HD formatkrigen. - Side 447

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 447 av 653 FørsteFørste ... 307 317 327 337 347 357 367 377 387 397 407 417 427 437 443 444 445 446 447 448 449 450 451 457 467 477 487 497 507 517 527 537 547 557 567 577 587 ... SisteSiste
Viser resultater 8,921 til 8,940 av 13053
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan si det samme om Bislett Video i Oslo. Fire-fem HD-DVDer og 10-20 Blu-rays. Prisene lå for det meste mellom 200 og 250. Rasket med meg The Prestige for en tohundrelapp. Ingen dårlig pris.

Nyeste Home Media Magazine er forøvrig ute her.
    72-28 til Blu-ray,

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blue

sitat.
    Blu-ray går så det suser, sier mange av de som fører BD i butikk

Ja en må være rimelig Dandy for og ikke se retningen her.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alfalfa
    sitat.

Ja en må være rimelig Dandy for og ikke se retningen her.

Og med den ønsker jeg alle en riktig god helg!
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en liten stund siden nå, men jeg har hatt begge formatene og bildekvaliteten var så lik at om man blunket 2 ganger overså man forskjellene.
    Det eneste stedet Blu-ray har en teknisk fordel over HD DVD er den økte plassen og båndbredden når den brukes til andre ting en film.
    Altså flere lydspor PIP osv.
    Kvalitetsforskjeller på selve lyd og bilde er ikke noe tema selv for meg som er sykelig opptatt av slikt og da er det sikkert ikke av betydning for massene heller.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Opplever det samme. Spaceworld Fredrikstad hadde for ca 14 dager siden 2 HD DVD titler (og kun 2 stk tilsammen). De hadde til å starte med ca 10 disker, tipper jeg. Blu-ray hadde ca 20 disker. Var innom nå i sta. En mengde nye titler var ankommet på BD. Filmer som The Reaping, Die Hard 4 etc, og flere var nedsatt til 249,-. Antallet var nå økt til ca 50-60 disker.

De 2 stk HD DVD-filmene som sto i hylla for 14 dager siden sto der fortsatt:shock:. Ingen nye filmer, og jeg tviler på at de tar inn flere HD DVD-filmer etter de to er solgt.

Ser utleie tar seg opp også. Kommer nye BD-titler sagte men sikkert til store kjeder som American Way og Showtime (ingen HD DVD er planlagt). Flere titler skulle komme innen jul og rett over nyttår. Viktig markedsføring for BD at folk som leier DVD ser de blå diskene oftere og oftere; både i utleiehylla og på butikken.
    Var innom spaceworld fredrikstad i dag jeg også, det er klart at det er mest blu-ray av hd der, men mener å huske at jeg la merke til flere enn 2 hd dvd'er?

Uansett, på freerecordshop 30 meter lengre opp i gangen så hadde de litt flere hd dvd'er også, men litt flere blu-ray igjen. Prisen på de jeg tittet på lå på 299kr (298?) både hos spaceworld og freerecordshop, alt for dyrt spør du meg. Hadde jeg hatt hd-spiller så hadde jeg aldri gitt mere enn 200kr for en film...

Newcomer bigscreen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sakset fra HD moviesource:

Fox has confirmed that Independance day will be delayed till March.

Lurer på om de har problemer i BD produksjonen med enkelte filmer?

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det får jeg ikke til å stemme.

Av de STORE filmstudioer så er fordelingen slik:

Blu-ray:
    Sony Pictures/ Colombia TriStar
    Lionsgate
    MGM
    20th Century Fox
    Buena Vista/ Disney/ Pixar

(Warner/ New Line)

HD DVD:
    Universal
    Paramount/ Dreamworks Pictures

(Warner/ New Line)

Går Warner/ New Line til HD DVD blir det omtrent 50/50, og HD DVD/ BDA blir nødt til å finne en fredsløsning.
    Vet ikke helt om Lionsgate er STORE. Det meste de har utgitt på Blu-ray har kommet eller kommer ut på HD DVD i Europa. MGM var store, men nå er vel også de i hovedsak eid av Sony og det kommer ikke veldig mye nytt fra dem lenger. I HD sammenheng er Warner mye viktigere enn disse selskapene.

Nå har Warner også antydet at de ikke har noen planer om å endre strategi med det første:
    Warner Says "We're Still Onboard with Both Formats" | High-Def Digest

Nearly a week after a Warner VP appeared to indicate otherwise, the studio told High-Def Digest that it has no plans to cease its dual-format stance, pledging a strong line-up for both Blu-ray and HD DVD in 2008.
    As for speculation that the studio is waiting for Q4 sales results before making an announcement of format exclusivity -- perhaps even as soon as this January's CES in Las Vegas -- Noonan shot down any such short-term scenarios.

"Like any major company, we are always reviewing our strategies in every aspect of our business, it is what smart companies do. I can't say what may happen five, ten years down the line. But right now, Warner Bros. has made no decision to change course. We are still onboard with both formats, and will continue [with a strong line-up of new releases and catalog titles], just as we have in the past in supporting HD DVD and Blu-ray."

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigscreen

Det er jo faktisk første gang de har gitt noen grunn for at de utsetter en. Og det virket som de faktisk ikke var selve BD produksjonen som var problemet, men transferen på selve filmen.

De nevnte at sikkert 95% av de som så filmen ikke ville legge merke til feilen, men de skal lage ny transfer uansett.

Så denne gangen er det nok ikke at BD 50 disker må usettes fordi de har brukt for lang tid på en annen fordi de må kaste en haug filmer som ikke funker.

Og det har heldigvis blitt ferre av disse meldingene også.

Sitat Opprinnelig postet av oba
    Vet ikke helt om Lionsgate er STORE. Det meste de har utgitt på Blu-ray har kommet eller kommer ut på HD DVD i Europa. MGM var store, men nå er vel også de i hovedsak eid av Sony og det kommer ikke veldig mye nytt fra dem lenger. I HD sammenheng er Warner mye viktigere enn disse selskapene.
    Det er riktig at MGM ikke burte være på listen, filmene deres gis ut under Sony og Fox (for det meste Fox). Men Liongate skal være med. Det har ingenting med at deres filmer utenfor USA eies av andre selskaper. Det er det samme som New Line (som er under Warner).

Men Star Media Entertainment (tidligere Anchor Bay) burte vært på listen.

Og den Warner "nyheten" er dessverre gammel.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Og den Warner "nyheten" er dessverre gammel.
    Joda den er noen uker gammel men den kom etter nyheten om at Warner skulle velge side basert på Q4 resultatene (uttalelsen kom som svar på dette).

Det var det som ble diskutert i innleggene jeg svarte på.

Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Men Star Media Entertainment (tidligere Anchor Bay) burte vært på listen.
    Mulig det, men finnes det HD filmer som er annonsert under de selskapene? Det er også andre som HBO, Magnolia og Weinstein. Men spørsmålet er hvem som skal regnes som "STORE".

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigscreen

"We realize the forums have been whipped into a frenzy, so here are the facts: While putting Independence Day through our regular and rigorous QC process, we detected a minor glitch. Even though 95% of users would likely not know or encounter it, we chose to do the right thing and remaster, which necessitates moving the release date. It is now scheduled for a March release."

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Mulig det, men finnes det HD filmer som er annonsert under de selskapene? Det er også andre som HBO, Magnolia og Weinstein. Men spørsmålet er hvem som skal regnes som "STORE".
    HBO ligger under Warner, Magnolia er en liten independent utgiver av ikke amerikanske filmer. Weinstein er det samme for egne filmer (som ikke har gitt ut noe på lenge)

Star Media startet å gi ut i Oktober, og slipper vel rundt 4 i måneden eller noe slikt. De sitter på en enormt katalog, selv om det er langt mellom de såkalte blockbusterene. Men når det kommer til grøssere så har de kanskje den største katalogen. Og grøssere er ett film format som gjør det enormt bra på DVD og lignende platformer i forhold til kino.

Så jeg vil regne de blandt de store.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var fredag ettermiddag, og hva annet enn en pakke stemplet DTS ligger i postkasssen.
    Jeg forventet denne:

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I stedet for lå Blu-ray utgaven der. Helsike...

Ha en ellers fortreffelig helg.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    I stedet for lå Blu-ray utgaven der. Helsike...

Ha en ellers fortreffelig helg.
    Kan bytte den i Dolbys DD+/TrueHD HD DVD demo disc dersom du føler behov for å bli kvitt den. ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag fant jeg tre BD-filmer lokalt. Ikke verst. Jeg spurte om ikke de hadde noen HD DVDer også. Fyren visste ikke hva jeg prata om. Han hadde aldri hørt om det.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba og co burde vel kjøre en reklame kampanje i media, slik at flere vet hva HD DVD'er, tilsvarende burde Sony og co.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I beste sendetid på TV2 i går var det en tv-reklame på The Robinsons (Disney).

Finnes nå...på DVD og Blu-ray!

Samtidig som DVD- og BD-coveret ble vist.

Håper de kjører mer av dette på tv
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    I dag fant jeg tre BD-filmer lokalt. Ikke verst. Jeg spurte om ikke de hadde noen HD DVDer også. Fyren visste ikke hva jeg prata om. Han hadde aldri hørt om det.
    Nå har vel snart BD og HD DVD passert toppen av sin popularitet. Husk at det var denne julen de skulle slå gjennom i USA. Regn med store kutt på nyåret.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I beste sendetid på TV2 i går var det en tv-reklame på The Robinsons (Disney).

Finnes nå...på DVD og Blu-ray!

Samtidig som DVD- og BD-coveret ble vist.

Håper de kjører mer av dette på tv
    Du må se mer på tv Det er stadig sånne reklamer for både HD DVD og BD.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Nå har vel snart BD og HD DVD passert toppen av sin popularitet. Husk at det var denne julen de skulle slå gjennom i USA. Regn med store kutt på nyåret.
    Mr Positiv?
    Dette er bare begynnelsen, robertaas. Personlig tror jeg ingen av formatene blir store noe snarlig, men det sniker seg innpå vanlig DVD hele tiden.

Side 447 av 653 FørsteFørste ... 307 317 327 337 347 357 367 377 387 397 407 417 427 437 443 444 445 446 447 448 449 450 451 457 467 477 487 497 507 517 527 537 547 557 567 577 587 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •