HD formatkrigen. - Side 458

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 458 av 653 FørsteFørste ... 318 328 338 348 358 368 378 388 398 408 418 428 438 448 454 455 456 457 458 459 460 461 462 468 478 488 498 508 518 528 538 548 558 568 578 588 598 ... SisteSiste
Viser resultater 9,141 til 9,160 av 13053
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Hm, hvor mange BD-Live spillere kommer det til å være i omløp når Sony slipper den nye PS3 firmwaren om kort tid?
    Fortell....

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Argumentasjonen din, ikke hva som står i racket. For hos meg står det også en HD DVD-spiller jeg er meget glad i.

Men typisk er det at når man argumenterer for BD og hvorfor man mener BD er et bedre format, så får man alltid slengt tilbake at man har tykke blå briller eller at man sluker BDA-propagandaen rått.

Argumenterer man for HD DVD, blir man bare omtalt som genuint opptatt av HD og taler forbrukernes sak...
    Kom med en bedre argumentasjon er du snill, før du stempler meg som rød. Siden jeg ikke sluker all propagandaen som kommer fra Blu-ray siden, betyr det ikke at jeg automatisk er HD DVD tilhenger. Det er faktisk lov å være kritisk til kilder og uttalelser - kildekritikk, bruker du det noen gang når arumentasjonen er pro-BD? Det har vært fall ikke jeg sett. Din kildekritikk begrenser seg til con-HD DVD. Noe jeg finner latterlig.

Så til mitt eget ståsted, som etter din mening er rødt. Det er mer enn hva jeg har fått med meg.... Jeg BD i racket mitt og over 40 blå filmer i hylla - ingen rød spiller eller røde filmer. Hvorfor? Jeg har ikke spesielt tro på at HD DVD biter godt nok fra seg til å bli en standard som overlever. Spec er noe jeg ikke ser meg blind på - 30 kontra 50 gig er ikke det som avgjorde for meg kan du si.... At jeg velger BD betyr ikke det at jeg kan se positive ting med HD DVD's markedsføring og format! Selv om jeg har BD, betyr ikke det at HD DVD er dritt og ikke gjør det bedre enn hva jeg personlig hadde forventninger om. Men selvsagt gjør det meg rød i dine øyne....

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Kom med en bedre argumentasjon er du snill, før du stempler meg som rød. Siden jeg ikke sluker all propagandaen som kommer fra Blu-ray siden, betyr det ikke at jeg automatisk er HD DVD tilhenger. Det er faktisk lov å være kritisk til kilder og uttalelser - kildekritikk, bruker du det noen gang når arumentasjonen er pro-BD? Det har vært fall ikke jeg sett. Din kildekritikk begrenser seg til con-HD DVD. Noe jeg finner latterlig.

Så til mitt eget ståsted, som etter din mening er rødt. Det er mer enn hva jeg har fått med meg.... Jeg BD i racket mitt og over 40 blå filmer i hylla - ingen rød spiller eller røde filmer. Hvorfor? Jeg har ikke spesielt tro på at HD DVD biter godt nok fra seg til å bli en standard som overlever. Spec er noe jeg ikke ser meg blind på - 30 kontra 50 gig er ikke det som avgjorde for meg kan du si.... At jeg velger BD betyr ikke det at jeg kan se positive ting med HD DVD's markedsføring og format! Selv om jeg har BD, betyr ikke det at HD DVD er dritt og ikke gjør det bedre enn hva jeg personlig hadde forventninger om. Men selvsagt gjør det meg rød i dine øyne....
    Dette er kommentarer jeg setter pris på.Jeg kan ikke forstå denne argumentasjonen som som bringer folk inn i blå eller røde boxer.Det foregår en knallhard markedskrig i USA som sikkert vil bringe en vinner og som vil bli formatet som alle vil støtte,men den vinneren er ikke klar idag.Jeg har begge systemene for å kunne kjøpe de filmene jeg vil ha og det fordeler seg ca 50/50.Det hjelper ikke at vi bruker en haug med energi på denne tråden i Norge.Det er ikke her beslutningen ligger.
    Stølen

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, og jeg har blå tykke briller fordi jeg mener at BD har potensiale til å få bedre bildekvalitet enn HD DVD pga mulighet til høyere bitrate.

Jeg har blå briller fordi jeg mener at BD er et bedre teknologisk diskformat fordi det har 50GB disker vs 30GB.

Jeg har blå briller fordi jeg velger å feste lit til Michael Bays uttalelser om at han mener at Transformers hadde vær bedre på BD enn på HD DVD. Det samme angående Spielberg.

Jeg har blå briller fordi jeg vektlegger at sonekoding er bra for filmselskapene som skal tjene penger, og formatet blir dermed mer attraktivt for selskapene; noe som kommer forbrukeren til gode.

Det samme gjelder for bedre kopibekyttelse.

Jeg har blå briller fordi jeg hevder å høre forskjell på TrueHD vs PCM, hvor jeg alltid synes at PCM låter bedre. Jeg får også tilagt blå briller fordi jeg mener at Transformers ville hatt bedre lyd med PCM kontra DD+.

Og i tillegg får jeg blå briller fordi jeg setter pris på spillermangfold, fremfor ett merke som leverer dumping-prisede Toshiba-spillere.

Og kanskje vil noen si at jeg har blå briller, fordi jeg liker utvalget av BD-filmer langt bedre enn utvalget fra Universal og Paramount.

Det betyr ikke at jeg synes at HD DVD er noe herk. Tvert i mot. Bildekvaliteten er fantastisk og det samme er lyden. Men jeg er helt sikker på at BDs fordeler teknologisk, vil ha enda mer å si når metodene for overføring blir bedre og bedre. Jeg snakker om nyanser, ikke om enorme forskjeller.

Til info så var HD DVD formatet jeg omfavnet først. Og jeg gikk mange kritiske runder, frem og tilbake, før valget falt på BD som favorittformat. Det er egne erfaringer som førte til avgjørelsen, og ikke såkalt BDA-propaganda.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At du vrir sonekoding og DRM som noe som kommer forbrukeren til gode er litt spesielt.

Ellers kan du selvfølgelig velge å sette din lit til hva og hvem du vil. HD DVD har forresten 51 GB kapasitet.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    At du vrir sonekoding og DRM som noe som kommer forbrukeren til gode er litt spesielt.
    Ja, det høres sikkert rart ut. Ett eksempel er New Line, som velger å gi ut nye filmer på BD, men ikke HD DVD. Vi vet hvorfor, og det at filmen da rett og slett ikke slippes på HD DVD (enda) pga regionsfrihet, gjør det ikke til forbrukerens fordel. Personlig skulle jeg sett at alle BD-spillere var sonefrie eller at filmene kostet 50,- for den säks skyld. Men sånn er ikke verden. Vi er på en måte avhengig av at selskapene tjener penger og får beskyttet sine eierinteresser gjennom kopibeskyttelse for at de skal bringe oss de filmene og spillerne vi så gjerne ønsker oss. Hvis ikke slutter de å produsere...
    Sitat Opprinnelig postet av taustvedt
    Ellers kan du selvfølgelig velge å sette din lit til hva og hvem du vil. HD DVD har forresten 51 GB kapasitet.
    - Takk.
    - Vel, da kan man vel si at BD har 200 GB kapasitet...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men tro det eller ei. I går fikk jeg endelig Top Gun på HD DVD, og i morgen skal jeg se Transformers. Gleder meg om en unge til endelig å få sett den :-D
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også Top Gun. Skikkelig artig film. Alt er så "råtøft".

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men tro det eller ei. I går fikk jeg endelig Top Gun på HD DVD, og i morgen skal jeg se Transformers. Gleder meg om en unge til endelig å få sett den :-D
    To KJEMPE filmer, si meg hva du syns om kvaliteten på begge. Lurer på om jeg skal kjøpe top gun eller ikke.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildekvaliteten på Top Gun er veldig bra til tider, med varierende mengde EE gjennom filmen. Ikke så bra som helt nye filmer selvfølgelig. Lyden er bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har blå briller fordi jeg vektlegger at sonekoding er bra for filmselskapene som skal tjene penger, og formatet blir dermed mer attraktivt for selskapene; noe som kommer forbrukeren til gode.

Det samme gjelder for bedre kopibekyttelse.

Jeg ser du skriver at sonekoding er bra for filmselskapene, og der er vel vi litt enig. Men som forbruker så er da faktisk sonefri HD-DVD bedre for oss.
    Dermed så vil jeg som forbruker heller støtte HD-DVD fremfor blu-ray.
    Jeg er ikke enig i at Sonekoding er bra for oss forbrukere bare fordi det er bra for filmselskapene.
    Kan du fortelle meg hva som har blitt dårligere med tanke på vanlig DVD utgivelser, siden DVD i teknisk forstand er sonefrie til tross for at et er sone inndelt?

Jeg er sikker på at New Line, Disney og andre selskaper vil gi ut titlene sine selv om HD-DVD hadde vunnet krigen. Og det er jeg sikker på fordi penga rår.
    Hvor mange titler er f.eks ikke gitt ut på DVD fordi DVD spillerne er sonefrie?
    Jeg tipper ingen....
    Hvor mange flere titler har vi som forbrukere med sonefrie DVD spillere å velge i mellom? gudene vet, men det er mange.

Men så lenge det finnes sperrer vil dem velge dette for å tjene mest penger
    på kino versjonen som som regel kommer ut senere her på berget.
    Noe som er en saga blott om få år når kinoene har fått innstallert digitalt utstyr og alle kinoer i hele verden kan ha premiere på samme dag.
    Noe som ikke er mulig nå pga kostnader med filmkopier.

Og for forbrukerne betyr det faktisk bedre og større utvalg hvis det ikke er soner.
    Det er tross alt mye som er utgitt i US på DVD som aldri kommer i sone 2 utgave.
    Men du mener at hvis Sone 1 blu-ray ikke kan spilles av i Europa så er altså det er til beste for oss forbrukere?

Det beste hadde vært om det ikke var formatkrig, Det er krigen som gjør at HD ikke selger bedre.
    Hadde selv tenkt å vente til krigen var avgjort før jeg gadd å investere penger i dette. Og oss er det mange av. :-(
    I verste fall dør hele HD markedet ut pga dette. Fordi det er bare oss spesielt interesserte som gidder å forholde oss til to forskjellige spillere i stua, blå filmer, røde filmer. Hva kan spilles hvor? nei DVD er bra nok tenker folk da, og aventer hele HD greiene til det har blitt en vinner.
    Men så kom Toshiba sine spillere til under 3000 med fem filmer inkludert. Og da orket jeg ikke å vente lenger (og kun fordi dem er sonefrie, hadde HD-DVD hatt soner hadde jeg fremdeles sittet på gjerdet pga utvalg i Norske butikker). Men Blått blir det ikke før dem eventuelt har vunnet krigen, eller kombispillere kommer ned i 2-3000 kroner.
    Hos meg er det vel egentlig SD-DVD som har tapt. Har ikke lyst til å kjøpe SD etter at jeg har sett HD :-)

Angående kopisperre er jeg helt enig. Ikke noe hadde vært bedre enn at det ikke var mulig å kopiere platene, Men desverre er vel både blu og HD allerede blitt knekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Innholdet er definert av dem som har fulgt utviklingen av HD, inkludert meg selv, som "totally bullshit"
    Hva du og "dem" har definert er for meg revnende likegyldig da du gang på gang viser deg som en rød løper for HD-DVD.

Har du noen fakta som begrunner dette glupe argumentet?
    Har du noen fakta som motbeviser det?

Hva slags idiot argumente er dette?
    Hva slags idiot kommentar er dette?

Si meg hvilket selskap innen HD formatene som ikke har akkurat samme agenda?
    Joda, de har alle sammen med ett mål for øyet, å tjene penger. Men den som virkelig skiller seg ut i andedammen er Microsoft som hverken har filmrettigheter å gi ut på formatet eller produserer spillere for HD-DVD. De er kun med for å fronte sine softwareløsninger og få gjenomslag for HDi med nedlastningstjenester.

Er det noen av HD selskapene som er innvolvert ut ifra en "non-profit" humanitær plattform?
    Usakelig sprøyt som jeg aldri har vært i nærheten av å hentyde.

For å sette det litt på spissen: Hvorfor er alle så opptatt av å kritisere MS for det de gjør for HDDVD, mens ingen kritiserer BD eksklusive selskapet Apple som ikke har løftet en finger for å bidra med noe for BD?
    Fordi Microsoft åpenbart har en agenda som ikke avhenger av at HD som fysisk format lykkes.

Tror dette er siste gang jeg gidder å besvare dine nisse-røde svar, Arty. Begynner å bli rimelig lei av din ensporede inkvisisjons-taktikk.

Newcomer crank sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner pengene fra Microsofte å "skyte" HDDVD i foten.
    USA Today oppslaget blir iallefall lest.

It's short-sighted and it has delayed consumers' moving to HD (home video)," he says. "As a director, my critical eye is that Blu-ray is where my money is. Consumers are smart, and they are going to wait it out."

Et spørsmål.

Hvem av Hollywood menneskene med tyngde stiller opp å kjemper for HDDVD som formatet konsumentene bør kjøpe?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crank
    Begynner pengene fra Microsofte å "skyte" HDDVD i foten.
    USA Today oppslaget blir iallefall lest.
    "Begynner"..... Dette avis-oppslaget ble jo skrevet for halvannen måned siden

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slapp helt av folkens!!

Kombispillerene kommer nok til å bli annonsert på løpende bånd neste år!
    Så kan alle disse "gjerde sliterene" endelig få stige ned fra gjerdet sitt

Da er krigen endelig avgjort en gang for alle, uavgjort, som har blitt spådd av flere enn meg siden i vår

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Hm, hvor mange BD-Live spillere kommer det til å være i omløp når Sony slipper den nye PS3 firmwaren om kort tid?
    Har det kommet noen dato for når firmwaren kommer? Som en av dem som ELSKER tilleggstingogtang til filmer sjekker jeg omtrent daglig oppdateringsknappen på PS3'en

Skal forresten bli interessant å se hvordan Blu ray leiren behandler det faktum at det faktisk er en god del tusen blu ray-spillere ute som ikke kan dra nytte av BD-Live. Tipper nemlig at BD-Live vil bli et av hovedpunktene i reklamen framover.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Slapp helt av folkens!!

Kombispillerene kommer nok til å bli annonsert på løpende bånd neste år!
    Så kan alle disse "gjerde sliterene" endelig få stige ned fra gjerdet sitt

Da er krigen endelig avgjort en gang for alle, uavgjort, som har blitt spådd av flere enn meg siden i vår
    Ståendes applaus..... :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående kombi-spillere så er det ikke så mange som er anonsert. Samsung sin BD-UP5000 er vel den første som er ventet ihvertfall, men den har blitt utsatt flere ganger. Har nå fått bekreftet fra Amazon.com at den vil være tilgjengelig for levering fra 15. januar 2008. Opprinnelig slippdato var 1. november 2007 men den har blitt endel forsinket.

Ut over denne er det vel ikke så mange modeller som er anonsert? Mulig LG hadde en ny generasjon kombispiller på gang. Onkyo har vel også varslet at de skal få ut en etterhvert.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt

51 GB HD-DVD plater finnes fortsatt ikke i kommersiell form, akkurat som BDs 200 GB plater ikke gjør det heller. Disse kan jo uansett betraktes som totalt nye formater, da ingen av dagens HD-DVD eller BD spillere kan spille dem av. Man må altså kjøpe nye spillere for å ta disse i bruk. Så hva er da vitsen med de? Disse må bare holdes ute av diskusjonen, da de er totalt irrelevante for dagens HD formatkrig etter min mening.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Angående kombi-spillere så er det ikke så mange som er anonsert. Samsung sin BD-UP5000 er vel den første som er ventet ihvertfall, men den har blitt utsatt flere ganger. Har nå fått bekreftet fra Amazon.com at den vil være tilgjengelig for levering fra 15. januar 2008. Opprinnelig slippdato var 1. november 2007 men den har blitt endel forsinket.

Ut over denne er det vel ikke så mange modeller som er anonsert? Mulig LG hadde en ny generasjon kombispiller på gang. Onkyo har vel også varslet at de skal få ut en etterhvert.
    Nå påstår Samsung at BD-UP5000 er på vei til butikkene, men Amazon vet kanskje bedre?
    Samsung: Dual-Format Blu-ray/HD DVD Player Now Shipping | High-Def Digest
    Despite reports to the contrary, Samsung says its BD-UP5000 dual-format high-def disc player is shipping "as we speak," and will hit stores at a price lower than previously announced.

Side 458 av 653 FørsteFørste ... 318 328 338 348 358 368 378 388 398 408 418 428 438 448 454 455 456 457 458 459 460 461 462 468 478 488 498 508 518 528 538 548 558 568 578 588 598 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •