HD formatkrigen. - Side 46

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 46 av 653 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 546 ... SisteSiste
Viser resultater 901 til 920 av 13053
    Newcomer bigscreen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Ja, det like latterlig.

Jeg respekterer dog at man kjøper HD DVD for å nyte en film, men å sette i gang støttekjøp synes jeg bare viser hvor mye følelser det er i denne kampen. Med andre ord rasjonelle tanker blir undertrykket.

Mvh
    Tror du er inne på noe her, pulsen går opp, følelsene tar over og de rasjonelle tankene flyr sin egen vei. Kan det tenkes at noen i denne tråden snart når eller er på kanten til å nå denne grensen?:wink:
    Det er ikke alltid like lett å skille følelser fra den rasjonelle tanke i denne "såkalte" formatkrigen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    ja, når jeg søker blankt på Amazon så gir den meg det svaret
    Da må du prøve på nytt.

The HD-DVD store på amazon: Amazon.com: HD DVD

Gir 273 titler, inkludert en haug meg titler som ikke er planlagt enngang, som f.eks. Indiana Jones.

The Blu-ray store på amazon:
    Amazon.com: Blu-ray - DVD

Gir 280 titler, inkludert en haug meg titler som ikke er planlagt enngang, som f.eks. Indiana Jones.

Litt annet resultat enn ditt.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Hallo:shock: Hvor står det at jeg mener at Warner kommer til å utsette Matrix. Jeg skrev at det ikke ville bli overrasket om så ville skje. Og hvordan skal noen her inne svare på spørsmålet ditt oba?

Hvorfor kommer DVD International med flere lovnader om at DVE skal komme på HD DVD...? Jeg vet ikke. Men jeg må jo le litt også, da. Endelig kommer det en stor tittel på HD DVD, så stiller man spørsmålet om de vil holde releasedatoen, så er det furting med en gang
    Du skrev jo:
    Det er bra det, ja. Men....den har ikke kommet enda. Og det skulle ikke forundre meg at det blir en utsettelse når det nærmer seg release dato; slik at den blir sluppet samtidig med Blu-ray utgaven
    Det var jo også dette Britax kommenterte.
    Warner er vel det studioet som har gitt ut flest filmer på HD totalt sett og det er ikke mange av disse som har blitt utsatt. Det er ikke helt rettferdig å sammenligne Warner med DVD International (DVE). De må jo sammen med Fox være verstingene når det gjelder utsettelser.

Spørsmålet mitt var bare hvorfor "stiller du spørsmålet om de vil holde releasedatoen"?

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å herre min hatt, Britax. Ikke ta det personlig, men du begynner å bli ganske tåpelig nå.

Det kunne nesten tenkes at HD DVD var hjertebarnet ditt, og med en gang man stiller seg spørrende- eller kritisk til noe så er det piggene ut. Du vet at jeg har stilt like mange kritiske spørsmål til BD. Slapp nå av litt. Alle er ikke ute etter å "ta" deg eller HD DVD. Jeg har da HD DVD selv!

Det er bare det at Warner har selv sagt at de skal gi ut HD DVD og Blu-ray samtidig. Og det har jo faktisk skjedd, på begge format, at titler har blitt utsatt. Jfr Digital Video Essentials HD DVD og en rekke BD-titler.

Så beklager så meget, Britax, jeg skal veie mine ord mer nøye neste gang
    Du misforstod meg åpenbart, det var ikke ment som noe angrep på deg, men jeg syntes ikke det var riktig å tvile på release datoen da det er en offisiell dato, hadde det vært løse rykter derimot, hadde jeg ikke reagert engang.

Ganske aggresiv tråd dette fra personer som "støtter" det ene eller det andre formatet, så man får vel være forsiktig hvordan man ordlegger seg.

Newcomer crank sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som Universal begynner å levere BD i Japan

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Da må du prøve på nytt.

The HD-DVD store på amazon: Amazon.com: HD DVD

Gir 273 titler, inkludert en haug meg titler som ikke er planlagt enngang, som f.eks. Indiana Jones.

The Blu-ray store på amazon:
    Amazon.com: Blu-ray - DVD

Gir 280 titler, inkludert en haug meg titler som ikke er planlagt enngang, som f.eks. Indiana Jones.

Litt annet resultat enn ditt.
    Jeg får samme som asvaberg, 392 HD DVD titler. Riktignok er ikke alle disse kommet for salg enda.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Jeg får samme som asvaberg, 392 HD DVD titler. Riktignok er ikke alle disse kommet for salg enda.
    Du kan jo ikke søke på 'HD DVD', går du igjennom resultatet så får du med masse som ikke har noe der å gjøre, som f.eks. DVD som er 'hd remastered' og WMV-HD osv.

Følger du linkene mine.

som feks. Amazon.com: HD DVD Store: Most Requested DVDs & More

eller

Amazon.com: Blu-ray Store: Most Requested DVDs & More

så kommer du hhv inn i amazons egen hd-dvd og blu-ray seksjon. Til venstre i hver seksjon kan du velge all hd-dvd titles eller all blu-ray disc titles, da får du ett bedre treff. Masse ting som ikke annonsert fortsatt, men du får ihvertfall ikke alle feiltreffe du får ved å søke på enten hd dvd eller blu-ray.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden her har jo blitt en krangle tråd. Kanskje komme tilbake til topic gutta? britax, oba, svs man osv.????

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crank
    Denne er Disney i Japan.

Noen som kan bekrefte at Blu Ray har en markedsandel på over 90% i Japan???

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Du kan jo ikke søke på 'HD DVD', går du igjennom resultatet så får du med masse som ikke har noe der å gjøre, som f.eks. DVD som er 'hd remastered' og WMV-HD osv.

Følger du linkene mine.

som feks. Amazon.com: HD DVD Store: Most Requested DVDs & More

eller

Amazon.com: Blu-ray Store: Most Requested DVDs & More

så kommer du hhv inn i amazons egen hd-dvd og blu-ray seksjon. Til venstre i hver seksjon kan du velge all hd-dvd titles eller all blu-ray disc titles, da får du ett bedre treff. Masse ting som ikke annonsert fortsatt, men du får ihvertfall ikke alle feiltreffe du får ved å søke på enten hd dvd eller blu-ray.
    Ok. Jeg søkte opp HD DVD, så en film og klikket på view all items i den kategorien.

Dette er jo uansett bare en av mange nettbutikker, så for min del betyr det lite om antallet er skjevt i den ene eller andre retningen. Det er dog fint å se at såpass med filmer er kommet ut i ordentlig kvalitet, uansett formatene.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er dog fint å se at såpass med filmer er kommet ut i ordentlig kvalitet, uansett formatene.
    Etter å ha vært sulteforet på HD i mange år, så er det deilig å se så mange god-biter komme på HD DVD og BD etterhvert.

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin fint gutter, la oss fokusere på det som er morro. Nemmelig det som skal puttes i spillerne.

Trailere her.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bra det, ja. Men....den har ikke kommet enda. Og det skulle ikke forundre meg at det blir en utsettelse når det nærmer seg release dato; slik at den blir sluppet samtidig med Blu-ray utgaven
    Selvsagt er det mulig at tittelen blir utsatt, men Warner har da ikke for vane å utsette titler de har annonsert? Uansett kan jeg ikke helt skjønne motivasjonen din for å ønske et en tittel skulle bli utsatt på HD-DVD fordi Blu-Ray ikke har klart å fikse løsninger som fungerer?

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trodde jeg hadde forklart hva jeg mente, tklev. Men når du quoter det jeg skrev og samtidig tillegger ting jeg verken har skrevet eller ment; begynner jeg jo å lure om du kun ønsker å krangle

Jeg har da aldri skrevet at jeg ØNSKET Matrix utsatt!!! Dessuten ville det vært ulogisk siden jeg straks har begge format (PS3 om 10t).
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor kommer DVD International med flere lovnader om at DVE skal komme på HD DVD...? Jeg vet ikke. Men jeg må jo le litt også, da. Endelig kommer det en stor tittel på HD DVD, så stiller man spørsmålet om de vil holde releasedatoen, så er det furting med en gang
    Jeg vet ikke hvorfor DVD International utsetter denne tittelen, men såvidt jeg vet så er ikke de en avdeling av Warner?

Det er heller ikke første gang at titler ikke blir utgitt på Blu-Ray pga manglende BD-J interaktivitet. Titler som Batman Begins, V-For vendetta m.flere er fortsatt ikke å spore på Blu-Ray.. Warner er nok ganske oppgitt over at det skal være så vanskelig å få BD-J til å fungere, mange titler som de har hatt klar lenge på HD-DVD har blitt utsatt for å prøve å få til BD-J og samlansering. Det ser ut som om de ble lei av å vente..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crank
    Hmm, skjønner meg ikke helt på den linken jeg? Mulig det er fordi jeg er dårlig i japansk?

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aibo
    Denne er Disney i Japan.

Noen som kan bekrefte at Blu Ray har en markedsandel på over 90% i Japan???
    Hvis man søker litt så ser det unektelig slik ut.
    Japan har alltid vært noe for seg selv.
    At de satser på Blu-Ray er heller ikke rart siden de har hatt dette formatet i mange år allerede (litt forskjellige standarder fra dagens Blu-Ray).

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Jeg søkte opp HD DVD, så en film og klikket på view all items i den kategorien.

Dette er jo uansett bare en av mange nettbutikker, så for min del betyr det lite om antallet er skjevt i den ene eller andre retningen. Det er dog fint å se at såpass med filmer er kommet ut i ordentlig kvalitet, uansett formatene.
    Problemet med Amazon er at det dukker opp en del "rare" ting avhengig av hvordan man søker.

Blandt annet piratkopier og rene ønsketenkninger og såkalte "custom cover" til både DVD Blu-ray og HD DVD.

Se for eksempel på Star wars, Indianda Jones og LOTR som alle dukker opp når man søker på HD DVD eller Blu-ray selv om de ikke er annonsert.

Det er kun når man går inn på de "offisielle" kategoriene at man finner de ekte titlene som er annonsert.

En annen ting er at det har dukket opp masse Blu-ray og HD DVD rip på diverse steder noe jeg regner med er tull. Jeg antar at det er snakk om DVD utgivelse som noen har skalert opp via software.

Hadde det vært reelt så tror jeg bransjen hadde dratt ut pluggen for lengst.

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Problemet med Amazon er at det dukker opp en del "rare" ting avhengig av hvordan man søker.

Blandt annet piratkopier og rene ønsketenkninger og såkalte "custom cover" til både DVD Blu-ray og HD DVD.

Se for eksempel på Star wars, Indianda Jones og LOTR som alle dukker opp når man søker på HD DVD eller Blu-ray selv om de ikke er annonsert.

Det er kun når man går inn på de "offisielle" kategoriene at man finner de ekte titlene som er annonsert.

En annen ting er at det har dukket opp masse Blu-ray og HD DVD rip på diverse steder noe jeg regner med er tull. Jeg antar at det er snakk om DVD utgivelse som noen har skalert opp via software.

Hadde det vært reelt så tror jeg bransjen hadde dratt ut pluggen for lengst.
    Hei Arendal

Rippene er reelle de.

Ofte Blu Ray Mpeg2 reencodet med VC1 eller lignende med ac3 i stedet for PCM eller lossless lyd

Skjønner ikke at de gidder jeg men...

Cyberdog

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 46 av 653 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 546 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •