HD formatkrigen. - Side 459

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 459 av 653 FørsteFørste ... 319 329 339 349 359 369 379 389 399 409 419 429 439 449 455 456 457 458 459 460 461 462 463 469 479 489 499 509 519 529 539 549 559 569 579 589 599 ... SisteSiste
Viser resultater 9,161 til 9,180 av 13053
    Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av crank
    Begynner pengene fra Microsofte å "skyte" HDDVD i foten.
    USA Today oppslaget blir iallefall lest.

It's short-sighted and it has delayed consumers' moving to HD (home video)," he says. "As a director, my critical eye is that Blu-ray is where my money is. Consumers are smart, and they are going to wait it out."

Et spørsmål.

Hvem av Hollywood menneskene med tyngde stiller opp å kjemper for HDDVD som formatet konsumentene bør kjøpe?
    Kan du henvise meg hvor navnet Microsoft er nevnt i denne artikkelen og hvordan du ut av denne artikkelen klarer å komme frem til din konklusjon; "Begynner pengene fra Microsofte å "skyte" HDDVD i foten."

Bare et uskyldig spørsmål om hvordan du ressonerer på bakgrunn av denne artikkelen.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Angående kombi-spillere så er det ikke så mange som er anonsert. Samsung sin BD-UP5000 er vel den første som er ventet ihvertfall.

Ut over denne er det vel ikke så mange modeller som er anonsert? Mulig LG hadde en ny generasjon kombispiller på gang. Onkyo har vel også varslet at de skal få ut en etterhvert.
    Jeg sier ikke at der ER annonsert mange, men tror det VIL BLI annonsert mange i løpet av 2008.

Samsungen ser forsåvidt ut til å bli en svært god spiller skal vi tro på testene av preproduksjons modellen.

Og uavgjort, med kombispillere, akkurat som SACD/DVD Audio ser jeg på som den mest sannsynlige slutten på denne "krigen".
    Da kan vi bare velge og vrake om vi vil ha HD DVD versjonen med de fortrinn de har med internet features etc, eller BD versjone med helt overlegene prestajoner (ironi!)

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ghaddafi
    51 GB HD-DVD plater finnes fortsatt ikke i kommersiell form, akkurat som BDs 200 GB plater ikke gjør det heller. Disse kan jo uansett betraktes som totalt nye formater, da ingen av dagens HD-DVD eller BD spillere kan spille dem av. Man må altså kjøpe nye spillere for å ta disse i bruk. Så hva er da vitsen med de? Disse må bare holdes ute av diskusjonen, da de er totalt irrelevante for dagens HD formatkrig etter min mening.
    Er det gjort tester på 51GB platene på nåværende spillere?
    En del som hevder de mest sannsynlig vil fungere, men om det er gjort noen tester som beviser/motbeviser det så er jeg interessert i å se de

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Ja, det høres sikkert rart ut. Ett eksempel er New Line, som velger å gi ut nye filmer på BD, men ikke HD DVD. Vi vet hvorfor, og det at filmen da rett og slett ikke slippes på HD DVD (enda) pga regionsfrihet, gjør det ikke til forbrukerens fordel.
    Du argumenterer litt mot deg selv også av og til. For et år siden da du var pro HD DVD mente du at sonekoding var negativt, men nå son du har byttet side mener du dette er positivt for forbrukeren. Da virker det mer som at alt som har med ditt format å gjøre er positivt uansett. Da er det kanskje ikke rart om enkelte beskylder deg for å ha litt vel tykke blå briller på?

Jeg kan ikke forstå hva positivt for forbrukeren med sonekoding. At HD DVD er sonefritt gjør at jeg har mange flere filmer å velge blant enn jeg ville hatt med en Sone B Blu-ray spiller. At New Line venter med å slippe nye filmer på HD DVD betyr ikke noe for dem som har Sone B spiller da de uansett venter med å slippe sone B utgaven. De øvrige selskapene venter ikke med å slippe filmene så dette gjelder kun et fåtall filmer uansett.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Ja, det høres sikkert rart ut. Ett eksempel er New Line, som velger å gi ut nye filmer på BD, men ikke HD DVD. Vi vet hvorfor, og det at filmen da rett og slett ikke slippes på HD DVD (enda) pga regionsfrihet, gjør det ikke til forbrukerens fordel.
    Filmen slippes på HD DVD, men ikke samtidig som BD-utgaven.

Kan du fortelle meg hva som er positivt for oss i Europa med at New Lines amerikanske utgivelser ikke kan spilles av på våre spillere?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs om det er særlig lukrativt å gi ut kombi-spillere når Warner går eksklusiv Blu-ray...

Next-Gen DVDs: Advantage, Sony

"The rumor is that Warner is coming aboard soon," says Michael Burns, vice-chairman of studio Lionsgate (LGF), which makes its movies available on the Sony-backed format. "That will make it awfully tough for HD DVD to stay in this game." (Sony declined to comment, and Toshiba only would say it is "in regular contact with the studios.")

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs om det er særlig lukrativt å gi ut kombi-spillere når Warner går eksklusiv Blu-ray...
    gjesp

Er vi ikke ferdige med Warnerryktene ennå?

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    58:42 for siste uke på Nielsen salgsrankingen. HD DVD har bl. annet solgt en solid bråte med Planet Earth. Transformers gjør det også fortsatt bra. Et tegn på at de mange nye HD DVD avspiller eierne har begynt å shoppe litt? Er jo en "must have" tittel for mange på HD med både Planet Earth og Transformers, uten sammenligning forøvrig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Next-Gen DVDs: Advantage, Sony
    Nå finnes det jo fler utgivere enn warner, og de aller fleste, meg inkludert ønsker vel enkelte titler som er eksklusive for begger formatene. Jeg har begge formatene, men det hadde jo vært praktisk med bare en avspiller.

Når det er sagt hadde jeg vel helst sett att begger formatene døde hen, og at en ikke mediebasert løsning hadde vært alternativet, itunes eller liknende.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ghaddafi
    51 GB HD-DVD plater finnes fortsatt ikke i kommersiell form, akkurat som BDs 200 GB plater ikke gjør det heller. Disse kan jo uansett betraktes som totalt nye formater, da ingen av dagens HD-DVD eller BD spillere kan spille dem av. Man må altså kjøpe nye spillere for å ta disse i bruk. Så hva er da vitsen med de? Disse må bare holdes ute av diskusjonen, da de er totalt irrelevante for dagens HD formatkrig etter min mening.
    51 Gb er del av de nåværende spesifikasjonene til HD DVD. Det er ikke 200 GB BD-plater. Hvordan kan du være så sikker på at de ikke fungerer i dagens spillere?

Skråsikkerheten her rundt spekulasjoner ødelegger bare debatten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    Nå finnes det jo fler utgivere enn warner, og de aller fleste, meg inkludert ønsker vel enkelte titler som er eksklusive for begger formatene. Jeg har begge formatene, men det hadde jo vært praktisk med bare en avspiller.

Når det er sagt hadde jeg vel helst sett att begger formatene døde hen, og at en ikke mediebasert løsning hadde vært alternativet, itunes eller liknende.
    Tviler veldig sterkt på at dagens nett kan håndtere utbredt bruk av HD-tjenester (full HD).

Dessuten er studioene interessert i å tjene penger, så de fysiske HD formatene kommer nok til å holde koken i mange år framover.

Og vi blir nok ikke ferdig med Warner på en stund....beklager. De sitter med jokeren i forhold til å avslutte "krigen", og jeg blir overrasket om de ikke går eksklusiv fra 1Q2008.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    51 Gb er del av de nåværende spesifikasjonene til HD DVD. Det er ikke 200 GB BD-plater. Hvordan kan du være så sikker på at de ikke fungerer i dagens spillere?

Skråsikkerheten her rundt spekulasjoner ødelegger bare debatten.
    HD-DVD TL51 platene er jo langt på vei bekreftet ikke kan leses av dagens spillere så de platene er ganske uinteressante.

TDK derimot har jo laget 100GB Blu-ray plater de mener er fullt kompatibel med dagens spillere med kun en firmware-oppgradering. Men er er det jo et spørsmål om kostnader og feilprosenter de neste årene før de -eventuelt- kan brukes til film.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    58:42 for siste uke på Nielsen salgsrankingen. HD DVD har bl. annet solgt en solid bråte med Planet Earth. Transformers gjør det også fortsatt bra. Et tegn på at de mange nye HD DVD avspiller eierne har begynt å shoppe litt? Er jo en "must have" tittel for mange på HD med både Planet Earth og Transformers, uten sammenligning forøvrig.
    Jøss! Jeg trodde jeg var i overkant optimistisk da jeg gjetta 63:37. Og som jeg sier til det kjedsommelige, så er jeg fortsatt imponert over Planet Earth. Ganske utrolig at en så gammel og såpass dyr tittel blir ukas nest mest solgte tittel, kun 2% bak Die Hard 4.

Jeg ikke helt sikker på om det er HD DVD-utgaven av PE som puster DH4 i nakken, eller om det var totalsalget, men jeg synes det er imponerede uansett.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ukas topp 10 for begge formater:

Blu-ray
    1. Live Free or Die Hard
    2. Spider-Man 3
    3. Ratatouille
    4. Planet Earth
    5. 300
    6. Ocean's Thirteen
    7. Hairspray
    8. Cars
    9. PoTC: Dead Man's Chest
    10. Die Hard Collection

HD DVD
    1. Planet Earth
    2. Transformers
    3. Shrek the Third
    4. Top Gun
    5. Star Trek: TOS Season 1
    6. Knocked Up
    7. Departed
    8. Ocean's Thirteen
    9. 300
    10. Bourne Supremacy

Interessant å se at Paramount har 4 titler blant HD DVDs topp 5, forresten.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD-DVD TL51 platene er jo langt på vei bekreftet ikke kan leses av dagens spillere så de platene er ganske uinteressante.

TDK derimot har jo laget 100GB Blu-ray plater de mener er fullt kompatibel med dagens spillere med kun en firmware-oppgradering. Men er er det jo et spørsmål om kostnader og feilprosenter de neste årene før de -eventuelt- kan brukes til film.
    Så selektivt.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så selektivt.
    Så forutsigbart

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hahaha.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så selektivt.
    Selektivt? Jeg forholder meg nå til hva jeg leser rundt om og TL51 platene er problematiske. Til og med Amir var jo også inne på dette og mente at det var tvilsomt de egnet seg til annet enn data-lagring (ikke til film).

100GB Blu-ray platene ble derimot bekreftet av produsenten (TDK så vidt jeg husker) ville fungere også med dagens og 1. gen Blu-ray spillere.

Ser ikke helt hva som er selektivt med det. TL51 er ubekreftet kompatibilitet med 1. og 2. gen HD-DVD spillere. BD100 platene er bekreftet kompatible.

BD200 derimot har jeg ingen oppfatning om siden de er mest "sci-fi" akkurat nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    100GB Blu-ray platene ble derimot bekreftet av produsenten (TDK så vidt jeg husker) ville fungere også med dagens og 1. gen Blu-ray spillere.
    Dersom dagens Blu-ray-spillere klarer 100 GB med en firmware-oppdatering, ser jeg ingen som helst grunn til at dagens HD DVD-spillere (i hvert fall fra 2. generasjon), med en firmware-oppdatering som endrer moduleringen av halvlederen og dermed bølgelengden på laserstrålen, ikke skal klare å lese av de nye 51 GB-platene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler veldig sterkt på at dagens nett kan håndtere utbredt bruk av HD-tjenester (full HD).
    Jeg innser at i en tråd der kvaliteten på formatene er såpass i fokus som denne er dette kansje ett upopulært poeng, men jeg tør påstå at 720p er bra nok for 95% av befolkningen, uten at jeg har noe fakta å støtte en slik påstand på.

Dessuten er studioene interessert i å tjene penger, så de fysiske HD formatene kommer nok til å holde koken i mange år framover.
    Dette har du muligens rett i, men de ser likevel på alternative muigheter, bare se på nedlastingsmulighetene xbox360 har av 720p film i USA, samt itunes i USA. De er nok mer åpne for bruken av internett nå enn de var tidligere. Jo lenger tid denne krigen tar, desto større muligehter har de som tenker alternativt å vinne frem i markedet.

Side 459 av 653 FørsteFørste ... 319 329 339 349 359 369 379 389 399 409 419 429 439 449 455 456 457 458 459 460 461 462 463 469 479 489 499 509 519 529 539 549 559 569 579 589 599 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •