HD formatkrigen. - Side 444

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 444 av 653 FørsteFørste ... 304 314 324 334 344 354 364 374 384 394 404 414 424 434 440 441 442 443 444 445 446 447 448 454 464 474 484 494 504 514 524 534 544 554 564 574 584 ... SisteSiste
Viser resultater 8,861 til 8,880 av 13053
    Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Det er riktig strategi, og resultatene er på vei! I tillegg settes BD siden i en skikkelig klemme, siden de ikke vil få samme storproduksjonsfordelene på HD-avspillere; som Toshiba nå dominerer markedet av med over 60% alene. En skikkelig klemme er det også at BD siden nå bare blir mer og mer avhengige av PS3, en utvikling de helst ikke vil ha, vil jeg tro.
    Jeg tror derimot at filmselskapene gir f i hva slags spiller BD-platene havner i bare de blir solgt...

Iøvrigt vil det alltid finnes et marked for set-top avspillere parallelt med PS3 helt uavhengig av pris på nevnte konsoll. Situasjone skiller seg ikke nevneverdig fra PS2 vs DVD set top.

Når det gjelder dine betrakninger rundt "storproduskjonsfordeler" så fremstår den noe naivistisk sett i lys av markedssituasjonen og hva slags deler det er i disse produktene. En bd-drev/bd-pick-up er det samme uansett om det havner i en set-top eller PS3 selvfølgelig. Oc Soc løsningene som presenteres på markedet nå fra de store krets-produsentene kan brukes til både BD og HD DVD-spillere. Så du trenger ikke bekymre deg for dyre deler til BD-spillere.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har i grunn sagt så mye tidligere om hvordan jeg ser for meg utviklingen fremover og hvorfor, så orker ikke gjenta meg selv mer enn som så.....
    ..... og vi er lei av å lese de samme naivistiske spådommene i innlegg etter innlegg!

Tror neppe du burde slutte i jobben for å starte et eget analyseselskap.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig. Blu-Ray vant jo krigen for nesten et år siden.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Jeg tror derimot at filmselskapene gir f i hva slags spiller BD-platene havner i bare de blir solgt...

Iøvrigt vil det alltid finnes et marked for set-top avspillere parallelt med PS3 helt uavhengig av pris på nevnte konsoll. Situasjone skiller seg ikke nevneverdig fra PS2 vs DVD set top.

Når det gjelder dine betrakninger rundt "storproduskjonsfordeler" så fremstår den noe naivistisk sett i lys av markedssituasjonen og hva slags deler det er i disse produktene. En bd-drev/bd-pick-up er det samme uansett om det havner i en set-top eller PS3 selvfølgelig. Oc Soc løsningene som presenteres på markedet nå fra de store krets-produsentene kan brukes til både BD og HD DVD-spillere. Så du trenger ikke bekymre deg for dyre deler til BD-spillere.
    Meget naivt å tro at formatkrigen skal vinnes med en spillmaskin. Hvordan skal BD noensinne kunne konke ut SD DVD?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..... og vi er lei av å lese de samme naivistiske spådommene i innlegg etter innlegg!

Vi får se, merk deg det jeg har spådd, så får vi gjøre opp regnskap i Mars. Tror du BD da vil ha 2:1 i salg i statene, eller bedre, for 2008 frem til da? Har de hatt 2:1 fra Paramounts overgang og frem til i dag?

Får jeg noen premie om jeg får rett?

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det snakkes om BD vs HD DVD må vi nå huske på at det også er individuelle forskjeller i spillerne. PS3 er ikke lengre den beste BD-spilleren rent bildemessig, og blir overgått av spillere som Sony S300, S500 og Panasonic DMP30. Dette er et godt salgsargument for stand-alone. Spesielt når prisen ikke er høyere enn det det er blitt.

Det er også forskjeller på HD DVD-spillere. I siste Lyd & Bilde vant forøvrig S300 i test mellom 3 BD-spillere og 2 HD DVD-spillere.

Forholdet var nå 3:1 forrige uke i USA. Med stadig flere BD-spillere solgt, nye som ankommer og et fantastisk PS3-salg, vil det forundre mange om ikke 3:1 kan sees oftere. Selv om Bourne Ultimatum ankommer snart, tror jeg den har lite å stille opp med ift POTC3 og Simpsons the Movie.

Bekymringsverdig må det være, at Onkyo trakk sin HD DVD-spiller. Ikke spesielt overraskende vil jeg si, når en ser på Toshibas prispolitikk. De graver sin egen grav. Og litt ironisk blir det at den nye Venturer HD DVD-spilleren, som skulle bli en skikkelig budsjettspiller, koster hele $100 mer enn billigste fra Toshiba.

Og når enkelte (hei Andy) ber om tålmodighet mtp HD DVD-disksalg, så bør vel folk ha hatt tid til å se ferdig filmen sin nå. Jeg tror nemlig de nye eierne av $99-spillerne ikke ble så imponert. De som kjøpte så billige spillere var kanskje ikke den riktige kundegruppen hva angår videre HD DVD-disksalg. Det kan i allefall virke sånn. Jeg er neimen ikke sikker på at alle de tusen som handlet spillere på Wal-Mart faktisk visste at de kjøpte en HD DVD-spiller engang. De tror fortsatt at det er en vanlig DVD-spiller med oppskalering, og at det er derfor det står HD DVD på fronten...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva var bedre med lyden da? Går ut ifra at man har evaluert digitalutgangene S/P-DIF og HDMI...

Sitat Lyd & Bilde 12/07:

Sony S300: (I forhold til Toshiba Ep-35) "Sony-spilleren lyder friskere og mer potent. Skal man spille CD samlingen, ser Sony spilleren en overbevisende CD-spiller også)

Om PS3: " PS3 er fremdelses ingen overbevisende DVD-spiller, og som CD spiller så fungerer den dårlig. Men BD filmer vises nesten like skarpt og detaljrikt som med de andre spillerene i testen. Det er marginale forskjeller. Der PS3 taper på grunn av fargemetning og svartnivå, som gjør at bildene ser flatere ut.

Disse sitatene er tatt fra konklusjonen, og selve testene er mer detaljerte.

Husk at de blir testet som allround spillere, noe de fleste vil bruke de som. For på selve HD delen så er det ikke de største forskjellene.

Grunnen til at lyden fra S300 virker bedre enn fra PS3 kan være at signalveien er bedre hos S300 enn PS3. Duppeditter på kretskortet har noe å si, selv om ting er digitalt ville jeg tro. Jeg har sakt det før. Det er ikke noen konkrete ting jeg kan sette fingeren på, men filmgjengivelse (bilde og lyd) føles bedre via S300 enn PS3.

Lyd & Bilde avslutter også PS3 testen med å kalle spilleren ett varp.

Det er helt riktig at filmselskapene ikke bryr seg om hvordan filmen blir spilt av. Men problemet er jo som det har vært hele tiden. De som eier PS3 kjøper ikke film. De spiller.

Er enig med Andy og de andre HD DVD entusiastene. HD slaget ser ut til å ligge hos standalone spillerene. Hvor HD DVD leder. Grunnen til at BD leder på SW salg er at de som har valgt PS3 som sin filmavspiller kjøper film og ikke spill. Når salget av HD DVD spillere begynner å ta seg opp, så vil salget av filmer også stige.

Og det som blir spennende å se, er om det enorme PS3 salget om dagen gir samme effekt. Noe den i en viss grad vil gjøre. Men ikke på langt nært så stort som Sony vil.

Men jeg er på langt nær så optimistisk som Andy . Jeg tror ting heller sagnerer seg på 60/40 (favør BD), og at kombispillerene vinner.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Og når enkelte (hei Andy) ber om tålmodighet mtp HD DVD-disksalg, så bør vel folk ha hatt tid til å se ferdig filmen sin nå. Jeg tror nemlig de nye eierne av $99-spillerne ikke ble så imponert. De som kjøpte så billige spillere var kanskje ikke den riktige kundegruppen hva angår videre HD DVD-disksalg. Det kan i allefall virke sånn. Jeg er neimen ikke sikker på at alle de tusen som handlet spillere på Wal-Mart faktisk visste at de kjøpte en HD DVD-spiller engang. De tror fortsatt at det er en vanlig DVD-spiller med oppskalering, og at det er derfor det står HD DVD på fronten...
    Tro det eller ei, det er denne gruppen mennesker som skal avgjøre format-krigen til sist. HD DVD har i alle fall begynt å snuse litt på denne kundegruppen, i det minste.....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tro det eller ei, det er denne gruppen mennesker som skal avgjøre format-krigen til sist. HD DVD har i alle fall begynt å snuse litt på denne kundegruppen, i det minste.....
    Hmm, hva med de millioner av eiere av PS3, som ikke utgangspunkt var interessert i HDM. Når noen av de blir interessert så har de jo allerede en 'gratis' spiller, det er langt billigere en 98 dollar også.

Det er så mange variabler i dette. Svært mange positive for HD DVD og svært mange gode for BD. Hvor vinden vil komme fra vet ikke Gislefoss engang.

De som kun ser fordeler med det ene formatet bor i en vindtunnel.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, derfor tror jeg også begge formatene vil fortsette å vokse neste år. Spørsmålet er bare hvem som vil vokse mest. Jeg tror den mest fremtidsrettede er den veksten som oppnås blant Stand-alone kundene.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Kongekommentar De får testet aerodynamikken da, for å dra analogien videre.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Hmm, hva med de millioner av eiere av PS3, som ikke utgangspunkt var interessert i HDM. Når noen av de blir interessert så har de jo allerede en 'gratis' spiller, det er langt billigere en 98 dollar også.

Det er så mange variabler i dette. Svært mange positive for HD DVD og svært mange gode for BD. Hvor vinden vil komme fra vet ikke Gislefoss engang.

Det er akkurat det som er poenget. Mange HD DVD-tilhengere bruker salgsstrategien til Toshiba for å overbevise om at dette er den riktige veien å gå. Få "lurt" inn flest mulig spillere til hvermannsen, og når han etter hvert oppdager HD DVD som filmformat, så vil dette kunne avgjøre krigen.

Men, hvorfor gjelder ikke det samme for PS3 og Blu-ray? Her er det solgt millioner av spillere. Hva når disse begynner å få øya opp for BD? Da snakker vi potensiale.

Stand-alone BD-salget går også veldig bra, og spillere fra Panasonic og Sony selger godt. PS3 blir fundamentet til BDA for å legge grunnlaget og få BD til massene. Samtidig kommer flere og flere BD-spillere fra forskjellige CE-produsenter, til stadig hyggeligere priser.

Utopi å tro at dette snur på 2-3 måneder, Andy
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Kongekommentar De får testet aerodynamikken da, for å dra analogien videre.
    He-he, ja den var god

Har det blitt noen HD-spiller enda, Counterpointer?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utopi å tro at dette snur på 2-3 måneder, Andy
    Hehe, vi får se. Trenden vil vi forhåpentligvis kunne se går HD DVDs vei, og på årsstatistikken vil HD DVD slippe å slite med noen særs dårlige tall de hadde før i år, etter at PS3 kom, og før Paramount ble HD DVD eksklusive.

Videre i scenarioet for 2008 har vi jo også Warner da, som kan bli et skikkelig viktig wildcard. Detta blir et thrillerår gutta!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er VI det? Det visste ikke jeg. Godt at noen tar på seg jobben for å snakke for oss her om hva vi alle mener om de enkeltes innlegg...

Er vel bare hoppe over disse innleggene for deg da, eller? Feire BD's triumf og glemme hele greia.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opprinnelig skrevet av oba
    Hvis de benyttet MPEG-2 ville nok bitraten vært enda høyere, men ville resultatet blitt bedre av den grunn?

Ja.
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Regner med du mener at en litt høyere bitrate på MPEG2 vil gi et bedre bilde enn VC1 med litt lavere bitrate?
    Det korrekte svaret er: MPEG2 trenger mye høyere bitrate for å oppnå samme kvalitet som
    VC-1/AVC med lavere bitrate. Ergo blir ikke MPEG2 bedre enn VC-1/AVC.

Nå må dere slutte med disse idiotiske bitrate argumentene. Skjønner dere ikke at på ett eller annet punkt så er det ikke mer å hente ut av kilden samme hvor mange bits som pøses på.

For VC-1/AVC så ligger grensen rundt 20-22 bits, da er det ikke mer å hente. Mpeg2 trenger nesten dobbelt så mye for å oppnå samme kvalitet.
    Selve filmkilden er jo sjelden mer enn 2K som såvidt ligger over 1080p.

RobertB's argumentasjon om at BD er bedre enn HDDVD både teknologisk og bitratemessig, er så full av kunnskapsløshet og BD fanboy «synsing», at det går faktisk ikke an å sette han på plass, fordi hans argumenter ikke har grunnlag i den virkelige verden.

Her er oppløsningen på de mest brukte filmtypene for spillefilm:

Eastman EXR 50 D 4 mil. daylight full sun
    Kodak Vision 100 T / 200 T 2 - 3 mill. max daylight
    Kodak Vision 320 T / 500 T less than 2 mill.
    Kodak Vision 800 T till 1.5mill max. 1,5

Mest brukt er Vision 100/320/500T.

Bare film skutt med anamorphic linse 2:1, bruker hele negativflate.
    2:35:1 film skutt på Super35 er Scope området maskert ut fra negativet og gir enda lavere oppløsning.

På en kinofilm som gjerne er en kopi av en kopi av en kopi er ofte ikke oppløsningen mer enn 1K.

Når en film i HD når frem til TV/PJ'n din er ikke oppløsningen for en 2:35:1Cinemascope film mer enn 1920x 800.

La oss ta filmen Transformers som er Cinemascope.
    Se hva slags film og Scanner oppløsning som er brukt:

Film negative format (mm/video inches)
    35 mm (Kodak Vision2 250D 5205, Vision2 500T 5218 )

Cinematographic process
    Digital Intermediate (2K) (master format)
    Panavision (anamorphic) (source format)
    Super 35 (source format)

Printed film format
    35 mm (anamorphic) (Kodak Vision 2383)

Aspect ratio
    2.35 : 1

Med en slik film som i tillegg har mye nattfilming og høy fargemetning så er det begrensning hvor mye «HD kvalitet» man kan få ut av filmelementet når man ser på bruken av filmtype Super35 og Scannet med 2K oppløsning.
    Her hjelper det ikke å kaste hundrevis av bits etter filmen og tro at den magisk skal se bedre ut hjemme på TV'n eller PJ'n.

Det som skjer før filmen ender på en HD disk har alt å si for hvordan bilde blir seende ut.
    Jeg kunne også gå inn på hvorfor eldre filmer ofte ser dårligere ut enn nye, men det for bli til en annen gang.

Å prøve å argumenter at det ene HD formatet Teknologisk er bedre enn det andre er i beste fall kunnskapsløst.
    Det som personene bak disse argumentene enda ikke har oppfattet er; at var det noen vesentlig forskjell så hadde det ikke vært noen diskusjon.

Hele diskusjonen er et resultatet av flere år med løgnaktig BDA propaganda og «fanboyisme».

Jeg tror også at mange er overrasket at HD ikke er bedre enn det er, noe som faktisk gjør vidt forskjellig utslag på en 50" og en 125".

Mange vil bli overrasket over å vite hvor opptatt filmfotografer som skyter film på HD kamera er av å «degradere» kvaliteten, for å oppnå en «filmlook», enn å optimere kvaliteten slik som vi sluttbrukere er opptatt av.

HD er bare så bra som det er, så får vi håpe at filmfolk og kompresjonister heller gjør godt håndarbeid før filmen ender på en HD disk.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He-he, ja den var god

Har det blitt noen HD-spiller enda, Counterpointer?
    Det er vel på tide å tilstå at det står en EP10 i hylla og det er en PS3 (60Gb) på vei.

Er fremdeles HD tilhenger og ikke formattilhenger. Må si at på min 42PV60 så er det stor forskjell på forskjellige HD DVD'er (helt grei på "Unforgiven" og strålende på "Riddick") Har "Transformers" to disk utgave i plastikk enda, hadde tenkt å se denne i kinoen (men har et tregt oppgraderingsprosjekt som har hindret dette).

Gleder meg til å sammenligne med BD. SD er i hvert fall klart dårligere men det er stor variasjon. Så nettopp "Deadwood" first season, som er veldig bra kvalitet på SD. Anbefaler foresten denne serien, den er sinsykt bra Har nesten begynt å kalle folk for "cocksuckers" til daglig.... :-D

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Videre i scenarioet for 2008 har vi jo også Warner da, som kan bli et skikkelig viktig wildcard. Detta blir et thrillerår gutta!
    Det er vi alle enige i, tror jeg. Leste de siste tallene for Europa (year-to-date) var på 73/27 favør BD, 97/3 Japan (mener jeg å huske) og siste uka i USA var som vi vet 3:1 til BD.

Dette er ikke enkeltstående, men klare trender. At HD DVD har nærmet seg 50/50 var vel kun med Transformers, og selv da klarte HD DVD ikke å selge flere disker enn BD; noe som kan sies å være enkeltstående resultater.

Jeg er spent på hvordan Warner tolker trendene, og hvordan de ser på muligheten for at HDM skal klare å slå gjennom så lenge det finnes to konkurreerende format.

Spennede år, og en spennende CES 2008 blr det også
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel på tide å tilstå at det står en EP10 i hylla og det er en PS3 (60Gb) på vei.

Er fremdeles HD tilhenger og ikke formattilhenger. Må si at på min 42PV60 så er det stor forskjell på forskjellige HD DVD'er (helt grei på "Unforgiven" og strålende på "Riddick") Har "Transformers" to disk utgave i plastikk enda, hadde tenkt å se denne i kinoen (men har et tregt oppgraderingsprosjekt som har hindret dette).

Gleder meg til å sammenligne med BD. SD er i hvert fall klart dårligere men det er stor variasjon. Så nettopp "Deadwood" first season, som er veldig bra kvalitet på SD. Anbefaler foresten denne serien, den er sinsykt bra Har nesten begynt å kalle folk for "cocksuckers" til daglig.... :-D
    Morro å høre:-D Og det er bare å glede seg til HD på enda større flater. Kjøpte også Deadwood serien på SD, men har ikke sett den enda. Da gleder jeg meg ekstra, når bildekvaliteten er god.

Har heller ikke sett Transformers enda. Den er på vei til min far, så da får jeg låne den.

Ellers har jeg begynt å myse litt på Panasonic sin nye BD-spiller. Spennende å se hva prisen i Norge blir på den.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... SD er i hvert fall klart dårligere men det er stor variasjon. Så nettopp "Deadwood" first season, som er veldig bra kvalitet på SD. Anbefaler foresten denne serien, den er sinsykt bra Har nesten begynt å kalle folk for "cocksuckers" til daglig.... :-D
    Jepp, Deadwood var strålende på SD DVD, imponerte meg veldig, noe også den nyutgitte Twin Peaks-serien gjorde. De må vel ha noen fine kilder til disse, som vil gi knallutgivelser i HD med tid og stund. Deadwood har det jo vært rykter om på HD DVD en god tid nå.

Begge er i tillegg kvalitetsserier på et helt annet plan enn det meste av det andre vi får servert.

Side 444 av 653 FørsteFørste ... 304 314 324 334 344 354 364 374 384 394 404 414 424 434 440 441 442 443 444 445 446 447 448 454 464 474 484 494 504 514 524 534 544 554 564 574 584 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •