HD formatkrigen. - Side 456

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 456 av 653 FørsteFørste ... 316 326 336 346 356 366 376 386 396 406 416 426 436 446 452 453 454 455 456 457 458 459 460 466 476 486 496 506 516 526 536 546 556 566 576 586 596 ... SisteSiste
Viser resultater 9,101 til 9,120 av 13053
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Den hadde nok blit "glattere" med VC-1 :-)
    Skulle ønske Paramount hadde brukt VC-1. Den er og blir min favoritt-codec. Transformers slo ikke min referansedisk per dags dato, nemlig Matrix 3: Revolutions. Warner har heldigvis "VC-1-fetisjisme"...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Ble det presset BD kopier av Transformers før Paramount "pulled the plugg"?

Uansett, Bay har sikkert sett råmaterialet før evt VC-1 innkoding og bør vel dermed kunne uttale seg om resultatet av videoinnkodingen vil jeg formode...
    Bay kjenner helt sikkert hvordan filmen hans ser ut før innkoding.

Uansett, jeg veit ikke Paramount gjorde en VC-1 innkoding som du nevner også og lot M. Bay velge hva han ville ha, AVC eller VC-1. Eller om de brukte kun AVC/MPEG4 og gikk for det resultatet som ble samme hva M. Bay måtte mene. Uansett, jeg synes at Paramount gjorde et bra valg med AVC/Mpeg 4 kodingen på Transformers. Det ser riktig så bra ut. Hvor annereledes enn VC-1 innkoding ville sett ut får vi aldri vite, og blir derfor ganske uinteressant.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    I følge Avsforum så vil ikke PS3 være i stand til å bitstreame DTS-HDMA. tipper det blir dekoding istedet. Og får vi Profile 2.0 og dekoding av DTS-HD så blir PS3 værende veldig lenge hos meg:-D
    Leste det jeg også. Gikk ikke det på at HDMI "senderen" ikke taklet det? Jeg vil påstå at hvis man har en HDMI 1.3 (som PS3 vitterlig skal ha) så får'n jaggu klare å overføre de datatypene som ligger til den standarden. Det bør igrunn være enklere for PS3 å sende ren bitstrøm enn å dekode til PCM før den sender til reciever!?

Samma kan det være, jeg ha rikke råd til RX-V1800 før om lenge uansett

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Jeg har også til dels studert de forskjellige codekene og i snitt så er VC1 den som gir det glatteste bildet, deretter AVC og det groveste har Mpeg2.
    Hva som er best avhenger av filmen ( skal bildet se grovt ut? ) og av projectoren ( DLP VS SXRD/D-ILA ).

Mine personlige favoritter er begge Mpeg2 nemlig Pearl harbour og Mission impossible 3.
    Jeg har jo en litt soft SXRD projector ( Pearl ) og det kan godt være at med PD M25 så hadde kanskje Batman begins på HD DVD vært favoritten.
    Kanskje litt farlig å slenge meg inn å diskutere en film jeg ikke har fått sett på BD ennå. Men er det ikke akkurat Pearl Harbor som har blitt brukt som eksempel hva som er naturlig film grain og skal være med - og hva som er "left overs" fra innkodingen og ikke burde vært der - og at Pearl Harbor lider en del av det siste - altså noe støy som ikke skal være der? Har da sett både bilder og uttalelser fra folk som skal kunne det - husker bare ikke hvor...

Åkke som - det jeg har lest er sett kan også være feil for alt jeg veit.

Men det viser uansett at vi er kommet så langt over DVD kvalitet (i hvert fall vi som ser på stoore bilder på projektorer) at mye av denne diskusjonen blir flisespikkeri med tanke på at folk flest sitter på HD Ready TV'er fra 32-42 tommer og ville umulig ant "hva som traff dem". (og de klager også på de tykke store margene over og under bildet.... "jeg har da en wide screen TV!!" ) Samt det faktum at hva som tilfredsstiller våre øyne er preget av personlig preferanse - og utstyr.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge Avsforum så vil ikke PS3 være i stand til å bitstreame DTS-HDMA. tipper det blir dekoding istedet. Og får vi Profile 2.0 og dekoding av DTS-HD så blir PS3 værende veldig lenge hos meg:-D
    Har lest det om transmitter chipen i PS3 jeg også. Men DTS HD MA dekoding ville gjort seg. Ville dempet oppgraderingsspøkelset for en stund på BD siden for meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Transformers er AVC fordi det er det Paramount bruker. Eneste Paramount-filmen jeg har som ikke er AVC er Shrek 3, men den er det sikkert Dreamworks Animation so tar seg av. Shrek 3 ser forresten fantastisk ut. Sylskarpt og fritt for feil.

Har du sett Transformers HD DVD, Esp1?

VC1 er forresten stadig under forbedring.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Har han byttes side sier du?

Hvis du leser hva han har skrevet så kinner det SVÆRT tydelig i gjennom hva han MENER.
    At noen studiosjefer truer med å brekke armen på ham ( eller i hvertfall gi ham mindre penger ) hvis han ikke modererer seg betyr ikke at han har skiftet mening.
    Quote Michael Bay:

I går kveld middagstid spiste jeg middag med tre Blu-ray-eiere, de var forbannet over at Transformers ikke kommer på Blu-ray og jeg svelget rubb og rake. Så klokken 1:30 om natten posterte jeg - ingenting bra kommer noensinne ut av nattposteringer, skal du vite - jeg overreagerte. Jeg hørte hvor Paramount kommer fra og fremtiden innen HD og spillere som vil ligge nær $200-merket som er det magiske tallet. Jeg likte det jeg hørte.

Som regissør handler det for meg om at folk får se filmer i best mulig kvalitet, og jeg så og hørte førstehånds mennesker opprørte over en forretningsavgjørelse.

Så i dag så jeg 300 på HD DVD, den rocker!

Så jeg tror jeg kommer til starte planene for Transformers 2 igjen!

Michael Bay

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Har du smakt på juledrammen alt nå?! Dette er det aller dummeste du har skrevet og det sier ikke lite!
    Stølen
    Hvorfor? Det er jo fakta... VC-1 er laget for å gi meget gode bilder med lite båndbredde - en av tingene den gjør for å få til det er å glatte ut bildestøy for å gi et enklere bilde å enkode. Bildestøy er stort sett filmgrain og er tilstede i film orginalen - mao. blir ikke bildet lengre kildetro. Man kan argumentere med at filmgrain i utgangspunktet ikke er ønskelig - og at man med de digitale kameraene får endel annen (mer forstyrrende) fargestøy særs i mørke områder (noen som plage meg fælt med eks. Apocalypto). Men tro mot kilden - dvs det som vises på kino er man dersom man vedlikeholder denne støyen.

Videre er det bortimot umulig å fjerne slik finkornet støy uten samtidig å miste detaljer i bildet. Dette kan man fort finne ut av selv om man tar et digital foto med et godt speilreflekskamera i dårlig lys med ekstrem høy ISO. Bildet vil da være "fullt" av fargestøy og man må velge å enten bevare detaljerikdommen og den ekte skarpheten sammen med støyen eller å miste støyen (som jo sikkert er uønsket) og heller miste litt detaljrikdom og skarphet/evt. tilføre kunstig skarphet...

Det at mange foretrekker et bilde uten støy endrer ikke det faktum at den opprinnelig kilden hadde denne støyen tilstede... er det virkelighetstro? Nei, men det er kildetro.

Ellers synes jeg at man skal forsøke å holde personlige preferanser på bildekvalitet som ikke er direkte relatert til kildematerial utenfor denne diskusjonen --- krigen er ille nok om man ikke i tillegg skal krangle om man ønsker filmgrain eller ikke.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Har du 1080P skjerm så er det vel bare å kaste seg på bølgen.

I dagens situasjon så fremstår IMO PS3 som det beste spillerkjøpet.
    Hey!

PS3 er jo rimelig. Men, leser flere steder at den blir forbigått på billedsiden av nyere Blu-ray spillere...
    Irriterende at den enda ikke sender ut bitstream og...

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare fordi Michael Bay er en stor «Hollywood Honcho» så tror alle at han vet noe særlig detaljert om HD formatene.
    Som en særs opptatt mann så tror jeg ikke han har hatt tid til å følge forum debattene og sette seg inn i «problemstillingen». En debatt som har foregått mens han var opptatt med å lage Transformers.

Sist han uttalte seg, som Whoracle referer til; så unnskyldte han seg med: «I had dinner with friends – and drank too much of their Blu-Ray fanboy Cool Aid».
    Han har sikkert fremdeles de samme vennene, og faller sikkert fremdeles i den samme fella som alle BD fanboys fremdeles faller i; opprettholdelse av den illusjon som BDA propagandaen har hevdet i flere år; at BD er teknisk overlegent HDDVD.

Nå vet jo vi at BD Teknologien ikke har evne til å produsere noe bedre bilde og lyd enn HDDVD.

Alle som prøver å hevde noe annet gjør dette utelukkende fordi de sitter fast i denne «superior Technology» illusjonen som BDA har skapt, akkurat som religiøse fanatikere sitter fast i sin illusjon.

Det må ha vært et sjokk for Sony da de kom med sin første BD disk, «The Fifth Element» og den var vesentlig dårligere enn alt som var utgitt på HDDVD til da.
    Sony's Don Eklund prøvde å skylde på både Samsung spilleren og folks TV'r.
    Fakta var jo at BD's teknologi koblet med Mpeg 2 var ikke nok til å overgå HDDVD.
    Sannheten er: «Skitt inn = Skitt ut».
    Det overrasket nok mange i Sony, og siden den gang har vi ikke hørt en lyd fra Don Eklund om temaet, men en restaurering og nyutgivelse av TFE. Selv om den heller ikke er feilfri.

Jeg tviler på om noen har spandert på Michael Bay en BD pressing av Transformers så han kunne sammenlikne de to formatene og ha det som bakgrunn for sin uttalelse. Hadde det vært tilfelle så hadde han nok sagt det.
    Uten en slik sammenlikning så har han ikke noe grunnlag for sine uttalelser og må bare betraktes som en håpløs BD Fanboy.

Det ble laget en AVC og en VC-1 av Transformers og Michael Bay valgte selv AVC.
    Om den ene var bedre enn den andre får vi aldri vite.
    Det kan like gjerne hende at han assosierte AVC mer med BD, og VC-1 med MS (som han tydeligvis er emosjonelt kritisk til) og valgte AVC på det grunnlaget. (Spesielt hvis det ikke var noen forskjell.)
    Basert på BD fanboys ofte hardnakkede argumenter for AVC og kritikk av VC-1 i forumdebatter, så tror jeg at 99% av alle BD fanboys ville valgt AVC.

Som jeg har sagt før; Hvis Teknologien i ett av disse HD formatene produserte betydningsfullt bedre Bilde&Lyd enn det andre, så hadde ikke en slik diskusjon eksistert.

At det kan bli en diskusjon ut av det slår faktisk vekk grunnlaget for en slik diskusjon.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det passer sikkert i denne sammenhen å poste Amir's reaksjon på Michael Bay's uttalelse:
    Industry Insiders Master Q&A thread IV: ONLY Questions to Insiders - Page 90 - AVS Forum
    Originally Posted by PaulGo
    Any insider want to comment on Michael Bay's new comments on his preference for Blu-ray?

"michaelbay
    Director

Do you think you know my film look? - Today, 04:13 AM
    Does anyone out here want to challenge what I feel suits my films better in terms of look. I see every frame of my films over a hundred times before it is ever released. I know the lighting conditions I shot it and the result on the DI. I know the range. I know what the final product should look like - Blu Ray suits my films better. But that said - I don't a care about this format war because I have both formats in my screening room - I'm just filling you in on what people deep in the film industry feel ultimately is going on -

Transformers looks great even in DVD!!"

http://www.shootfortheedit.com/forum...9&postcount=40
    A few comments:

1. It is great that he has both formats! And that he thinks even DVD looks great. Imagine how much better HD DVD is then (and how it is possible then for something to be better than it!).

2. We would be happy to invite him to a screening to show him how incredible HD DVD picture quality is on a proper projector/display. And let him find any fault using his own material.

3. Both HD DVD and BD have the same "range." Both are 8-bit products and with 4:2:0 sampling. So the look he describes does not change in that respect no matter which format is used. Indeed we have different encodes of Paramount titles and not a single review that I recall has commented on the range or lighting condition being different on the formats.

Ultimately though, I personally respect the creative person deciding different things that us engineers. For example, AVC was used on Transformers not because it produced the best fidelity/transparency, but the best look in the eye of the “creative” making the call. And we respect that also, even though it meant our codec was not used at the end of the day.

4. The interactivity in HD DVD lets his creativity travel far past the linear movie experience created in theater. That I would think would be music to anyone's ear that cares about creative experiences. BD format is far behind right now in this area so he would take a step back if his wishes came through. We have shown these capabilities to many directors and they can't wait to see their future titles in HD DVD with these features.

Anyway, I love the fact that Michael is active in forums and stays so in touch with his audience. In that respect, he could say VC-1 and HD DVDs sucks a thousand times and that would still be cool with me . I hope though, that like me, he does allow the possibility that folks posting may teach him stuff about things he may not know. I know that I have learned a lot from your postings….
    AVS Forum - View Single Post - Industry Insiders Master Q&A thread IV: ONLY Questions to Insiders

OG HER:
    Insiders Tracking Thread: post it here - Page 69 - AVS Forum

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av gojensen
    Hvorfor? Det er jo fakta... VC-1 er laget for å gi meget gode bilder med lite båndbredde - en av tingene den gjør for å få til det er å glatte ut bildestøy for å gi et enklere bilde å enkode. Bildestøy er stort sett filmgrain og er tilstede i film orginalen - mao. blir ikke bildet lengre kildetro. Man kan argumentere med at filmgrain i utgangspunktet ikke er ønskelig - og at man med de digitale kameraene får endel annen (mer forstyrrende) fargestøy særs i mørke områder (noen som plage meg fælt med eks. Apocalypto). Men tro mot kilden - dvs det som vises på kino er man dersom man vedlikeholder denne støyen.

Videre er det bortimot umulig å fjerne slik finkornet støy uten samtidig å miste detaljer i bildet. Dette kan man fort finne ut av selv om man tar et digital foto med et godt speilreflekskamera i dårlig lys med ekstrem høy ISO. Bildet vil da være "fullt" av fargestøy og man må velge å enten bevare detaljerikdommen og den ekte skarpheten sammen med støyen eller å miste støyen (som jo sikkert er uønsket) og heller miste litt detaljrikdom og skarphet/evt. tilføre kunstig skarphet...

Det at mange foretrekker et bilde uten støy endrer ikke det faktum at den opprinnelig kilden hadde denne støyen tilstede... er det virkelighetstro? Nei, men det er kildetro.

Ellers synes jeg at man skal forsøke å holde personlige preferanser på bildekvalitet som ikke er direkte relatert til kildematerial utenfor denne diskusjonen --- krigen er ille nok om man ikke i tillegg skal krangle om man ønsker filmgrain eller ikke.
    Grunnen for min kommentar er total mangel på slingringsmonn.Påstanden blir stående uten noen form for forbehold.Jeg har begge formatene og det finnes gode og dårlige utgaver både på BD og HDDVD.Etter min mening finns det ingen absolutter i denne saken.Det går an å leve med billedkvaliteten på begge systemene.Dette er grunnen til min kommentar.Jeg er også helt overbevist om at slaget om seieren står i USA og ikke i Europa.Vi får vente å se.
    Stølen

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    You tell`em, ARTY. Michael Bay is just another Blu-ray fanboy...

Er ikke alle som liker BD fremfor HD DVD det, da? Michael Bay og Steven Spielberg har vel mange nok ganger her inne blitt stemplet som kunnskapsløse når det gjelder hva som er beste format til deres filmer.

Det er bare så latterlig å lese om besservissere, som til stadighet vet alt. De vet til og med hva som er best for to store navn som Spielberg og Bay, og samtidig påpeker at de to ikke har peiling når det gjelder det tekniske rundt film, overføringer fra master etc. Arrogant, spør du meg.

Hadde BD fått brukt sitt potensiale til sitt fulle, hva angår bitrate på lyd og bilde, så tror jeg forskjellene hadde åpenbart seg. I steden får alle BD-filmer fra Warner samme behandling og bitrate som HD DVD. Klart det blir likt da.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant lesing, ikke krigsrelatert.

Sound and Vision Magazine - Blade Runner on the Cutting Edge

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde BD fått brukt sitt potensiale til sitt fulle, hva angår bitrate på lyd og bilde, så tror jeg forskjellene hadde åpenbart seg.
    Skjønner ikke hvorfor dere henger dere så opp i bitrate? Så lenge filmen er transparent til master på den skjermen/prosjektoren dere skal se filmen på så spiller det overhodet ingen rolle hvor mye komprimert det er.

Jeg er forøvrig for større plass uansett lagringsmedium, men kommentarer som "tenk bare så bra BD hadde vært om de hadde begynt å bruke all plassen" blir litt dårlig gjennomtenkt. Det blir litt som å diskutere hva som er best av MP3 384kbit og 256kbit, det spiller ingen rolle dersom man ikke klarer å skille 256kbit fra "master" (CD).

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om denne artikkelen har kommet med i det vepsebolet av format-krangel her, men jeg tar sjangsen og poster den...

ITavisen | PS3 forbi Wii

PS3 passerte nå Nintendo Wii i Japan. Det til tross for (fortsatt) noe labert spillutvalg. En del spennende titler er på vei, så da spørs det om ikke salget tar seg opp i Europa og US også.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Verdens første Hi-def kåring

Hehe, vinneren av prisen for beste audio overrasker ikke meg, men en del av dere blu-øyde vil jeg tro.

HomeMediaMagazine.com | Bringing Digital Entertainment To You

High-Def Award Winners:

High Def Title of the Year: 300 (Blu-ray/HD DVD), Warner Home Video

Best Live-Action Blu-ray: Casino Royale, Sony Pictures Home Entertainment

Best Live-Action HD DVD: Hot Fuzz, Universal Studios Home Entertainment

Best Animated: Ratatouille (Blu-ray), Walt Disney Studios Home Entertainment

Best Picture Quality: Pirates of the Caribbean: Dead Man’s Chest (Blu-ray), Walt Disney Studios Home Entertainment

Best Audio Quality: Transformers (HD DVD), Paramount Home Entertainment

Best Bonus Feature: 300 (HD DVD), Bluescreen Picture-in-Picture, Warner Home Video

Most Innovative Use of New Technology: HD DVD U-Shop feature (Internet purchase ability), Universal Studios Home Entertainment

Best Long-Form Music Video: Dave Mathews & Tim Reynolds: Live at Radio City Music Hall (Blu-ray), Sony BMG

Best Catalog: Kingdom of Heaven: Director’s Cut, 20th Century Fox Home Entertainment

Best Collection/Multidisc Set: Close Encounters of the Third Kind, Sony Pictures Home Entertainment

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heldigvis har jeg holdt med for god for å kritisere kvaliteten på formatene (så vidt jeg husker i alle fall)
    Det er vel bare å gratulere begge leire med et godt år for HD-utgivelser tross alt. Vi representere en fjert av et marked, allikevel får vi de nyeste titlene med knall bilde og lyd, samt mange fine katalogtitler. Snart på tide med juleferie i denne tråden også hvor vi bare nikker anerkjennende til hverandre og smiler så lenge man har HD i det hele tatt..

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Heldigvis har jeg holdt med for god for å kritisere kvaliteten på formatene (så vidt jeg husker i alle fall)
    Det er vel bare å gratulere begge leire med et godt år for HD-utgivelser tross alt. Vi representere en fjert av et marked, allikevel får vi de nyeste titlene med knall bilde og lyd, samt mange fine katalogtitler. Snart på tide med juleferie i denne tråden også hvor vi bare nikker anerkjennende til hverandre og smiler så lenge man har HD i det hele tatt..
    Jo, men selv en liten fjert kan gjøre stor forflytning av massene

Det jeg ikke skjønner er hvordan man kan argumentere for at man ikke skal ha det beste. Best mulig bilde med høyest mulig bitrate på den beste codec. Eller den beste lyden, og fortrinnsvis PCM.

Men jeg skjønner det godt dersom man ikke hører forskjell på MP3 og en CD-plate. Jeg har alltid hørt forskjell på en CD-plate og en MP3, med rett type musikk (ikke Absolute Music Xxx) og på et godt hifi-anlegg. Gjennom en iPod er forskjellene mindre selvsagt.

Og nå som alle synes lyden på Transformers er topp, for det er den sikkert. Og til alle dere her inne som mener at den ikke kunne blitt bedre med DTS-HDMA eller som PCM; hva da når den kommer på BD om noen måneder og beviser det motsatte
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    You tell`em, ARTY. Michael Bay is just another Blu-ray fanboy...

Er ikke alle som liker BD fremfor HD DVD, da? Michael Bay og Steven Spielberg har vel mange nok ganger her inne blitt stemplet som kunnskapsløse når det gjelder hva som er beste format til deres filmer.

Det er bare så latterlig å lese om besservissere, som til stadighet vet alt. De vet til og med hva som er best for to store navn som Spielberg og Bay, og samtidig påpeker at de to ikke har peiling når det gjelder det tekniske rundt film, overføringer fra master etc. Arrogant, spør du meg.

Hadde BD fått brukt sitt potensiale til sitt fulle, hva angår bitrate på lyd og bilde, så tror jeg forskjellene hadde åpenbart seg. I steden får alle BD-filmer fra Warner samme behandling og bitrate som HD DVD. Klart det blir likt da.
    I motsetning til deg så oppfatter ikke jeg Steven Spielberg og Michael Bay med «servil beundring» bare fordi de er i den posisjon som de er.
    Jeg tror ikke de er «allvitende» på samme måte som jeg ikke tror at politikere er det.

SS & MB har lang erfaring i alle sider av filmproduksjon, men deres arbeid på en film slutter også når de godkjenner «first A-Print». De overser ikke kvaliteten på alle de printene som går til kinoer over hele verden.

Akkurat som politikere så er de avhengig av «advisors» innen områder de ikke vet nok om. Basert på den typen av uttalelser om HD formatene som de har gitt så tror jeg de ville ha store problemer med å underbygge sine standpunkter i diskusjoner med noen som faktisk kan HD formatene i detalj.
    Skulle gjerne sett Michael Bay begrunne sine uttalelser på AVS, tror han hadde hatt store problemer.

Jeg har heller ikke noen «religiøs illusjon» å sloss for, i motsetning til deg. Hadde BD teknologien gitt suverent bedre bilde og lyd enn HDDVD så hadde jeg vært udelt positiv til BD, men det er jo da ikke tilfelle. Da kommer alt an på hvilket format som er best gjennomført med hensyn til å være en liten teknisk oppgradering fra SDDVD.

Siden du sitter fast i denne «religøse illusjonen» fra BDA propagandaen så er det tydelig at det ikke hjelper å fortelle deg hva som er fakta i den virkelige verden.

Når du insisterer på å opptre som «BD hallik og bitrate hore» så er det vanskelig å ha noe som helst seriøst forhold til det du uttaler deg om.
    Hadde høyere bitrate, i «bitrate forkynnelsen» din, hatt den effekt som du påstår den har, så hadde vel alle Sony,Disney, Fox sine BD utgivelser pøst på med max bitrate og vært suverent bedre enn HDDVD sine utgivelser?

Slik er det faktisk ikke i den virkelige verden, og dermed er bitrate påstanden og argumentet ditt dødt i utgangspunktet.

Side 456 av 653 FørsteFørste ... 316 326 336 346 356 366 376 386 396 406 416 426 436 446 452 453 454 455 456 457 458 459 460 466 476 486 496 506 516 526 536 546 556 566 576 586 596 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •