HD formatkrigen. - Side 441

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 441 av 653 FørsteFørste ... 301 311 321 331 341 351 361 371 381 391 401 411 421 431 437 438 439 440 441 442 443 444 445 451 461 471 481 491 501 511 521 531 541 551 561 571 581 ... SisteSiste
Viser resultater 8,801 til 8,820 av 13053
    Newcomer BOB DOLE sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Jeg synes det høres rart ut at du skal kunne se betydelige forskjeller på en 55" TV fra 4 meter avstand?!
    Faktisk nærmest umulig ifølge de fleste undersøkelser som er gjort. Kanskje han bruker kikert.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Juks! Den artikkelen inkluderer Xbox 360 HD DVD spilleren som en dedikert avspiller. Imho så er ikke det rettferdig.
    Og hvorfor i alle dager er det urettferdig? Den er jo en dedikert avspiller for HD-DVD. Jeg har den selv og hadde jeg ikke brukt den til avspilling ac HD-DVD så kunne jeg jo bare kastet den. PS3 sin BD spiller derimot er ikke en dedikert Blue Ray spiller noe som salgstall på BD filmer for PS3 brukere klart viser. HD-DVD spilleren blir kun kjøpt av folk som skal bruke den til å se HD-DVD. Den har ingen andre bruksområder.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harol
    Vel det er ett problem. Det er at de som kjøper en HD spiller til $100 mest sannsynlig ikke kommer til å kjøpe så mange filmer, er vel heller leiefilm segment tenker jeg. Så det som gjenstår å se er om økning i salget av hardware gjenspeiler seg i samme økning av software salg.
    Jasså, og leiemarkedet er heller ingen del av krigen plutselig? Uannsett så vet du ingenting om hva disse menneskene kommer til å bruke spilleren på. Tviler sterkt på at de fleste kjøpte den kun fordi den var billig og fordi de kan leie filmer til den. De som har kjøpt har nok kjøpt fordi de vil ha HD-DVD i hjemmet til HD filmene de har tenkt å se, enten det være seg leiefilmer eller kjøpefilm.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Mnjoa, men det er litt frustrerende at tallene brukes så mye om hverandre. Det er litt greiere å sammenligne standalone mot standalone og add-on mot PS3. Så kan man heller si at én addon tilsvarer 5 PS3 eller noe sånt.
    Dette er meget tungvint og totalt ulogisk. Kun en fan av Sony kunne finne på å mene at dette er mer fair. HD-DVD add on en er en dedikert spiller. Dette er en del av strategien til Microsoft for å selge mer HD-DVD filmer som de støtter. PS3 er ikke en dedikert spiller, dette er en del av strategien til Sony for å selge mer BD filmer.

At Sony's strategi ikke funker er deres problem og skal ikke ha noen invirkning på om den HD-DVD dedikerte HD-DVD add onen til Xbox 360 skal med når man foretar sammenligninger av dedikerte BD og HD-DVD spillere og salget av disse. Det er en dedikert HD-DVD spiller så enkel er den saken, og den skal derfor være med når man teller opp salget ev dedikerte HD-DVD spillere.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BOB DOLE
    WSR? Hva med alle de der hjemme som synes den faktisk er fantastisk og det beste de har sett? De bryr seg vel døyten om hva WSR sier og idømmer.

Hva er WSR og hvorfor i alle dager skulle det de sier være referanse for meg eller andre?
    Din kunnskapsløshet om WSR er ganske avslørede. Det er alltid artig med historieløse fjortiser som plumper ut i myra på denne måten. Det finnes faktisk folk som har drevet med hjemmekino før du ble født... ;-)

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Mmh! Det var 400.000->750.000 økningen som jeg også reagerte på. Jeg ble veldig "glad" når jeg leste overskriften, men ble litt irritert når jeg kom inn i artikkelen og så at de plutselig hadde inkludert Xbox 360 HD DVD addonen..
    Hvorfor ble du irritert fordi de hadde tatt med alle de dedikerte spillerne i en opptelling av alle dedikerte spillere? Hvis de ikke gjorde det før så betyr jo bare det at de gamle tallene var feil og at salget av dedikerte HD-DVD avspillere faktisk var enda bedre også den gang. De har bare rapportert feil tall før ved å ikke inkludere alle dedikerte spillere.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Og jeg er av annen oppfatning. Det selges en mengde HDMI kabler både på Elkjøp og Expert, og det er ikke kun til entusiaster. Men, at det er en del som bruker scart er det nok.

Dessuten må du ha en spesiell krets dersom du ikke kjenner noen som vet hva HDMI er.
    De aller fleste nordmenn vet ikke hva HDMI er, så det å ikke kjenne noen som vet det er faktisk normalt. Å kjenne en hel masse folk som gjør det er unormalt. Jeg kjenner noen få som vet, og sikkert ett par hundre som ikke vet. Dette har ikke noe med oppfatning å gjøre, spesielt ikke hvis ditt utgangspukt er så fryktelig unormalt. Dette går igjen i flere av dine utsagn om din oppfatning av ting. Det kan virke som om du ser bort ifra at det finnes andre mennesker i verden en deg og din spesielle omgangskrets.

Forresten, har du noen tall på dette enorme salget du referer til av HDMI kabler, eller er dette bare en noe du på et eller annet vis har observert? Jobber du der, eller har en oversikt?

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Artig debatt-teknikk...

Ikke stol på solide argumenter fra profesjonelle uhildede aktører, stol på BOB DOLE, vår lokale amatørekspert på alt HD.
    Her er det vel strengt tatt du som operer med rar debatt teknikk. Jeg har aldri sagt at folk skal stole på meg, jeg sier at folk stoler mer på sine egne øyer enn på dine skriverier hentet fra anmeldelser, og at jeg synes dette er bra. Dine makt teknikker med å nevne navn i store bokstaver og tillegge meg en masse titler jeg aldri har krevd er også særdeles latterlige og smålige. At du stoler blindt på hva anmeldere sier pågrunn av at du finner dem mer egnede enn dine egne øyne i å vurdere ting får være din egen sak. Jeg kommenterte kun på hvorfor folks egne erfaringer teller mer enn dine gjenfortalte oppsummeringer av anmeldere.

Så om du kjære leser ser dette og er i tvil om du skal kjøpe Blu-ray eller HD-DVD så må du for all del ikke stole på filmanmeldere og deres opplevelse av formatene...
    Igjen er du usaklig. De bør gå ut og se selv om de synes de har forskjellig kvalitet og deretter bestemme hva de vil gå for. Jeg og de aller fleste andre som har gjort sammenligninger vet at det ikke er mye forskjell og at forskjellen kun ligger i egen subjektiv preferanse og hvilket selskap som har gitt ut den enkelte filmen. Folk må gå i butikker eller oppsøke andre steder og teste dette selv. Hva subjektive anmeldere med diverse holdninger og meninger synes er ikke viktig for ens egen opplevelse av kvalitet. Hvis de skal gjøre som du sier kan de aldri kjøpe noenting, for det er ingen konsensus om hvilket format som er best blant filmanmeldere.

Hvorfor er du så opptatt av at filmanmelderes meninger om ting er viktigere enn vår egen? Har du noengang tatt ett valg i livet selv, eller referer du til anmeldere når du skal smøre brødskiva de også? Hvordan ligger det ann med filmer, ser du bare det som ett gjennomsnitt av såkalt proffesjonelle anmeledere liker eller velger du selv etter egen smak? Har du i det hele tatt tuviklet en egen smak for noe? Jeg bare spør, for det kan virke som du foretrekker at andre tar valg for deg.

Ikke rart folk blir forvirret når man blir oppfordret til å ikke høre på noen, ikke stole på noe av det man leser, alt er løgn og propaganda...
    Er det noe i veien med deg og oppfatningevnen din? Jeg snakker om anmeldelser her, ikke alt hva man leser og hører her i verden. Alt er ikke løgn og propaganda, men noe av det er, og det er lettere å ta en smaks basert avgjørelse basert på egen smak, enn å pløye gjennom alle løgnene og propagandaen der ute for å nå en 'sannhet', som kanskje ikke engang passer ens egen smak.

Du kan faktisk ikke stole på en hvilken som helst anmelder. Det er bare å sammenligne flere annmeldelser og se på de enorme forskjellene som blir idømt. Anmeldere jobber ikke utifra et likt sett av kriterier, og uannsett om de gjorde det så er det til slutt kun subjektive meninger de kommer med alikevel. Det er også meget vanskelig å vite hvem som allerede har valgt side når det kommer til 'krigen' som pågår, akkurat som i hvilken som helst annen krig hvor penger og verdier er involvert. Sånn er det bare, og å tro noe annet er bare naivt. Bare ta en titt på mange av argumentene til folk som har invistert penger i ett av formatene på denne tråden som eksempel.

Jeg synes folk skal velge utifra de beste kriterier; nemlig deres egen smak. Jeg gjør det lettere for folk å velge, i motsetning til å lese massevis av anmeldelser og prøve å regne seg fram til ett gjennomsnitt. Det er ikke disse anmelderne som skal se filmene hjemme i stua, det er forbrukeren selv, og da spiller det lite rolle hva den ene og andre anmelderen synes. Hvis du ikke forstår at å velge selv utifra egne preferanser er bedre enn å stole på andre når man tar valg, så vil jeg påstå at du har du misforstått noe sentralt her i livet.

Ja, ja, det vil alltid være noen som vil være ledere og andre som er fornøyde med å være sauer, og nå til dags driver til og med sauene og forsvarer lederne sine fordi de ikke vil ta egne valg. Forstå det den som kan. Jeg vil ikke være noen av delene; kun leder over mitt eget liv og valg jeg tar, de tar jeg selv utifra egne kriterier for hva jeg selv liker.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Din kunnskapsløshet om WSR er ganske avslørede. Det er alltid artig med historieløse fjortiser som plumper ut i myra på denne måten. Det finnes faktisk folk som har drevet med hjemmekino før du ble født... ;-)
    Men man trenger vel ikke være "født i går" eller helt "grønn" og ikke ha holdt på i mange år med HIFI og Hjemmekino for ikke å ha alt som er av kunnskaper om WSR og andre spesifikke "fag" blekker/fora.

Har selv styrt unna WSR blandt annet pga at de krever registrering osv for å kunne hente info derfra og har vel holdt ganske aktivt på med HIFI og hjemmekino i 20-25år. Har vel også i den tiden lært og insett at selv de dyktigste profesjonelle aktører i brangsjen bare er vanlige dødelige de også, så det å danne seg sine egene erfaringen og kunnskaper vel er ganske avgjørende og smart og ikke sluke rått alt hva (den ofte meget pengestyrte...) brangsjen presenterer.

Edit: En annen ting som man vel også med litt erfaring i andre konflikter og "kriger" man kan merke seg er at det første som ryker i slike sammenhenger er den pålitelige informasjonen, som blir byttet ut med propaganda informasjon mellom de stridende. Derfor skal man vel også lese selv WSR film tester med dette for øyet, og kjenne til hvilken side skribenten eller testerene tilhører.

Edit2: Og ellers hvis du Bob Dole bare er 14år, da synes jeg du skriver imponerende bra.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Eh, jeg spurte hva WSR var, så ja, det er ganske åpenbart at jeg ikke har mye kunskaper om dem. Ikke mye plumping i myrer der nei, her roptes det varsku. Din måte å omtale WSR på, som om de var ett opphøyd referanse punkt viktigere enn egen smak, og det å kalle folk fjortis fordi de tar egne valg istedetfor å følge strømmen, sier mye mer om din modenhet enn andres.

Uannsett hvem de er og hvor gammel du er til sinns, så stoler jeg mer på egen opplevelse enn på deres opplevelse. Jeg bryr meg ikke en døyt om deres kompetanse eller hvor lenge folk har drevet med hjemmekino. Det er jeg som skal leve med de kjøpene jeg gjør så jeg stoler mest på meg selv. Pekepinner fra eksperter tar jeg gjerne imot for å lede meg på vei, men avgjørelsen tar jeg selv.

Jeg prøver igjen, hvem er WSR og hvorfor er det viktigere å høre på dem enn sin egen smak?

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Men man trenger vel ikke være "født i går" eller helt "grønn" og ikke ha holdt på i mange år med HIFI og Hjemmekino for ikke å ha alt som er av kunnskaper om WSR og andre spesifikke "fag" blekker/fora.

Har selv styrt unna WSR blandt annet pga at de krever registrering osv for å kunne hente info derfra og har vel holdt ganske aktivt på med HIFI og hjemmekino i 20-25år. Har vel også i den tiden lært og insett at selv de dyktigste profesjonelle aktører i brangsjen bare er vanlige dødelige de også, så det å danne seg sine egene erfaringen og kunnskaper vel er ganske avgjørende og smart og ikke sluke rått alt hva (den ofte meget pengestyrte...) brangsjen presenterer.
    Ah, der fikk jeg svar på det. Takk Ask4me2!

De er altså et 'viktig' bransjeblad. Høres snobbete ut.

Jeg er en av de som ikke stoler på at f.eks. høyttalere i 100 000 kroners klassen er noe særlig å skryte av annet enn design messig. Jeg har hørt enormt mye høyttalere opp igjennom årene og har til nå ikke blitt imponert av slike dyre høyttalere og i hvert fall ikke til de prisene de krever. Jeg tror de beste høyttalerne i forhold til pris ligger mellom 30 og 40 tusen for nye par. Alt annet er snobberi i mine ører. Dette er helt subjektivt selvsagt, og illustrerer litt hvor lite jeg har til overs for visse 'viktige' bransjeblader.

Mange av disse virker sponset iom at de igjen og igjen anmelder de samme merkene mens konkurrenter anmelder andre merker igjen. Sikkert mange veldig nøytrale aktører også på banen, men spriket i hva en anmelder i ett 'viktig' blad sier om en høyttaler eller forsterker og hva en i ett annet 'viktig' blad sier om en og samme produkt er ofte veldig høyt og det er ofte lett å lese i teksten at nostalgi og andre faktorer også spiller inn.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff og huff...
    Har fulgt med på denne tråden en stund nå og har lest både meget bra og veldig dårlige innlegg fra begge sider. Men du BOB DOLE driver jo rett og slett med spaming av lite givende innlegg.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: En annen ting som man vel også med litt erfaring i andre konflikter og "kriger" man kan merke seg er at det første som ryker i slike sammenhenger er den pålitelige informasjonen, som blir byttet ut med propaganda informasjon mellom de stridende. Derfor skal man vel også lese selv WSR film tester med dette for øyet, og kjenne til hvilken side skribenten eller testerene tilhører.
    Nemlig. Takk for at du greide å korte ned det jeg brukte sider på å forklare med så få ord. Meget bra skrevet!:-D

Edit2: Og ellers hvis du Bob Dole bare er 14år, da synes jeg du skriver imponerende bra.
    Alder spiller ikke så mye rolle egentlig, men jeg kan avsløre at jeg er over dobbelt så gammel som 14 år og har holdt på med Hi fi og hjemme kino i langt over 14 år nå; la oss holde oss til det.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -arg-
    Huff og huff...
    Har fulgt med på denne tråden en stund nå og har lest både meget bra og veldig dårlige innlegg fra begge sider. Men du BOB DOLE driver jo rett og slett med spaming av lite givende innlegg.
    Spamming? Nå må du jammen gi deg. Spamming er da strengt tatt uønsket reklame. Jeg driver ikke med reklame for noen av formatene. Jeg er nøytral, kjøpte nettop en billig HD-DVD add on fordi den var så billig og fordi jeg foretrekker utvalget på HD-DVD foreløpig. Jeg er ikke innom så ofte her og når jeg først er her så svarer jeg på endel postere. Jeg sier min mening om noe, jeg driver ikke å pusher formater slik som visse andre (ikke deg) gjør. Innleggene som jeg skriver som svar til andre mennesker er ikke ment å være givende for deg. Det eneste som var ment å være givende for alle som leser, var meningen min om at folk bør teste ut ting selv istedet for å ta andres ord for at det er bra eller 'best'. Som sagt så liker jeg best HD-DVD pågrunn av egen filmsmak, men synes begge formater ser helt like ut kvalitets messig. For øvrig er dette ett diskusjons forum, der diskuterer man saker og ting. Denne tråden er 441 sider lang og full av diskusjoner. Det sier seg selv at ikke alle kan være like givende for deg personlig.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske interessant tema dere er inne på nå, kanskje litt ot noe av det, men det skjer jo rett ofte i denne tråden.

Ang filmanmeldere, tester og journalister i forskjellige blader og magasiner så må jeg bare si at de blir mindre og mindre troverdige hos meg. Dette gjelder jo ikke alle, men generelt så er mange av de som "liksom" skal ha greie på ting litt ute å kjører selv.

Støtter BOB DOLE på at man skal se og dømme selv, ikke la oss farge for mye av andre. Det er jo tross alt våres egen oppfattelse av ting som en skal bry seg om, ikke hva som er bra for andre. Alle har forskjellige preferanser, men at det er en felles referanse som en liten pekepin er greit å ha. Det gjelder da feks D6500 standard, oppløsninger, framerate, gråskala osv. Mest her på utstyr, men alle filmer er vel rediger ut i fra en standrar også og da er det en grunn best å vise de frem slik de var ment for å være.

Leste også en spennende kommentar fra amir, som jeg ikke vet hvem er men vet at flere her inne kjenner til han. Han sa at "de" aldri testet HD filmer på plasma, kun på lcd, og det var pga av dithering og pwn(pulse width modulation) som innebærer at det blir litt blinkende piksler osv (=dårligere bilde, spes når en er nærme).

Jeg er ikke like entusiast som mange her inne, mye pga av begrenset økonomi som student, men liker da å få mest mulig for pengene og har sans for bra bilder. Lyd er jeg ikke like opptatt av. Men en ting har jeg i allefall lært, det er å stole mere på meg selv, for etter å ha gått litt for mye etter andres meninger så har jeg blitt misfornøyd selv.

Ang bildekvalitet mellom HD DVD og blur-ray så tviler jeg sterkt på at det er store nok forskjeller i formatene selv for at jeg skal se betydelig forskjell på min ny innkjøpte Samsung q96 plasma fra 3-3,5 meter. Her ligger begrensingene klar på min tv og slik er det nok også for folk flest. Men så klart en gang i fremtiden skal jeg bygge meg hus med dedikert hjemmekino med stort bilde så da kan det jo hende jeg har utstyr for å kunne pirke på småting.

Herman

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utgivelsen Nature's Journey avslørte engang for alle at forskjellen mellom formatene ikke er merkbar. Her fikk formatene ta ibruk det maksimale av hva som var tilgjengelig av plass og bitrate og alt mulig....og til tross for alle desse påståtte fordelene med BD, så var det ikke mulig å se forskjell mellom utgivelsene.
    Hva var det da de blåøyde svarte med? Jo, det var ikke brukt riktig codec, de skulle heller brukt AVC enn VC-1, for da hadde forskjellene helt sikkert kommet frem..! Ingen vits å diskutere med slikt:roll:

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    Utgivelsen Nature's Journey avslørte engang for alle at forskjellen mellom formatene ikke er merkbar. Her fikk formatene ta ibruk det maksimale av hva som var tilgjengelig av plass og bitrate og alt mulig....og til tross for alle desse påståtte fordelene med BD, så var det ikke mulig å se forskjell mellom utgivelsene.
    Hva var det da de blåøyde svarte med? Jo, det var ikke brukt riktig codec, de skulle heller brukt AVC enn VC-1, for da hadde forskjellene helt sikkert kommet frem..! Ingen vits å diskutere med slikt:roll:
    Jepp, og dette er eneste måten å gjøre det på. Man må sammenligne formatene med det samme kildematerialet, alt annet blir bare useriøs synsing.

Som alle vet, så er det ikke stort med utgivelser å sammenligne med, men gjør man det så er formatene så og si jevnbyrdige på det ferdige resultatet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Jepp, og dette er eneste måten å gjøre det på. Man må sammenligne formatene med det samme kildematerialet, alt annet blir bare useriøs synsing.

Som alle vet, så er det ikke stort med utgivelser å sammenligne med, men gjør man det så er formatene så og si jevnbyrdige på det ferdige resultatet.
    Er forsåvidt enig i det, men hva med hardwaren som HDmediet spilles av på, kan ikke det også være en mulig "feilkilde" for å gjøre at sammenligningen mellom HD-DVD og BD har flere ukjennte faktorer som vanskeliggjør en slik sammenligning?

En dual format spiller vil kanskje gjøre denne sammenligningen mere korrekt enn to forskjellige og mer eller mindre gode stand-alone spillere, men man er vel ikke helt sikker på at den heller er helt optimal konstruert for å vise potensialet for begge formatene like godt. Selv de gode HD formatene trenger vel gode bildebehandlings kretser for å yte sitt aller beste eller?
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig debatt-teknikk...

Ikke stol på solide argumenter fra profesjonelle uhildede aktører, stol på BOB DOLE, vår lokale amatørekspert på alt HD.

Så om du kjære leser ser dette og er i tvil om du skal kjøpe Blu-ray eller HD-DVD så må du for all del ikke stole på filmanmeldere og deres opplevelse av formatene...

Ikke rart folk blir forvirret når man blir oppfordret til å ikke høre på noen, ikke stole på noe av det man leser, alt er løgn og propaganda...
    Men de må vel ikke stole kun på dine påstander?

Det er ikke ulogisk at man får en høyere snittkarakter for for Fox sine utgivelser sammenlignet med Warner sine!
    Warner har gitt ut mange ganger flere filmer enn hva Fox har. Sistnevnte har gitt ut langt færre katalogtitler og kildematerialet vil da naturlig nok i gjennomsnitt være bedre på nyere filmer. Konklusjonen din om at forskjellen skyldes formatene er derfor mildt sagt tvilsom!

Det finnes flere Warner filmer som får toppscore for lyd og billedkvalitet!

Når det gjelder anmeldelser så var du vel ganske uenig med anmelderne når de stort sett gav Transformers toppscore for lyd. Man skal altså kun stole på anmeldelsene når det passer ens eget syn?

Tror ikke du vil finne mange anmeldere som sier at de kan se forskjell på formatene. Du mener altså at du ville vært det på et 55" TV fra fire meter avstand ;-)

Side 441 av 653 FørsteFørste ... 301 311 321 331 341 351 361 371 381 391 401 411 421 431 437 438 439 440 441 442 443 444 445 451 461 471 481 491 501 511 521 531 541 551 561 571 581 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •