HD formatkrigen. - Side 445

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 445 av 653 FørsteFørste ... 305 315 325 335 345 355 365 375 385 395 405 415 425 435 441 442 443 444 445 446 447 448 449 455 465 475 485 495 505 515 525 535 545 555 565 575 585 ... SisteSiste
Viser resultater 8,881 til 8,900 av 13053
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Wink Mer spennende enn China-only-HD DVD-player...

Blu-ray news

Blu-ray Still Pursuing China
    Posted November 29, 2007 by Josh

A news blurb on Warren Communications News website reports that the Blu-ray Disc Association (BDA) is continuing to court China with regards to adopting the Blu-ray standard. The BDA is proposing to include China in the current Blu-ray spec, rather than develop a new China-only spec as rival HD DVD has.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Sitat Lyd & Bilde 12/07:

Sony S300: (I forhold til Toshiba Ep-35) "Sony-spilleren lyder friskere og mer potent. Skal man spille CD samlingen, ser Sony spilleren en overbevisende CD-spiller også)

Om PS3: " PS3 er fremdelses ingen overbevisende DVD-spiller, og som CD spiller så fungerer den dårlig. Men BD filmer vises nesten like skarpt og detaljrikt som med de andre spillerene i testen. Det er marginale forskjeller. Der PS3 taper på grunn av fargemetning og svartnivå, som gjør at bildene ser flatere ut.

Disse sitatene er tatt fra konklusjonen, og selve testene er mer detaljerte.

Husk at de blir testet som allround spillere, noe de fleste vil bruke de som. For på selve HD delen så er det ikke de største forskjellene.

Grunnen til at lyden fra S300 virker bedre enn fra PS3 kan være at signalveien er bedre hos S300 enn PS3. Duppeditter på kretskortet har noe å si, selv om ting er digitalt ville jeg tro. Jeg har sakt det før. Det er ikke noen konkrete ting jeg kan sette fingeren på, men filmgjengivelse (bilde og lyd) føles bedre via S300 enn PS3.

Lyd & Bilde avslutter også PS3 testen med å kalle spilleren ett varp.

Det er helt riktig at filmselskapene ikke bryr seg om hvordan filmen blir spilt av. Men problemet er jo som det har vært hele tiden. De som eier PS3 kjøper ikke film. De spiller.

Er enig med Andy og de andre HD DVD entusiastene. HD slaget ser ut til å ligge hos standalone spillerene. Hvor HD DVD leder. Grunnen til at BD leder på SW salg er at de som har valgt PS3 som sin filmavspiller kjøper film og ikke spill. Når salget av HD DVD spillere begynner å ta seg opp, så vil salget av filmer også stige.

Og det som blir spennende å se, er om det enorme PS3 salget om dagen gir samme effekt. Noe den i en viss grad vil gjøre. Men ikke på langt nært så stort som Sony vil.

Men jeg er på langt nær så optimistisk som Andy . Jeg tror ting heller sagnerer seg på 60/40 (favør BD), og at kombispillerene vinner.
    Anbefaler andre å søke på nettet etter mer troverdige tester en det lyd og bilde presenterer av denne S300 spilleren.

Ett eksempel:

Sony BDP-S300 Blu-ray Player Review — Audioholics Home Theater Reviews and News

Søk også andre forum etter bruker erfaringer det er ikke noe vakkert skue...

Hvis en absolutt skal ha en standalone spiller skygg unna akkurat den :- )

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leser "razor sharp picture" og imponerende lyd. Lyd & Bilde ønket vel å teste nettopp dette. De skrev vel at andre spillere var bedre på DVD, men at ingen spilte HD så godt som S300. Dessuten var den overlegen på CD.

Overskriften på testen var vel Blu-ray vs HD DVD

Så å si styr unna denne, blir vel noe drøyt?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Jeg leser "razor sharp picture" og imponerende lyd. Lyd & Bilde ønket vel å teste nettopp dette. De skrev vel at andre spillere var bedre på DVD, men at ingen spilte HD så godt som S300. Dessuten var den overlegen på CD.

Overskriften på testen var vel Blu-ray vs HD DVD

Så å si styr unna denne, blir vel noe drøyt?
    Alle spillere gir det, les testen, det er en sitron, det fins flere standalone spillere som ikke er sitroner...

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke testet den, men det jeg har skjønt er at den leverer et meget godt BD-bilde. Også bedre enn PS3. Den ble ikke kåret til beste kjøp. Det var vel PS3...

Sikkert andre enn meg som kan kommentere denne testen bedre enn meg. Noen her inne har vel S300, og kan jo kommentere dette...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en ukes tid siden skrev Trondmm og appeti om sine elendige opplevelser på Elkjøp. Jeg tok meg den frihet å sende innleggene inn til kundesenteret og la på min egen opplevelse som føyde seg inn i rekken.
    http://avforum.no/forum/hd-hardware-...tml#post770955

Svaret var som følger:
    Jeg beklager at du har fått et dårlig innblikk av blu-ray og HD dvd filmene våres. Grunnen for at jeg har lagt det i et trau for øyblikket er mangel på plass. Vi har fronta blu-ray og hd dvd på endegavel før som du ble fortalt. Det er veldig trist å leit at du har fått dårlig service av våre ansatte. Die hard 4 feks sto på topp 10 sammen med dvd titler og i hylleveggen for annonserte varer. Gått mulig at den hadde blit plukket vekk der og vi ikke hadde fått fyllt på den igjen.

Disse formatene kommer bare til å bli større og større. Grunnen for at du kanskje ikke har funnet så mange titler hos elkjøp ennå er pga at vi kjøper inn for hele norden, og da trenger vi nordiske titler med alle språk. Men dette har det startet å komme mer og mer av.

Håper du får et bedre inntrykk av avdelingen neste gang du besøker oss.

Vi får bare håpe på bedring, men Elkjøp av alle burde vært litt mere i front. Det er jo de som pusher til almennheten. På den annen side skal de være billige så det er vel et spørsmpl om pris..

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Jeg har ikke testet den, men det jeg har skjønt er at den leverer et meget godt BD-bilde. Også bedre enn PS3. Den ble ikke kåret til beste kjøp. Det var vel PS3...

Sikkert andre enn meg som kan kommentere denne testen bedre enn meg. Noen her inne har vel S300, og kan jo kommentere dette...
    Det er flott at så mange tror på marketing hypen (ironi) det er gjort flere AB tester av PS3 instillt riktig opp mot samtlige standalone spillere på store lerret med dyre prosjektorer og ingen klarer å se forskjell bortsett fra den første Samsungen som i tilleg til å være ufattelig treig som alle de andre standalone spillerne også hadde ett meget uskapt bilde på grunn av en støyreduksjons instilling som ikke var god. At blader sier de er bedre er av samme grunn som at Sony sliter med opp mot andre produsenter av spillere hvis PS3 blir for billig, bransjen er ikke interessert i det det blir få få kroner. Og for den skyld problemet til Toshiba som selger sine spiller så billig...

Jeg synes det er synn at en skal retferdigjøre et dålig kjøp med å lure andre til å gjøre det samme...

Hvis en skal ha standalone skjøp Sony 500 eller den nye Panaen.

PS jeg er bare inne i tråden siden en allerede er OT :- )

Ha en fin kveld!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Det er vel på tide å tilstå at det står en EP10 i hylla og det er en PS3 (60Gb) på vei.

Er fremdeles HD tilhenger og ikke formattilhenger. Må si at på min 42PV60 så er det stor forskjell på forskjellige HD DVD'er (helt grei på "Unforgiven" og strålende på "Riddick") Har "Transformers" to disk utgave i plastikk enda, hadde tenkt å se denne i kinoen (men har et tregt oppgraderingsprosjekt som har hindret dette).

Gleder meg til å sammenligne med BD. SD er i hvert fall klart dårligere men det er stor variasjon. Så nettopp "Deadwood" first season, som er veldig bra kvalitet på SD. Anbefaler foresten denne serien, den er sinsykt bra Har nesten begynt å kalle folk for "cocksuckers" til daglig.... :-D
    Har nettopp avsluttet en økt med "Reign over me" på Blu-ray og er ganske matt og lykkelig.... Den fantastiske kvaliteten forsterker filmopplevelsen voldsomt og gir en herlig innlevelse i historien og karakterene.

Hvis du blir halvparten så fornøyd med filmopplevelsen på PS3 med Blu-ray som jeg er, ja da tror jeg du kommer til å bli en lykkelig filmelsker.

Anbefaler på det varmeste å se Die Hard filmene også på Blu. De var helt fantastiske. FOX gjør en fenomenal jobb med sine HD utgivelser.

Lykke til med kjøpet og håper det faller i smak!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Det er flott at så mange tror på marketing hypen (ironi) det er gjort flere AB tester av PS3 instillt riktig opp mot samtlige standalone spillere på store lerret med dyre prosjektorer og ingen klarer å se forskjell bortsett fra den første Samsungen som i tilleg til å være ufattelig treig som alle de andre standalone spillerne også hadde ett meget uskapt bilde på grunn av en støyreduksjons instilling som ikke var god. At blader sier de er bedre er av samme grunn som at Sony sliter med opp mot andre produsenter av spillere hvis PS3 blir for billig, bransjen er ikke interessert i det det blir få få kroner. Og for den skyld problemet til Toshiba som selger sine spiller så billig...

Jeg synes det er synn at en skal retferdigjøre et dålig kjøp med å lure andre til å gjøre det samme...

Hvis en skal ha standalone skjøp Sony 500 eller den nye Panaen.

PS jeg er bare inne i tråden siden en allerede er OT :- )

Ha en fin kveld!
    Må si meg enig i at Sony sine 2 nye er litt "såder". Men kvaliteten når de først kommer i gang er nok meget bra. Rapportene fra statene tilsier som du sier at den nye Panasonic BD-UP30 spilleren skal være helt fantastisk i forhold til pris. Det er vel også den første 1.1 spilleren og har vel og merke bitstreaming av DTS-HD MA og DD True HD (og ikke intern dekoding), men skal være veldig kjapp og leverer et utrolig bra bilde og lyd.

Vi er etter min mening fortsatt på et stadium i utviklingen av spillere som må sies å være "tidlig". Vi husker jo hvordan DVD spillerne utviklet seg og jeg tror nok vi bare vil få se bedre og bedre HD spillere framover.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    ..... og vi er lei av å lese de samme naivistiske spådommene i innlegg etter innlegg!

Tror neppe du burde slutte i jobben for å starte et eget analyseselskap.
    Vel, vi får se hvordan det går med din spådom om at Universal vil gi ut filmene sine på BD innen 1. april 2008, da

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Har nettopp avsluttet en økt med "Reign over me" på Blu-ray og er ganske matt og lykkelig.... Den fantastiske kvaliteten forsterker filmopplevelsen voldsomt og gir en herlig innlevelse i historien og karakterene.

Hvis du blir halvparten så fornøyd med filmopplevelsen på PS3 med Blu-ray som jeg er, ja da tror jeg du kommer til å bli en lykkelig filmelsker.

Anbefaler på det varmeste å se Die Hard filmene også på Blu. De var helt fantastiske. FOX gjør en fenomenal jobb med sine HD utgivelser.

Lykke til med kjøpet og håper det faller i smak!
    Takk for lykkeønskning.

Mener at "Reign over me" er filmet med de nye "red" HD kameraene. Kan tenke meg at den var bra i HD, den var sinnsykt bra i SD også. Utrolig bra film om postraumatisk depresjon.

Vet det er mange som ikke ser på ekstramatriale til filmer men på "Reign.." er det en jam session med Adam Sandler og Don Cheadle. Den er hysterisk morsom :-D

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    HD er bare så bra som det er, så får vi håpe at filmfolk og kompresjonister heller gjør godt håndarbeid før filmen ender på en HD disk.
    Siterer ikke hele innlegget, for det var det man burde. Meget bra informasjon og veldig interessant, Arty.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS! -man, du har noe å glede deg til om du ikke har sett transformers enda. Nå har jeg endelig sett Transformers HD DVD (kom i går). Som alle de nye utgivelsene til Paramount er bildekvaliteten helt utrolig bra! Lyden er også ekstremt bra.

God actionfilm om man tar den for det den er.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Takk for lykkeønskning.

Mener at "Reign over me" er filmet med de nye "red" HD kameraene. Kan tenke meg at den var bra i HD, den var sinnsykt bra i SD også. Utrolig bra film om postraumatisk depresjon.

Vet det er mange som ikke ser på ekstramatriale til filmer men på "Reign.." er det en jam session med Adam Sandler og Don Cheadle. Den er hysterisk morsom :-D
    Så den forrige helg. Den havnet kjappere i spilleren fordi alle skrøt såpass av bilde kvaliteten. Og når man forventer noe godt så, ender det alltids med å bli litt skuffet. Ikke at bilde kvaliteten var dårlig. Bare ikke det jeg hadde forventet etter all skrytingen.

Men den popper ikke av skjermen slik som Black Hawk Down, men er nok mer i gata som Hulk. At det er slik HD skal se ut.

Men heldigvis så glemte jeg etter en liten stund hele bilde tenkingen, og fokuserte heller på en god film.

Har også fått lånt meg "Shadow of the Colosses", ble inspirert av Sandler

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Det korrekte svaret er: MPEG2 trenger mye høyere bitrate for å oppnå samme kvalitet som
    VC-1/AVC med lavere bitrate. Ergo blir ikke MPEG2 bedre enn VC-1/AVC.

Nå må dere slutte med disse idiotiske bitrate argumentene. Skjønner dere ikke at på ett eller annet punkt så er det ikke mer å hente ut av kilden samme hvor mange bits som pøses på.

For VC-1/AVC så ligger grensen rundt 20-22 bits, da er det ikke mer å hente. Mpeg2 trenger nesten dobbelt så mye for å oppnå samme kvalitet.
    Selve filmkilden er jo sjelden mer enn 2K som såvidt ligger over 1080p.
    Det var det jeg også ville ha frem! Det er fullt mulig å få bra kvalitet med MPEG-2, men det krever mye mer plass og mye høyere bitrate enn med mer effektive codecer.

Jeg jobber med dataoverføring. I dag kan vi overføre veldig mye mer data over f.eks. en kopperkabel enn vi kunne for 15 år siden. Og da er det langtfra bare snakk om at vi overførere mange flere "pulser" over kabalen, men like mye at kodingen av signalet gjøres mye mer effektivt i dag.

Det er vel mer enn tvilsomt at utviklingen av videocodecer ikke skal ha gått fremover i samme tidsrom!
    Høyere bitrate er ikke ensbetydende med bedre kvalitet. Hvor effektiv codec som benyttes har nok minst like mye å si.

Hvis det var slik at MPEG-2, som gir høyest bitrate også automatisk gir best bilde hvorfor har også Blu-ray studioene sluttet å bruke MPEG-2?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Hvis det var slik at MPEG-2, som gir høyest bitrate også automatisk gir best bilde hvorfor har også Blu-ray studioene sluttet å bruke MPEG-2?
    For å spare plass. Som jeg nevnte tidligere engang, de nye kodekene gir "samme bildekvalitet" på halvparten av båndbredden, men ikke "dobbel bildekvalitet" på samme båndbredde. Det betyr strengt tatt at MPEG2 kan gi bedre bildekvalitet dersom den får nok båndbredde å spille på ... med andre ord er den en mindre lossy kodek...

De nye kodekene er "bra nok" og gir dobbel plass, men strengt tatt er den gamle "bitte litte granne" bedre

Selvsagt, det at de komprimerer mer gjør jo egentlig også at de kan øke båndbredden kontra hva de kunne med MPEG2 uten å gå tom for plass ... men plass på platene diskuterer vi vel ikke i denne tråden? (ref 30 vs 50 GB ) For den saks skyld diskuterer vi vel ikke maks båndbredde heller?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må jo si dette begynner å bli litt morsomt. For 1 mnd siden så sa HD-DVD leiren at nå var det bare uker til HD-DVD tok over ledelsen. Vel vi er her fremdeles og BD software selger fremdeles bedre enn HDDVD. Så folkens hva skal til? Jeg ser den ene unnskyldningen etter den andre hvorfor BD leder.

Uansett, blir HD-DVD spillere billige nok kjøper jeg meg nok en av dem også. Men eneste problemet er at det er ikke særlig mange blockbusters som kommer på HD-DVD det neste året vs BD? Klassikerne har jeg uansett på DVD.

Så gi meg ett par gode grunner til å kjøpe HD-DVD? Bruker enda PS3 til BD avspilling. Slik jeg gjorde med PS2 til DVD, etterhvert blir det nok en solid BD spiller (ikke mer enn 3 år siden jeg betalte 6k for en Denon DVD spiller hahaha til å le av, solgte den for 3k året etter). Men det skjer ikke før krigen er avgjort.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harol
    Må jo si dette begynner å bli litt morsomt. For 1 mnd siden så sa HD-DVD leiren at nå var det bare uker til HD-DVD tok over ledelsen.
    Sa "HD DVD leiren" det? Kan ikke si jeg husker det, men derimot har vel "Blu-ray leiren" erklært seg som vinnere opptil flere ganger.

Jeg tror begge formatene kommer til å eksistere i mange år fremover. På sikt er det nok kombispillere som gjelder.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Sa "HD DVD leiren" det? Kan ikke si jeg husker det, men derimot har vel "Blu-ray leiren" erklært seg som vinnere opptil flere ganger.

Jeg tror begge formatene kommer til å eksistere i mange år fremover. På sikt er det nok kombispillere som gjelder.
    Hehe ja du har nok riktig i det. Men syntes å ha lest flere ganger at HD-DVD software salg vil være høyere enn BD salget "neste" uke flere ganger.

Ja tenker neste spiller blir en kombispiller.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, måtte bare poste ett til innlegg så jeg fikk 1000

Side 445 av 653 FørsteFørste ... 305 315 325 335 345 355 365 375 385 395 405 415 425 435 441 442 443 444 445 446 447 448 449 455 465 475 485 495 505 515 525 535 545 555 565 575 585 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •