HD formatkrigen. - Side 457

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 457 av 653 FørsteFørste ... 317 327 337 347 357 367 377 387 397 407 417 427 437 447 453 454 455 456 457 458 459 460 461 467 477 487 497 507 517 527 537 547 557 567 577 587 597 ... SisteSiste
Viser resultater 9,121 til 9,140 av 13053
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Denne artikkelen gir et godt innblikk i Microsofts motivasjon til å støtte HD-DVD.

Origins of the Blu-ray vs HD-DVD War — RoughlyDrafted Magazine

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo tydelig at Michael Bay ikke har egne meninger om formatene når som sagt flere ganger i denne tråden har han blitt påvirket av noen venner over en middag og overreagerte på forumet i ettertid.. Og hvem bryr seg om hva han syntes uansett..

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Det jeg ikke skjønner er hvordan man kan argumentere for at man ikke skal ha det beste. Best mulig bilde med høyest mulig bitrate på den beste codec. Eller den beste lyden, og fortrinnsvis PCM.
    Tydligvis at min forklaring gikk deg hus forbi. Argumentet ditt om at BD er superior over HD-DVD pga mulighet for høyere bitrate/bedre kvalitet blir ikke veldig troverdig når du sitter bare å synser.

Men jeg skjønner det godt dersom man ikke hører forskjell på MP3 og en CD-plate. Jeg har alltid hørt forskjell på en CD-plate og en MP3, med rett type musikk (ikke Absolute Music Xxx) og på et godt hifi-anlegg. Gjennom en iPod er forskjellene mindre selvsagt.
    Jeg har ikke kjøpt anlegg til snart over en halv mill. for å høre på Absolute Music, og det hadde vel ikke de som ble med på den store blindtestet på HFS heller. Altså den blindtesten der ingen klarte å skille MP3 fra orginal på en CD...

Men noen leser jo bare specs, og vurderer kvalitet ut i fra det... jeg antar at HD-film ikke er noe unntak.

Om du hadde tatt av dine blå Sony-sponsede briller et lite øyeblikk så hadde du nok skjønt hva jeg mener.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Denne artikkelen gir et godt innblikk i Microsofts motivasjon til å støtte HD-DVD.

Origins of the Blu-ray vs HD-DVD War — RoughlyDrafted Magazine
    Denne artikkelen gir et dårlig innblikk i hvorfor MS støtter HDDVD og et enda dårligere innblikk i utviklingen av HD formatene.

Den er så full av faktafeil at man vet ikke hvor man skal begynne. Den til og med klarer å sitere Bill Hunt på en påstand som han ikke har noe bevis for.
    Hele artikkelen er så tydelig rettet mot å sette MS i et dårlig lys at den kan ikke taes alvorlig.

Da den samme artikkelen ble postet på AVS ble den rett å slett ledd ut!

Hold deg til Wikipedia, der er det hvertfall en vesentlig grad av edruelighet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Denne artikkelen gir et dårlig innblikk i hvorfor MS støtter HDDVD og et enda dårligere innblikk i utviklingen av HD formatene.

Den er så full av faktafeil at man vet ikke hvor man skal begynne. Den til og med klarer å sitere Bill Hunt på en påstand som han ikke har noe bevis for.
    Hele artikkelen er så tydelig rettet mot å sette MS i et dårlig lys at den kan ikke taes alvorlig.

Da den samme artikkelen ble postet på AVS ble den rett å slett ledd ut!

Hold deg til Wikipedia, der er det hvertfall en vesentlig grad av edruelighet.
    Sikkert noen faktafeil å pirke på, men jeg tror nok essensen er korrekt. Microsoft er ute etter å mele sin egen kake og driter i det lengre løp i Toshiba (og HD-DVD eierne) sine interesser. De er først og fremst ute etter å sikre sin dominans innen software og å ha hånda på HD-kakeboksen og kreve noen kroner for HD-kakene er Microsoft sin ønskedrøm.

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Punkt en finner jeg ikke noe positivt i. Med den lave andelen solgte filmer pr PS3 og standalone spillere er det mye som tyder på at veldig mange av dem lar det bli med den ene filmen. Jeg er redd det er fordi dem ikke synes kvaliteten er såpass mye bedre at det forsvarer prisdifferansen. Noe som er synn og kan være en pekepinn på at man ikke vil få noe HD marked annet enn for oss entusiaster. Noe jeg oppriktig vil synes er synd.

Punkt to er en meget god nyhet!
    Det positive er at 80 % vet at de har en BD spiller, slik var det ikke for 1/2 år siden. Det betyr at potensialet er stort.
    I US hvor du får leid BD filmer i større grad enn i Norge, så kan noe av det lave salgs andelen pr solgte BD avspiller innebære at det leies ut bra med filmer. Men her sitter jeg bare synser.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Sikkert noen faktafeil å pirke på, men jeg tror nok essensen er korrekt.
    Innholdet er definert av dem som har fulgt utviklingen av HD, inkludert meg selv, som "totally bullshit"
    Microsoft er ute etter å mele sin egen kake og driter i det lengre løp i Toshiba (og HD-DVD eierne) sine interesser.
    Har du noen fakta som begrunner dette glupe argumentet?
    De er først og fremst ute etter å sikre sin dominans innen software og å ha hånda på HD-kakeboksen og kreve noen kroner for HD-kakene er Microsoft sin ønskedrøm.
    Hva slags idiot argumente er dette?

Si meg hvilket selskap innen HD formatene som ikke har akkurat samme agenda?
    Er det noen av HD selskapene som er innvolvert ut ifra en "non-profit" humanitær plattform?

For å sette det litt på spissen: Hvorfor er alle så opptatt av å kritisere MS for det de gjør for HDDVD, mens ingen kritiserer BD eksklusive selskapet Apple som ikke har løftet en finger for å bidra med noe for BD?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Det positive er at 80 % vet at de har en BD spiller, slik var det ikke for 1/2 år siden. Det betyr at potensialet er stort.
    I US hvor du får leid BD filmer i større grad enn i Norge, så kan noe av det lave salgs andelen pr solgte BD avspiller innebære at det leies ut bra med filmer. Men her sitter jeg bare synser.
    Men, tror du at de skjønte at de har en BD spiller? Neida.... Nå skal jeg ikke dra den spøken lengre

Spørsmålet er om de opplevde noen kvalitetsforskjell. Faren er at de brukte "den gule kablen" og det var rett og slett ikke bedre enn dvd. Jeg håper, akkuratt som deg, at vi for HD på disk (gjerne blå-disker, siden jeg har over 40 stk). Men jeg er negativ av natur og leser ikke alt like positivt :-D

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Skal du høre tøff filmlyd så prøv heller Die Hard 4.0. Definitivt en film som imponerer lydmessig. To bad BD-utgivelsen ikke er R-rated versjonen. Men det er mye gladvold for det!
    En annen (kanskje litt undervurdert) film som har veldig bra lyd er Brotherhood of the Wolf. Nå som jeg har fått bitstream av HD lyd får jeg endelig fullt utbytte av DTS HD MA sporet på denne :-)

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg ikke skjønner er hvordan man kan argumentere for at man ikke skal ha det beste. Best mulig bilde med høyest mulig bitrate på den beste codec. Eller den beste lyden, og fortrinnsvis PCM.
    Tja, leste nettopp Lyd og Bilde sin test av HD maskinene, og det var jo gledelig å lese at Toshibas EP35 hadde bedre bildekvalitet på både DVD og HD DVD!
    Dette til tross for Blu-Rays overlegene spesifikasjoner.
    Alltid godt at det er flere enn de som må forsvare sitt BD kjøp som mener bitrate og ekstra plass ikke har noen praktisk betydning for filmkvaliteten

Eneste Sony sin 300 spiller var bedre på var analog lyd, som for min del i allefall er uvesentlig, siden jeg kjører alt over HDMI

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Tydligvis at min forklaring gikk deg hus forbi. Argumentet ditt om at BD er superior over HD-DVD pga mulighet for høyere bitrate/bedre kvalitet blir ikke veldig troverdig når du sitter bare å synser.
    Feil. Jeg synser ikke. Og jeg snakker fortsatt om nyanser.
    Jeg har ikke kjøpt anlegg til snart over en halv mill. for å høre på Absolute Music, og det hadde vel ikke de som ble med på den store blindtestet på HFS heller. Altså den blindtesten der ingen klarte å skille MP3 fra orginal på en CD...
    For det første er det betenk at man ikke hører forskjell på MP3 og CD til et anlegg til flere hundre tusen. Hva skal man med en CD-spiller til 10-20k eller enda mer, dersom man bare kan koble til iPod`en? Det kaller jeg bomkjøp...
    Men noen leser jo bare specs, og vurderer kvalitet ut i fra det... jeg antar at HD-film ikke er noe unntak.
    Det er det som er poenget. Det er langt enklere, for alle, å se forskjell i bildekvalitet kontra å høre forskjell i lydkvalitet.
    Om du hadde tatt av dine blå Sony-sponsede briller et lite øyeblikk så hadde du nok skjønt hva jeg mener.
    De er nok ikke mer blå enn at jeg gleder meg til BD vinner. Men som vanlig er det mye verre å gå med blå briller fremfor de røde.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    I motsetning til deg så oppfatter ikke jeg Steven Spielberg og Michael Bay med «servil beundring» bare fordi de er i den posisjon som de er.
    Jeg tror ikke de er «allvitende» på samme måte som jeg ikke tror at politikere er det.

SS & MB har lang erfaring i alle sider av filmproduksjon, men deres arbeid på en film slutter også når de godkjenner «first A-Print». De overser ikke kvaliteten på alle de printene som går til kinoer over hele verden.

Akkurat som politikere så er de avhengig av «advisors» innen områder de ikke vet nok om. Basert på den typen av uttalelser om HD formatene som de har gitt så tror jeg de ville ha store problemer med å underbygge sine standpunkter i diskusjoner med noen som faktisk kan HD formatene i detalj.
    Skulle gjerne sett Michael Bay begrunne sine uttalelser på AVS, tror han hadde hatt store problemer.

Jeg har heller ikke noen «religiøs illusjon» å sloss for, i motsetning til deg. Hadde BD teknologien gitt suverent bedre bilde og lyd enn HDDVD så hadde jeg vært udelt positiv til BD, men det er jo da ikke tilfelle. Da kommer alt an på hvilket format som er best gjennomført med hensyn til å være en liten teknisk oppgradering fra SDDVD.

Siden du sitter fast i denne «religøse illusjonen» fra BDA propagandaen så er det tydelig at det ikke hjelper å fortelle deg hva som er fakta i den virkelige verden.

Når du insisterer på å opptre som «BD hallik og bitrate hore» så er det vanskelig å ha noe som helst seriøst forhold til det du uttaler deg om.
    Hadde høyere bitrate, i «bitrate forkynnelsen» din, hatt den effekt som du påstår den har, så hadde vel alle Sony,Disney, Fox sine BD utgivelser pøst på med max bitrate og vært suverent bedre enn HDDVD sine utgivelser?

Slik er det faktisk ikke i den virkelige verden, og dermed er bitrate påstanden og argumentet ditt dødt i utgangspunktet.
    Fortsatt klarer du ikke en eneste gang å argumentere uten å komme med dine sedvanlige ape-uttrykk ala BD hallik osv:???:

Bortsett fra det, var det mye fin synsing. For det er nettopp det det er ift Spielberg og Bay. Hvordan i all verden vet du om disse personers kunnskaper om overføring, HD og hvor delaktig de er i produksjonsfasen? Du tviholder på dine og din store gud, Amir, sin sannhet, for å få det til å passe med din virkelighet.

Når det gjelder hvor delaktig f.eks Spielberg var under produksjonen av Close Encounter, så skjønner du hvor feil du tar på dette området.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er nok ikke mer blå enn at jeg gleder meg til BD vinner. Men som vanlig er det mye verre å gå med blå briller fremfor de røde.
    Slik jeg ser det, er det tykkelsen på glassa som er avgjørende. Enkelte har vel tykker glass en bunn på Coca-Cola flaska jeg sitter med i hånda - enkelte har nok tykke rød glasse, men blå er i flertall. Enkelte har jo mista helt gangsynet...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD krigen er det beste som har skjedd forbrukere. Ingen av formatene kommer på denne måten til ordentlig å få fotfeste.

HD streaming over nett er framtiden. Fysiske formater hører middelaldern til.

Jeg kjører begge formatene, bare fordi jeg vil ha muligheten til å skaffe alle releasene. Når det er sagt, synes jeg det å kjøpe filmer for så å ha dem samle støv i hylla er meningsløst. Ikke er det særlig miljøvennlig mtp produksjon heller.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg ser det, er det tykkelsen på glassa som er avgjørende. Enkelte har vel tykker glass en bunn på Coca-Cola flaska jeg sitter med i hånda - enkelte har nok tykke rød glasse, men blå er i flertall. Enkelte har jo mista helt gangsynet...
    Og snart har hele verden blå glass i brillene sine. Hva skal du gjøre med dine røde briller da
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og snart har hele verden blå glass i brillene sine. Hva skal du gjøre med dine røde briller da
    Hva er det som antyder at jeg har røde briller? Det skulle jeg like å vite.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det som antyder at jeg har røde briller? Det skulle jeg like å vite.
    Argumentasjonen din, ikke hva som står i racket. For hos meg står det også en HD DVD-spiller jeg er meget glad i.

Men typisk er det at når man argumenterer for BD og hvorfor man mener BD er et bedre format, så får man alltid slengt tilbake at man har tykke blå briller eller at man sluker BDA-propagandaen rått.

Argumenterer man for HD DVD, blir man bare omtalt som genuint opptatt av HD og taler forbrukernes sak...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feil. Jeg synser ikke. Og jeg snakker fortsatt om nyanser.
    Men du har jo ikke noe referanse i dine kommentarer om bitrate. Du bare våser uforbeholdent ut om at mindre komprimering gir bedre bildekvalitet. Ikke har du noe kilder å vise til som støtter opp det du sier, og da blir det hva vi på godt norsk kaller synsing.

Jeg registerer at jeg er langt i fra den eneste som har reagert på dine noe friske utsagn.

For det første er det betenk at man ikke hører forskjell på MP3 og CD til et anlegg til flere hundre tusen. Hva skal man med en CD-spiller til 10-20k eller enda mer, dersom man bare kan koble til iPod`en? Det kaller jeg bomkjøp...
    Kunnskapsmessig er du altså på nivået MP3 = ipod = dårlig.... da er det også forståelig at du gnåler etter større bitrate`s. Megapixel-syndromet...

Hvis du noen gang tar steget til å fatte interesse for hifi også, så er jeg overbevist om at du kommer til å lære svært så mye overraskende.

Det er det som er poenget. Det er langt enklere, for alle, å se forskjell i bildekvalitet kontra å høre forskjell i lydkvalitet.
    Hva har det med spesifikasjonene til produktet å gjøre?

De er nok ikke mer blå enn at jeg gleder meg til BD vinner.
    Kanskje det er blå stær du har?

Men som vanlig er det mye verre å gå med blå briller fremfor de røde.
    Hvem snakker om røde? Jeg har blå selv, men mine er ikke sveiset fast og kan derfor tas av når jeg har et ønske om å se klart......

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Argumenterer man for HD DVD, blir man bare omtalt som genuint opptatt av HD og taler forbrukernes sak...
    Det har vel noe med kopisperrer, sonesperrer og uferdig format å gjøre, og det argumentet ser jeg faktisk veldig godt....selv med blå glasögon og tunnelsyn.

At man er genuint opptatt av HD, ligger vel i kortene når man er en av de desidert mest aktive i en HD krangletråd med over 9000 innlegg over 457 sider. Så akkurat det tror jeg ikke er formatbetinget...

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    uferdig format å gjøre
    Hm, hvor mange BD-Live spillere kommer det til å være i omløp når Sony slipper den nye PS3 firmwaren om kort tid?

Side 457 av 653 FørsteFørste ... 317 327 337 347 357 367 377 387 397 407 417 427 437 447 453 454 455 456 457 458 459 460 461 467 477 487 497 507 517 527 537 547 557 567 577 587 597 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •