HD formatkrigen. - Side 455

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 455 av 653 FørsteFørste ... 315 325 335 345 355 365 375 385 395 405 415 425 435 445 451 452 453 454 455 456 457 458 459 465 475 485 495 505 515 525 535 545 555 565 575 585 595 ... SisteSiste
Viser resultater 9,081 til 9,100 av 13053
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Nei, da vet du tydeligvis ikke. Det at han sier at Blu-ray passer filmene hans bedre er ikke noe svar på noe som helst. Spørsmålet er HVORFOR passer Blu-ray filmene hans bedre?
    Så det at han sier at han vet hvordan filmene hans skal se ut, holder ikke for deg? Du kan jo skrive til Mr. Bay å forklare ham hvordan filmene hans bør se ut, og at det er nettopp HD DVD-utgaven som ligner Masteren mest
    Det er ikke en eneste review som har klaget på billedkvaliteten til Transformers. ALLE skryter av hvor fantastisk bra bildet er. Dette kan selvfølgelig bare være fordi de ikke vet hvordan bilde egentlig skal se ut, men Bay, som definitivt kan sies å være den autorative kilden på hvordan bildet på Transformers skal være, han sier ikke ett eneste ord om han har oppdaget problemer med HD DVD-bildet. Kun at Blu-ray hadde "passet filmene hans bedre".
    Ja, det holder fortsatt ikke som forklaring for deg!? Han synes sikkert bildet på HD DVD er bra, men han sier også at bildet hadde blitt enda litt bedre med BD, og mer likt slik han selv ønsket at bildet skulle være. Det at han ikke har tatt seg tid til å forklare deg frame for frame hva som hadde vært bedre på BD, tolker jeg ikke som noe annet en nettopp det.

Det er jo stor forskjell på å si at BD-bildet hadde vært bedre og riktigere ift Master, kontra det du hevder trondmm; at han må erkjenne problemer med med HD DVD-bildet. Ingen har vel snakket om problemer med HD DVD-bildet bortsett fra du?
    Vel, det er lov å være kritisk til påstander man liker også vet, du.
    Sier du det, ja...Det gjelder kanskje kun den ene veien...
    Tja. Har du noen god teori for hva det er med Blu-ray som gjør at formatet "passer best" for Bays filmer da?
    Eh, nå er det vel ikke jeg som hevder dette, men Mr. Bay. Jeg har enda ikke sett filmen. Og hva jeg synes er jo toalt uinteressant. Han sier jo at BD-formatet ville passet bedre. Kan det ha noe med at han kanskje hadde fått enda større bitdybde og kunne slengt på et PCM-spor i tillegg? Nei, stemmer det...dette har ingen betydning...
    Med "bedre", mener du en forskjell som kan høres, eller nøyer du deg med at den kan måles i et laboratorium?
    Det at man kan høre forskjell er ikke ensbetydende med at man kan måle dette i et lab eller ikke måle det, for den saks skyld. Og dersom det kan måles i et lab, utelukker du da at man faktisk kan høre forskjell? Dette blir bare tull, spør du meg.

Men la meg si det slik:

Sitat Opprinnelig postet av Jørn Finnerud siste Hjemmekino test av HD-spillere
    Blu-ray utgaven har nemlig også et ukomprimert PCM-lydspor i tillegg til Dolby TrueHD. I teorien skulle disse lydsporene vært identiske, men i praksis er det forskjeller. Selv med kompensasjon for forskjellig nivå er det mer dynamikk i PCM-lydsporet.
    Det begynner å bli ganske mange som hører denne forskjellen, som bl.a du hevder ikke eksisterer.

Ett par ting som er uklart:

Ved høyere bitdybde i bildet, så synes ikke forskjellen fordi den er mikroskopisk (forskjellen søkes alltid oppdaget på en liten 37"-skjerm ).

Når det rapporteres om at flere og flere hører forskjell mellom PCM og TrueHD, hvor PCM fremstår som mer dynamisk, så er det faktisk ingen forskjell mener trondmm. Hvorfor ikke? Nei, fordi at noen har regnet seg frem til det i et lab, og sett at det ikke kan være forskjell.

Så enten har de med BD-spiller bedre syn og hørsel, eller så er det en del ting HD DVD-tilhengere tror på, fordi man har lest at sånn er det bare (eller som mange vil kalle det; HD DVD Promo propaganda). Hvor lenge har ikke folk her inne hevdet at de forskjellene som finnes til fordel BD, kan hverken sees eller høres...

Jeg har testet og hørt forskjell. Har du? Jeg hørte en anelse forskjell på Spiderman 3 og enda litt større forskjell på "300", begge tilfeller hvor PCM hørtes mest dynamisk ut ift TrueHD.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe med bitdybde jeg ikke har fått med meg?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min teori:
    Forskjellige dekodere gjør forskjellige ting med lyden.

Om PCM og THD er like bit for bit i utgangspunktet så hjelper ikke det om dekoderen eller DACen i receiveren eller spilleren gjør ett eller annet.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Min teori:
    Forskjellige dekodere gjør forskjellige ting med lyden.

Om PCM og THD er like bit for bit i utgangspunktet så hjelper ikke det om dekoderen eller DACen i receiveren eller spilleren gjør ett eller annet.
    Nettopp det jeg vil fram til :-D
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder decoding av film og lyd så er vel ikke alt helautomatisk, så sluttressultatet kommer en del ann på kvaliteten på det manuelle arbeidet..Ikke minst må filmen ha en god produskjon i utgangspunktet..Det er summen av veldig mye som utgjør graden av kvalitet på hver enkelt film.. ikke noe stort poeng å diskutere ren codec mot codec..

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Jeg har sett mye på begge format, og flere codecer. Jeg kan for lite omkring det tekniske, men ser det jeg ser, og kan til tider være enig i at VC1 ser mer utglattet ut.

De titlene jeg har vært mest imponert over har enten Mpeg-2 eller AVC.

Men nå har jo siste Harry Potter filmen kommet, da, med VC1. Hadde den blitt enda bedre med Mpeg-2 eller AVC? Ikke godt å si...har det noe å si? Personlig liker jeg bedre at det er litt naturlig filmgrain, fremfor et helt glatt bilde. Men, noen ganger "kler" filmen grain, andre ganger "kler" den et glatt bilde. Det kommer liksom an på filmen, og hva regissøren ønsker å få frem.

Black Hawk Down (Mpeg-2) er ett eksempel. Santa Claus 3 (VC1) er et annet eksempel...
    Jeg har også til dels studert de forskjellige codekene og i snitt så er VC1 den som gir det glatteste bildet, deretter AVC og det groveste har Mpeg2.
    Hva som er best avhenger av filmen ( skal bildet se grovt ut? ) og av projectoren ( DLP VS SXRD/D-ILA ).

Mine personlige favoritter er begge Mpeg2 nemlig Pearl harbour og Mission impossible 3.
    Jeg har jo en litt soft SXRD projector ( Pearl ) og det kan godt være at med PD M25 så hadde kanskje Batman begins på HD DVD vært favoritten.

Forresten så har Harry Potter 5 ett sinnsykt bra bilde selv om det er VC1, men den har ett relativt grovt bilde i utgangspunktet:-D

Har forresten fått meg " jukse " HD DVD spiller nå, dvs HTPC så nå kan jeg se begge deler. Jeg må innrømme at Transformers er veldig bra på HD DVD selv om Michael Bay lager noen bransjens mest oversaturerte bilder.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det holder fortsatt ikke som forklaring for deg!? Han synes sikkert bildet på HD DVD er bra, men han sier også at bildet hadde blitt enda litt bedre med BD, og mer likt slik han selv ønsket at bildet skulle være.
    Vet han et bildet kunne vært bedre eller har han blitt fortalt at bildet kunne vært bedre? Han har jo ikke sett hvordan bildet hadde blitt på Blu-ray.
    Det er jo stor forskjell på å si at BD-bildet hadde vært bedre og riktigere ift Master, kontra det du hevder trondmm; at han må erkjenne problemer med med HD DVD-bildet. Ingen har vel snakket om problemer med HD DVD-bildet bortsett fra du?
    Filmen får veldig gode kritikker for bildekvalitet. Hvis det er noe Bay synes har blitt feil på AVC bildet så burde han vel kunne forklare det?

Ved høyere bitdybde i bildet, så synes ikke forskjellen fordi den er mikroskopisk (forskjellen søkes alltid oppdaget på en liten 37"-skjerm ).
    Hva mener du med høyere bitdybde i bildet?

Så enten har de med BD-spiller bedre syn og hørsel, eller så er det en del ting HD DVD-tilhengere tror på, fordi man har lest at sånn er det bare (eller som mange vil kalle det; HD DVD Promo propaganda). Hvor lenge har ikke folk her inne hevdet at de forskjellene som finnes til fordel BD, kan hverken sees eller høres.
    Nå mener vel de fleste som har begge formatene at der er forskjell på filmene, men ikke på formatene. Jeg vet bare om et fåtall personer som hevder at de faktisk er mulig å se forskjell på formatene og enkelta av disse igjen har ikke sett begge. Da er det kanskje heller noen med BD spillere som har supersanser ;-)

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Digital Bits - Celebrating Film in the Digital Age

(EARLY UPDATE - 12/5/07 - 9:30 AM PST)

Well... we're back from High-Def 2.0, which was actually quite a lot of fun. Perhaps the biggest surprise of the Home Media-sponsored conference (and something that was a definite topic of discussion among the attendees over the course of the day) is that the HD-DVD format was a total no-show. Not a single representative of the format was in attendance, despite the fact that they were invited and genuine efforts were made to keep the conference panels and events balanced. What's more, a number of HD-DVD titles won honors at the High-Def Awards last evening (click here for the details), and only Warner and Paramount sent representatives to accept. Universal was represented by no one.

Earlier in the day, Pete, Guido and I all had a great time during the Blogger panel, where we offered a decidedly frank and pessimistic assessment of the current state of the high-def format war, and what we each see as future of the home video business. Attendees seemed to appreciate the candid and lively discussion, which is unusual for an industry event of this type. Once we got going, there was certainly no problem filling up the entire 45 minutes allotted. Perhaps not surprisingly, none of saw much hope of HD-DVD winning the format war at this point, given Blu-ray's growing sales edge around the world and the HD-DVD camp's dramatic hardware price-slashing strategy. But we all agreed that the longer the perception of a format war persists, the less likely it is that high-definition packaged media will ever become a substantial market. Guido made an interesting point that Hollywood runs the danger of devaluing its films the same way the record industry has devalued their album catalogs, by making them available too often and in too many different formats. None of us saw downloading as a viable near or mid-term revenue stream for the studios, due to technical limitations and the lesser perceived value in the minds of consumers of a downloaded file compared to a physical product. Pete further suggested that the only way high-def packaged media will ever really take off is if the studios eventually begin phasing out DVD (the way the record industry phased out LPs back in the 1980s), or at least start releasing certain titles and content only in high-definition. The events of 2008 are likely going to determine the future of the home video industry, and the Hollywood studios all need to ask themselves some very tough questions in the next few months as to exactly what they want that future to be. All in all, it was a good discussion.

Here's some interesting stats revealed at the conference: By the end of 2007, industry analysts predict that over 1/3rd of all TV households in the U.S. - some 50 million out of an estimated 120 million - will have HDTVs. That's a surprising number, suggesting that HDTV has finally become mainstream. Manufacturing reps noted that HDTV screen sizes here in North America will trend larger, while a representative of Phillips revealed that smaller flat panel sizes dominate in Europe, as house sizes there tend to be smaller. Meanwhile, a Sony rep cited internal research suggesting that over 80% of all PlayStation 3 owners had watched at least one Blu-ray movie on their systems. It was also revealed that the Blu-ray profile 1.1 firmware update for the PS3 is expected to be made available for download later this month.

Some new information as to high-def title plans for 2008 - all Blu-ray due to the other camp taking a pass - was offered at the event as well, during a studio panel late in the day. First, Sony revealed that Kevin Smith's Dogma is due to arrive on Blu-ray on 2/12, with Run Lola Run following on 2/19. In addition to the release of Resident Evil: Extinction on 1/1, Sony will street a Resident Evil: The High-Definition Trilogy set on Blu-ray the same day. The Guns of Navarone and A Passage to India are apparently on the way in early 2008, with Bridge on the River Kwai and Lawrence of Arabia expected to follow later in the year. Sony also hinted that they're going to experiment with more advanced BD-Java features in 2008. Further down the line, Disney, Fox, Sony and Lionsgate all confirmed that they're going to be expanding their Blu-ray release slate in 2008. Fox revealed that new theatrical titles like Juno, Hitman, Horton Hears a Who and Mr. Magorium's Wonder Emporium will all be released, as well as many new catalog titles. Lionsgate expects to deliver Saw IV in January, while Disney confirmed that Finding Nemo and The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe will both feature PiP video.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Advertisement

DEC. 5 | LOS ANGELES—Lionsgate and Sony Pictures Home Entertainment will bring out the first Web-enabled Blu-ray Disc titles in January, even though hardware that can fully playback BD-Live interactivity has not yet been confirmed.

Sony executive VP of advanced technologies Don Eklund declined to specify titles but said Web-enabled features will represent a major theme in the studio’s 2008 Blu-ray slate.

“We have an aggressive program underway to use network capabilities on our titles next year,” said Eklund.

Studio executive panelists as well as manufacturers speaking at the conference acknowledged the current absence of BD-Live players. Yet, Eklund said Sony and other studios anticipate that the PlayStation 3 will soon become one such player, likely through firmware updates, as the console already allows users to download game-related content.

Eklund added that firmware should be released for the PS3 this month that would upgrade the console to fully playback picture-in-picture interactivity, another type of high-def bonus feature that is popular in HD DVD titles but not yet available with Blu-ray titles due to few compatible players.

“It’s the studio’s assumption” that PS3 will be a BD-Live player, said Eklund.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Bay får jo aldri bestemt seg, han har jo byttet side flere ganger nå..
    Har han byttes side sier du?

Hvis du leser hva han har skrevet så kinner det SVÆRT tydelig i gjennom hva han MENER.
    At noen studiosjefer truer med å brekke armen på ham ( eller i hvertfall gi ham mindre penger ) hvis han ikke modererer seg betyr ikke at han har skiftet mening.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1

Eklund added that firmware should be released for the PS3 this month that would upgrade the console to fully playback picture-in-picture interactivity, another type of high-def bonus feature that is popular in HD DVD titles but not yet available with Blu-ray titles due to few compatible players.

“It’s the studio’s assumption” that PS3 will be a BD-Live player, said Eklund.
    Fin julegave fra Sony til PS3 eierne mao. Kan vi håpe på DTS-HD MA dekoding også... ;-)

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bay HD comments - Page 4 - The Official Michael Bay Forums

Og her bruker han i det minste for første gang et argument om at filmene hans ville sett bedre ut i Blu-ray enn de gjør på HD DVD. Og det er jo helt greit det. Det eneste jeg savner nå er eksempler.

Altså, vi får ikke muligheten til å sammenligne en HD DVD-versjon av Transformers mot en Blu-ray-versjon, så når regissøren sier at HD DVD ikke passer hans filmer, så regner jeg med at han har sett den på HD DVD og oppdaget en del mangler. I så fall vil det jo være interessant å finne ut om dette er ting som mest sannsynligvis avhenger av kodekvalg, eller om det er bitraten som er den mest sannsynlige synderen.
    Det er mye mulig at han har sett både HD DVD og Blu-ray utgaven av Transformers og faktisk vet hva han uttaler seg om;-)

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin julegave fra Sony til PS3 eierne mao. Kan vi håpe på DTS-HD MA dekoding også... ;-)
    Jeg vil heller ha DTS dekoding ( gjerne bitstream også ) enn PIP.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessante nyheter, Esp1. Ganske spesielt at HD DVD ikke var representert. Har de gitt opp allerede? Like greit, kanskje, slik situasjonen har blitt for Toshiba.

Og til alle HD DVD-tilhengere:

Det er ikke vanskelig å forstå ergrelsen over at regissøren av den desidert råeste HD DVD-tittelen så langt, helst ville ha sett filmen bli lagd på Blu-ray og ikke HD DVD. Ikke fordi han har et favorittformat, men fordi han mener at Transformers hadde gjort seg bedre på Blu-ray
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Det er mye mulig at han har sett både HD DVD og Blu-ray utgaven av Transformers og faktisk vet hva han uttaler seg om;-)
    Ble det presset BD kopier av Transformers før Paramount "pulled the plugg"?

Uansett, Bay har sikkert sett råmaterialet før evt VC-1 innkoding og bør vel dermed kunne uttale seg om resultatet av videoinnkodingen vil jeg formode...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Jeg vil heller ha DTS dekoding ( gjerne bitstream også ) enn PIP.
    I want it all and I want it now!

(Har det ikke blitt fastslått at PS3 ikke kan streame advanced audio codecs?)

Kan den levere alt av audio codecs som dekodet PCM over HDMI så er man forsåvidt i mål vil jeg mene.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge Avsforum så vil ikke PS3 være i stand til å bitstreame DTS-HDMA. tipper det blir dekoding istedet. Og får vi Profile 2.0 og dekoding av DTS-HD så blir PS3 værende veldig lenge hos meg:-D
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett, Bay har sikkert sett råmaterialet før evt VC-1 innkoding og bør vel dermed kunne uttale seg om resultatet av videoinnkodingen vil jeg formode...
    Bay kan holde munn. Skulle tro man skulle klare å lage en film (les: Transformers) fri for visuell støy i 2006/2007. Støyen i mørke scener ødelegger hele filmen. Først trodde jeg hele filmen var laget slik med et effektfilter, men de lyse scenene ser totalt annerledes ut. Bay har sikkert oppdaget dette da han så filmen på HD DVD, og legger selvsagt skylda på formatet...

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble det presset BD kopier av Transformers før Paramount "pulled the plugg"?

Transformers er ikke kodet med VC-1, men med AVC.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Teebee
    Bay kan holde munn. Skulle tro man skulle klare å lage en film (les: Transformers) fri for visuell støy i 2006/2007. Støyen i mørke scener ødelegger hele filmen. Først trodde jeg hele filmen var laget slik med et effektfilter, men de lyse scenene ser totalt annerledes ut. Bay har sikkert oppdaget dette da han så filmen på HD DVD, og legger selvsagt skylda på formatet...
    Den hadde nok blit "glattere" med VC-1 :-)

Side 455 av 653 FørsteFørste ... 315 325 335 345 355 365 375 385 395 405 415 425 435 445 451 452 453 454 455 456 457 458 459 465 475 485 495 505 515 525 535 545 555 565 575 585 595 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •