HD formatkrigen. - Side 452

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 452 av 653 FørsteFørste ... 312 322 332 342 352 362 372 382 392 402 412 422 432 442 448 449 450 451 452 453 454 455 456 462 472 482 492 502 512 522 532 542 552 562 572 582 592 ... SisteSiste
Viser resultater 9,021 til 9,040 av 13053
    Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Jeg burde ha skrevet det enda tydeligere. Ser at det kan misforstås. Alternativet er å ikke være eksklusive til BD.
    Don`t hold your breath. Blu-ray har soner, og alle kommer ikke til å få tak i sonefrie, modifiserte spillere. Dessuten har jo paidgeek på forhånd sagt at han forventet større sonefrihet for kundene etterhvert.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blu-ray Players Top 2.7 Million

Blu-ray Players Top 2.7 Million - 12/4/2007 7:45:00 AM - TWICE

by Greg Tarr -- TWICE, 12/4/2007 7:45:00 AM
    Washington — The Blu-ray Disc Association is having a Blu – not blue – Christmas, according to sales figures it released Monday.

The group reported Black Friday sales “were decidedly Blu” for both hardware and software, accounting for a total sell-in since launch of 2.7 million players in North American households as of Nov. 24.

Although the announcement did not break out sales by device type, the total count would include sales of Sony PlayStation 3 video game consoles that all include built-in Blu-ray Disc drives and dominate sales of all set-top Blu-ray players.

The HD DVD Promotion Group released sales figures last week showing total U.S. penetration of 750,000 HD DVD players to date, including sales of Xbox 360 video game consoles with add-on HD DVD drives.

The BDA cited Nielsen/VideoScan format share numbers showing HD disc software sales for the week of Black Friday were 72.6 percent compared to 27.4 percent for HD DVD.

Total sales of Blu-ray Disc movies in North America passed the 4 million mark in November, the BDA said, pointing out important milestones along the way including: reaching the 1 million mark in the first 10 months of release, reaching the 2 million mark three months after that and finally 4 million two months after that.

Comparatively, HD DVD reached 2.5 million disc sales in November, the BDA observed.

Other figures mentioned by the Blu-ray camp were the following:

Year-to-date (through Nov. 25), Blu-ray movie titles have outsold HD DVD in the United States by a 2-to-1 margin.
    Of the top 20 high-definition titles in the United States this year, 18 are available on Blu-ray.
    Blu-ray movies have 73 percent of the European market — outselling HD-DVD by a 3-to-1 margin, according to sales data provided by Media Control Gfk International.
    Blu-ray’s share of the HD recorder market in Japan is now 95 percent as of the week ending Nov. 12, according to Media Control Gfk International.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wes
    For å ta litt salgstall i Australia:
    According to market-watcher GfK, 2241 stand-alone Blu-ray players have been sold in Australia to date, compared with 609 HD DVD players.

But Sony has moved more than 100,000 units of the PS3, which has a built-in Blu-ray player. Only 2461 add-on HD DVD players for the Xbox 360, which cost $249.95, have been sold so far.

The trend in player sales is consistent with sales of HD movies. More than 102,000 Blu-ray movies have been sold to date, as against just under 18,000 HD DVD movies.

Det bor drøyt 20 millioner folk i Austraila, omtrendt samme antall som i Los Angeles. De er mao ikke noe gedigent marked, men allikevel. Totalt for begge format er det solgt under 3000 stand-alone spillere, eller drøyt 5000 inkl HD DVD add-on hvis vi skal ta med den som stand alone. Det er vel kanskje rimelig å gjøre. Det er uansett ikke store antall vi snakker her.

Det er mye snakk om attach rate her og HD DVD har i alle fall her en vesentlig høyrere attachrate hvis PS3 inkluderes. Hvis vi ikke tar med PS3 er HD DVD knust og den jevne australske BD titter snitter 45 titler hver, noe som er meget lite trolig. Poenget mitt er i alle fall at man ser ganske tydelig potensialet BD har hvis man får PS3 eierene til å kjøpe bare en eller to filmer hver. Om ikke annet kun fordi de er nysgjerrige. Får man den ballen til å rulle så kan man plutselig begynne å se salgstall som ikke er latterlige. For de totale antallene vi presenterer her i tråden hver uke er faktisk ikke annet enn latterlige sammenlignet med DVD.

Sp hvis man skal velge side, så har jeg fortsatt tro på at jeg ligger på den 'riktige' siden. Men dette kommer til å drøye såpass at min PS3 sikkert er sliten og klar for bytte før jeg evt må skifte til HD DVD. Enn så lenge får vi bare nyte de filmene vi har på det formatet vi har valgt. De er jo tross alt nærmerst klin like.

Esp: Den artikkelen blir snart revet fra hverandre som partisk BD propaganda, men morsomme tall var det uansett

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå blir det Blue-Ray

Nå har jeg ventet lenge nok. Jeg har til dels ventet litt for å se hvordan formatkrigen utvikler sig. Men mest har jeg ventet på at Blue-Ray spillerne skal bli gode nok. Ser ut som at Sony BDP-S500 har omtrent det jeg trenger. Siden formatkrigen helt tydelig går ”The Blue-Ray way” så er det nå på tide at jeg kommer i gang med dette.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Nå har jeg ventet lenge nok. Jeg har til dels ventet litt for å se hvordan formatkrigen utvikler sig. Men mest har jeg ventet på at Blue-Ray spillerne skal bli gode nok. Ser ut som at Sony BDP-S500 har omtrent det jeg trenger. Siden formatkrigen helt tydelig går ”The Blue-Ray way” så er det nå på tide at jeg kommer i gang med dette.
    Har du 1080P skjerm så er det vel bare å kaste seg på bølgen.

I dagens situasjon så fremstår IMO PS3 som det beste spillerkjøpet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det vel bare ett år til vi får Paramount filmer på BD også igjen. Var det ikke 18mnd de skulle være eksklusive HD-DVD. Må jo si det var ganske genialt av Paramount, de ler vel hele veien til banken. Ikke så mange studioer som til nå har tjent en liten slump med penger på HD formatet

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harol
    Nå er det vel bare ett år til vi får Paramount filmer på BD også igjen. Var det ikke 18mnd de skulle være eksklusive HD-DVD. Må jo si det var ganske genialt av Paramount, de ler vel hele veien til banken. Ikke så mange studioer som til nå har tjent en liten slump med penger på HD formatet
    Når har visstnok jeg spådd en Universal film på BD i løpet av våren. Kan vi håpe på en Spielberg utgivelse innen den tid... ;-)

Newcomer crank sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Old news men fint for de som selger Blu Ray

«Transformers»-regissør hardt ut i HD-krigen (Dagbladet i dag)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Når har visstnok jeg spådd en Universal film på BD i løpet av våren. Kan vi håpe på en Spielberg utgivelse innen den tid... ;-)
    "visstnok"?

http://avforum.no/forum/hd-hardware-...tml#post693819

Det du skrev var:

Universal er det eneste firmaet som holder liv i HD DVD.

Den dagen de utgir sin første BD er HD DVD et dødt format.

Q1, 2008.
    Men, til ditt forsvar skal det sies at dette ble skrevet tre dager før Paramount dumpet Blu-ray, så jeg vil ha forståelse for om du ikke lenger står ved denne spådommen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crank
    Old news men fint for de som selger Blu Ray

«Transformers»-regissør hardt ut i HD-krigen (Dagbladet i dag)
    Skulle gjerne likt og hørt begrunnelsen for hvorfor Bay mener Blu-ray er et bedre format. Uansett så kjøper jeg ikke den Microsoft-konspirasjonsteorien hans. Hva får Microsoft ut av at både Blu-ray og HD DVD feiler? Nedlasting? Microsoft har jo ikke noe innhold å tilby! Måtte være på codec-siden, da, men der er dem jo fullt inne på begge sider.

Så forresten mye omtalte Transformers på HD DVD i går. Skikkelig varm fargepalett på den filmen, effektene/robot-animasjonene er det beste jeg har sett, men det er for mye støy og partikler i de mørkeste scenene til at den får toppkarakter på bilde hos meg.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blu-ray Players Top 2.7 Million - 12/4/2007 7:45:00 AM - TWICE

by Greg Tarr -- TWICE, 12/4/2007 7:45:00 AM
    Washington — The Blu-ray Disc Association is having a Blu – not blue – Christmas, according to sales figures it released Monday.

The group reported Black Friday sales “were decidedly Blu” for both hardware and software, accounting for a total sell-in since launch of 2.7 million players in North American households as of Nov. 24.

Although the announcement did not break out sales by device type, the total count would include sales of Sony PlayStation 3 video game consoles that all include built-in Blu-ray Disc drives and dominate sales of all set-top Blu-ray players.

The HD DVD Promotion Group released sales figures last week showing total U.S. penetration of 750,000 HD DVD players to date, including sales of Xbox 360 video game consoles with add-on HD DVD drives.

The BDA cited Nielsen/VideoScan format share numbers showing HD disc software sales for the week of Black Friday were 72.6 percent compared to 27.4 percent for HD DVD.

Total sales of Blu-ray Disc movies in North America passed the 4 million mark in November, the BDA said, pointing out important milestones along the way including: reaching the 1 million mark in the first 10 months of release, reaching the 2 million mark three months after that and finally 4 million two months after that.

Comparatively, HD DVD reached 2.5 million disc sales in November, the BDA observed.

Year-to-date (through Nov. 25), Blu-ray movie titles have outsold HD DVD in the United States by a 2-to-1 margin.
    Of the top 20 high-definition titles in the United States this year, 18 are available on Blu-ray.
    Blu-ray movies have 73 percent of the European market — outselling HD-DVD by a 3-to-1 margin, according to sales data provided by Media Control Gfk International.
    Blu-ray’s share of the HD recorder market in Japan is now 95 percent as of the week ending Nov. 12, according to Media Control Gfk International.
    Visste at PS3 solgte dårlig, men ikke så dårlig.... og som vanlig prøver BD-campen å villede folk så godt de kan, intet nytt under solen. Av en eller annen (åpenbar) grunn, sier de ikke hvor mange av disse salgene som er dedikerte BD-avspillere. Hadde vært interessant å vite hvor grundig de taper kampen på den fronten.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Visste at PS3 solgte dårlig, men ikke så dårlig.... og som vanlig prøver BD-campen å villede folk så godt de kan, intet nytt under solen. Av en eller annen (åpenbar) grunn, sier de ikke hvor mange av disse salgene som er dedikerte BD-avspillere. Hadde vært interessant å vite hvor grundig de taper kampen på den fronten.
    Vel, vgchartz.com påstår at det er solgt 2,6 millioner PS3 i Nord-Amerika. Det burde i så fall bety 100.000 standalonespillere. Men, nå står det i artikkelen at det var solgt 2 millioner PS3 ved utgaven av oktober, og her påstår vgchartz.com at status var 2,2 millioner. Hvis vi antar at vgchartz' anslag fortsatt er 200.000 for høye, så betyr det at de 2,7 millionene avspillerne er 2,4 millioner PS3 og 300.000 standalone.

Til sammenlikning vet vi at HD DVD har solgt et sted mellom 450.000 og 500.000 standalones (pluss 250.000-300.000 Xbox 360 add-ons).

Var ikke forholdet mellom standalones 55:45 for noen måneder siden? I så fall ser det ut til at HD DVD er i ferd med å dra litt i fra på denne fronten. Selv med et passelig pessimistisk PS3-estimat (= optimistisk BD-standalone-estimat) og et like pessimistisk HD DVD-anslag, blir dagens forholdstall 60:40 (3:2). Om vi justerer ned BD-estimatet til 250.000 og HD DVD-estimatet opp til 500.000, blir status 67:33 (2:1).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

MS tjener på å sabotere.

Sitat Opprinnelig postet av Teebee
    Skulle gjerne likt og hørt begrunnelsen for hvorfor Bay mener Blu-ray er et bedre format. Uansett så kjøper jeg ikke den Microsoft-konspirasjonsteorien hans. Hva får Microsoft ut av at både Blu-ray og HD DVD feiler? Nedlasting? Microsoft har jo ikke noe innhold å tilby! Måtte være på codec-siden, da, men der er dem jo fullt inne på begge sider.

Så forresten mye omtalte Transformers på HD DVD i går. Skikkelig varm fargepalett på den filmen, effektene/robot-animasjonene er det beste jeg har sett, men det er for mye støy og partikler i de mørkeste scenene til at den får toppkarakter på bilde hos meg.
    Enig i at MS tjener på at begge feiler. Microsoft har WMV og streaming som de vil bli dominerende på.
    PS3 og Sony har Bluray. Et gunstig utfall for Bluray er ikke gunstig for MS p.g.a at de har ikke BD på Xbox360. HD-DVD trengte støtte. MS er en viktig aktør og trodde at de kunne påvirke utfallet av "krigen"

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Var ikke forholdet mellom standalones 55:45 for noen måneder siden?
    Det var nok litt dårligere enn som så... Status var 53:3:44 (3% combo-spillere). Dette kan tolkes som 56:47, men ut fra artiklene, så synes jeg det ser ut som om Sonys tall omfatter alle BD-spillere, mens HD DVD-tallene gjelder Toshibas HD DVD-spillere pluss add-onen. I så fall vil det for sammenligningens skyld bety at status i oktober var 53:47, mens den i dag altså er minst 60:40

Sony tok for øvrig en god del innpå i løpet av sommeren. I september påstod Toshiba at forholdet var 55:3:42, og i juni hevdet de at de hadde 60% av standalone-markedet, med 150.000 solgte spillere (hvilket vil si 100.000 solgte BD-spillere)

HD DVD Camp Claims Victory in Stand-Alone Player Sales | High-Def Digest
    Toshiba Refutes Sony's Claims of Blu-ray Stand-Alone Player Dominance | High-Def Digest
    Toshiba: HD DVD Stand-Alone Players Back on Top | High-Def Digest

Jeg synes forresten det er litt interessant å se at det i juni-artikkelen står at det er solgt 3,6 millioner PS3. Men det var sannsynligvis på verdensbasis. vgchartz.com påstår det var solgt ca. 1,5 millioner PS3 i Nord-Amerika på det tidspunktet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eldo472
    Enig i at MS tjener på at begge feiler. Microsoft har WMV og streaming som de vil bli dominerende på.
    Det hjelper ikke å ha streaming dersom man ikke har innhold å streame! Dersom ditt og Bay's poeng skal ha en forankring i virkeligheten, må filmselskapene tilby Microsoft innholdet som skal streames. Og det tviler jeg sterkt på skal bli så aktuelt at det blir en fare for Blu-ray og HD DVD...

Microsoft har WMV = basis for VC-1 som er implementert i både Blu-ray og HD DVD...

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Hva er det som er viktigst...?

Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Du kan si hva du vil, Andy, men det eneste filmselskapene bryr seg om er hvor mange disker de selger. Og da er det dette du bør legge merke til

Blu-ray movies have 73 percent of the European market — outselling HD-DVD by a 3-to-1 margin
    , according to sales data provided by Media Control Gfk International.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm

Men, til ditt forsvar skal det sies at dette ble skrevet tre dager før Paramount dumpet Blu-ray, så jeg vil ha forståelse for om du ikke lenger står ved denne spådommen.
    Jeg synes BD gjør det bra for tiden jeg. ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Teebee

Det er alltid pop å henge ut Microsoft. Og noe er fortjent sikkert også. Men dette tviler jeg på. Leste også en artikkel for en tid tilbake som tok for seg dette, og det sto noe om hvor mye større avdelingen for HD DVD var enn den som hadde med type nedlastbart innhold. Hvilket da ville vært litt merkelig.

Microsoft ble da også invitert inn av BDA og HD DVD gruppen - det var ikke slik at de jobbet seg inn. Så i så fall har Michael Bays egne Hollywood kolleger stått for denne "skumle" utviklingen ved å ønske deres tjenester og gunst.

Men at det i framtiden går mot mer og mer nedlastbart filmmatriale er vel ingen bombe, og man behøver ikke være den "fritt-talende" Michael Bay for å forstå det.

Synes dette er tafatte greier å kjøre overskrifter over.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Michael Bay anklager Microsoft for skittent spill.

Dagbladet nett har plukket opp historien om Bay og hi def formatene:

«Transformers»-regissør hardt ut i HD-krigen - Dagbladet.no - spill

"Michael Bay, som for tiden jobber med filmen «Transformers 2», raser mot Microsoft. Bakgrunnen skal være at hans forrige film, «Transformers», ikke er tilgjengelig som Blu-ray-film. Den gis nemlig bare ut på DVD og Microsoft-støttede HD-DVD.

Bay mener gigantselskapet har en skjult agenda i formatkrigen.

– Microsoft vil at begge formater skal feile, slik at de kan bli helter og få verden til å bruke digital nedlasting av filmer. Dette er en skitten hemmelighet ingen snakker om, sier Bay ifølge Eurogamer.

Regissøren understreker også at hans synes Blu-ray er det klart beste alternativet."

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes BD gjør det bra for tiden jeg. ;-)
    Jeg og

Blu-ray.com - 300, Casino Royale Pick-up Awards at HD 2.0
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 452 av 653 FørsteFørste ... 312 322 332 342 352 362 372 382 392 402 412 422 432 442 448 449 450 451 452 453 454 455 456 462 472 482 492 502 512 522 532 542 552 562 572 582 592 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •