HD formatkrigen. - Side 454

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 454 av 653 FørsteFørste ... 314 324 334 344 354 364 374 384 394 404 414 424 434 444 450 451 452 453 454 455 456 457 458 464 474 484 494 504 514 524 534 544 554 564 574 584 594 ... SisteSiste
Viser resultater 9,061 til 9,080 av 13053
    Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Ehh, måten Bay uttaler seg på støtter ikke dine påstander om at han har noe mer peiling enn oss andre ang. BD vs HD DVD. Jeg synes heller ikke det er rart at regissørene velger BD, det ville jeg også ha gjort om jeg hadde eid rettighetene til en film. BD har et litt bedre kopibeskyttelsessystem, samt regionsbeskyttelse som gir deg mulighet for bedre kontroll over hvor og når filmen din slippes på verdensmarkedet..

Ingen av hans uttalelser er forøvrig noe nytt, ikke noe av det han sier er basert på fakta, og da er det egentlig ikke så veldig intr. å diskutere det..
    Dersom vi bare skulle diskutere det som er basert på fakta her inne, så hadde det tråden vært rimelig kort og kjedelig kanskje. Så det blir vel litt sent å hevde at det bare er intr. å diskutere det som er basert på fakta her inne.

Syntes ikke at det er så rart at BD fan trekker frem uttalelsene til regissøren for årets HD DVD tittel, når det skinner igjennom at han er meget stor fan av det andre HD formatet.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bay får jo aldri bestemt seg, han har jo byttet side flere ganger nå..

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Jeg tror ikke filmer med BD+ vil fungere på modifiserte spillere.
    Fikk dette svaret på min forespørsel som jeg sendte til DVDdirect i går om deres ICOS Multi Region spillere spiller av BD+ filmer.
    Her er svaret:

japp det gör dem!

modden är 100% uppgraderbar med alla nya firmware versioner

MVH/Best regards
    DVDirect
    Besöksadress: Tjärhovsg 54
    08/6000973-4
    DVDirect.NET

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    1. Stemmer det at 80 % av PS3 eierne har sett i alle fall en BD film på deres system så må det karakteriseres som gode nyheter. Da gjenstår det at disse 80 % kjøper noen BD filmer også, det vil i så fall være synlig når det i bare i US er solgt 2,6 mill. PS3 spillere og salget har tatt seg opp bra de siste ukene.

2. Da kan det også se som om Blu-ray profil 1.1 oppdateringen er på vei, før jul?
    Gode BD nyheter dette.
    Punkt en finner jeg ikke noe positivt i. Med den lave andelen solgte filmer pr PS3 og standalone spillere er det mye som tyder på at veldig mange av dem lar det bli med den ene filmen. Jeg er redd det er fordi dem ikke synes kvaliteten er såpass mye bedre at det forsvarer prisdifferansen. Noe som er synn og kan være en pekepinn på at man ikke vil få noe HD marked annet enn for oss entusiaster. Noe jeg oppriktig vil synes er synd.

Punkt to er en meget god nyhet!

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk dette svaret på min forespørsel som jeg sendte til DVDdirect i går om deres ICOS Multi Region spillere spiller av BD+ filmer.
    Her er svaret:

japp det gör dem!

modden är 100% uppgraderbar med alla nya firmware versioner

MVH/Best regards
    DVDirect
    Besöksadress: Tjärhovsg 54
    08/6000973-4
    DVDirect.NET
    Meget gode nyheter. Har jeg lyst på en S500? Ja. Har jeg råd til den nå? Nei

Våren 2008 kan bli veldig interessant. Profile 2.0, 576i, bitstream lyd og regionsfri...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Punkt en finner jeg ikke noe positivt i. Med den lave andelen solgte filmer pr PS3 og standalone spillere er det mye som tyder på at veldig mange av dem lar det bli med den ene filmen. Jeg er redd det er fordi dem ikke synes kvaliteten er såpass mye bedre at det forsvarer prisdifferansen. Noe som er synn og kan være en pekepinn på at man ikke vil få noe HD marked annet enn for oss entusiaster. Noe jeg oppriktig vil synes er synd.

Punkt to er en meget god nyhet!
    Men prisen pr BD-film vil jo gå ned, noe som skjer allerede. Når BD koster 199,- her vil nok interessen bli større også.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Men prisen pr BD-film vil jo gå ned, noe som skjer allerede. Når BD koster 199,- her vil nok interessen bli større også.
    Jeg ser dessverre ikke noe automatikk i det - spesielt siden det er en påstand om at 80 % har benyttet PS3 som BD spiller minst en gang og det ikke selges flere filmer. Hvorfor kjøpe noe som er dyrere som i blandt er vanskelig å opppdrive når du ikke opplever noe spesiell økning i kvaliteten er nok det mange som tenker. Skal formatene ta markedsandeler er jeg redd prisen må ned på samme nivå som dvd.

Nesten så jeg håper at tallene i forbindelse med antall som har benytte PS3 som BD spiller ikke stemmer.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva står vi igjen med da? Lagringskapasitet? Studiostøtte? HW-støtte? CE-støtte?
    og sonekoding etc. Ja, synes egentlig dette er litt mer relevante poenger.

Vel, jeg har en VW50 som gjør glimrende bilder ut av 1080i. Men det er faktisk ikke det jeg tenker på. Jeg tror godt at HD DVD er kapabel til å levere like godt bilde som BD. Men da er det sjeldent plass til best mulig lyd.
    Det finnes en hel del HD DVD som får toppscore både på lyd og bilde, selv om andelen kanskje er noe høyere for Blu-ray, det er altså fullt mulig å få det til!

Men den nye Harry Potter filmen viste kanskje at Blu-ray kan ha nytte av ekstra lagringsplass i enkelte sammenhenger. Filmen fikk toppscore på lyd og bilde for begge fomater, men i USA hadde Blu-ray versjonen 12 lydspor mens HD DVD versjonen hadde 4. Ikke usannsynlig at dette kan ha med lagringsplass å gjøre?!

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var vel den meldingen litt sensurert ;-)

Home Media Magazine - Bringing Digital Entertainment To You

Merk: Best Audio Quality: Transformers (HD DVD), Paramount Home Entertainment

Enda flere som ikke har peiling på lyd... ;-)

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Nå var vel den meldingen litt sensurert ;-)

Enda flere som ikke har peiling på lyd... ;-)
    Er en del av de ja.

Skal du høre tøff filmlyd så prøv heller Die Hard 4.0. Definitivt en film som imponerer lydmessig. To bad BD-utgivelsen ikke er R-rated versjonen. Men det er mye gladvold for det!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser ikke denne formatkrigen som noe stort prob.
    har hddvd spiller + PS3.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom vi bare skulle diskutere det som er basert på fakta her inne, så hadde det tråden vært rimelig kort og kjedelig kanskje. Så det blir vel litt sent å hevde at det bare er intr. å diskutere det som er basert på fakta her inne.

Syntes ikke at det er så rart at BD fan trekker frem uttalelsene til regissøren for årets HD DVD tittel, når det skinner igjennom at han er meget stor fan av det andre HD formatet.
    Neida, jeg har stor forståelse for at enkelte synes det er veldig gøy å fremheve Bay når han sier ting de er enige i. Da får det heller være at de kaller ham ryggradsløs når de ikke er enig med ham.

Men, det jeg synes er litt av problemet med Bays uttalelser, er at de ikke bringer noe nytt inn i debatten. Det er gamle argumenter som ble diskutert ihjel for mange måneder siden. Sånn sett høres det mer ut som om Bay har snakket med folk som frekventerer forum som dette enn at han selv har avdekket en stor hemmelighet.

Men, jeg synes det er rart at ingen har dratt frem hans aller seneste utsagn

Sitat Opprinnelig postet av Michael Bay

Do you think you know my film look?

Does anyone out here want to challenge what I feel suits my films better in terms of look. I see every frame of my films over a hundred times before it is ever released. I know the lighting conditions I shot it and the result on the DI. I know the range. I know what the final product should look like - Blu Ray suits my films better. But that said - I don't a care about this format war because I have both formats in my screening room - I'm just filling you in on what people deep in the film industry feel ultimately is going on -

Transformers looks great even in DVD!!
    Bay HD comments - Page 4 - The Official Michael Bay Forums

Og her bruker han i det minste for første gang et argument om at filmene hans ville sett bedre ut i Blu-ray enn de gjør på HD DVD. Og det er jo helt greit det. Det eneste jeg savner nå er eksempler.

Altså, vi får ikke muligheten til å sammenligne en HD DVD-versjon av Transformers mot en Blu-ray-versjon, så når regissøren sier at HD DVD ikke passer hans filmer, så regner jeg med at han har sett den på HD DVD og oppdaget en del mangler. I så fall vil det jo være interessant å finne ut om dette er ting som mest sannsynligvis avhenger av kodekvalg, eller om det er bitraten som er den mest sannsynlige synderen.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Nå var vel den meldingen litt sensurert

Enda flere som ikke har peiling på lyd...
    Er en del av de ja.

Skal du høre tøff filmlyd så prøv heller Die Hard 4.0. Definitivt en film som imponerer lydmessig. To bad BD-utgivelsen ikke er R-rated versjonen. Men det er mye gladvold for det!
    Jeg går ut i fra at du har sett Transformers på HD DVD og ikke bare spekulerer - det å dømme lyden nord og ned ut i fra erfaring og ikke spec. Å dømme på bakgrunn av spec og ikke egen erfaring er jo lavmål, noe jeg regner med du ikke begir deg ut med.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bay får sikkert penger for å skrive at filmene hans passer bedre til blu-ray! haha, filmene har jo ingen ting med formatet å gjøre, de ser like ut uansett om de er blå eller røde. Vel om de hadde kjørt maks bitrate på begge formater så har jo blu-ray en fordel, men hvor synlig den ville vært er jo en annen sak.

Dagens: "Blu ray suits my films better" ikke skriver han blu-ray med bindestrek heller.... fyfy hehe

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Micael bay
    know what the final product should look like - Blu Ray suits my films better. But that said - I don't a care about this format war because I have both formats in my screening room - I'm just filling you in on what people deep in the film industry feel ultimately is going on -
    Dersom ikke dette svarer på spørsmålet, så vet ikke jeg? Han sier til og med at han ikke bryr seg om formatkrigen. Så kan man kreve så mye technical mumbo-jumbo av begrunnelser man bare vil, men det blir bare å nekte å tro på ham.

Nei, dette kan jo ikke stemme, fordi like titler får like bra omtaler på de to formatene.

Kan det komme av at Warner, f.eks, ikke utnytter BD til det fulle grunnet HD DVDs begrensninger? Og sporet på Transformers er sikkert drit-bra (skal se filmen til helgen). Men det kan da ikke være tvil om at dette hadde vært enda bedre i PCM eller DTS-HDMA. Når flere og flere anmeldere hører forskjell på TrueHD og PCM (fordel PCM), er jeg helt sikker på at man hører forskjell på DD+ og PCM også...selv om tklev aldri så mye nekter for dette.

Edit:

Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Vel om de hadde kjørt maks bitrate på begge formater så har jo blu-ray en fordel, men hvor synlig den ville vært er jo en annen sak.
    He-he. Dette er en klassisk kommentar. Dersom det mot all formodning skulle bli bedre lyd og bilde ved bruk av høyere bitrate pga av BDs overlegne lagringskapasitet, så vil forskjellen aldri bli mer enn "knapt synlig" eller "umulig å høre forskjell"...eller hvorfor ikke den gode gamle "bra nok for hvermansen"
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=SVS! -man]

Sitat Opprinnelig postet av Opprinnelig skrevet av Potetgullmannen
    Tror du svarte på et annet innlegg egentlig enn mitt egentlig? (Som handlet om MS sin rolle i HD DVD krigen var for å knuse begge format - og ikke video codec). Hvis ikke så falt jeg ut her[/quote

Jeg tror ikke man skal undergrave hvilken kjennskap Michael Bay har til bransjen, og hva som faktisk skjedde da Paramount skiftet side. Uansett tror jeg han har langt større innsikt enn det samtlige her inne har om akkurat den saken. Ikke minst om MS sine intensjoner i denne formatkrigen, hvorfor de støtter Toshiba og hvorfor Paramount byttet side

Jeg synes det er påfallende at så mange Hollywood-regissører roser BD, og ønsker å gi ut på BD. HD DVD-fanboys (sikter ikke til deg, Potetgullmannen) svarer på dette med at disse regissørene som lager film ikke har peiling på BD/ HD DVD. For uansett hvor god Transformers er blitt, så er det rart at Bay ikke roser filmens lyd- og bildekvalitet?

Mulig han vet at dersom den ble utgitt på BD så ville den vært enda bedre. Jeg tror han kan ha rett...om noen måneder får vi svaret

Jeg tror ikke man skal undergrave hvilken kjennskap Michael Bay har til bransjen, og hva som faktisk skjedde da Paramount skiftet side. Uansett tror jeg han har langt større innsikt enn det samtlige her inne har om akkurat den saken. Ikke minst om MS sine intensjoner i denne formatkrigen, hvorfor de støtter Toshiba og hvorfor Paramount byttet side

Jeg synes det er påfallende at så mange Hollywood-regissører roser BD, og ønsker å gi ut på BD. HD DVD-fanboys (sikter ikke til deg, Potetgullmannen) svarer på dette med at disse regissørene som lager film ikke har peiling på BD/ HD DVD. For uansett hvor god Transformers er blitt, så er det rart at Bay ikke roser filmens lyd- og bildekvalitet?

Mulig han vet at dersom den ble utgitt på BD så ville den vært enda bedre. Jeg tror han kan ha rett...om noen måneder får vi svaret
    Mitt opprinnelige innlegg handlet om hvorfor jeg ikke tror Microsoft er inne i dette fordi de ønsker at ingen av formatene skal vinne.

Og jeg var heller ikke så oppatt av M. Bay sin uttalelse om MS fordi jeg mente at man behøver vel ikke være M. Bay akkurat for å se at nedlasting i framtiden en gang er dit man går. Men jeg tror ikke vi er der ennå helt - og ikke med HD innhold med det første. (Man kan bare se på utbredelsen av bredbånd f.eks i USA for å se det at det tar tid). Og jeg argumenterte med at MS faktisk ble invitert inn i BDA og HD DVD gruppene, de maste seg ikke inn dit med hemmelige agendaer slik nå enkelte media og forumpostere ser ut til å tro. Det var i så fall M. Bay's egne Hollywood folk som "dolket han i ryggen" ved å be MS inn i varmen både hos BD og HD DVD på et tidlig stadium.

Og så kom ESP1 med et eller annet om MS og VC-1 kodekens svakhet som svar på dette innlegget.. Det var der jeg mistet sammenhengen.

Så til ditt svar (ett min "hodekløing" over ESp's1 svar til meg):

M.Bay og andre regissører lever og ånder for film, og selvfølgelig har de full peiling på hvordan de ønsker filmen skal se ut på optiske format. Dette er jeg enig i. Hvorvidt Transformers ville sett bedre ut på BD? Jeg er usikker på om noen "vanlige dødlige" ville sett forskjell. Denne filmen var jo tiltenkt begge format, i AVC kodeken (som den fortsatt er på HD DVD versjonen så vidt jeg har forstått?) - og jeg har nettopp sett den nå i kveld på utstyret mitt (se signatur). Den både ser og høres fantastisk ut.

Ekstramatrialet på selve filmdisken lastes ned fra internnett via spillerens nettverksport, lagres og spilles av fra Toshibaens harddisk og bruker ikke av Toshibaens filmvideostream så jeg tror ikke det går ut over kvaliteten. Det andre ekstramatrialet (trailere, + div dokumentarer - (som forøvrig er krystallklare, må være 1080i videoopptak) ligger på en annen HD DVD skive - og det er jo veldig salgbart med 2 disk utgaver akkurat slik det er for Pirates filmene m.flere på BD.

Lyden i DD+ har vært diskutert til døde før. Og det er vel evt. der en 50gb disk kunne gjort noe ved å la det ligge PCM spor på disken (ala Pirates filmene).

Hvorfor MS støtter HD DVD er ganske enkelt fordi da BD og HD DVD gruppene inviterte de inn og de ble med i begge gruppene satte de noen krav. HD DVD sa ja til disse kravene, BD sa først "ja", men snudde etterpå - og der sto de da på hver sin side. Det er lang historie, men "it's out there" hvis man orker å google. Det handlet bl.a. om HDi, sonefrihet, kopibeskyttelse. Ting som MS ville skulle være felles på begge format slik at det ble lettere for de bl.a. å håndtere de massive kundestøttesakene (som de da allerede opplevde med kun ett ett optisk format (DVD) og PC/operativsystem. Så det var et kostnadsspørsmål også - slik sett. HDi var en av de tingene som BD gruppen først gikk for, men som de snudde på.

Det er mye "hyggeligere" og enklere å bare si penga rår og Microsoft har hemmelige agendaer osv... Men jeg er litt lei den vinklinga hele tiden. Den er nok mest utbredt i "ungdommelige" gamerforum (som jeg også leser selv om jeg er "gammal"). M$ Sucks! M.Bay is way cool osv...

Transformers diskene skraper bare i overflaten for hva som går ann med nettverksport, harddiskplass og HDi. Jeg ser selv fordelen med 50Gb disker og hele den leksa der som vi diskuterer her til stadighet. Men jeg skulle ønske at profile 2.0 (hvis det er det som er lik profile 1.1 + nettverksport og større lagring??) var det som hadde vært ute fra dag en. Tingene på Transformers er nok mye tilpasset et yngre publikum, men alikevel, mulighetene, mulighetene... For husk at man skal selge neste generasjons DVD format også til alle de som har HDTV og tror at de ser på HDTV nå med vanlig husantenne og ikke ser noe særlig forskjell på HD film og DVD. Og lagrer MP3 i lavest mulig bitrate for å få mest inn på spilleren. De er det veldig mange av er jeg redd...Vi her inne er nok mest opptatt av lyd og bilde. Men når alle de andre bryr seg katta så må vi gi dem noe mer for å kjøpe nye spillere.

Så - jeg vil se dette pang inn på alle BD spillere og så avblåser vi krigen med en gang og sier hurra for Sony, Pansonic og alle de andre. Det hadde vært greit for meg.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He-he. Dette er en klassisk kommentar. Dersom det mot all formodning skulle bli bedre lyd og bilde ved bruk av høyere bitrate pga av BDs overlegne lagringskapasitet, så vil forskjellen aldri bli mer enn "knapt synlig" eller "umulig å høre forskjell"...eller hvorfor ikke den gode gamle "bra nok for hvermansen"
    Bra nok for hvermansen er vel en av grunnene til at begge hd formatene sliter, nemlig pga av at dvd er bra nok for hvermansen. Derfor blir forskjellen mellom evt full utnytelse av bd vs hddvd av liten betydning. Men fra 3m og 100" så kan det godt hende at disse forskjellene er godt synlig, det har jeg ingen erfaring med, men det er det vel streng tatt heller ingen andre som har? Folk flest med hd-tv har vel en 37-42" og da er vel ikke forskjellen synlig i det hele tatt...

Jeg har sett h264 klipp med kun 2mbit på bitrate som knuser alt som er av dvd på bildekvalitet. Dette sier meg litt om hvor effektivt de nye codec'ene er. Så jeg har litt problemer med å kunne se for meg at 20,30 eller 40mbit er drastisk forskjellig på 1080p, når 2mbit på 720p faktisk kan se ganske bra ut. Men dette er bare synsing fra meg, og jeg regner nok med at det er forskjell, men hvordan ville den gjort det under en blindtest?

Men ja, alle vet at bd har en fordel med en god del større lagringsplass og høyere maks bitrate i spec, men dette tror jeg blir av mindre og mindre betydning for bildet etter som det blir bedre og mere effektiv komprimering av bildet.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom ikke dette svarer på spørsmålet, så vet ikke jeg?
    Nei, da vet du tydeligvis ikke. Det at han sier at Blu-ray passer filmene hans bedre er ikke noe svar på noe som helst. Spørsmålet er HVORFOR passer Blu-ray filmene hans bedre?

Det er ikke en eneste review som har klaget på billedkvaliteten til Transformers. ALLE skryter av hvor fantastisk bra bildet er. Dette kan selvfølgelig bare være fordi de ikke vet hvordan bilde egentlig skal se ut, men Bay, som definitivt kan sies å være den autorative kilden på hvordan bildet på Transformers skal være, han sier ikke ett eneste ord om han har oppdaget problemer med HD DVD-bildet. Kun at Blu-ray hadde "passet filmene hans bedre".

Han sier til og med at han ikke bryr seg om formatkrigen. Så kan man kreve så mye technical mumbo-jumbo av begrunnelser man bare vil, men det blir bare å nekte å tro på ham.
    Vel, det er lov å være kritisk til påstander man liker også vet, du.

Nei, dette kan jo ikke stemme, fordi like titler får like bra omtaler på de to formatene.
    Tja. Har du noen god teori for hva det er med Blu-ray som gjør at formatet "passer best" for Bays filmer da?

Kan det komme av at Warner, f.eks, ikke utnytter BD til det fulle grunnet HD DVDs begrensninger? Og sporet på Transformers er sikkert drit-bra (skal se filmen til helgen). Men det kan da ikke være tvil om at dette hadde vært enda bedre i PCM eller DTS-HDMA.
    Med "bedre", mener du en forskjell som kan høres, eller nøyer du deg med at den kan måles i et laboratorium?

Når flere og flere anmeldere hører forskjell på TrueHD og PCM (fordel PCM),
    Så skyldes det at de ikke er oppmerksom på dialognormaliseringen til TrueHD, og ikke justerer volumet tilsvarende. Som vanlig er 11 bedre enn 10.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Den Microsoft innsamlede patentpoolen kjent som VC-1 er krykken som får HD DVD til å stå oppreiset. Både lagringskapasitet og peak bithastighet er egentlig for lite til å gi en fullverdig bildekvalitet. Istede leverer VC-1 et uglattet pregløst bilde som enkelte feiltolker som kildetro.
    Har du smakt på juledrammen alt nå?! Dette er det aller dummeste du har skrevet og det sier ikke lite!
    Stølen

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Tja. Har du noen god teori for hva det er med Blu-ray som gjør at formatet "passer best" for Bays filmer da?
    Jeg har en teori Han tror kanskje coveret ville tatt seg bedre ut i blått!

Side 454 av 653 FørsteFørste ... 314 324 334 344 354 364 374 384 394 404 414 424 434 444 450 451 452 453 454 455 456 457 458 464 474 484 494 504 514 524 534 544 554 564 574 584 594 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •