HD formatkrigen. - Side 453

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 453 av 653 FørsteFørste ... 313 323 333 343 353 363 373 383 393 403 413 423 433 443 449 450 451 452 453 454 455 456 457 463 473 483 493 503 513 523 533 543 553 563 573 583 593 ... SisteSiste
Viser resultater 9,041 til 9,060 av 13053
    Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Det er alltid pop å henge ut Microsoft. Og noe er fortjent sikkert også. Men dette tviler jeg på. Leste også en artikkel for en tid tilbake som tok for seg dette, og det sto noe om hvor mye større avdelingen for HD DVD var enn den som hadde med type nedlastbart innhold. Hvilket da ville vært litt merkelig.

Microsoft ble da også invitert inn av BDA og HD DVD gruppen - det var ikke slik at de jobbet seg inn. Så i så fall har Michael Bays egne Hollywood kolleger stått for denne "skumle" utviklingen ved å ønske deres tjenester og gunst.

Men at det i framtiden går mot mer og mer nedlastbart filmmatriale er vel ingen bombe, og man behøver ikke være den "fritt-talende" Michael Bay for å forstå det.

Synes dette er tafatte greier å kjøre overskrifter over.
    Den Microsoft innsamlede patentpoolen kjent som VC-1 er krykken som får HD DVD til å stå oppreiset. Både lagringskapasitet og peak bithastighet er egentlig for lite til å gi en fullverdig bildekvalitet. Istede leverer VC-1 et uglattet pregløst bilde som enkelte feiltolker som kildetro.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Istede leverer VC-1 et uglattet pregløst bilde som enkelte feiltolker som kildetro.
    Har du sett HD DVD med egne øyne?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Esp1, mens du er i ferd med å svare; du har tidligere sagt noe om en mislykket nett feature på HD DVD, som du tre ganger ble oppfordret til å utdype uten å gjøre... Kommenter gjerne det, eller bare hopp over igjen. Det er best når det er et snev saklighet her, et snev, og ikke bare vas.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den Microsoft innsamlede patentpoolen kjent som VC-1 er krykken som får HD DVD til å stå oppreiset. Både lagringskapasitet og peak bithastighet er egentlig for lite til å gi en fullverdig bildekvalitet. Istede leverer VC-1 et uglattet pregløst bilde som enkelte feiltolker som kildetro.
    Pregløst bilde? Har nå hatt begge HD-formater en god stund, og de beste filmene mine er VC-1. Uten tvil. De er solide gjennom hele filmen, mens AVC varierer i både skarphet og detaljer gjennom en film. Etter å ha sett Transformers, skulle jeg ønske at Paramount hadde brukt VC-1 i stedet for AVC.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Teebee
    Pregløst bilde? Har nå hatt begge HD-formater en god stund, og de beste filmene mine er VC-1. Uten tvil. De er solide gjennom hele filmen, mens AVC varierer i både skarphet og detaljer gjennom en film. Etter å ha sett Transformers, skulle jeg ønske at Paramount hadde brukt VC-1 i stedet for AVC.
    Hehehe.. Ja, det er det de aller fleste med begge formatene sier. Men de som kun har PS3 uten å teste påstår noe annet. Igjen og igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Teebee
    Det er derfor VC-1 blir likt så godt, de får filmene til å se utsom HD Video. Jeg skjønner hvorfor mange liker VC-1 svært godt. Jeg syntes resultatet er blankpolert og noe urealistisk, og ja, jeg har sammenlignet samme filmer som har vært innkodet med hhv VC1 og AVC/MPEG2.

Dog så syntes jeg alle 'codecer' gir svært gode opplevelser. Men det er rom for å diskutere/hevde at man har preferanser for det ene heller det andre. Dette har med preferanser å gjøre ,både om hva man liker som sluttresultat og relasjon om trohet mot kilden.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett mye på begge format, og flere codecer. Jeg kan for lite omkring det tekniske, men ser det jeg ser, og kan til tider være enig i at VC1 ser mer utglattet ut.

De titlene jeg har vært mest imponert over har enten Mpeg-2 eller AVC.

Men nå har jo siste Harry Potter filmen kommet, da, med VC1. Hadde den blitt enda bedre med Mpeg-2 eller AVC? Ikke godt å si...har det noe å si? Personlig liker jeg bedre at det er litt naturlig filmgrain, fremfor et helt glatt bilde. Men, noen ganger "kler" filmen grain, andre ganger "kler" den et glatt bilde. Det kommer liksom an på filmen, og hva regissøren ønsker å få frem.

Black Hawk Down (Mpeg-2) er ett eksempel. Santa Claus 3 (VC1) er et annet eksempel...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du svarte på et annet innlegg egentlig enn mitt egentlig? (Som handlet om MS sin rolle i HD DVD krigen var for å knuse begge format - og ikke video codec). Hvis ikke så falt jeg ut her.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Jeg har sett mye på begge format, og flere codecer. Jeg kan for lite omkring det tekniske, men ser det jeg ser, og kan til tider være enig i at VC1 ser mer utglattet ut.

De titlene jeg har vært mest imponert over har enten Mpeg-2 eller AVC.

Men nå har jo siste Harry Potter filmen kommet, da, med VC1. Hadde den blitt enda bedre med Mpeg-2 eller AVC? Ikke godt å si...har det noe å si? Personlig liker jeg bedre at det er litt naturlig filmgrain, fremfor et helt glatt bilde. Men, noen ganger "kler" filmen grain, andre ganger "kler" den et glatt bilde. Det kommer liksom an på filmen, og hva regissøren ønsker å få frem.

Black Hawk Down (Mpeg-2) er ett eksempel. Santa Claus 3 (VC1) er et annet eksempel...

Tror jeg er ganske enig med deg her, SVS-man. Jeg har begge format - sett mye av alle de tre codecene, VC-1, AVC, MPeg 2. Kan ikke akkurat peke ut noen vinnere egentlig. Tror alle egner seg til hvert sitt bruk.

Et annet godt eksempel på at Mpeg 2 gjort riktig på riktig tittel er Tears of the Sun som til og med kom på en BD 25 disc. (Hvis jeg ikke husker feil).

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Tror du svarte på et annet innlegg egentlig enn mitt egentlig? (Som handlet om MS sin rolle i HD DVD krigen var for å knuse begge format - og ikke video codec). Hvis ikke så falt jeg ut her.
    Jeg tror ikke man skal undergrave hvilken kjennskap Michael Bay har til bransjen, og hva som faktisk skjedde da Paramount skiftet side. Uansett tror jeg han har langt større innsikt enn det samtlige her inne har om akkurat den saken. Ikke minst om MS sine intensjoner i denne formatkrigen, hvorfor de støtter Toshiba og hvorfor Paramount byttet side

Jeg synes det er påfallende at så mange Hollywood-regissører roser BD, og ønsker å gi ut på BD. HD DVD-fanboys (sikter ikke til deg, Potetgullmannen) svarer på dette med at disse regissørene som lager film ikke har peiling på BD/ HD DVD. For uansett hvor god Transformers er blitt, så er det rart at Bay ikke roser filmens lyd- og bildekvalitet?

Mulig han vet at dersom den ble utgitt på BD så ville den vært enda bedre. Jeg tror han kan ha rett...om noen måneder får vi svaret
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ler meg skakk om han trekker tilbake denne uttalelsen også.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Jeg ler meg skakk om han trekker tilbake denne uttalelsen også.
    At han trakk tilbake uttalelsen, ble han nok nødt til. Men det er tydelig at han ikke trakk tilbake "sin mening"
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På grunn av uttalelsen til Bay så skal jeg kjøpe meg BD-spiller.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, liker du HD DVD kan man bare bli enda litt mer fornøyd med en Blu-ray spiller :-D
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke man skal undergrave hvilken kjennskap Michael Bay har til bransjen, og hva som faktisk skjedde da Paramount skiftet side. Uansett tror jeg han har langt større innsikt enn det samtlige her inne har om akkurat den saken. Ikke minst om MS sine intensjoner i denne formatkrigen, hvorfor de støtter Toshiba og hvorfor Paramount byttet side

Jeg synes det er påfallende at så mange Hollywood-regissører roser BD, og ønsker å gi ut på BD. HD DVD-fanboys (sikter ikke til deg, Potetgullmannen) svarer på dette med at disse regissørene som lager film ikke har peiling på BD/ HD DVD. For uansett hvor god Transformers er blitt, så er det rart at Bay ikke roser filmens lyd- og bildekvalitet?
    Ehh, måten Bay uttaler seg på støtter ikke dine påstander om at han har noe mer peiling enn oss andre ang. BD vs HD DVD. Jeg synes heller ikke det er rart at regissørene velger BD, det ville jeg også ha gjort om jeg hadde eid rettighetene til en film. BD har et litt bedre kopibeskyttelsessystem, samt regionsbeskyttelse som gir deg mulighet for bedre kontroll over hvor og når filmen din slippes på verdensmarkedet..

Ingen av hans uttalelser er forøvrig noe nytt, ikke noe av det han sier er basert på fakta, og da er det egentlig ikke så veldig intr. å diskutere det..

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom man uttaler seg om at BD er bedre fordi man synes det gir litt bedre bilde og har litt bedre lyd, så blir det synsing og ofte omtalt som vrøvl.

Dersom man argumenterer med fakta, som høyere bitrate, større lagringskapasitet og bedre kopibeskyttelse så blir ofte slikt avfeid med "at dette har null og niks å si".

Så hva er egentlig fakta? Hvem eier egentlig svaret på hvilket format som er det beste? Hvorfor er det så galt å mene at BD er et bedre format teknologisk sett, mer fremtidssikkert og samtidig beskytter eierinteressene til de som skal tjene penger på dette? Og ser vi på pris er det faktisk ingenting å snakke om lengre.

Jeg synes, av erfaring, at BD er bedre. Det betyr ikke at jeg synes at HD DVD er dårlig. At en erfaren regissør som Bay mener at BD er det beste formatet etter å ha fått sin film på HD DVD, så tror jeg han har godt belegg for å mene dette.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av The Digital Bits
    The Italian AV Magazine site has learned from the distributor that the Onkyo DV-HD805 HD-DVD player has NOT been discontinued. Rather, the unit is simply in short supply in Europe until the end of the year. It's expected to be fully launched in European stores in January or February.
    Ser ut som om at det blir en liten valg muligheter vedrørende Hardware produsent ved kjøp av HD DVD spiller allikevel. Gode nyheter for de som har lyst på HD DVD spiller og absolutt ikke ønsker seg en Thosiba spiller i huset. Eller bare ønsker seg valgfrihet.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom man uttaler seg om at BD er bedre fordi man synes det gir litt bedre bilde og har litt bedre lyd, så blir det synsing og ofte omtalt som vrøvl.

Dersom man argumenterer med fakta, som høyere bitrate, større lagringskapasitet og bedre kopibeskyttelse så blir ofte slikt avfeid med "at dette har null og niks å si".

Så hva er egentlig fakta? Hvem eier egentlig svaret på hvilket format som er det beste? Hvorfor er det så galt å mene at BD er et bedre format teknologisk sett, mer fremtidssikkert og samtidig beskytter eierinteressene til de som skal tjene penger på dette? Og ser vi på pris er det faktisk ingenting å snakke om lengre.
    Hva om formatene i praksis har like bra kvalitet? Kanskje det er svaret?

Jeg synes, av erfaring, at BD er bedre. Det betyr ikke at jeg synes at HD DVD er dårlig.
    Ja, men så har du en førstegenerasjon 1080i HD DVD spiller som du sammenligner med en 1080P/24 Blu-ray spiller og da er det kanskje ikke rart om Blu-ray ser litt bedre ut?

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av The Digital Bits
    Sony rep cited internal research suggesting that over 80% of all PlayStation 3 owners had watched at least one Blu-ray movie on their systems. It was also revealed that the Blu-ray profile 1.1 firmware update for the PS3 is expected to be made available for download later this month.
    1. Stemmer det at 80 % av PS3 eierne har sett i alle fall en BD film på deres system så må det karakteriseres som gode nyheter. Da gjenstår det at disse 80 % kjøper noen BD filmer også, det vil i så fall være synlig når det i bare i US er solgt 2,6 mill. PS3 spillere og salget har tatt seg opp bra de siste ukene.

2. Da kan det også se som om Blu-ray profil 1.1 oppdateringen er på vei, før jul?
    Gode BD nyheter dette.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Hva om formatene i praksis har like bra kvalitet? Kanskje det er svaret?
    Hva står vi igjen med da? Lagringskapasitet? Studiostøtte? HW-støtte? CE-støtte?
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Ja, men så har du en førstegenerasjon 1080i HD DVD spiller som du sammenligner med en 1080P/24 Blu-ray spiller og da er det kanskje ikke rart om Blu-ray ser litt bedre ut?
    Vel, jeg har en VW50 som gjør glimrende bilder ut av 1080i. Men det er faktisk ikke det jeg tenker på. Jeg tror godt at HD DVD er kapabel til å levere like godt bilde som BD. Men da er det sjeldent plass til best mulig lyd. Bruken av PCM er jeg også meget godt fornøyd med på BD.

Vi snakker små forskjeller, ingen tvil om det, men det er summen av det hele som er avgjørende for meg. Ikke hvor mange titler som har VC1 eller AVC.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 453 av 653 FørsteFørste ... 313 323 333 343 353 363 373 383 393 403 413 423 433 443 449 450 451 452 453 454 455 456 457 463 473 483 493 503 513 523 533 543 553 563 573 583 593 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •