HD formatkrigen. - Side 446

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 446 av 653 FørsteFørste ... 306 316 326 336 346 356 366 376 386 396 406 416 426 436 442 443 444 445 446 447 448 449 450 456 466 476 486 496 506 516 526 536 546 556 566 576 586 ... SisteSiste
Viser resultater 8,901 til 8,920 av 13053
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av harol
    Ok, måtte bare poste ett til innlegg så jeg fikk 1000
    Kommer nok til å bli husket som en viktig post

BTW gratulerer med 1K!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må jo si dette begynner å bli litt morsomt. For 1 mnd siden så sa HD-DVD leiren at nå var det bare uker til HD-DVD tok over ledelsen.
    Citation needed

Andy_dandy har spådd at det vil skje i januar/februar, hvis jeg ikke husker feil. Jeg har ikke spådd noenting, men jeg har sagt at det er vanlig at det går noen måneder fra spillere selges til det begynner å synes på filmsalget. tklev (tror jeg) har sagt at Blu-ray-titlene som gis ut nå i ukene frem til jul er vesentlig sterkere enn HD DVD-titlene, og at det ikke er noen tvil om at Blu-ray vil ha en klar ledelse ut året.

Sånn bortsett fra at enkelte hadde veldig store forhåpninger til Transformers, kan Jeg kan ikke huske å ha sett noen påstå med noen særlig grad av sikkerhet at de mente HD DVD var bare uker fra å kjøre fra Blu-ray.

Vel vi er her fremdeles og BD software selger fremdeles bedre enn HDDVD. Så folkens hva skal til? Jeg ser den ene unnskyldningen etter den andre hvorfor BD leder.
    Joda, jeg ser stadig vekk BD-folk bruke dette som argument for hvor latterlig HD DVD-gjengen er, og at vi har driti oss ut igjen. Stråmann, tror jeg det kalles.

Uansett, blir HD-DVD spillere billige nok kjøper jeg meg nok en av dem også. Men eneste problemet er at det er ikke særlig mange blockbusters som kommer på HD-DVD det neste året vs BD?
    Jasså?

Nå er det aldri enkelt å spå hvilke filmer som vil gjøre det virkelig stort, men her er en liste (skamløst kopiert fra AVSforum) over antatte storfilmer fra de forskjellige studioene, som det er naturlig å tro vil gis ut på DVD/HD DVD/Blu-ray i løpet av 2008 (inkluderer altså ikke filmer som har kinopremiere på slutten av 2008 )

Movies coming out on BR and HD DVD in 2008 - AVS Forum

Universal
    American Gangster
    Charlie Wilson's War (Tom Hanks and Julia Roberts).
    Wanted
    The Incredible Hulk
    Hellboy II: The Golden Army
    Mamma Mia!
    The Mummy 3: Tomb of the Dragon Emperor

Paramount/Dreamworks
    Bee Movie
    Beowulf
    Sweeney Todd
    1-18-08 (Cloverfield)
    The Spiderwick Chronicles
    Kung Fu Panda (animated from Dreamworks)
    The Love Guru (Mike Myers new comedy)
    Tropic Thunder (Spielberg produced Action Comedy with Ben Stiller)
    Iron Man
    Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull (kommer antageligvis også til Blu-ray)

Warner
    Fred Claus
    I Am Legend
    Get Smart
    The Dark Knight
    Speed Racer
    10,000 B.C.

New Line
    The Golden Compass
    Harold and Kumar Escape from Guantanamo

Sony
    Vantage Point
    Hancock
    Step Brothers
    You Don't Mess with Zohan (Adam Sandler)

Fox/MGM
    Hitman
    Mr. Magorium's Wonder Emporium
    The Mist
    Alvin and the Chipmunks
    Aliens vs. Predator: Requiem
    Starship Dave (Eddie Murphy)
    X-Files 2 (films in December, supposed to come out in July at theaters)
    Jumper
    Horton Hears a Who

Disney
    National Treasure: Book of Secrets
    The Chronicles of Narnia: Prince Caspian
    Wall-E

Det er nok en god del titler på denne listen som jeg tviler på vil bryte $100M-grensen (som er det som må til for å kunne kalles en Blockbuster), men siden jeg kopierte listen, ville jeg ikke redigere den. Skal bli spesielt interessant å se om Starship Dave gjør det bedre enn Pluto Nash

Anyway - jeg synes ikke 2008 ser så veldig kjipt ut for HD DVD-studioene.

Klassikerne har jeg uansett på DVD.
    Jepp, og dette er nok Hidefs største problem. Det var ikke vanskelig å få folk til å kjøpe DVD-versjonen av filmene de allerede hadde på VHS. Men å få folk til å bytte ut DVDen med en HD-utgave, det vil bli vanskelig. Det er en håndfull filmer som jeg er skikkelig glad i, som jeg gjerne oppgraderer, men de aller fleste filmene er jeg mer enn fornøyd med DVD-utgaven. Men, jeg kjøper i det minste alt av nye filmer som HD DVD, hvis den er tilgjengelig.

Så gi meg ett par gode grunner til å kjøpe HD-DVD?
    Den eneste grunnen til å kjøpe begge formater, er at man får tilgang til alle filmene som gis ut i HD (litt avhengig av hvilken sone du har på BD-spilleren, altså). Hvis du ikke er interessert i filmene som er eksklusiv på "det andre" formatet, så kan du like gjerne la være.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp burde vel blitt feiret.... men har nettopp sett Spiderman 3 på BD, og må si filmen var vel like dårlig som Shrek 3. Selv om bildet var meget bra, noe av det beste jeg har sett på BD, så var filmen såpass dårlig at det rett og slett var irriterende.

Anyway....way OT.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Snippeti snapp, snappeti wish ...

Å prøve å argumenter at det ene HD formatet Teknologisk er bedre enn det andre er i beste fall kunnskapsløst.
    Mulighet for høyere bitrate er alltid bedre. At DET ikke har noe med teknologisk overtak å gjøre er basert på et liv i fornektelse og vrangforestillinger.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, det viktige er jo hvordan det kommer frem på skjermen og der kan jo ikke den høyere bitraten vise til noe særlig stor fordel.
    Dessuten kan en jo også si at teknologisk så er det et like stort overtak å kunne fremvise det samme ferdige produktet(bildet) med lavere bitrate...teknologisk sett:-D

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen vits i å henge seg opp i bitrate. Det som er viktig er om kvaliteten er transparent til master for våres øyne, og er den det så er det overhodet ingen vits å kjøre opp bitrate bare for teorien sin skyld. Hvor denne grensen går avhenger selvsagt av en rekke faktorer, ikke minst hvor god komprimeringen (codec) er.

Når det gjelder HD-formatene tror jeg det er langt viktigere hvor mye jobb det er lagt ned i filmen før den blir komprimert og lagt på disc. Her virker det til å være relativt store forskjeller kvalitetsmessig.

Konklusjonen per Q4 2007 må være at man som filmentusiast må ha mulighet til å spille av begge formatene. Å krangle om hvem som "vinner" tror jeg ikke er noe matnyttig, da begge formatene med all sannsynlighet kommer til å leve fint side om side. Som forbruker er ikke salgstallene til et kjempekonsern av spesiell interesse for meg heller. Kanskje man heller burde begynne å diskutere når HD tar av og blir en real konkurrent til DVD? For selv i dag er det ikke mange avspillere på markedet, ei heller er tilgangen på filmer mye å skryte av.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min lille enkelmannsføljetong (har brukt meg litt på Elkjøp i de siste dagers korrespondanse) etter Tondmm og andres elendige opplevelse av HD-kjøp på Elkjøp har endelig resultert i et svar det kan lyse litt håp av:

Dere har helt rett i hva dere skriver. Vi har ikke vært flinke nok
    på å fronte disse titlene på en ordentlig måte.
    For min butikk sin del (Karihaugen, Mozze anmerk) er det endringer på vei, ordentlig skilt som er merket HD DVD og Blu-ray kommer snart, og en hylle skal bli gjort klar for disse titlene.

Så da tror jeg vi er klare for 2008 som blir et stort år for disse formatene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    Dessuten kan en jo også si at teknologisk så er det et like stort overtak å kunne fremvise det samme ferdige produktet(bildet) med lavere bitrate...teknologisk sett:-D
    Joda, men sånn sett er jo begge formatene identiske - siden de støtter de samme codecs.

At begge kan levere gnistrende bilde og lyd er det heller ingen tvil om og det er vel ikke mange som påstår at det er nødvendig å bruke hele bitbudsjettet på filmen.

Men det er to "streamede" formater vi snakker om og på sikt er det mer enn lyd og bilde som skal få plass i bitsrømmen, f.eks. objekter som benyttes av interaktivitetslaget. Det er ikke sånn at man mitt i en film plutselig kan få laseren til lese "filer" et annet sted på disken. Objekter som ikke allerede er lest inn må nødvendigvis også passeres i datastrømmen og spise av det totale bitbudsjettet.

Mer båndbredde gir sånn sett økt fleksibilitet. At man ikke har behov for å utnytte det i enhver sammenheng spiller ingen rolle, potensialet ligger der og vil alltid være bedre med BD.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe ja du har nok riktig i det. Men syntes å ha lest flere ganger at HD-DVD software salg vil være høyere enn BD salget "neste" uke flere ganger.

Ja tenker neste spiller blir en kombispiller.
    Om noen har spådd at HD DVD skulle selge mer en enkelt uke på Nielsen-rankingen, som f. eks Transformers-uken, så er det noe annet enn å spå at HD DVD skal passere BD ordenlig på software-salg. 2008, the year we make contact (and surpasses)!

Vi vil komme til et punkt hvor ikke BOGO-salg engang hjelper for å holde HD DVD unna ukeseirer.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Vel, vi får se hvordan det går med din spådom om at Universal vil gi ut filmene sine på BD innen 1. april 2008, da
    Hehe, ja. Denne nye Hi-def websiden til Universal overbeviser i alle fall meg om at de satser HD DVD for fulle mugger:

UNIVERSAL STUDIOS HOME ENTERTAINMENT HI DEF

Her kan du til og med laste ned trailere og annen moro på spilleren din. Mon tro om Blu-Ray noensinne får sånne koselige funksjoner?

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    teedjay, joda enig med deg i det, potensialet er der, så spørs det bare om det vil ha noe å si i pjaksis:-D Hittil har det ikke gjort det..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Japanese Sales of PlayStation 3 Outpace Nintendo's Wii in November
    By Jay Alabaster
    Word Count: 189 | Companies Featured in This Article: Sony, Nintendo, Microsoft

TOKYO -- Sony Corp.'s PlayStation 3 game console outsold Nintendo Co.'s Wii console in November in Japan for the first time, according to an industry survey.

In the four weeks through Nov. 25, Sony sold 183,217 PS3s in ...

Free Preview - WSJ.com

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da nærmer det seg jul, og skal man ha to gnistrende julefilmer i hidef kan disse anbefales:

Blu-ray.com - The Santa Clause 3: The Escape Clause (Blu-ray) - Review

Blu-ray.com - Badder Santa: Unrated (Blu-ray) - Review

Og når det gjelder hvor lenge denne krigen varer, så er det ikke forbrukere, men Warner som bestemmer det...Alt avhenger av det selskapet nå. Går Warner til Blu-ray, så følger New Line Cinema med. Vektskåla vil aldri HD DVD klare å veie opp dersom slikt skulle skje...

Og det er DA hidef og BD kommer til å ta av og virkelig ta opp kampen mot SD DVD. Det skjer ikke med to format som kriger om seieren. Mens de to formatene krangler, får SD DVD leve helt ubekymret i fred...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og som jeg har nevnt mange ganger, går warner HD-DVD er BD som filmformat ferdig. Sony + fox klarer aldri alene å stå imot (tror disney vil være første til å bytte side bd only selskaper). Så det er riktig av svsmann.. warner bestemmer utfallet men begge veier.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opsahle
    Og som jeg har nevnt mange ganger, går warner HD-DVD er BD som filmformat ferdig. Sony + fox klarer aldri alene å stå imot (tror disney vil være første til å bytte side bd only selskaper). Så det er riktig av svsmann.. warner bestemmer utfallet men begge veier.
    Det får jeg ikke til å stemme.

Av de STORE filmstudioer så er fordelingen slik:

Blu-ray:
    Sony Pictures/ Colombia TriStar
    Lionsgate
    MGM
    20th Century Fox
    Buena Vista/ Disney/ Pixar

(Warner/ New Line)

HD DVD:
    Universal
    Paramount/ Dreamworks Pictures

(Warner/ New Line)

Går Warner/ New Line til HD DVD blir det omtrent 50/50, og HD DVD/ BDA blir nødt til å finne en fredsløsning.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BD har en fordel til i krigen, soneinndeling. da snakker jeg selvsagt ikke om fordel for oss forbrukere.
    For ikke-engelskspråklige land er man avhengig av tekst eller dubbing for å kunne selge. Salgsgrunnlaget blir borte hvis for mange parallellimporterer og følgelig får ikke formatet fotfeste. Det lønner seg ikke å gjøre jobben 'lokalt'.
    Dette vil nok bidra til at BD-HW i større grad får fokus her hjemme, da HD DVD ikke generer nok penger.
    Men det er mange faktorer i dette spillet og den endelige formelen sitter ingen med..

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, soneinndeling og en litt mer kronglete kopisperre å knekke gjennom BD+ er nok ting selskapene setter pris på.

Når det gjelder soneinndeling har jo bl.a New Line vært rimelig klare på dette sett opp mot releasedatoer, og hvilket format de slipper fimen på.

Jeg tror dette er viktigere å ta i betrakning enn hvilket format som leverer høyest bitrate...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig var jeg en runde i går på forskjellige butikker som selger HD film. Den gjenomgående tonen var at Blu-ray selger jevnt og trutt, mens HD-DVD selger veldig veldig lite.

Ser også at utvalget er begynt å vokse (Blu-ray, HD-DVD skrumper stort sett bort der jeg er og ser) samt at prisene har begynt å synke. Flere butikker har nå et godt utvalg i filmer fra 229 og 249 kr. De har gått ned fra ca 279 og 299 kr. HD-DVD prisene ser ut til å ligge omtrent på samme som før.

Man kan godt si at USA er et viktig marked for HD film, men Europa og Asia er ikke så små de heller.

Jeg har ihvertfall vanskelig for å se noen klar strategi som kan gjøre HD-DVD jevnbyrdig med Blu-ray i salgsvolum for software. Det er som det er nevnt eneste om Warner Brothers skulle få heteslag og gå HD-DVD av en eller annen merkelig grunn. Hopper WB derimot over til Blu-ray så er det derimot kjørt. WB har det største volumet på HD-DVD siden og mister man den biten så blir markedstallene forferdelige og høyst sansynlig uholdbare for HD-DVD.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (anekdote mode/on)Har i dag mottat min første HD film i posten fra Brafilm Dette var "Oceans13" på HD DVD. Dette er helt tilfeldig, men altså den første filmen på min filmliste av nyere filmer som jeg fikk tilsendt. Utvalget er jo ikke særlig stort men det er ca 50/50 BD eller HD. (anekdote mode/off)

Tviler på at innholdet i "Oceans13" er noe å hoppe ti taket for men kan jo håpe på bildekvaliteten.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Forøvrig var jeg en runde i går på forskjellige butikker som selger HD film. Den gjenomgående tonen var at Blu-ray selger jevnt og trutt, mens HD-DVD selger veldig veldig lite.

Ser også at utvalget er begynt å vokse (Blu-ray, HD-DVD skrumper stort sett bort der jeg er og ser) samt at prisene har begynt å synke. Flere butikker har nå et godt utvalg i filmer fra 229 og 249 kr. De har gått ned fra ca 279 og 299 kr. HD-DVD prisene ser ut til å ligge omtrent på samme som før.

Man kan godt si at USA er et viktig marked for HD film, men Europa og Asia er ikke så små de heller.

Jeg har ihvertfall vanskelig for å se noen klar strategi som kan gjøre HD-DVD jevnbyrdig med Blu-ray i salgsvolum for software. Det er som det er nevnt eneste om Warner Brothers skulle få heteslag og gå HD-DVD av en eller annen merkelig grunn. Hopper WB derimot over til Blu-ray så er det derimot kjørt. WB har det største volumet på HD-DVD siden og mister man den biten så blir markedstallene forferdelige og høyst sansynlig uholdbare for HD-DVD.
    Opplever det samme. Spaceworld Fredrikstad hadde for ca 14 dager siden 2 HD DVD titler (og kun 2 stk tilsammen). De hadde til å starte med ca 10 disker, tipper jeg. Blu-ray hadde ca 20 disker. Var innom nå i sta. En mengde nye titler var ankommet på BD. Filmer som The Reaping, Die Hard 4 etc, og flere var nedsatt til 249,-. Antallet var nå økt til ca 50-60 disker.

De 2 stk HD DVD-filmene som sto i hylla for 14 dager siden sto der fortsatt:shock:. Ingen nye filmer, og jeg tviler på at de tar inn flere HD DVD-filmer etter de to er solgt.

Blu-ray går så det suser, sier mange av de som fører BD i butikk

Ser utleie tar seg opp også. Kommer nye BD-titler sagte men sikkert til store kjeder som American Way og Showtime (ingen HD DVD er planlagt). Flere titler skulle komme innen jul og rett over nyttår. Viktig markedsføring for BD at folk som leier DVD ser de blå diskene oftere og oftere; både i utleiehylla og på butikken.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 446 av 653 FørsteFørste ... 306 316 326 336 346 356 366 376 386 396 406 416 426 436 442 443 444 445 446 447 448 449 450 456 466 476 486 496 506 516 526 536 546 556 566 576 586 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •