HD formatkrigen. - Side 443

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 443 av 653 FørsteFørste ... 303 313 323 333 343 353 363 373 383 393 403 413 423 433 439 440 441 442 443 444 445 446 447 453 463 473 483 493 503 513 523 533 543 553 563 573 583 ... SisteSiste
Viser resultater 8,841 til 8,860 av 13053
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BOB DOLE
    Dette er meget tungvint og totalt ulogisk. Kun en fan av Sony kunne finne på å mene at dette er mer fair.
    Hehe, hadde ikke trodd jeg skulle bli kalt Sony-fan i denne tråden, gitt (selv om jeg for så vidt har innrømmet at jeg har en viss Sony-fetish)

Ut over dette har jeg allerede gjort rede for hvorfor jeg mener add-onen har visse likheter med PS3, og ikke nødvendigvis har helt samme status som en standalone-spiller. Du må gjerne være uenig, men det er fint om du konsentrerer deg om argumentene mine, fremfor å ty til name-calling.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før vi forsvinner vekk fra båndbredde og bildekvalitet. Alle vet jo at jo høyere båndbredde desto større mulighet for bedre bilde, men dette er ingen selvfølge.

Husker dere kvaliteten på de første dvd filmene? La oss ta til tanke at vi fortsatt er i begynnelsen av HD formatene. Sannsynligvis vil en få bedre og mere effektive enkodere til å komprimere filmene, dette vil da bety at man får bedre kvalitet på mindre plass.

Dessuten, hvor mange dvd utgivelser bruker maks båndbredde og fyller opp en dvd9 disk med kun film?

(PS, prøver ikke å skjule det faktum at mere plass alltid er en fordel, men hvor stor betydning dette har er helt noe annet)

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Hvis de benyttet MPEG-2 ville nok bitraten vært enda høyere, men ville resultatet blitt bedre av den grunn?
    Ja.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PlayStation 3 Sales Jump Almost 300%

PlayStation 3 Sales Jump Almost 300%

Electronic House will load shortly

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2

Test vinner var Sony S300. Som fikk bedre omtale på både bilde og lyd enn PS3, akuratt som jeg hele tiden har følt.
    Hva var bedre med lyden da? Går ut ifra at man har evaluert digitalutgangene S/P-DIF og HDMI...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Interessant salgstall angående flatskjermer

Ser akkurat i en artikkel i Aftenposten at Erik Andersen, informasjonssjef i Elektronikkbransjen, sier at de regner med å selge ca. 550.000 flatskjermer i Norge i år.

Det er faktisk i overkant av en fjerdedel av antall husstander her i landet. Så TVer byttes tydeligvis ut i et rekordtempo for tiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    Utgivelsen Nature's Journey avslørte engang for alle at forskjellen mellom formatene ikke er merkbar. Her fikk formatene ta ibruk det maksimale av hva som var tilgjengelig av plass og bitrate og alt mulig....og til tross for alle desse påståtte fordelene med BD, så var det ikke mulig å se forskjell mellom utgivelsene.
    Hva var det da de blåøyde svarte med? Jo, det var ikke brukt riktig codec, de skulle heller brukt AVC enn VC-1, for da hadde forskjellene helt sikkert kommet frem..! Ingen vits å diskutere med slikt:roll:
    Men det er jo korrekt. VC-1 er en kodek utviklet nettopp for å gi gode resultater på lavere båndbredde enn tilsvarende konkurrenter. Det betyr at når båndbredden ikke lengre er en begrensende faktor vil man før eller siden treffe et punkt hvor alternative kodeker gir bedre kvalitet.

Som man brukte å si når H264 ble innført i videokonferanseanlegg; det gir samme kvalitet på halve båndbredden, men ikke dobbel kvalitet på samme båndbredde.

Nå kjenner jeg ikke denne "filmen" - men er den eks. filmet med digitale (HD) kamera vil den blant annet være lettere å komprimere med VC-1 enn AVC (grunnet forskjeller mellom analog film og digitale opptaksmedier) - men utifra beskrivelsen av "filmen" er den heller ikke optimal for å teste begrensinger i kodeker eller båndbreddebruk ... her ville sikkert en heseblesende action film med eksplosjoner og flammer osv satt utstyret mer på plass.

Og høyere båndbredde er ikke en påstått fordel, det er endel av spec's. At man knapt vil merke noe til det er noe annet, det er fortsatt en fordel selv om den kanskje kun kommer til sitt rett i løpet av noen sekunder i de villeste action filmene

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Ja.
    Regner med du mener at en litt høyere bitrate på MPEG2 vil gi et bedre bilde enn VC1 med litt lavere bitrate?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVDs see green on Black Friday as part of retail gains

"The high-definition format war tilted even more heavily in favor of Blu-ray Disc despite a rash of inexpensive HD DVD players sold through Wal-Mart and other discount retailers in recent weeks. Nielsen VideoScan data for the week shows 72.6% of high-definition discs purchased by consumers were Blu-ray and just 27.4% were HD DVD. HD DVD players have been selling for as little as $98, one-fourth the lowest street price for a Blu-ray player."

Go blu!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ikke ut til at de billige HD-DVD spillerne har gjort noe særlig innhugg i markedstallene i det hele tatt forrige uke. Så man kan jo undre seg over Toshiba sin strategi med å dumpe spillere på en slik måte at andre HD-DVD elektronikkprodusenter dropper produksjon av HD-DVD spillere, men samtidig de billige spillerne ikke gir noen effekt i markedstallene for software.

Hvis vi får flere slike uker fram mot årsskiftet vil jeg tør si Toshiba sin strategi har vært katastrofalt feilslått.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Det ser ikke ut til at de billige HD-DVD spillerne har gjort noe særlig innhugg i markedstallene i det hele tatt forrige uke. Så man kan jo undre seg over Toshiba sin strategi med å dumpe spillere på en slik måte at andre HD-DVD elektronikkprodusenter dropper produksjon av HD-DVD spillere, men samtidig de billige spillerne ikke gir noen effekt i markedstallene for software.

Hvis vi får flere slike uker fram mot årsskiftet vil jeg tør si Toshiba sin strategi har vært katastrofalt feilslått.
    Det er riktig strategi, og resultatene er på vei! I tillegg settes BD siden i en skikkelig klemme, siden de ikke vil få samme storproduksjonsfordelene på HD-avspillere; som Toshiba nå dominerer markedet av med over 60% alene. En skikkelig klemme er det også at BD siden nå bare blir mer og mer avhengige av PS3, en utvikling de helst ikke vil ha, vil jeg tro.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    DVDs see green on Black Friday as part of retail gains

"The high-definition format war tilted even more heavily in favor of Blu-ray Disc despite a rash of inexpensive HD DVD players sold through Wal-Mart and other discount retailers in recent weeks. Nielsen VideoScan data for the week shows 72.6% of high-definition discs purchased by consumers were Blu-ray and just 27.4% were HD DVD. HD DVD players have been selling for as little as $98, one-fourth the lowest street price for a Blu-ray player."
    Go blu!
    PS: Viktig å legge merke til at hele Die Hard serien kom ut den uken, og ingen sterke titler fra HD DVD. Ikke for å forkleine seieren til Blu-Ray, men det var liksom ikke forventet at HD DVD skulle forbedre tallene sine, det er begrenset hvor mye katalogtitler selger, det har vi sett tidligere. Det er de store releasene som oftest utgjør mest på endringer i prosentfordeling fra uke til uke.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BOB DOLE
    Jasså, og leiemarkedet er heller ingen del av krigen plutselig? Uannsett så vet du ingenting om hva disse menneskene kommer til å bruke spilleren på. Tviler sterkt på at de fleste kjøpte den kun fordi den var billig og fordi de kan leie filmer til den. De som har kjøpt har nok kjøpt fordi de vil ha HD-DVD i hjemmet til HD filmene de har tenkt å se, enten det være seg leiefilmer eller kjøpefilm.
    Hehe, jeg har vel heller ikke påstått at jeg VET, jeg sier hva jeg TROR. Selvfølgelig er det ingen her som VET denslags. Poenget med slike diskusjoner er vel å ytre sine meninger. Men jeg TROR neppe at de som har kjøpt en HD-DVD spiller til $100 kommer til å kjøpe like mange filmer som entusiasten som kjøpte samme spiller til $400. Tipper de vil ha like stor attach rate som de som kjøper PS3 spillere.

Og selfølgelig er leiemarkedet en del av markedet. Men når du leier en film til kr. 40,- så sier det seg selv at inntekten til filmselskapet ikke er like stor som om du kjøper den samme filmen til kr. 200,-.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harol
    Hehe, jeg har vel heller ikke påstått at jeg VET, jeg sier hva jeg TROR. Selvfølgelig er det ingen her som VET denslags. Poenget med slike diskusjoner er vel å ytre sine meninger. Men jeg TROR neppe at de som har kjøpt en HD-DVD spiller til $100 kommer til å kjøpe like mange filmer som entusiasten som kjøpte samme spiller til $400. Tipper de vil ha like stor attach rate som de som kjøper PS3 spillere.

Og selfølgelig er leiemarkedet en del av markedet. Men når du leier en film til kr. 40,- så sier det seg selv at inntekten til filmselskapet ikke er like stor som om du kjøper den samme filmen til kr. 200,-.
    Vel om jeg hadde fått en HD DVD spiller til $100 så hadde jeg kjøpt den og sannsynligvis kjøpt mange filmer også. Ser tankegangen din og tror nok det ligger noe i det, men ikke for alle. Folk som kjøper egen dedikert spiller uansett format har vel tenkt å kjøpe filmer, evt leie. Men at man har dedikert spiller må nødvendigvis ikke bety at man kjøper mere filmer. Har en kamerat som bruker diverse konsoller til dvd avspilling og han kjøper langt mere filmer enn de fleste. Det kommer vel sikkert i snitt en i posten hos han hver dag. Det samme gjaldt meg for noen år tilbake. Jeg hadde kun ps2 som dvd avspiller i mange år, men kjøpte flere filmer enn snittet som har dedikerte spillere.

Jeg ser tanken din om at en billig avspiller er lett å plukke med seg for morro uten at en har tenkt å legge så mye mere i det, altså kjøpe masse filmer. Men jeg tror ikke det er tilfellet. Men vi alle tror jo mye rart og mye forskjellig.

Newcomer crank sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Det er riktig strategi, og resultatene er på vei! I tillegg settes BD siden i en skikkelig klemme, siden de ikke vil få samme storproduksjonsfordelene på HD-avspillere; som Toshiba nå dominerer markedet av med over 60% alene. En skikkelig klemme er det også at BD siden nå bare blir mer og mer avhengige av PS3, en utvikling de helst ikke vil ha, vil jeg tro.
    Når kommer oppturen for HDDVD Andy ?
    For øyeblikket virker det temmelig mørkt siden forbrukerne ikke engang lar seg lokke av "gibort" priser.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crank
    For øyeblikket virker det temmelig mørkt siden forbrukerne ikke engang lar seg lokke av "gibort" priser.
    Gjør de ikke?
    Er det ikke solgt flere hundre tusen spillere i det siste?
    Men det tar vel en uke elller to før det gjør utslag på salgslistene vil jeg tro, de må jo få sett filmene de fikk med spilleren først vil jeg tro

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Gjør de ikke?
    Er det ikke solgt flere hundre tusen spillere i det siste?
    Men det tar vel en uke elller to før det gjør utslag på salgslistene vil jeg tro, de må jo få sett filmene de fikk med spilleren først vil jeg tro
    Ikke hold pusten mens du venter i spenning...

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, tror Britax har ett poeng her. De må jo se ferdig filmene som fulgte med spilleren før de begynner å kjøpe nye!

Jeg vil nå også tro at det blir solgt litt flere HD DVD'er etterhvert nå som det er solgt unna en del avspillere. Det største problemet nå er jo om det er noen store titler som kommer...

Newcomer crank sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en "gobit" til action Blu Ray leiren.
    Tipper den er klar i Mai 2008

RAMBO ( 4 )

Trailer ligger under video:twisted:

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crank
    Veldig typisk for BD-fansen det her, har jeg merket meg. Alt må skje med en gang; vinne i morgen, HD DVD er døde neste uke etc. etc. Skjønner ikke dere kan ha tålmodighet med deres eget format, som har rotet bort initiativet i HD-krigen. (Mener selvsagt ikke alle BD-fans, men urovekkende mange gir det inntrykket)

Jeg står fortsatt på spådommen om at HD DVD vil passere BD i software salg i USA fra sånn cirka februar/mars neste år. BD vil fortsatt ha sine uker her og der, men da har pendelen snudd, og for godt. Dette er ikke noe som plutselig vil skje i februar/mars, tendensen er der, og vil bare forsterkes fremover. Snakker heller ikke om at HD DVD vil knuse BD så fort, heller en tangering på softwarefronten. Knusende seier er en langt, langt lengre prosess.

Årsak: BD er for avhengige av PS 3, HD DVD flyr i fra på salget av dedikerte spillere. Lykkes Sony med å få flere av PS3 kjøperne til å kjøpe film, kan prosessen forsenes noe, men sluttresultatet er uungåelig HD DVDs. Har i grunn sagt så mye tidligere om hvordan jeg ser for meg utviklingen fremover og hvorfor, så orker ikke gjenta meg selv mer enn som så.....

Side 443 av 653 FørsteFørste ... 303 313 323 333 343 353 363 373 383 393 403 413 423 433 439 440 441 442 443 444 445 446 447 453 463 473 483 493 503 513 523 533 543 553 563 573 583 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •