Skjønner ikke hvordan det ikke er positivt for BD at de holder salgstallene og selger 2:1 over HD-DVD.

Det blir vel ikke lettere neste år for HD-DVD vs BD når man ser på hvor mange blockbustere BD har versus HD-DVD. Det er blockbustere som kommer til å selge ikke eldre filmer.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av my2cents
    Nå som de aller fleste vet hva HD er, så har nok HD-DVD gjort det smarteste ved valg av navn.

Her er mine grunner:
    1. Det har gått såpass lang tid og HD TV blir mere og mere vanlig i de vanlige hjem, ikke bare hos nerdene.

2. De selges kanskje mere BD i dag, men det er salg fra folk som er opptatt av HD og dingser. For mannen gata er det ikke først nå salget vil ta av.
    Hva jeg mener mannen i gata er
    -Folk som ser på TV, men ikke er klar over hva HD er.
    -Folk som har kjøpt seg ny flatskjerm TV (HD) og ønsker bedre bilde og lyd.
    -Folk som ønsker oppgradere til nyere ting uten å være klar over hva de egentlig trenger.
    Altså mannen i gata er det flertall av, det er de som vil bestemme hvem som stikker av med seieren på formatet. Vi "nerdene" er det kun få prosent av, og har ingenting å si med det totale salget i det lengre løp.
    Mannen i gata driter i tekniske detaljer, de skal ha det enkelt og greit men samtidig kvalitet. Så forklare pixler, bitrate og annet dilldall er bortkastet.

3. Mannen i gata er redd for å prøve ut nye ting, de holder seg helt til det sikre. De vil helst ikke forandre på noe som helst, men kan gå med på å få det enda bedre men helst med det samme produktet de allerede har.

4. Det tok tid for at mannen i gata fikk interesse for flatskjerm TV og HD er noe som kommer på kjøpet. De er egentlig ikke helt klar over hva HD er, men det skal vist være bra. Når ekspiditøren som solgte dem HD TV, så nikket de og var veldige enige. Ekspidøren som er en ivrig selger, kom med masse tekniske detaljer som kunde ikke skjønner et kvekk av, men for at kunde ikke skal virke dum så nikker han med og er veldig enig. I det kunde går fra butikken med sitt nye HD TV så skjønte han ikke en dritt egentlig på det tekniske, men er alikevel fornøyd at kunde fikk et større og flatere TV som kan henges opp på veggen.

5. På sitt nye HD TV som kunde har hengt opp på veggen hjemme, står det ofte klistermerke "HD ready eller Full HD". Kunde er på en måte klar over at HD er det som gjør at bildet blir enda bedre. Kunde vil også legge merke til at analoge sendinger vil bli dårlige på sitt nye TV og han kunde vil enten oppgradere til digital kabel TV dekoder eller en parabol. Kunde vil også etterhvert skaffe seg en HD dekoder for TV.

6. Først etter en tid vil kunde bli nysgjerrig hva HD egentlig er. Kunde ønsker få HD på film som han enten kjøper, leier eller låner. Kunde vil komme over 2 forskjellige navn:
    HD-DVD
    Blu-ray

Oppsummering:
    Kunde har et "HD" TV, kunde vet om at "HD" gjør bilde og lyd bedre. Kunde er klar over eller vil etter en tid være klar over at DVD ikke vises i "HD".
    Kunde ønsker å ha filmene i "HD" som han får med den nye "HD" dekoderen.

Altså er det ganske normalt at kunde velger HD-DVD i stedet for Blu-ray.
    DVD vet kunde hva er fra før av, og han ønsker akkurat det samme som en DVD, men i "HD" for bedre bilde og lyd.
    Trommesolo...
    HD-DVD!

Blu-ray har ingenting å sammenlignes med.
    Her er oppskriften hvorfor Blu-ray ikke vil lykkes, mens HD-DVD vil. Enkelt og greit fordi navnet sier mere enn 1000 ord.
    Jeg kan ikke se PS3 nevnt her. Du ser ikke noe potensiale i 5-6 millioner PS3er rundt om i verden?

Markedsføring har vel kanskje også litt å si?

Hvis du tar en titt på Blockbuster (ikke online) i England så finner du ikke en eneste HD-DVD tittel, derimot kan du leie nesten alle Blu-Ray filmene som er lansert i UK. Hva tenker mannen i gata da? Han er nok mest interessert i å leie filmer i utgangspunktet ikke kjøpe dem.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harol
    Kan du utdype dette litt? Skjønner ikke hvordan det ikke er positivt for BD at de holder salgstallene og selger 2:1 over HD-DVD.
    Ja, jeg skjønte ikke helt hva som var negativt med å øke totalandelen enda litt til...

Det blir vel ikke lettere neste år for HD-DVD vs BD når man ser på hvor mange blockbustere BD har versus HD-DVD.
    Kan du utdype dette litt? Sist jeg sjekket så virket det som om det var langt flere filmer fra Paramount, Dreamworks og Universal i tiden fremover som har blockbusterpotensiale enn fra Sony, Fox og Disney.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke se PS3 nevnt her. Du ser ikke noe potensiale i 5-6 millioner PS3er rundt om i verden?

Markedsføring har vel kanskje også litt å si?

Hvis du tar en titt på Blockbuster (ikke online) i England så finner du ikke en eneste HD-DVD tittel, derimot kan du leie nesten alle Blu-Ray filmene som er lansert i UK. Hva tenker mannen i gata da? Han er nok mest interessert i å leie filmer i utgangspunktet ikke kjøpe dem.
    At du må ha en PS3 for å se blu-ray filmer?
    Du snakker om i dag ja, men det er litt tidlig og si flertallet har begynt å handle HD matriale.

Når HD-DVD kommer i hyllene, så er det lettere å se hva som passer på sitt nye HD TV.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt enig i at HD DVD har et godt potensiale i navnegjenkjennelse. Men, det er ikke helt uproblematisk. Det har vært mange eksempler i USA på at folk kjøper HD DVD-titler i den tro at de lar seg spille på vanlige DVD-spillere. De tror rett og slett at HD DVD er akkurat som vanlig DVD, men med bedre bilde, og da skjønner de ikke at de må ha en ny spiller.

Når du også tar med i betraktningen at alle oppkonverterende DVD-spillere pleier å ha med "HD" i annonser og på esken, og kanskje som en logo på front av spilleren også, så er det ikke veldig rart at forbrukerne lar seg forlede til å tro at DVD-spilleren deres kan spille HD-filmer.

Men, selv om navnet kan skape litt forvirring for enkelte, så er jeg i det store og hele enig. Jeg tror ulempene med forvirringen er mindre enn fordelene ved navnegjenkjenningen, så alt i alt tror jeg HD DVD er et bedre produktnavn enn Blu-ray.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    DRM er djevelens verk, og ingen burde finne seg i det, uansett hva Hollywood kommer opp med av unnskyldninger.
    Du liker kanskje ikke å beskytte dine innteresser? Når man har store tjenester og apparater på internett med kun for formål å spre opphavsbeskyttet matriale, så er det selvsagt at man ønsker en fungerende DRM. DRM eller ikke DRM er faktisk en viktig faktor i det å beskytte og sikre inntekt. Dropper man DRM er det faktisk korrekt å stille spørsmål ved ledelsens dømmekraft og ønske å sikre selskapets fremtidige inntekter. Greit at DRM oftest blir brutt, men langt fra alle vet å omgå den.

DRM er ikke djevelens verk - det er til for å beskytte seg mot djevelen og demoner (les: pirater).

Da håper jeg dere ikke liker Hakke Hakkespett. Det kom nylig ut en samleboks i USA med 75 filmer fordelt på 3 plater. I Norge gis dette ut om en uke som 4 separate disker med 7 filmer hver. Antageligvis vil disse fire diskene samlet koste mer enn det dobbelte av hva det amerikanske settet kostet.

Dette eksempelet gjelder for så vidt DVD, men hvis man ikke har noe imot regionskoding, så har man vel ikke skaffet seg regionsfri DVD-spiller heller.

Eller hva med Blade Runner? Hvis du vil se den på HD DVD eller Blu-ray, er det kun mulig å kjøpe Final Cut her i Europa. I USA får du alle fem versjonene av filmen i HD, og prisen blir faktisk den samme.
    Sikkert viktige ting for deg, men ikke for meg. Filmene er helt sikkert på dvd også hvis jeg skulle få lyst på dem. Musikk-BD er stort sett sonefri, og dem handler jeg noen av fra amazon.com.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Blu-Ray detter også mer og mer etter på salget av dedikerte avspillere for hver måned som går. Punchen av den store fordelen med å ha en spillkonsoll med obligatorisk BD-spiller flater ut.
    Nå har jeg ikke sett noen offentlige tall på antall solgte dedikerte BD avspillere, men bruker man tallene som kom frem sist uke ender man jo opp med at det er solgt tilnærmet like mange dedikerte BD avspillere som HD DVD + XB360-addons, read on :

US Blu-ray Disc player sales pass 2.7m | Reg Hardware

PS3 selger dessuten mer mer enn noen gang, spesielt i EU, så hvordan du klarer å svarmale BD´s fremtid er beyond me

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du liker kanskje ikke å beskytte dine innteresser? Når man har store tjenester og apparater på internett med kun for formål å spre opphavsbeskyttet matriale, så er det selvsagt at man ønsker en fungerende DRM. DRM eller ikke DRM er faktisk en viktig faktor i det å beskytte og sikre inntekt. Dropper man DRM er det faktisk korrekt å stille spørsmål ved ledelsens dømmekraft og ønske å sikre selskapets fremtidige inntekter.

Ikke la deg lure. DRM handler ikke om kopibeskyttelse. Det handler om å begrense forbrukernes muligheter til å bruke filmene (og musikken) de selv har kjøpt på den måten de selv vil (og da sikter jeg utelukkende til lovlig og etisk forsvarlig bruk).

Hvis du har kjøpt en DVD og vil se den på din iPod Video. Da kan du rippe DVDen og lage en iPod-versjon selv, ikke sant? Neida, hensikten med DRM er å forhindre deg i å gjøre dette. Du må i stedet kjøpe en egen iPod-versjon av filmen. Det samme gjelder ripping av CDer til mp3 og vanlig iPod.

Vil du helst ikke risikere å ripe opp originalDVDene dine når du skal spille filmer for barne i bilens DVD-spiller? Synd det. DRMen er designet for å gjøre det umulig å lage slike kopier av DVDen.

Har du lyst til å kopiere alle (eller i hvert fall de mest brukte) DVDene dine over til harddisk, så du kan se dem på dedikerte mediaspillere på alle TVer i huset, og har tilgang til alle filmene dine ved bare et par klikk på fjernkontrollen? Glem det. Du har ikke kjøpt noen lisens for den slags bruk.

Managed Copy i AACS vil forresten gjøre dette mulig, men det råder fremdeles forvirring om hvorvidt dette vil koste noe ekstra, eller om retten til dette skal være inkludert i prisen på filmen.

Greit at DRM oftest blir brutt, men langt fra alle vet å omgå den.
    Nettopp. Når man skal vurdere om DRM er bra eller dårlig, så må man anta at DRM-løsningene faktisk fungerer og se an hva konsekvensen blir dersom man må forholde seg til alle restriksjonene film- og musikkbransjen forventer at forbrukerne skal finne seg i.

DRM er ikke djevelens verk - det er til for å beskytte seg mot djevelen og demoner (les: pirater).
    Det er nok ikke så enkelt, dessverre.

Sikkert viktige ting for deg, men ikke for meg. Filmene er helt sikkert på dvd også hvis jeg skulle få lyst på dem. Musikk-BD er stort sett sonefri, og dem handler jeg noen av fra amazon.com.
    Så med andre ord er regionsrestriksjonene helt OK så lenge det ikke rammer deg selv?

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg skjønte ikke helt hva som var negativt med å øke totalandelen enda litt til...
    Vel, med tanke på hva de blåe her inne har sagt, så har jo HD DVD klart seg veldig bra i forhold til blu-ray som ryktes å ha "vunnet" flere ganger nå...

Men totalt sett så har ikke krigen kommet noe vei enda... Hvem vet, kanskje den aldri kommer noen vei heller...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teedjay
    Nå har jeg ikke sett noen offentlige tall på antall solgte dedikerte BD avspillere, men bruker man tallene som kom frem sist uke ender man jo opp med at det er solgt tilnærmet like mange dedikerte BD avspillere som HD DVD + XB360-addons, read on :

US Blu-ray Disc player sales pass 2.7m | Reg Hardware
    Uhm. Jeg har akkurat gått gjennom de talla der, og det mest optimistiske (BD-) anslaget mitt er at det er solgt 300.000 BD-standalones. vgchartz.com påstår at det er solgt 2,6 millioner PS3, noe som ville betydd et standalonesalg på kun 100.000, men siden Toshiba sa at det var solgt 100.000 BD-standalones allerede i juni, så er nok ikke dette særlig sannsynlig.

Men, poenget er at det var solgt 2 millioner PS3 ved utgangen av oktober, og Sony har skryti av at PS3 solgte bedre enn noensinne i november. Ved utgangen av november var det altså solgt 2,7 millioner PS3 + BD-standalones. Da tror jeg ikke noe på at det er solgt tilnærmet 700.000 BD-standalones.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste som kan skje er dette:

Warner to finally go Blu-ray-only at CES? - Engadget

Da kan vi stenge ned denne tråden.... hehe

Newcomer per egil sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig at dette med produktnavnet kan være en vesentlig faktor. De fleste bør vel kunne si seg enig i at "Blu-Ray" er et tåpelig navnevalg, rett og slett. Navnet sier meg overhodet ingenting. Det kan høres ut som et fiskeslag, spør du meg. Eller noe sportsutstyr, eller noe.

Det var også grunnen til at jeg først tenkte at HD-DVD måtte bli en soleklar vinner av formatkrigen. Da visste jeg egentlig ingenting mer om de to formatene enn at de leverte såkalte HD-signaler, og at det ene hadde et idiotisk navn. Nå vet jeg ikke så mye, men i det minste litt, mer. Jeg har ikke lest hele denne tråden, og har heller ikke tenkt å gjøre det. Denne "krigen" lar jeg andre soldater utkjempe ;-)

Av det lille jeg har fått med meg, virker det som om Blu-Ray blir vinneren. Både fordi dét formatet har størst lagringsplass, og fordi det virker som om det har fått et stort forsprang på både omsetnings- og utvalgssiden. Snakket forresten med sjefen i Pioneer Norge forleden, som mente det samme. Men, som sagt, dette er et tema jeg vet nokså lite om , i forhold til veldig mange andre her...

Et tredje alternativ som har blitt nevnt her tidligere, er at ingen av dem vinner, og at DVD vil stå som midlertidig seierherre inntil noen av "de store" klarer å enes om ETT format, (to rule them all). Kanskje det rett og slett er dét som vil skje...

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det blir vel ikke lettere neste år for HD-DVD vs BD når man ser på hvor mange blockbustere BD har versus HD-DVD. Det er blockbustere som kommer til å selge ikke eldre filmer.
    Det jeg mente var at BD stikker i hvertfall ikke i fra med noe som skulle tilsi at de vinner.

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    Tror også Warner vil gå ekslusiv i 2008Q1, dog til HD DVD, rett og slett fordi dette vil være mest kostnadseffektivt og gi best butikk for selskapet.
    Hvordan ser det regnestykket ut? Det er fantastisk hva enkelte her inne vet.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste som kan skje er dette:

Warner to finally go Blu-ray-only at CES? - Engadget

Da kan vi stenge ned denne tråden.... hehe
    Ja, tenk om ryktet stemmer. Da kan BD som HD-format endelig ta kampen opp mot DVD. Warner vet at dersom krigen resulterer i uavgjort, så blir forbrukerne enda mer forvirret og hele bransjen vil tape millioner av kunder.

Valget er nok uansett ikke så vanskelig, i den grad Warner har solgt flere disker på BD hele tiden
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 461 av 653 FørsteFørste ... 321 331 341 351 361 371 381 391 401 411 421 431 441 451 457 458 459 460 461 462 463 464 465 471 481 491 501 511 521 531 541 551 561 571 581 591 601 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •